"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kuinka kauan teet yhtä ukkoa?

Aloittelijatason kysymykset miniatyyrien maalaamisesta, kokoamisesta tai maaston rakentamisesta.
Ax

Kuinka kauan teet yhtä ukkoa?

Viesti Kirjoittaja Ax »

Niin etttä kuinka paljon aikaa, käytät yhden ukon liimaamiseen ja maalaamiseen? Esim:Mun kaveri käyttää yhteen ukkoon enintään 5 minuuttia, ja maalaa keihäästäkin vai tosen puolen, jolloin ukko pysyy harmaana takapuolelta, ja minulla on huono omatunto jos "hutaisen" ukon alle viidessä tunnissa.

Edit: En käytä viittä tunti jokaiseen pikku ukkoon vaan esim:wild ridereihin.
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.

Jakezuku
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Tämähän riippuu siitä mihin tarkoitukseen figun maalaa. Jos puhutaan "pelipöytälaadusta" jollekulle saattaa tosiaan riittää että figu näyttää vastustajan näkökulmasta maalatulta, toinen taasen maalaa jokaista modelia tuntikausia.

Itse maalaan "pelipäytäfigut" yleensä 5 kerrallaan noin tunnissa. Jos haluan saada nupista näyttävämmän käytän siihen yhteen modeliin tunnista ylöspäin aikaa.
Swarmp

Viesti Kirjoittaja Swarmp »

No itse maalaan yleensä 2-3 figua kerralla, mutta joskus saatan maallata vain yhden figun mutta siihen meneekin useampi tunti, kasauksessa ei kannata pitää mitään kiirettä, yleensä liiman kuivuminen kestää yhden pv:n. :P
Et Imperator Invocato Diabolus Daemonica Exorcism !

viewtopic.php?f=4&t=107359
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

Jos ääripäitä haetaan niin yhteen dipattuun necroniin käytän about 15 minuuttia sisältäen valujälkien poiston, kokoamisen, pohjamaalauksen, yksityiskohtien maalauksen ja dippauksen. Tulos on tosiaan sen mukainen eli kyllä niitä pelipöydällä kehtaa ulkoiluttaa, mutta eivät ne silmiä hivele.

Toisessa ääripäässä isot modelit ja characterit joihin panostan enemmän vievät siinä kymmenestä tunnista ylöspäin. Kauheasti en ole mitään parhaimman kykyni mukaan maalannut eli vaikea sanoa paljonko se veisi, täytynee joskus kokeilla.
Migutti

Viesti Kirjoittaja Migutti »

Minäkin maalaan yleensä 2-5 figun ryhmissä, noin viitisen tuntia, muttei yhteen menoon. Harmi vain ettei panostus näy laadussa. :(
Necron Loiri

Viesti Kirjoittaja Necron Loiri »

Kun necroneita eli, pikamaalarin valintaa, peluutan saatan maalata kaksikymmentäkin ukkoa kerralla, jos warruista puhutaan. Yhteen menee n. 30 min. Muihin kyllä käytän enemmän aikaa. Konversioihin tietenkin menee kauan aikaa, kun pitää odotella, että kaikenmaailman mömmöt kuivuu, ja yleensä muutakin hommaa on enemmän. Nyt on meneillään itsetehty monolith -projekti (pääsee katsomaan täältä), jossa saattaa mennä melkein kuukausi (ei tietenkään koko aikaa).
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Mä maalaan mun khemriarmeijaa oikeastaan rykmentti kerrallaan, tai oikeastaan rykmentin työvaihe kerrallaan, ei tule samaan joukkoon koskettua kahdesti peräkkäin... :) Mahdottomaksi menee laskea mitään aikaa... Tuleepahan kerralla valmis yksikkö ja se "näyttää maalatulta" jo aika pian.

Avaruusörkkejä tein 3-6 ukkelin ryhmissä. Eniten aikaa varmaankin paloi konverttauksen ideoimiseen, noitahan maalasi sitten sen muutaman tunnin, siinä vaiheessa kun oli päässyt rutiiniin. 7-8 väriä joka ukossa ja parit drybrushit päälle.

Confrontation-ukot ja uusi fabakaaos, josta kaavailen Tosi Hianoa (tm), ne syö aikaa ja niitä nyplätään ja nyplätään, ennätys taitaa olla ophidian-velho johon paloi 4h speedpainttia silmät ristissä yöllä ennen Ropeconia, ja 10+ tuntia korjailua ja kiroilua myöhemmin. :D Taitaa mennä rikki kaaossotavaunujen kanssa sitten ihan kevyeen.

Oikeastaan varsinaista pensselinheilutusta ei ole niin paljon mun "maalausajassa", vaan ihan figun katselua ja seuraavan askelen pohtimista tai kokeilua. Alkaa rasittaa kyllä varsinkin volyymimaalauksessa, erityisestikin kun jälki ei koskaan tunnu vastaavan vaivaa... :)
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Minulla menee yhden Helf Spearmenin maalamiseen noin puoli tuntia. Shelmiin saattaa hurahtaa tunti pari hevosineen kaikkiin.

Lohikäärmettä sen sijaan on maalattu jo Joulustä lähtien isoin väliajoin, ja vieläkin alle puolivälissä... pitäisi tsempata.
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Olen nyt onnistunut käyttämään ~10 tuntia viiden mariinin ja kahden scoutin kasaamiseen sekä yhden scoutin ja yhden assault cannon mariinin maalaamiseen.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Ei gallupeja. Kiitos.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Lukittu

Palaa sivulle “Perusteet”