"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pakollinen (nyt) "juuri aloittanut confron"

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Synnin niittäjä
Viesti:

Pakollinen (nyt) "juuri aloittanut confron"

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

Elikkäs, pitkään olen ihastellut näitä Rackhamin Confrontation-figuja ja ajattelin jossain vaiheessa, jos en pelatakseni niin ainakin maalatakseni näitä.
Siis peliseuraahan tässä kaveripiireissä ei totisesti ole, muutamalla kaverilla oli (yhdellä enään, eikä ole peliäkään pelannut) nappeja pieneen armeijaan/warbandiin, mutta eivät enään niitä oikein omista.

Siis, sen verran olen pelissä mukana että jossain tulevana syksynä tulee uutta laitosta ulos, siksi hieman arveluttaakin tuon sääntökirjan osto.
Kun taas ei ole sääntökirjaa, niin sen voi arvata miten hurjasti tietoa on pelisysteemistä yleensäkkään.
Eli mitäs mieltä olette, kannattaakos sitä uutta kirjaa kiltisti odotella vai ehkä jostain saada edullisesti käytettynä tuo vanhempi (3.laitos) kirja?

Armeijoiden tehoista ei niin suurta tietoa ole, vaan eipä se nyt niin ensiluokkaista olekkaan. Ensin ajattelin noita Cynväll Elvesejä, mutta huomasin etteivät ne sittenkään sisällä tarpeeksi minun silmiäni hiveleviä figuja muihin armeijoihin verraten, jotta armeijan jaksaisi väsätä. Toki kauniita figuja niilläkin on.
Itseäni alkoivat kiinnostaa erityisesti nuo Griffinit ja Dirzin alkemistit. Toiset kun vaikuttavat oikeilta kunnon puritaaneilta ja toiset taas ovat muuten niin älyttömän oloisia, ettei meinaa saada silmiä irti figujen kuvista.

Tiedän että sivuilla on molemmista jonkin verran tietoa, mutta näin yleisesti olisin kiinnostunut kuinka nämä ovat eroavia pelillisesti. Toiseksi olisi kiva tietää minkälaisilla ostokislla jompi kumpi noista olisi pätevää aloittaa, ettei aivan hukkaostoksia tule tehtyä. Onhan kauniit figut hyllyillä ihan kivoja, mutta ei ole takoitus jättää niitä vain sinne.

Yllättäen en hirveästi osaa arvailla minkälainen pelityyli minua aivan älyttömästi kiinnostaa pelissä, jota en ole ikinä kokeilluitkaan, mutta lähtöajatuksena olisi saada aloitettua armeijalla joka on oikeasti muuntautumiskelponien (suomeksi, saa kelvollista lähitaistelua, tarvittaessa ampumista ja jopa taikomista. Eli saa "balanssin" listankin tehtyä, jonka ei tarvitse painottaa mitään erityistä, vaan pärjää ihan kelvollisesti eri tarkoituksissa.) eikä jymähdä siihen, ettei armeijalle saa kunnon mättövoimaa/ampumista mikäli tekee mieli kokeilla.
Taitaa ollakkin ehkä liikaa pyydetty ;)

Mutta tuollainen yleiskatsaus armeijoista voisi auttaa aloittamispäätöksessä.

PS. En sitten kauheasta massan pyörittelystä niin välitä, mikäli fiksusti vältettävissä (vaikka saa siinä tietty hieman hahmoja olla). Tosin sen verran tietty saa olla ettei tule sit 6-8 hahmon ihmettä, jota onkin jo totuttu katselemaan vähän vastaavasti Tceench-demonilegioonilta. (Olikos ne 13-17 nappulaa 2K-listassa ne pahimmat :D)
Viimeksi muokannut Synnin niittäjä, Pe 08.06.2007 09:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Silveri

Re: Pakollinen (1250+:s) "aloittamassa mahdollisesti Confroa"

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Lyhyt vastaus: ei kannata ostaa sääntökirjaa
Pitempi vastaus: mikäli Alkemisteja himoitset, niin osta Initiation set, jossa tulee pehmeäkantinen sääntökirja, sentinelejä ja Thissan Ka, joka on oikein pätevä johtaja (ja muutama wolfenikin, joita voit yrittää pelittää eteenpäin)

Jos nuo olivat armeijatoiveesi, niin sekä Alkemistit että Griffinit ovat hyviä vaihtoehtoja. Erona ehkä on se, että alkemistit ovat pikkaisen joustavampi armeijavalinta (ja lyövät kovempaa), kun taas Griffineiltä löytyy parempia spesialisteja ja yksiköt ovat yleisesti ottaen hävyttömän kestäviä.

Mainittakoon, että fluffillisesti Alkemistit ovat aikoinaan erkaantuneet Griffineistä ja juuri alkemistien petturuus ajoi Griffinit nykyiseen inkvisitiofanaattiuuteen.

Itse aloitin alkemisteilla, mutta en ole vähään aikaan tehnyt niistä lisää hankintoja, kun fremenityyli, mihin niissä alunperin ihastuin alkoi korvautua liiallisella teknoilulla. Toinen armeijani on Cynwällit, ja nykyisin pääasiallinen armeijani on Cadwallon.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Synnin niittäjä
Viesti:

Juu, tuota Initiation-settiä voisi kait katella. Jotenkin nuo alkemistit vaikuttavat olevan lähempänä itseäni.
(Ainoa ongelma saattaa olla noiden Wolffeneiden poismyynti, kaverit eivät varmaan paljoa ostele. Yksi kaveri aloitti taannoin wolffeneilla, maalasi yhden Predatorin josta taitaa ollakkin täällä vielä kuva, ja myi sitten kaiken muun poies.)

Niin, noi säännöt kun ilmeisesti tulevat kuuleman mukaan paljonkin muuttumaan uuden laitoksen myötä. Vaan voisipa olla hienoa päästä kokeilemaan onneaan Conissa, siellähän vielä vanhoilla säännöillä pelataan. Eli jos pääsis sinne ottamaan nekkuun ja kattelemaan yleistä meininkiä.

Pitäiäisi varmaan armeijasta enemmän fluffia kaivaa esiin, jotta pääsee hiukan samaistumaan enemmän noiden meininkiin.
Kiitos kun hieman valaisit tuossa suhteessa.

Mitäs sitten samalla kannattaisi tilailla I-setin kanssa kun sitä perus 400AP:ta tässä varmaan yritellään kasailla?
Sentinelit ilmeisesti ovat ihan pätevää kauraa lähikosketuksissa, ja tämä sankari ihan perus edullinen/ihan kelpo.
Eli, mitäs sitten noiden lisäksi kannattaa tilata, kun viitsi yhtä boksia vaan ottaa. Jotain ampuvaa, kuten crossareita tai/ja Biopsisteja?
Siis lyhyesti, miten noiden rungosta saa sitten ihan aloittelijaystävällisen kokoonpanon rakennettua? Tietenkin, kun runko on kasassa niin voi lisäillä mitä haluaa kun huomaa mikä toimii ja miten, sekä mitä elementtiä haluaisi lisätä/kokeilla.

Mutta kiitos jo suht. kattavasta aloitusvastauksesta, joka tuli aika nopeasti.

PS. Itse tykästyin tuohon Aberrationiin/Primeen, onkos tuo iso mörkö kokeilemisen arvoinen. Ainakin hyllylle saa tilauksen yhteydessä tulla löhöilemään.
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Silveri

Lyhyesti voisi sanoa, että konin turnauksessa katsotaan kieroon niin aberration primeä kuin cynwall dragoniakin. Saisihan tuolla setillä kieltämättä kutkuttavan Thissan + 3 sentineliä + aberration prime -kombon 400 AP:seen (varsinkin, jos teemoittaa koko höskän Danakiliin), mutta se ei välttämättä ole kovinkaan mukava pelattava (ainakin, jos pelituntemus on vähäinen) eikä sitä vastaan välttämättä pelaa mielellään. En tietysti lähde kieltämään ja itse voisin jopa koettaa tuota vastaan, mutta en tiedä noin yleisellä tasolla muuten. Aberration Prime on kuitenkin suunniteltu enemmän Rag'Narokkiin tai isompiin confropeleihin (600+ ap).

Crossarit ovat hyödyllisiä, tiikeri on erittäin suosittu monsu - toinen yleinen vaihtoehto on centurukset, bulkkia saat klooneista tai halberdiereista, ja vaikka sentinelit ovat loistavia eliittejä, voi kokeilla lisäksi myös keratiksia tai jadhariksia (crimson servantit toiminevat paremmin Sasia Samariksen kanssa)

esimerkkilista (testaamaton, lähinnä vanhan rutiinin mukaan rakennettu):

Thissan Ka 110
Sentinel 25 x 3 = 75
Crossbowman 13 x 3 = 39
Centurus (Halberd) 56 x 2 = 112
Clone of Dirz 11 x 3 = 33
= 369 AP, 12 figua ja tilaa jää vielä Thissanin itemeille.

Sotataidosta (kesäalennuksin):
Initiation set 50 €, Centurukset 16 €, Crossbowmanit 8 €, Kloonit 8 €, yhteensä 82 €.
Synnin niittäjä
Viesti:

Jep, eli tuo listaehdotus näyttää ihan kivalta.
Noiden lisäksi voisi katsoa tiikeriä ja/tai Jadhariksia, vaikuttavat ihan mukavilta.

Mitenkäs noista korteista, pitääkö ostaa vielä niitä erikseen? Ei taida tulla noissa kaikille sitä korttia, vai olenko erehtynyt? :)
Ropetus
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ropetus »

Synnin niittäjä kirjoitti:Mitenkäs noista korteista, pitääkö ostaa vielä niitä erikseen? Ei taida tulla noissa kaikille sitä korttia, vai olenko erehtynyt? :)
Figujen mukana tulee blistereissä ja paketeissa aina myös figujen kortit eli ei tarvitse alkaa erikseen tilailemaan R-storesta niitä.

-Roope
Synnin niittäjä
Viesti:

Fängi kirjoitti:
Synnin niittäjä kirjoitti:Mitenkäs noista korteista, pitääkö ostaa vielä niitä erikseen? Ei taida tulla noissa kaikille sitä korttia, vai olenko erehtynyt? :)
Figujen mukana tulee blistereissä ja paketeissa aina myös figujen kortit eli ei tarvitse alkaa erikseen tilailemaan R-storesta niitä.

-Roope
Juu, kiitos tästäkin nopeahkosta vastauksesta.

Voisipas tuota tilausta tänään illemmalla katsoa, nyt kun "lomakin" on jo ovella.
Eli jos tällaisen tilauksen peistäisin eteenpäin:

-Initiation-set
-Crossbowmen
-Centurus w. halberds
-Clone of Dirz
-Tiger of Dirz (1-3? Eli tuon ykkösen ulkonäön perusteella, tiedä sitten onko "paras kortti" mutta silti :))

Eli hinta oli se 90€+toimituskulut, eli ei se kovin paha ole pelikuntoisesta armeijasta.
Jos näistä sitten lähdetään, ja jos jopa saisi kokeiltua ihan itse peliäkin ennen Conia niin kyllä hyvä tulee.
Kiitos tähän asti tulleista vastauksista.
Synnin niittäjä
Viesti:

Re: Pakollinen (nyt) "juuri aloittanut confron"

Noniin, tulihan se paketti pari päivää sitten paikalliseen postitalaitokseen.
Kaverille sain noi wulffenitkin tungettua, vaihtona sainkin 3xDawn Warrioreja ja Ysis, The Viper of the Desertin.

Elikkäs jo tämän verran tavaraa löytyy kaapista:
-Thissan Ka
-Ysis
-2xClone Centurus
-4xSentinel of Danakil
-3xDawn Warrior
-3xClones of Dirz
-3xCrossbowmen
-Tiger of Dirz

Näistä toivottavasti saa jo hieman toisistaan poikkeavia listoja, ainakin jonkinmoinen runko armeijalle.
Nyt on siis "jo" kaksi kaveriakin jotka saattaisivat pelata, toisella Devourereja ja toisen pitäisi tilata lisää Wolffeneita. Eli ihan kivat näkymät tälle uudelle lajille.

Sitten yksi, ehkä hieman typeräkin kysymys nousi tässä mieleen enkä itse huomannut kirjasta tähän mitään selvää vastausta.
Eli saako useampi perusmosuri käyttää samaa korttia? Noissa pakkauksissa kun oli vain 1 henkilökortti kussakin paketissa, esim. klooneilla ja Centuruksilla.
Sankareillehan se yksi kortti on jo aivan tarpeeksi, mutta tuntuisi typerältä jos saa ostaessa liian vähän kortteja tavallisilla rivimosureilla pelaamista varten (Lähinnä turnauspelejähän silmälläpitäen tämä nyt oli, ei kait tuota kavereiden kanssa hirveitä ongelmia. :)).
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Synnin niittäjä kirjoitti:Sitten yksi, ehkä hieman typeräkin kysymys nousi tässä mieleen enkä itse huomannut kirjasta tähän mitään selvää vastausta.
Eli saako useampi perusmosuri käyttää samaa korttia? Noissa pakkauksissa kun oli vain 1 henkilökortti kussakin paketissa, esim. klooneilla ja Centuruksilla.
Sankareillehan se yksi kortti on jo aivan tarpeeksi, mutta tuntuisi typerältä jos saa ostaessa liian vähän kortteja tavallisilla rivimosureilla pelaamista varten (Lähinnä turnauspelejähän silmälläpitäen tämä nyt oli, ei kait tuota kavereiden kanssa hirveitä ongelmia. :)).
Virallisten sääntöjen mukaan yhdellä kortilla voi olla max. kolme figua. Sitten Suomessa käytettävien turnausrajoitusten mukaan yhdellä kortilla voi olla kolme figua joiden yksittäinen pistehinta on alle 30 pistettä, yksi figu jos sen pistehinta on yli 50 ja kaksi jos pistehinta on tältä väliltä. Typot mahdollisia, sillä en ole hetkeen päässyt pelaamaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Ghaassas

Viesti Kirjoittaja Ghaassas »

Half-breed kirjoitti: Virallisten sääntöjen mukaan yhdellä kortilla voi olla max. kolme figua. Sitten Suomessa käytettävien turnausrajoitusten mukaan yhdellä kortilla voi olla kolme figua joiden yksittäinen pistehinta on alle 30 pistettä, yksi figu jos sen pistehinta on yli 50 ja kaksi jos pistehinta on tältä väliltä. Typot mahdollisia, sillä en ole hetkeen päässyt pelaamaan.
Täsmennetäänpä vähän: yhdellä kortilla saa olla kolme figua, jos yhden miehen pistehinta on 30 tai vähemmän (välillä yllättävänkin olennainen juttu). Jos yhden miehen pistehinta on 31-50 pistettä, näitä saa olla kortilla kaksi. Jos pistehinta on 51 tai enemmän, näitä saa olla kortilla yksi.

Pl. poikkeukset. Löytyy täältä, sieltä alhaalta: http://en-forum.confrontation.fr/viewtopic.php?t=27891
Synnin niittäjä
Viesti:

Ghaassas kirjoitti:
Half-breed kirjoitti: Virallisten sääntöjen mukaan yhdellä kortilla voi olla max. kolme figua. Sitten Suomessa käytettävien turnausrajoitusten mukaan yhdellä kortilla voi olla kolme figua joiden yksittäinen pistehinta on alle 30 pistettä, yksi figu jos sen pistehinta on yli 50 ja kaksi jos pistehinta on tältä väliltä. Typot mahdollisia, sillä en ole hetkeen päässyt pelaamaan.
Täsmennetäänpä vähän: yhdellä kortilla saa olla kolme figua, jos yhden miehen pistehinta on 30 tai vähemmän (välillä yllättävänkin olennainen juttu). Jos yhden miehen pistehinta on 31-50 pistettä, näitä saa olla kortilla kaksi. Jos pistehinta on 51 tai enemmän, näitä saa olla kortilla yksi.

Pl. poikkeukset. Löytyy täältä, sieltä alhaalta: http://en-forum.confrontation.fr/viewtopic.php?t=27891
Eli siis saan peluuttaa virallisesti vain yhtä Centurus clonea? (Tulipas vain mieleen) Vaikuttaa hiukka hölmöltä, jos se on niin.
Muuten kaikki pelaa, mutta näidenkin kohdalla kun tuli vain 1 kortti, erikkoiskortti ja joku Rag'narok (?) kortti.
Jos näin on etten saa noita peluuttaa niin olisi kyllä samantien pitänyt jostain ottaa kortit mukaan, aattelin vaan ettei tartteisi.
Ghaassas

Viesti Kirjoittaja Ghaassas »

Synnin niittäjä kirjoitti: Eli siis saan peluuttaa virallisesti vain yhtä Centurus clonea? (Tulipas vain mieleen) Vaikuttaa hiukka hölmöltä, jos se on niin.
Muuten kaikki pelaa, mutta näidenkin kohdalla kun tuli vain 1 kortti, erikkoiskortti ja joku Rag'narok (?) kortti.
Jos näin on etten saa noita peluuttaa niin olisi kyllä samantien pitänyt jostain ottaa kortit mukaan, aattelin vaan ettei tartteisi.
Centuruksien paketti on tosiaan siinä mielessä pöhkö, että sieltä ei tule kuin se yksi kortti, mikä itseänikin hieman kismitti kun rikkoi noita listasuunnitelmia. Yksi tapa saada kaksi centurusta kentälle olisi hommata yksi kynsicenturus ja yksi veitsicenturus, molemmille kun on omat kortit.

Niin, ja samaa profiiliahan (eli periaatteessa täysin samaa korttia) saa olla samassa armeijassa kaksi kappaletta. Claw- ja Voulgecenturus ovat eri profiileja, niillä taisi olla eri Initiative tai jokin. Mutta periaatteessa saisit pelata vaikka kahta voulgecenturustakin, jos kys. figulle vain olisi tehty kaksi korttia.

Toivottavasti en sekoittanut liikaa.
Synnin niittäjä
Viesti:

Jaa, aikas hölmöä. En tosin aijo hankkia moisen takia mitään kynsisankari-blisua toiseksi Centurukseksi (kos sitä tarkoitit), vaan kaveripeleissä voisi samalla kortilla pelata tai sitten skannata sen kortin.
Harmi kun tuli kesä, kaveri kun voisi saada koulussaan tehdyksi täysin samanlaisen kopion tuosta kortista (vermeet kaikennäköiseen tulosteluun jne.).
Minusta tässä tapauksessa se ei ole edes mikään iso juttu, paketti on typerä ja saa yhden "turhan" figun josta laskutetaa.

Harmi kun kukaan tiennyt/muistanut/jne. sanoa että olisi pitänyt ottaa samalla toinen kortti.
Silveri

Ylimääräisiä kortteja ei saa tilattua muuta kuin Rackham-storesta. Suurin probleema tuossa lienee se, että nuo turnausten piste/korttirajoitukset vaihtelevat vuosittain, eikä Rackham itse niitä rajoituksia laadi, vaan erillinen taho, joka on lähinnä vain nimellisesti Rackhamin alaisuudessa.

Printtikortteja (kunhan ovat tarpeeksi laadukkaita) kyllä siedetään turnauksissa.

... ja C:AOB:ssa kuitenkin taitaa mennä kortit kokonaan uusiksi.
Synnin niittäjä
Viesti:

Juu, luin kyllä että ovat suomen turnausjärjestäjät jotka tuota rajoitusta käyttävät.
Se vain, että kaverin koulussa/työharjoittelupaikoilla on materiaalit tehdä käytännössä kaikkea tulostetta, eli laadustahan se ei olisi ainakaan kiinni (Vähän vastaavaa taitavat tehdä työkseenkin, vaan enemmän mainostoimistoille jne.).
Silveri

No jos nyt tiukka paikka koniturnauksen suhteen tulee (ja jos ilmoittautuminen kiinnostaa - tee se jo eilen ja hanki itsellesi pari... kismittää ihmisten yleinen hitaus tuon suhteen) etkä saa kortteja printattua, niin emmeköhän jotenkin saa joustettua asian suhteen - saat multa viimeistään centuruksille toisen kortin. Myös netistä printatut kortit ovat yleisesti hyväksyttyjä.

En nyt mene sanomaan mitään Tampereen turnausten suhteen, mutta yleisesti ottaen Nostra on liikkunut samoilla linjoilla meidän kanssa.
Synnin niittäjä
Viesti:

Taidan turneen kyllä jättää sittenkin Conista poies, onhan niitä muitakin. Ei haluaisi ihan vajaasti maaleissa olevaa porukkaa peluuttaa turneissa.
Mitä nyt muistelen niin onhan Conissa turneepelaaminen hiukan hikistä hommaa sellaisessa ihmisten tungoksessa ja huonossa hapessa.
Mutta, voisihan sinne tulla kokeilemaan pelailua, jos liikenee vapaata pöytää. Mutta Coniinkin on vielä jonnin verran aikaa... :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”