"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

viittiikö mennä turnauksii?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Joukkueita vastaan pelaaminen on jotakuinkin hämärää...

Kaikki turnaukset eivät aloittelijan onneksi ole 2000 pisteen armeijoilla pelattavia. Pääkaupunkiseudulla ainakin Games Workshop ja Pelimesta lienevät ihan asiallisia pelipaikkoja aloittelijalle (joskin jälkimmäisen turnaussäännöt ovat kuin kosminen vessa, jonka lattialla makaat kosmisen jumalan roiskiessa kosmista virtsaa päällesi). Ja kyllähän kaksi tonnia kasaan vääntää viikossa, jos oikein yrittää.
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Karu kirjoitti:Ja kyllähän kaksi tonnia kasaan vääntää viikossa, jos oikein yrittää.
Mutta ku vääntämällä ei saa rahaa. Mulla koko homma tökkii aina rahapulan takia, omia tuloja kun ei ole. Puol vuotta oon harrastanu, mutta ku mulla on muutaki elämää, johon menee rahaa. Nyt on vasta joku 700 tai 800p(en muista tarkkaa) armeija. Eli kyllähän mäki pyörisin turnauksissa, mutta ei armeijan koko riitä useinpii turnauksii.
Tällä vauhilla mul on 2k kasassa vuoden päästä :(
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Snafu

Viesti Kirjoittaja Snafu »

Suosittelen kesätöitä. Saat yli 200? (n.) jos kunnalta kysyt. Suosittelen lämpimästi.
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Vrasku kirjoitti:Suosittelen kesätöitä. Saat yli 200? (n.) jos kunnalta kysyt. Suosittelen lämpimästi.
Suosittelen ihan oikeita töitä. Pystyy sitten kustantamaan myös sen kuuluisan "muun elämän".
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Snafu

Viesti Kirjoittaja Snafu »

The Captain kirjoitti:
Vrasku kirjoitti:Suosittelen kesätöitä. Saat yli 200? (n.) jos kunnalta kysyt. Suosittelen lämpimästi.
Suosittelen ihan oikeita töitä. Pystyy sitten kustantamaan myös sen kuuluisan "muun elämän".
No mutta tuohan riippuu ihan iästä. Ajappatin iästä ei ole tietoa, mutta heitin vain villin veikkauksen että hän on alle 18v. Oikeita töitä ei saa jos on alle 18v. (Yllätys yllätys)
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Ai vuoden päästä armeija kasassa? Vuosi ei ole mikkään aika. Siinähän vähäsen ehtii raapasta paria ukkoa. Mulla meni pitkästi toistakymmentä vuotta, ennenkuin oli armeija kasassa :)
Luumumehu on soturien juomaa
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Vrasku kirjoitti: No mutta tuohan riippuu ihan iästä. Ajappatin iästä ei ole tietoa, mutta heitin vain villin veikkauksen että hän on alle 18v. Oikeita töitä ei saa jos on alle 18v. (Yllätys yllätys)
Saa jos vain löytyy. Ainakin täytettyään viisitoista ihminen on käytettävissä työelämässäkin, tosin 8h:n päivää ei voi puurtaa muuta kuin pimeästi.

-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

200 €/kk on kuitenkin puolipäiväisestäkin työstä pelkkä vitsi.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Ruoska

Viesti Kirjoittaja Ruoska »

Silveri kirjoitti:200 €/kk on kuitenkin puolipäiväisestäkin työstä pelkkä vitsi.
No, tuonhan tekee "oikeissa töissä" yhdessä päivässä jos vähän pidemmän päivän viitsii tehdä ;-) Tietty naskeilla on se mahtava bonus että ei tartte veroja maksella joten se raha jää oikeasti lähes kokonaan käteen.

Anyhow jos ikää on 15+ niin kandee tsiigailla pihahommia, esim. nurtsinleikkausta ja kitkentää, kaupungille tai kaupungin aliurakoitsijoiden apparihommia. Se on usein hard ass work ja palkka on aina sitä 6€/h luokkaa. Rusketus, snadisti kuntoa ja hommansa hoitaineille hyvä työtodistus on kuitenkin taattu. Firmojen vakkarimiehillä on pääsääntöisesti kesälomat, yllätysyllätys, *kesäisin*, joten kesäjanttereita tarvitaan aina tuuraamaan. Varmaankin tärkeimmät neuvot mitä voin antaa kesäduunia hakeville on
a) soita itse ja esiinny reippaasti (kukaan ei palkkaa sua jos mutsis soittaa ja kysyy sulle kesätöitä)
b) hoida hommas hyvin, ei kannata oikoa (parin kuukauden duunin nyt hoitaa vaikka päällään seisten).

Hyvin ne päivät menee kun pistät mp3-soittimelle parit levyt tai audiokirjoja ja päätät hoitaa hommat kunnolla =) Helpostihan sitä parissa kuukaudessa muutaman tonnin tienaa kurjimmassakin kesätyössä, ja kyllä siitä pari hunttia pistää sivuun figuihin =)
LeGrey

Viesti Kirjoittaja LeGrey »

Olen pelaillut Warhammeria jo pidemmän aikaa, mutta turnauksiin en ole vielä lähtenyt, vaikka on niitä tullut silmäiltyä aina Turnaukset-osiossa... 2000+ pisteen armeijakin ollut maalattuna jo iät ajat, mutta jotenkin ei vain ole saanut aikaiseksi lähteä. Sitä on kuullut liikaa juttuja herkkumössöjuusto-armeijoista, joiden kanssa nahistelu vaikuttaa aika tylsältä.

Ehkäpä ennakko-odotukset ovat liian korkealla? Turnaukselta varmaan haluaisin leppoisia fluffiarmeijoita ja turnausvoittajalle voisi iskeä kumikanan hyvästä pelistä. Itse pelaaminen olisi sitten se tärkein.

Mutta me suomalaiset taidamme olla jotenkin turhan voitontahtoisia? Kautta historian meitä on piesty muutamalta suunnalta, eikä omia ydinpommejakaan vielä ole.

-Vanha Mörö 25v.
"Jos et seivaa, et voi voittaa." -NecroJ
Hands_of_blue

Viesti Kirjoittaja Hands_of_blue »

@LeGrey

Eiköhän siellä turnauksissa suurin osa kuitenkin ihan leppoisalla asenteella ole pelaamassa ja ne ns. juustottajatkin ovat suurimmalta osin ihan hyviä tyyppejä. Totta kai heitä vastaan pelaaminen on kovaa, mutta ei se peliä pilaa. Kannattaa ihmeessä käydä kokeilemassa, vaikka et tykkäisikään niin tuskin siinä muuta menetät kuin yhden päivän elämästäsi ;)
Thrag

Viesti Kirjoittaja Thrag »

Omien kokemusten pohjalta ei noita juustottajia oikeasti ihan kauheasti ole liikkeellä, ainakaan tuolla turnausten keskikastissa, missä itse yleensä pelaan. Eli kyllä 3-5 turnauspelissä/turnaus on suurin osa ihan "perus" listoja. Ja sääntötuntemuksen puutteetkaan eivät haittaa yleensä eikä kukaan tule naureskelemään jos jotakin ei täysin osaa (yleensä).
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
Jackal

Viesti Kirjoittaja Jackal »

Hehe omia turnee kokemuksia kun katsoo niin hauskaa oli vaikka kuonoon tuli ankarasti. Ja härskein listat taisi olla itsellä XD joskin ei yhtään taitoa käyttää sitä. Muutengin asenne oli varsin mukavaa. Porukka vastasi jos kysyi jotain ja muutengin pelien aikana tuli puhuttua paljon vähän kaikesta. Hauskinta touhua ehdottomasti oli kun oli saanut kuonoonsa ankarasti hyvinkin nopeasti ja pääsi seuraamaan muiden pelejä.

Kesä töistä sen verran että kyllä niitä meilkein kaikista kunnista jonkin verran saa. Seurakunnila on yleensä ainakin muutamalle henkilölle tarvetta hautaus mailla nurtsia ajelemaan ja rikkaruohoja kitkemään. Tosin tässä vaiheessa voi olla hieman myöhäistä kysyä.
Nothing to see here move along noob.
ajappat

Viesti Kirjoittaja ajappat »

Vrasku kirjoitti:
The Captain kirjoitti:
No mutta tuohan riippuu ihan iästä. Ajappatin iästä ei ole tietoa, mutta heitin vain villin veikkauksen että hän on alle 18v. Oikeita töitä ei saa jos on alle 18v. (Yllätys yllätys)
Hyvin arvattu. Tuleveana kesänä onkin tarkotus mennä ekan kerran kesätöihin. :D Toi 200 on kyl tosiaan aika hikinen palkka pienestäkin työstä.
You can take me back to the place where I could watch the sky and see those signs!
You can show me their lies, show me the disbelief in their words. Oh, these burning times!
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Hedelmäpeli »

ajappat kirjoitti:
Vrasku kirjoitti:
The Captain kirjoitti:
Hyvin arvattu. Tuleveana kesänä onkin tarkotus mennä ekan kerran kesätöihin. :D Toi 200 on kyl tosiaan aika hikinen palkka pienestäkin työstä.
Raksalle kaikki lautapojiks joilla vähäkin riittaa kuntoo:) kesätyöläinen saa meijän fimassa ilman mitään kokemusta helposti joku 7+euroo ja siitähän kertyy 1120e-kulut/kkei paha mun mielestä opiskelijalle.

Ja vielä tosta turnaus ikä asiasta ja maalaamattomista figuista. ei niillä figuilla mitään merkitystä oo kuinka ne on maalattu, propsit tulee jos on siisti armeija,"huononpaan"kukaan ei kiinnitä huomiota.kunhan jengissä on vaan oikeet figut. Eikä mitään wysiwyggiä kannata lähtee hakeenkaan, ite ainakin kierrän semmoset turnaukset kaukaa missä vaaditaan täydellistä varustusta, semmonen pakottaa porukan kenellä ei oo paljoo nappeja pelaan aina samaa listaa. HYvä turnaus ikä minun mielestä turnaus järjestäjänä on silloin kun ei pelkää vanhempia ja ei anna porukan kusta silmään[vaatii sääntö osaamista]mut noin numeroina ilmastuna siinä 14 pinnassa mennään riippuen tietysti kuinka kauan on harrastanu.
Elämä on Peliä, koskaan ei tiedä mitä kohdalle pyörähtää.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”