taulukkojen muistaminen
- kersantti pippuri
taulukkojen muistaminen
sääntökirjassahan on ne osat missä kerrotaan mistä tää ase waundaa ja miten tämä ukko osuu siihen.
miten nämä kaikki muistaa?
miten nämä kaikki muistaa?
Re: taulukkojen muistaminen
Itseasiassa se taulukko on yllättävän helppo, kun sitä tutkailee vähän aikaa. Jos S on yhden T:tä parempi, haavoitus 3+. Jos kaksi parempi, 2+. Jos yhden pienempi, 5+, kaksi pienempi 6+. Jos T on neljä suurempi kuin S (S3 vs T7 vaikka) ei voi edes woundata. Siinähän se sitten onkin.
Tuliaseet sekä solttujen statit löytyvät Codexista, jonka voit pitää pöydällä vieressäsi pelin ajan, ja tarkistaa tarvittaessa. Toinen hyvä vaihtoehto on printata armeijan Summary sekä sääntökirjan takaa löytyvä läpyskä jossa nuo kerrotaan, ja laittaa seinälle/roikkumaan johonkin.
Ajan kuluessa oppii, eli pelaamalla. Alussa voi joutua katsomaan, mutta nopeasti ne alkaa muistamaan.
venäläinen paita kirjoitti: VODKA: connecting people
- The Warmaster
I agree. Näin minäkin ne opin, tosin WS taulukossa esiintyy vielä muutamia epäselvyyksiä.meny kirjoitti:Ajan kuluessa oppii, eli pelaamalla. Alussa voi joutua katsomaan, mutta nopeasti ne alkaa muistamaan.
Sekin nyt on aika yksinkertainen, IMO jopa helpompi kuin Woundaustaulukko.Warmaster91 kirjoitti:
I agree. Näin minäkin ne opin, tosin WS taulukossa esiintyy vielä muutamia epäselvyyksiä.
Hyökkääjän WS suurempi, osuu 3+
Sama, osuu 4+
Puolustajan WS yli kaksi kertaa suurempi (esim WS 1 vs. WS 3, WS 2 vs. WS 5, WS 3 vs. WS 7) osuu 5+.
"Beibi, sulla on focusta, tekis mieli slammata sua. Haluisitsä marshalloida mun 'jackia?"
-
vompovompatti
Nuo kaikki oppii kyllä todella vikkelästi. Ei mene montaa peliä. Stressaaminen näiden taulukkojen takia on täysin turhaa.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Eikös toimisi, että vain kopioit kyseiset taulukot, ja laitat paperit johonkin sivuun pelin ajaksi, josta voit ne nopeasti tarvittaessa tarkistaa?
- The Warmaster
Toimishan tuo, mutta kyllä ne ulkoa opettelu ja muistisäännöt ovat edelleen ne parhaimmat (nopeimmat) vaihtoehdot.Chazu kirjoitti:Eikös toimisi, että vain kopioit kyseiset taulukot, ja laitat paperit johonkin sivuun pelin ajaksi, josta voit ne nopeasti tarvittaessa tarkistaa?
...mutta viestissä on jotain ei-niin-turhaa sanottavaa.Drakojan kirjoitti:Topic puoli vuotta vanha...
- Zaraki Kenpachi
Taulukot ovat itselläni vallan mainiosti muistssa, ja kun samoilla armeijoilla on pelannut sen parisen kymmentä kertaa niin ei niitä voi olla muistamatta.
Vanha topikki on, mutta aina voi upata :D
Vanha topikki on, mutta aina voi upata :D
"Ride with the wind, emerge from the gunsmoke like demons..."
Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.net
http://www.facebook.com/figupelaajat
Kuopion Figupelaajat KuoFi Ry
KuoFi.net
http://www.facebook.com/figupelaajat
Itse asiassa se on kahta numeroa suurempi eikä kaksi kertaa suurempi (pilkunviilaus on ihana asia.)Janson kirjoitti:Sekin nyt on aika yksinkertainen, IMO jopa helpompi kuin Woundaustaulukko.Warmaster91 kirjoitti:
I agree. Näin minäkin ne opin, tosin WS taulukossa esiintyy vielä muutamia epäselvyyksiä.
Sama, osuu 4+
Puolustajan WS yli kaksi kertaa suurempi (esim WS 1 vs. WS 3, WS 2 vs. WS 5, WS 3 vs. WS 7) osuu 5+.
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
Kuten kuvasta, nimestä ja allekirjoituksesta näette, olen täysi sekopää. Älkää siis ärsyttäkö minua tai heitän teitä perunaruttokirjeellä!
...Etenkin kun on väärässä.Vilkku92 kirjoitti:Itse asiassa se on kahta numeroa suurempi eikä kaksi kertaa suurempi (pilkunviilaus on ihana asia.)Janson kirjoitti:Sekin nyt on aika yksinkertainen, IMO jopa helpompi kuin Woundaustaulukko.Warmaster91 kirjoitti:
Sama, osuu 4+
Mitä te siellä oikein pelaatte?
Tuolla sinun säännölläsi kun WS kymppiin osuisi WS kutonen 5+:lla, vaan kun ei taida näin olla.
5+ osumisvaatimukseen tarvitaan se yli kaksi kertaa isompi-
Eli kyllä se 5+ osumisen kaava on WS*2+1. 3+ osumisen taasen WS-1.
Hetkonen *kaivaa sääntokirjan esiin* perskule, niinhän se menikin, en vaan hoksannut katsoa riittävänThe Mummy kirjoitti:...Etenkin kun on väärässä.Vilkku92 kirjoitti:Itse asiassa se on kahta numeroa suurempi eikä kaksi kertaa suurempi (pilkunviilaus on ihana asia.)Janson kirjoitti:Sekin nyt on aika yksinkertainen, IMO jopa helpompi kuin Woundaustaulukko.Warmaster91 kirjoitti:
Sama, osuu 4+
Mitä te siellä oikein pelaatte?
Tuolla sinun säännölläsi kun WS kymppiin osuisi WS kutonen 5+:lla, vaan kun ei taida näin olla.
5+ osumisvaatimukseen tarvitaan se yli kaksi kertaa isompi-
Eli kyllä se 5+ osumisen kaava on WS*2+1. 3+ osumisen taasen WS-1.
tarkasti.
Vai kenestä tässä puhutaan?
Renessanssikuningaskunnat, ilmainen selainpeli.
Ihan sinun viestiisi viittasin, mutta joo jonkun täytyy aina olla väärässä (hyvä että en ollut minä tällä kertaa :D). Hyvä että asia selvisi.Vilkku92 kirjoitti:
Hetkonen *kaivaa sääntokirjan esiin* perskule, niinhän se menikin, en vaan hoksannut katsoa riittävän
tarkasti.
Vai kenestä tässä puhutaan?
Eli käytän juuri noita mainitsemiani kaavoja muistaakseni ne vaatimukset osumisiin ja vastaavat woundaamiseen. Ikinä ei mitään ongelmai ole tulltu sen jälkeen kun nuo otin käyttöön.