"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hyvä ikä aloittaa?

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Yllättävää, että GW:n omasta liikkeestä voi löytyä noinkin vastuullista toimintaa (ei sinänsä, kyllähän ne myyjät ovat mukavaa porukkaa - ehkä kyse onkin ennemminkin äitifirman politiikasta).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Hellhammer

Viesti Kirjoittaja Hellhammer »

Tässähän tuntee itsensä vanhaksi pieruksi. Olen pian 23. Vanhempia harrastajia ehkä saisi olla lisää.
Hedelmäpeli
Peliporukkavalvoja

Re: Hyvä ikä aloittaa?

Viesti Kirjoittaja Hedelmäpeli »

VasaraSotilas kirjoitti:Mikä on hyvä ikä aloittaa Warhammerin ym. miniatyyrilautapelien pelaaminen? Ite oon 10-vuotias. Oon teidän mielestä varmaan liian nuori, mutta kiinnostus miniatyyrilautapelejä kohtaan kasvaa hetki hetkeltä.
noh ite otin ensimmäisen kosketuksen peleihin juurikin 10 vuotiaana ja lopetin alta aikayksikön, mutta löysin itteni kymmenen vuotta myöhemmin [20w] maalaamasta ja järkkäämästä turnauksia sun muuta aiheeseen liittyvää prokkista. nyt aktiivi harrastajana menossa vasta neljäs vuosi. Eli hammeri hommat sopii minusta vauvasta vaariin kaikille.
Elämä on Peliä, koskaan ei tiedä mitä kohdalle pyörähtää.
Ax

Viesti Kirjoittaja Ax »

Ite alotin homman 9 vuotiaana lotreilla. Se kyllä kesti tasan yhden pakkauksen ajan mutta kuitenkin.
...örkkien ihon väri johtuu fotosynteesistä.

Jakezuku
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Harrastus alkoi joskus jo vuonna 2004 lopuilla, jolloin ikääkin oli vain 12 verran. Figut jäivät kesätauolle ja sitä myötä koko harrastus joksikin aikaa nurkkaan, kunnes satuin Rovaniemen figuttaja kuntaan tutustumaan noin puolitoista vuotta sitten. Nuihin aikoihin aloin maalaamaan ja siitä lähtien aika täysillä ollaan menty miniatyyrimaailmasta toiseen. Paras ikä aloittaa oli itsellä 14, vaikka tosiaankin aikaisemminkin oli ollut kontaktia mineihin.

-Nilarakh
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
dwarffer

Viesti Kirjoittaja dwarffer »

Itse aloitin ihan 12 vuotiaana.Olin tehnyt about 8 vuotiaasta asti pienoismalleja ja nytten on alkanut kyllästyä.Olin aikaisemminkin harkinnut hammereita mutta ainoa liike lopetti.Nyt myöhemmin kun g.w:N lälleenmyyjä tuli lpr:n niin ostin warru boksin.En edes ollut harkinnut pelaamista vain keräilyä ja maalaamista.Mutta kas kummaa:naapuristä löytyikin toinen harrastaja joka opetti pelaamaan (ToWel).ja tässä nyt ollaan:D
:D
masa1

HYVÄ IKÄ ALOITTAA

Viesti Kirjoittaja masa1 »

Itse olen vasta aloittanut ja olen 10vuotta. Se on hyvä ikä
Jester

Viesti Kirjoittaja Jester »

yksi kaverini aloitti samoihin aikoihin kun minä... mutta hän aloitti 6-vuotiaana... ite oon kerännyt 3vuotta(tulee täyteen syksyllä) tais kaks kesää sitten olla aikamoinen tauko mut nyt maalaan ja kerään figuja. kun aina keskimäärin 3t. päivässä tulee ukkoja maalattua (onpahan joku minua addiktoituneeksi sanonut)

-Edward
Hands_of_blue kirjoitti: Varoituksen mukaan kyseinen työkalu nimittäin saattaa aiheuttaa syöpää ja lapsettomuutta Californian osavaltiossa
OMGZone
skunkki

Viesti Kirjoittaja skunkki »

mä oon 11v ja warhammerit on tulos jo postis hehe =)
jääliläiset rulaa
Synnin niittäjä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Synnin niittäjä »

Jotenkin sellainen fiilis että olisin jo kirjoitellut tänne aiheesta, vaan enpäs ainakaan tälle threadille.

Noh, itse tuli tämä homma aloiteltua siinä 90-l loppupuolella, 98 tai 97-syksy. Olin tuolloin ala-asteikäinen natiainen ja muutama kaverini oli hurahtanut tällaiseen pienoismalli-touhuun. Koska itselläni oli pienenä kertynyt iso kasa pienoismalleja hyllylle, niin miksi kieltäytyä sellaisista joilla voisi jopa pelata?
Kyseiset kaverini taas olivatkin ottaneet mallia isoveljiltään, jotka harrastivat tätä tuolloin omalla porukallaan.
Eli taisin aloittaa tämän figuilun joskus n.8-vuoden iässä :)

Aktiivisuus on tietenkin heittelehtinyt hurjasti tässä ajan mittaan, mutta onhan harrastevuosia jo sen 10:n edestä takana päin.
Nyt taas harrastenuisuus on pienessä lamassa pelillisesti, mutta ollaan kavereiden kanssa kovin yrittämässä hakea toiminnalle jatkuvuutta uusien pelien ja pelivalmistajien kautta.
Esimerkiksi nyt on tuloillaan postista Pendrakenin WWII-figuja joilla yritetään pyörittää "I Ain't Been Shot, Mum V2":ta aluilleen, joskohan se olisi sellainen uudempi pitkäaikainen keräilyn kohde?
Pesis kirjoitti:Työmotivaatiota Rommellin sanoista: "Sweat saves blood, blood saves lives, and brains save both."
Vinkku

Viesti Kirjoittaja Vinkku »

Hmmmm.... vaikea sanoa... mutta itse aloittaisin heti kun englantia osaa että voi lukea sääntöjä ja ymmärtää fantasiasta jotaki, niin silloin on oikean ikäinen =D itse olen pelannut puolivuotta ja olen 14 mut on minulla figuureja ollu jo monta vuotta, mutta isosiskon poika pääsi leikkimään niillä vuosi sitten... =( ja silloin en tiennyt ite Wh:sta paljoa suttakaan =D...
Lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, etten koskaan enää lataa sääntöjenvastaista avataria (animoitu).
Vinkku

Viesti Kirjoittaja Vinkku »

Anteeksi jos tätä pidetään spämmäämisenä.. mutta unohdin kirjoittaa että yksin (eli ilman kaveria) EI KOSKAAN kannate aloittaa!!!! siinä hyvä neuvo näin jälkikäteen...
Lupaan ja vannon kautta kiven ja kannon, etten koskaan enää lataa sääntöjenvastaista avataria (animoitu).
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Tietenkin jos pelkästään figuiluun keskittyy, ei kaveri ole välttämätön. Tai jos asuu suuressa kaupungissa, jonka miniatyyrimaailma on melko eläväinen, peliseuraa löytyy varmasti.
Itselläni ei harrastavia kavereita ole, pikkuveljet eivät jaksa keskittyä (Eikä tuonikäisten kyllä vielä tarvitsekaan jaksaa) ja serkkuakin näkee aivan liian harvoin. :D
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
ArrowsFly

Viesti Kirjoittaja ArrowsFly »

Itse aloitin Warhammer- harrastuksen 3-4v sitten, jollon ikää oli 12-13v.
Githgulcag

Viesti Kirjoittaja Githgulcag »

ArrowsFly kirjoitti:Itse aloitin Warhammer- harrastuksen 3-4v sitten, jollon ikää oli 12-13v.
Se on miniatyyri harrastus, eikä mikään warhammer harrastus! Games workshop ei ole (onneksi) monopoli asemassa.
Eorl Nuori

Viesti Kirjoittaja Eorl Nuori »

Aziz the combat fighter kirjoitti:
ArrowsFly kirjoitti:Itse aloitin Warhammer- harrastuksen 3-4v sitten, jollon ikää oli 12-13v.
Se on miniatyyri harrastus, eikä mikään warhammer harrastus! Games workshop ei ole (onneksi) monopoli asemassa.
Kirjoittaja saattoi tarkoittaa, että hän aloitti juuri Warhammerin harrastamisen 3-4v. sitten. Mielestäni ei ole mitenkään väärin sanoa, että harrastaa Warhammeria, sen sijaan, että sanoisi harrastavansa miniatyyrejä (siis jos tosiaan pelaa Warhammeria, eikä esim. Blood Bowlia yms.). Ja sinun ei sinun tarvitse tunkea tuota anti-GW propagandaasi ihan joka paikkaan.

Ja siihen, mikä on hyvä ikä aloittaa sanon, että jos intoa ja englannin kielen taitoa riittää, niin sama se on milloin aloittaa. Itse aloitin 13-vuotiaana tuossa puolisen vuotta sitten.
ArrowsFly

Viesti Kirjoittaja ArrowsFly »

Juuri näin sen tarkoitin.
Kaaos hammeri

Viesti Kirjoittaja Kaaos hammeri »

Ite alotin kanssa jotain 10 ja puol vuotiaana.
$$$$$ €€€€€ rahaaa....

Oikean elämän simpsonit: http://www.youtube.com/watch?v=49IDp76kjPw
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Eorl Nuori kirjoitti:
Aziz the combat fighter kirjoitti:
Kirjoittaja saattoi tarkoittaa, että hän aloitti juuri Warhammerin harrastamisen 3-4v. sitten. Mielestäni ei ole mitenkään väärin sanoa, että harrastaa Warhammeria, sen sijaan, että sanoisi harrastavansa miniatyyrejä (siis jos tosiaan pelaa Warhammeria, eikä esim. Blood Bowlia yms.). Ja sinun ei sinun tarvitse tunkea tuota anti-GW propagandaasi ihan joka paikkaan.

Ja siihen, mikä on hyvä ikä aloittaa sanon, että jos intoa ja englannin kielen taitoa riittää, niin sama se on milloin aloittaa. Itse aloitin 13-vuotiaana tuossa puolisen vuotta sitten.
Niin, tosin tiedän henkilöitä jotka on haukkuneet meikäläisen Reaperin miniatyyrejä Warhammereiksi...
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Lihmatassu

Viesti Kirjoittaja Lihmatassu »

Itse olen 12-vuotta, ja en näe figuissani mitään huonoa, ja kun on noita white dwarffeja ja armybookkeja/codexeja/source bookkeja lukenut niin kyllä se englantikin sujuu. Ainoat esteet ovat hirveä itsekriittisyys (johtuen siitä, että 95% Games Workshopin kirjojen kuvissa olevat figut ovat maalanneet WD studio, joista luultavasti noin 50% kuuluu 'Eavy metaliin, joilloin varsinkin jos pelikavereista on pulaa, näet vain näitä figuja.) sekä laiskuus figujen maalaukseen/liimaamiseen. Eli: Tervetuloa harrastukseen! Äläkä välitä jos ensimmäiset ukot näyttävät hirveiltä, omanikin peittyivät maaliin niin, ettei erottanut chainmailia =)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”