Olen jo kauan ajatellut laittaa tänne listaa näkyville ja nyt päätin sen tehdä, kun taas hävisin käppänöille. Eli vastustajina on enimmäkseen Kääpiöt, Skavenit ja High Elffit. Skaveneita vastaan ei varmaankaan ole ongelmia, koska olen voittanut kaikki pelit niitä vastaan, paitsi yhdestä tuli tasapeli (tosin tähän voi vaikuttaa se, että kaveri ei ollut huomannut, että Skavenit saavat rankeista lisää LD). High elffien kanssa on ollut myös vähän ongelmia, mutta pelit ovat olleet suht tasaväkisiä..
Eli haluaisin, että kommentoitte listaani ottaen huomioon vastustajani. Enimmäkseen tarvitsen apua kääpiötä vastaan, koska olen hävinnyt jokaisen pelin niitä vastaan, suuren osan massacrella (ko. pelaaja ei ole hävinnyt kääpiöillänsä kertaakaan
Tuntuu siltä, että High Elf pelaajalla on aina paremmat spellit ja enemmän power sekä dispel diceja. Tämän takia päätin ottaa tänään pelattuun peliin Kääpiötä vastaan yhden Necromancerin lisää, tämä toimi ihan kiitettävästi ja sain muutamia spellejä jopa läpi, kun ennen en saanut lähes ainuttakaan.
Kääpiöitä vastaan taas on ongelmana lähes kaikki. Matkalla käppänöiden tykit ampuvat joukkoni täyteen reikiä ja tätä varten olen ottanut tavaksi laittaa Counttini unitin eteen 10kpl Zombi blockin suojaamaan. Black Knighteista ammutaan matkalla lähes aina ainakin puolet, joten niistä ei paljon iloa ole, flankkiinkaan ei pääse, koska Kääpiöiden pelaajalla on koko deployment zone täynnä unitteja päästä päähän. Tähän voisi auttaa se, että yrittäisin laittaa Knightit lähitaisteluun vasta, kun muutkin sinne pääsevät, mutta mihin laitan ne sitten suojaan?
Lähitaisteluun sitten päästyäni joukkoni ovat vähemmän tai enemmän täynnä reikiä, mutta kun chargaan yhden unitin kimppuun niin on jo toinen flankissa ja toiset kääpiö unitit chargaamassa muiden unittieni kimppuun, jolloin en pääse auttamaan sitä ensimmäisenä/toisena lähitaisteluun joutunutta unittiani. Herotkaan eivät pahemmin auta Skele unitissa, kun siinä on yksi vähänkin parempi Kääpiö unitti vastassa ja mahdollisesti toinen flankissa. Kyllähän nuo Skelet ja hero sille yhdelle voimakkaalle Kääpiö unitille pärjäisi, jos Skelejä olisi paljon, mutta kun se on matkalla kärsinyt jo niin paljon Gyrocopterin/bolt throwerien/tykkien takia, että ränkkejä on enintään 4kpl (siis eturivi + 3 riviä).
Fell Batit ovat yleensä saaneet ainakin jonkun/joitakin sotakoneita rikottua/crewia tapettua, mutta yleensä nekin lopulta kuolevat jonkin yhden jäljelle jääneen sotakoneen ammuksiin. Joskus ne eivät edes pääse perille, koska ne joutuvat välillä olemaan ainakin 1 vuoron näkyvillä, jolloin niitä voi ampua.
Pelit päättyvätkin yleensä siihen, kun Vampire Counttini unitti on vihollisten ympäröimä ja lopulta tuhoutunut, jolloin kaikki muukin murenee (paitsi tuurilla BK:t sekä GG:t).
Joten nyt tarvitsen teidän apuanne! Kertokaa miten voisin edistää tuota listaa ja mitä taktiikoita kannattaa käyttää?
Teksti voi olla vähän sekava, koska minun piti alunperin postata tämä teksti listani kanssa, mutta tekstistä tuli näin pitkä ja se kuuluu ehkä enemmän Taktiikat -osioon, joten laitan sen erikseen tänne ja listan erikseen Armeijat ja Yksiköt -osioon.
Pistän listani linkin kohtapuoliin tämän viestin loppuun, kunhan saan sen kirjoitettua.
EDIT: Lista löytyy täältä http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=6498