Kuinka kauan teet yhtä ukkoa?
Kuinka kauan teet yhtä ukkoa?
Niin etttä kuinka paljon aikaa, käytät yhden ukon liimaamiseen ja maalaamiseen? Esim:Mun kaveri käyttää yhteen ukkoon enintään 5 minuuttia, ja maalaa keihäästäkin vai tosen puolen, jolloin ukko pysyy harmaana takapuolelta, ja minulla on huono omatunto jos "hutaisen" ukon alle viidessä tunnissa.
Edit: En käytä viittä tunti jokaiseen pikku ukkoon vaan esim:wild ridereihin.
Edit: En käytä viittä tunti jokaiseen pikku ukkoon vaan esim:wild ridereihin.
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.
Jakezuku
Jakezuku
Tämähän riippuu siitä mihin tarkoitukseen figun maalaa. Jos puhutaan "pelipöytälaadusta" jollekulle saattaa tosiaan riittää että figu näyttää vastustajan näkökulmasta maalatulta, toinen taasen maalaa jokaista modelia tuntikausia.
Itse maalaan "pelipäytäfigut" yleensä 5 kerrallaan noin tunnissa. Jos haluan saada nupista näyttävämmän käytän siihen yhteen modeliin tunnista ylöspäin aikaa.
Itse maalaan "pelipäytäfigut" yleensä 5 kerrallaan noin tunnissa. Jos haluan saada nupista näyttävämmän käytän siihen yhteen modeliin tunnista ylöspäin aikaa.
- Hands_of_blue
Jos ääripäitä haetaan niin yhteen dipattuun necroniin käytän about 15 minuuttia sisältäen valujälkien poiston, kokoamisen, pohjamaalauksen, yksityiskohtien maalauksen ja dippauksen. Tulos on tosiaan sen mukainen eli kyllä niitä pelipöydällä kehtaa ulkoiluttaa, mutta eivät ne silmiä hivele.
Toisessa ääripäässä isot modelit ja characterit joihin panostan enemmän vievät siinä kymmenestä tunnista ylöspäin. Kauheasti en ole mitään parhaimman kykyni mukaan maalannut eli vaikea sanoa paljonko se veisi, täytynee joskus kokeilla.
Toisessa ääripäässä isot modelit ja characterit joihin panostan enemmän vievät siinä kymmenestä tunnista ylöspäin. Kauheasti en ole mitään parhaimman kykyni mukaan maalannut eli vaikea sanoa paljonko se veisi, täytynee joskus kokeilla.
-
Necron Loiri
Kun necroneita eli, pikamaalarin valintaa, peluutan saatan maalata kaksikymmentäkin ukkoa kerralla, jos warruista puhutaan. Yhteen menee n. 30 min. Muihin kyllä käytän enemmän aikaa. Konversioihin tietenkin menee kauan aikaa, kun pitää odotella, että kaikenmaailman mömmöt kuivuu, ja yleensä muutakin hommaa on enemmän. Nyt on meneillään itsetehty monolith -projekti (pääsee katsomaan täältä), jossa saattaa mennä melkein kuukausi (ei tietenkään koko aikaa).
Mä maalaan mun khemriarmeijaa oikeastaan rykmentti kerrallaan, tai oikeastaan rykmentin työvaihe kerrallaan, ei tule samaan joukkoon koskettua kahdesti peräkkäin...
Mahdottomaksi menee laskea mitään aikaa... Tuleepahan kerralla valmis yksikkö ja se "näyttää maalatulta" jo aika pian.
Avaruusörkkejä tein 3-6 ukkelin ryhmissä. Eniten aikaa varmaankin paloi konverttauksen ideoimiseen, noitahan maalasi sitten sen muutaman tunnin, siinä vaiheessa kun oli päässyt rutiiniin. 7-8 väriä joka ukossa ja parit drybrushit päälle.
Confrontation-ukot ja uusi fabakaaos, josta kaavailen Tosi Hianoa (tm), ne syö aikaa ja niitä nyplätään ja nyplätään, ennätys taitaa olla ophidian-velho johon paloi 4h speedpainttia silmät ristissä yöllä ennen Ropeconia, ja 10+ tuntia korjailua ja kiroilua myöhemmin.
Taitaa mennä rikki kaaossotavaunujen kanssa sitten ihan kevyeen.
Oikeastaan varsinaista pensselinheilutusta ei ole niin paljon mun "maalausajassa", vaan ihan figun katselua ja seuraavan askelen pohtimista tai kokeilua. Alkaa rasittaa kyllä varsinkin volyymimaalauksessa, erityisestikin kun jälki ei koskaan tunnu vastaavan vaivaa...
Avaruusörkkejä tein 3-6 ukkelin ryhmissä. Eniten aikaa varmaankin paloi konverttauksen ideoimiseen, noitahan maalasi sitten sen muutaman tunnin, siinä vaiheessa kun oli päässyt rutiiniin. 7-8 väriä joka ukossa ja parit drybrushit päälle.
Confrontation-ukot ja uusi fabakaaos, josta kaavailen Tosi Hianoa (tm), ne syö aikaa ja niitä nyplätään ja nyplätään, ennätys taitaa olla ophidian-velho johon paloi 4h speedpainttia silmät ristissä yöllä ennen Ropeconia, ja 10+ tuntia korjailua ja kiroilua myöhemmin.
Oikeastaan varsinaista pensselinheilutusta ei ole niin paljon mun "maalausajassa", vaan ihan figun katselua ja seuraavan askelen pohtimista tai kokeilua. Alkaa rasittaa kyllä varsinkin volyymimaalauksessa, erityisestikin kun jälki ei koskaan tunnu vastaavan vaivaa...