Hyvä ikä aloittaa?
Yllättävää, että GW:n omasta liikkeestä voi löytyä noinkin vastuullista toimintaa (ei sinänsä, kyllähän ne myyjät ovat mukavaa porukkaa - ehkä kyse onkin ennemminkin äitifirman politiikasta).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-
Hellhammer
-
Hedelmäpeli
- Peliporukkavalvoja
Re: Hyvä ikä aloittaa?
noh ite otin ensimmäisen kosketuksen peleihin juurikin 10 vuotiaana ja lopetin alta aikayksikön, mutta löysin itteni kymmenen vuotta myöhemmin [20w] maalaamasta ja järkkäämästä turnauksia sun muuta aiheeseen liittyvää prokkista. nyt aktiivi harrastajana menossa vasta neljäs vuosi. Eli hammeri hommat sopii minusta vauvasta vaariin kaikille.VasaraSotilas kirjoitti:Mikä on hyvä ikä aloittaa Warhammerin ym. miniatyyrilautapelien pelaaminen? Ite oon 10-vuotias. Oon teidän mielestä varmaan liian nuori, mutta kiinnostus miniatyyrilautapelejä kohtaan kasvaa hetki hetkeltä.
Elämä on Peliä, koskaan ei tiedä mitä kohdalle pyörähtää.
Harrastus alkoi joskus jo vuonna 2004 lopuilla, jolloin ikääkin oli vain 12 verran. Figut jäivät kesätauolle ja sitä myötä koko harrastus joksikin aikaa nurkkaan, kunnes satuin Rovaniemen figuttaja kuntaan tutustumaan noin puolitoista vuotta sitten. Nuihin aikoihin aloin maalaamaan ja siitä lähtien aika täysillä ollaan menty miniatyyrimaailmasta toiseen. Paras ikä aloittaa oli itsellä 14, vaikka tosiaankin aikaisemminkin oli ollut kontaktia mineihin.
-Nilarakh
-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri
Cynae-aeaelioe
Cynae-aeaelioe
Itse aloitin ihan 12 vuotiaana.Olin tehnyt about 8 vuotiaasta asti pienoismalleja ja nytten on alkanut kyllästyä.Olin aikaisemminkin harkinnut hammereita mutta ainoa liike lopetti.Nyt myöhemmin kun g.w:N lälleenmyyjä tuli lpr:n niin ostin warru boksin.En edes ollut harkinnut pelaamista vain keräilyä ja maalaamista.Mutta kas kummaa:naapuristä löytyikin toinen harrastaja joka opetti pelaamaan (ToWel).ja tässä nyt ollaan:D
HYVÄ IKÄ ALOITTAA
Itse olen vasta aloittanut ja olen 10vuotta. Se on hyvä ikä
yksi kaverini aloitti samoihin aikoihin kun minä... mutta hän aloitti 6-vuotiaana... ite oon kerännyt 3vuotta(tulee täyteen syksyllä) tais kaks kesää sitten olla aikamoinen tauko mut nyt maalaan ja kerään figuja. kun aina keskimäärin 3t. päivässä tulee ukkoja maalattua (onpahan joku minua addiktoituneeksi sanonut)
-Edward
-Edward
OMGZoneHands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa
- Synnin niittäjä
- Viesti:
Jotenkin sellainen fiilis että olisin jo kirjoitellut tänne aiheesta, vaan enpäs ainakaan tälle threadille.
Noh, itse tuli tämä homma aloiteltua siinä 90-l loppupuolella, 98 tai 97-syksy. Olin tuolloin ala-asteikäinen natiainen ja muutama kaverini oli hurahtanut tällaiseen pienoismalli-touhuun. Koska itselläni oli pienenä kertynyt iso kasa pienoismalleja hyllylle, niin miksi kieltäytyä sellaisista joilla voisi jopa pelata?
Kyseiset kaverini taas olivatkin ottaneet mallia isoveljiltään, jotka harrastivat tätä tuolloin omalla porukallaan.
Eli taisin aloittaa tämän figuilun joskus n.8-vuoden iässä
Aktiivisuus on tietenkin heittelehtinyt hurjasti tässä ajan mittaan, mutta onhan harrastevuosia jo sen 10:n edestä takana päin.
Nyt taas harrastenuisuus on pienessä lamassa pelillisesti, mutta ollaan kavereiden kanssa kovin yrittämässä hakea toiminnalle jatkuvuutta uusien pelien ja pelivalmistajien kautta.
Esimerkiksi nyt on tuloillaan postista Pendrakenin WWII-figuja joilla yritetään pyörittää "I Ain't Been Shot, Mum V2":ta aluilleen, joskohan se olisi sellainen uudempi pitkäaikainen keräilyn kohde?
Noh, itse tuli tämä homma aloiteltua siinä 90-l loppupuolella, 98 tai 97-syksy. Olin tuolloin ala-asteikäinen natiainen ja muutama kaverini oli hurahtanut tällaiseen pienoismalli-touhuun. Koska itselläni oli pienenä kertynyt iso kasa pienoismalleja hyllylle, niin miksi kieltäytyä sellaisista joilla voisi jopa pelata?
Kyseiset kaverini taas olivatkin ottaneet mallia isoveljiltään, jotka harrastivat tätä tuolloin omalla porukallaan.
Eli taisin aloittaa tämän figuilun joskus n.8-vuoden iässä
Aktiivisuus on tietenkin heittelehtinyt hurjasti tässä ajan mittaan, mutta onhan harrastevuosia jo sen 10:n edestä takana päin.
Nyt taas harrastenuisuus on pienessä lamassa pelillisesti, mutta ollaan kavereiden kanssa kovin yrittämässä hakea toiminnalle jatkuvuutta uusien pelien ja pelivalmistajien kautta.
Esimerkiksi nyt on tuloillaan postista Pendrakenin WWII-figuja joilla yritetään pyörittää "I Ain't Been Shot, Mum V2":ta aluilleen, joskohan se olisi sellainen uudempi pitkäaikainen keräilyn kohde?
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Hmmmm.... vaikea sanoa... mutta itse aloittaisin heti kun englantia osaa että voi lukea sääntöjä ja ymmärtää fantasiasta jotaki, niin silloin on oikean ikäinen =D itse olen pelannut puolivuotta ja olen 14 mut on minulla figuureja ollu jo monta vuotta, mutta isosiskon poika pääsi leikkimään niillä vuosi sitten... =( ja silloin en tiennyt ite Wh:sta paljoa suttakaan =D...
Lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, etten koskaan enää lataa sääntöjenvastaista avataria (animoitu).
Anteeksi jos tätä pidetään spämmäämisenä.. mutta unohdin kirjoittaa että yksin (eli ilman kaveria) EI KOSKAAN kannate aloittaa!!!! siinä hyvä neuvo näin jälkikäteen...
Lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, etten koskaan enää lataa sääntöjenvastaista avataria (animoitu).
Tietenkin jos pelkästään figuiluun keskittyy, ei kaveri ole välttämätön. Tai jos asuu suuressa kaupungissa, jonka miniatyyrimaailma on melko eläväinen, peliseuraa löytyy varmasti.
Itselläni ei harrastavia kavereita ole, pikkuveljet eivät jaksa keskittyä (Eikä tuonikäisten kyllä vielä tarvitsekaan jaksaa) ja serkkuakin näkee aivan liian harvoin.
Itselläni ei harrastavia kavereita ole, pikkuveljet eivät jaksa keskittyä (Eikä tuonikäisten kyllä vielä tarvitsekaan jaksaa) ja serkkuakin näkee aivan liian harvoin.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Itse aloitin Warhammer- harrastuksen 3-4v sitten, jollon ikää oli 12-13v.
- Githgulcag
Se on miniatyyri harrastus, eikä mikään warhammer harrastus! Games workshop ei ole (onneksi) monopoli asemassa.ArrowsFly kirjoitti:Itse aloitin Warhammer- harrastuksen 3-4v sitten, jollon ikää oli 12-13v.
-
Eorl Nuori
Kirjoittaja saattoi tarkoittaa, että hän aloitti juuri Warhammerin harrastamisen 3-4v. sitten. Mielestäni ei ole mitenkään väärin sanoa, että harrastaa Warhammeria, sen sijaan, että sanoisi harrastavansa miniatyyrejä (siis jos tosiaan pelaa Warhammeria, eikä esim. Blood Bowlia yms.). Ja sinun ei sinun tarvitse tunkea tuota anti-GW propagandaasi ihan joka paikkaan.Aziz the combat fighter kirjoitti:Se on miniatyyri harrastus, eikä mikään warhammer harrastus! Games workshop ei ole (onneksi) monopoli asemassa.ArrowsFly kirjoitti:Itse aloitin Warhammer- harrastuksen 3-4v sitten, jollon ikää oli 12-13v.
Ja siihen, mikä on hyvä ikä aloittaa sanon, että jos intoa ja englannin kielen taitoa riittää, niin sama se on milloin aloittaa. Itse aloitin 13-vuotiaana tuossa puolisen vuotta sitten.
Juuri näin sen tarkoitin.
-
Kaaos hammeri
Ite alotin kanssa jotain 10 ja puol vuotiaana.
Niin, tosin tiedän henkilöitä jotka on haukkuneet meikäläisen Reaperin miniatyyrejä Warhammereiksi...Eorl Nuori kirjoitti:Kirjoittaja saattoi tarkoittaa, että hän aloitti juuri Warhammerin harrastamisen 3-4v. sitten. Mielestäni ei ole mitenkään väärin sanoa, että harrastaa Warhammeria, sen sijaan, että sanoisi harrastavansa miniatyyrejä (siis jos tosiaan pelaa Warhammeria, eikä esim. Blood Bowlia yms.). Ja sinun ei sinun tarvitse tunkea tuota anti-GW propagandaasi ihan joka paikkaan.Aziz the combat fighter kirjoitti:Se on miniatyyri harrastus, eikä mikään warhammer harrastus! Games workshop ei ole (onneksi) monopoli asemassa.ArrowsFly kirjoitti:Itse aloitin Warhammer- harrastuksen 3-4v sitten, jollon ikää oli 12-13v.
Ja siihen, mikä on hyvä ikä aloittaa sanon, että jos intoa ja englannin kielen taitoa riittää, niin sama se on milloin aloittaa. Itse aloitin 13-vuotiaana tuossa puolisen vuotta sitten.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
- Lihmatassu
Itse olen 12-vuotta, ja en näe figuissani mitään huonoa, ja kun on noita white dwarffeja ja armybookkeja/codexeja/source bookkeja lukenut niin kyllä se englantikin sujuu. Ainoat esteet ovat hirveä itsekriittisyys (johtuen siitä, että 95% Games Workshopin kirjojen kuvissa olevat figut ovat maalanneet WD studio, joista luultavasti noin 50% kuuluu 'Eavy metaliin, joilloin varsinkin jos pelikavereista on pulaa, näet vain näitä figuja.) sekä laiskuus figujen maalaukseen/liimaamiseen. Eli: Tervetuloa harrastukseen! Äläkä välitä jos ensimmäiset ukot näyttävät hirveiltä, omanikin peittyivät maaliin niin, ettei erottanut chainmailia =)