Aloittelijan maastoblogi.

Muut kuvat kuin miniatyyrien kuvat. Piirustukset, maastonpalat, pelipöydät, jne.
Jubee

Viesti Kirjoittaja Jubee »

Tearsqueeze kirjoitti:Olisiko kenelläkään lisäehdotuksia kenttään, vaikka se on jo aika täynnä! Nim. ylimääräisiä keppejä riittää!
Noh, tuo kenttä on aika pieni. Eikö suositeltava ole 4'' x 6'' (120cm x 180 cm ). Eli ei tuohon kovin muuta tarvitse tehdä kuin tuota kiveä muotoilet jotenkin kuten sephiroth sattua sanomaan jo.
Co. Yarrick

Viesti Kirjoittaja Co. Yarrick »

Tee toinen kenttä!!
Olenpas ollut aktiivinien ^_^ @ 100. viesti 21.09.2008 | Kissa putosi uima-altaaseen ja kananmunaa nauratti hirveesti. Tarinan opetus: Siellä, missä märkä mirri, siellä onnelllinen muna.
Tearsqueeze

Viesti Kirjoittaja Tearsqueeze »

Niin ajattelinkin, ja sen teen vuorostani suositeltavaksi suuruudeksi.

Mutta tämä sijoittuu aloittelupeleihin, siispä 500-1000pts peleihin.
"Älä nyt sinäkään missään nimessä perustele kantaasi. Viisastelu oikeinkirjoitusvirheistä ei kasvata sukupuolielintäsi." - The Captain.
Illidan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Illidan »

Jep, noista puista tuli loppujen lopuksi ihan hienoja, ainakin persoonallisen näköisiä, jos ei muuta. Silta on hyvännäköinen, itse ehkä tekisin sitä hieman vaaleammaksi, mutta makuasiahan tuo on. Metsä ja kivet näyttävät hieman yksinäisiltä nurkissa, ja kivi on minusta hieman liian iso soluttautuakseen maastoon sulavasti. Jotenkin pistää silmään. Itse tekisin siitä siis vähän pienemmän.

Itse maastonkappaleissa siis ei juurikaan valittamista löydy, asettelusta lähinnä minun mielipiteitäni. Mutta kyllä tuollaisella pelata kelpaisi, vaikka onkin pieni. :)
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Tearsqueeze

Illidan kirjoitti:Jep, noista puista tuli loppujen lopuksi ihan hienoja, ainakin persoonallisen näköisiä, jos ei muuta. Silta on hyvännäköinen, itse ehkä tekisin sitä hieman vaaleammaksi, mutta makuasiahan tuo on. Metsä ja kivet näyttävät hieman yksinäisiltä nurkissa, ja kivi on minusta hieman liian iso soluttautuakseen maastoon sulavasti. Jotenkin pistää silmään. Itse tekisin siitä siis vähän pienemmän.

Itse maastonkappaleissa siis ei juurikaan valittamista löydy, asettelusta lähinnä minun mielipiteitäni. Mutta kyllä tuollaisella pelata kelpaisi, vaikka onkin pieni. :)
Kiitos asiallisesta viestistä, näistä tulee aloittelijalle hyvä mieli :).

E: Voisitteko antaa hieman ehdotuksia kentän järjestelyyn?
"Älä nyt sinäkään missään nimessä perustele kantaasi. Viisastelu oikeinkirjoitusvirheistä ei kasvata sukupuolielintäsi." - The Captain.
Tearsqueeze

Noniin, nyt taas oli aikaa väsätä kukkula kentälle, kuva on hiukan WIP(liima ei vielä kuiva ja risti ei ole inkattu.) Nyt on tosin risti inkattu ruskealla eli siintä ei tarvi sanoa mitään. Halusin tehdä aika jyrkän ja jokseenkin korkean kukkulan, ohjeet: Liimasin kaksi styroksin palaa yhteen (korkeudeltaan 10cm) ja vaneri pohjaksi. Sitten annoin kuivua palat vaneriin ja toisiinsa, kun se prosessi oli valmis niin sähkö-vanne sahalla pyöristin kukkulan muotoa. Sitten olikin vuorossa pinta. Pinta on samaa materiaalia kun ruohomattokin (K-raudan terassi-mattoa :D.). Niittasin terassi-maton kiinni vaneriin. Sitten oli vuorossa ylä-osa: Ulkoonta hain hiekkaa jonka pesin + kuivutin ja sitten puuliimalla kiinnitin. Sen jälkeä uusi liima kerros hiekan päälle jonka päälle ripottelin static grassia. Sitten tein mäkkäristä "pöllityistä" kepeistä (kahvin sekoitukseen) ristin: Leikkasin sopivan kokoiset osat ristiin ja ompelulangalla sidoin ristin yhteen.

Ja kuva: http://img214.imageshack.us/my.php?imag ... 028lg5.jpg (epätarkka)

Ja nyt toivoisin kommentteja, antakaa myös pisteitä 4-10 (koulu-arvosanat)

Kiitos!
esko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja esko »

Aahhh. en oikein tykkää. Pöydän ja kukkulan väliin jää hirvee rako, liian jyrkkä ja päältä liian tasainen. sitten se kiven ja ruohon vaihdos tuli liian yht-äkkiä.
Welcome to the jungle.
Tearsqueeze

esko kirjoitti:Aahhh. en oikein tykkää. Pöydän ja kukkulan väliin jää hirvee rako, liian jyrkkä ja päältä liian tasainen. sitten se kiven ja ruohon vaihdos tuli liian yht-äkkiä.
Luuletko että olen liimannut sen noin? En todellakaan, sitähän voi siirrellä minkä jaksaa. Jyrkkyys oli tarkoituskin saada ja ajattelin tuon kivi jutun että se oli hiekoitettu, vai luulitko että hiekkaa sataa taivaasta?
Blame-nator

Viesti Kirjoittaja Blame-nator »

Tearsqueeze kirjoitti:
esko kirjoitti:Aahhh. en oikein tykkää. Pöydän ja kukkulan väliin jää hirvee rako, liian jyrkkä ja päältä liian tasainen. sitten se kiven ja ruohon vaihdos tuli liian yht-äkkiä.
Luuletko että olen liimannut sen noin? En todellakaan, sitähän voi siirrellä minkä jaksaa. Jyrkkyys oli tarkoituskin saada ja ajattelin tuon kivi jutun että se oli hiekoitettu, vai luulitko että hiekkaa sataa taivaasta?
Luin että sitä voi asetella minne haluu mutta miksi ihmeessä joki loppuu veteen. Mutta itse työhön. Ihan hiano kukkula. Makeesti hiekotettu ja muuta mutta sitten kysyn sulta eikös tää tuu fabaan?
dwarffer

Viesti Kirjoittaja dwarffer »

mitä mattoa käytit muutes tossa kentässä?
:D
nuijasoturi

Viesti Kirjoittaja nuijasoturi »

jos sinulla on vielä tikkuja (ja intoa) jäljellä voisit tehdä aitoja ja barrikaadeja.Voisit myös väsätä kivikkoa kun joen rannalla komeilee tuollaiset järkäleet

teet nämä helposti liikuteltaville austoille kuten kovalevylle ja sillä tavalla että esim aitaa voi jatkaa kuten jokea, lyhyitä pätkiä ja reilusti saat helposti muokattavat aitaukset

GWn sivuilta löytyy hyviä ohjeita
WAAAGH!!! Viisautesi ylistää kaikki odotuksemme...
Buhrdur

Viesti Kirjoittaja Buhrdur »

Tee joku åieni mökki ja ympärille ihan vähän peltoa/kasvimaata...
Isompi Arska

Viesti Kirjoittaja Isompi Arska »

kepeistä voi helposti tehä aitaa
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

kyllähän tuolla alkuun pääsee, mutta skenaariot mitä tuolla pystyy sitten pelaamaan liikkuu melko lailla akselilla: valtaa silta - pidä silta hallussa - älä päästä toista sillan lähelle.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
dwarffer

Viesti Kirjoittaja dwarffer »

Tuleekos lisää milloin? ;)
:D
Sachse

Viesti Kirjoittaja Sachse »

Ihan yleispätevänä vinkkinä = älä käytä luonnonmateriaalia maalamattomana pelikentällä. Esim finfoam:ista valmistettu kivi on varmasti tyylikkäämpi kevyesti kuivaharjattuna.

Puut = Ota sähköjohtoa pyörittele niistä semmoinen kiinteä peukalon paksuinen pötkö. Avaa hiukan molemmista päistä (juuret, latvusto) ja päällystä jollain (köyhänmiehen ratkaisu varmaankin maalarinteippi joka maaltaan monella eri sävyllä ohuesti kerros kerrokselta)
Seuraavaksi otat teräsvillaa, liimaat sen siihen päähän pötköä josta teet latvan (muotoile mieleiseksi) spreijaa villa vihreäksi ja laita siihen päälle hiukan flokkia / yrttejä tjs ja laita sitä samaa settiä myös baseen niin että edes pari lehteä on maassa.

Onnea harrastuksen alkuun =) Toivottavasti tekstiä pystyy jotenkin tulkitsemaan

-Marcus
"You can be king or a streetsweaper but everyone will dance with the grim reaper"
Munakassi

Viesti Kirjoittaja Munakassi »

Millä laitteella nuo kuvat on otettu? jos digikameralla niin taitaa olla joku makro päällä? kokeile sitä kuvaamista kameran eri automaattitoiminnoilla ja tarkastele kuvat ennen, kuin laitat ne nettiin. ja käytä hyvä herra sitä kuvankäsittelyn RESIZE toimintoa! laitat vaikka 30% kuvakooksi. lataa sata vuotta tuollaista suttuista kiveä!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maastot ja pelipöydät”