Henkinen ikä pitää olla matalammalla n 10Lord Azog kirjoitti:Fyysinen ikä: 13-vjss kirjoitti:Ehkei sentään! http://testit.mine.nu/TestaaMinuts2pid kirjoitti:...niin ainoa ikäraja minkä voisi laittaa, on henkinen ikä, mutta sitä on mahdoton arvioida.
--
jss, 39 vuotta
Henkinen ikä: 37-V
:o
Warhammerin ikäraja
Kvaldur puhuu asiaa, itse sain ensimmäisen miniatyyrini 7vuotiaana ja maalasin serkun kanssa sen kun sain sen (interesting)..
nyt olen melkeen kaikki 40k:n armeejakirjat ja fantsun lukenut läpi, ja on suurinta osaa armeejoista tullut kerättyä, mutta kauimmin olen örkkejä kerännyt, ja kerään vielä monen monituista vuotta..
Eli jos näette minut jossakin, kysykää katsomaan niin opettelen sääntöjä siinä samassa (tai miksei pelaamaankin..)
nyt olen melkeen kaikki 40k:n armeejakirjat ja fantsun lukenut läpi, ja on suurinta osaa armeejoista tullut kerättyä, mutta kauimmin olen örkkejä kerännyt, ja kerään vielä monen monituista vuotta..
Eli jos näette minut jossakin, kysykää katsomaan niin opettelen sääntöjä siinä samassa (tai miksei pelaamaankin..)
Naurakaa nyt viel lisää ni kuolette saman tien
Voi huhhuh, mitähän sitä tuli oltua kun ekat figut ostin.. Joskus silloin Space Crusade pelin jälkihuumassa 
Nykyään olen 20, ja ehkäpä joku 14 tosiaan on hyvä raja... Tosin olen pelannut pienen pelin(2 squadia ilman maastoja) 6v vastaan
. Minkäs sille voi kun siskon lapsi ihailee hyllyllä makaavia figuja, pitihän sille näyttää miten homma toimii
(kyseinen lapsi muuten hyvin älykäs ja rauhallinen ikäisekseen, joten homma jopa toimi jotenkin!
)
Nykyään olen 20, ja ehkäpä joku 14 tosiaan on hyvä raja... Tosin olen pelannut pienen pelin(2 squadia ilman maastoja) 6v vastaan
-
Icingdeath
Mun mielestä warhammerissa ei pitäisi olla ikärajaa, koska harvemmin kovin nuoret kiinnostuvat WH:sta. Sitten ovat nämä 10 vuotiaat pennut jotka harrastavat WH:ta. Olen huomannut, että nykyään näistä kakaroista jopa 80% osaavat säänöt "Ihan OK" mutta sitten nämä 20%... No sanotaanko että olin fantasia peleissä ja yksi 10-12 vuotias lapsi neuvoi tosita ostamaan empiren kanuunan, HE:n archereita ja örkki regimentin, koska "Sitten sä voit hyökätä tappeluun örkeillä kun ne on vahvoja ja auttaa niitä ampumalla tolla kanuunalla vihollisia. Sitten sun kannattaa vielä ostaa Haltijoita koska ne on hyviä jousiampujia."
No jaa... Ehkä jokin ikäraja sittenkin pitäsi olla
Enemy of my enemy is my friend
Sanoko toi tyyppi ton tosissaan? Meinaan että jos se oli joku kortti/roolipelaaja tms. joka rupes hieman veettelemään.Icingdeath^ kirjoitti:mutta sitten nämä 20%... No sanotaanko että olin fantasia peleissä ja yksi 10-12 vuotias lapsi neuvoi tosita ostamaan empiren kanuunan, HE:n archereita ja örkki regimentin, koska "Sitten sä voit hyökätä tappeluun örkeillä kun ne on vahvoja ja auttaa niitä ampumalla tolla kanuunalla vihollisia. Sitten sun kannattaa vielä ostaa Haltijoita koska ne on hyviä jousiampujia."
Ja äskeinen viesti varmasti valoi uskoa nuorten pelaajien hyvästä käytöksestä/kypsyydestä? Saitko todellakin puolustettua kantaasi paremmin kirjoittamalla sen kokonaan ISOILLA kirjaimilla? Ironista...
Sitten vielä mahdollisuus että edellinen on ns. trolli niin kommenttina: Hymähdyksen arvoinen.
Sitten vielä mahdollisuus että edellinen on ns. trolli niin kommenttina: Hymähdyksen arvoinen.
- Egi
Onhan näitä tosiaan nähty, että sellaset 11 vuotiaat micmac-fubu-jannut menevät figukauppaan, kattovat, että vähän empiren pyssymiehet on varmaan hyviä, ku niillä on pyssyt. Ihan varmasti parempia, ku empiren cross bow -miehet. Jepujep.. säännöt vähän hakusessa, luulen. Siinä vaiheessa viimeistään ärsyttää, kun "ne" ostavat 200e osissa kaikenlaista ja täysin sekalaista (ei kateellista puhetta toki, ei
).
Mutta siis jokainen pelaamisesta innostunut, siihen keskittynyt ja valmis kuuntelemaan ja oppimaan, sekä omaisi vielä sen verran kunniantuntoa, ettei lopeta peliä kahden vuoron jälkeen, voisi minun mielestäni ihan hyvin pelata. Jos olisi hieman enemmän aikaa pelata, niin vaikka sitten 6 vuotiasta siskonpoikaa vastaan (jos sellaisen omaisin).
Ikäraja on siis edelleen huono idea, mutta WAAAAAGH!!!! todisti aika hyvin, että hänellä on mm. käytöksessä parantamisen varaa. Silti "Ei ikärajoille!"
Mutta siis jokainen pelaamisesta innostunut, siihen keskittynyt ja valmis kuuntelemaan ja oppimaan, sekä omaisi vielä sen verran kunniantuntoa, ettei lopeta peliä kahden vuoron jälkeen, voisi minun mielestäni ihan hyvin pelata. Jos olisi hieman enemmän aikaa pelata, niin vaikka sitten 6 vuotiasta siskonpoikaa vastaan (jos sellaisen omaisin).
Ikäraja on siis edelleen huono idea, mutta WAAAAAGH!!!! todisti aika hyvin, että hänellä on mm. käytöksessä parantamisen varaa. Silti "Ei ikärajoille!"
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
-
Fire_Heart
sitten olet harvinaisen viisas 12 vuotias, sillä vaikken itse oli kuin kolme vuotta vanhempi, on sääntökirjassa silti paljon sanoja, joita olen joutunut hakemaan koirien ja kissojen kanssa niin mistäkin paikoista. Tämä todistaa, että jos vielä peli-intoakin on, niin ikärajat ovat tarpeettomia.
"meillä ei ole mitään niin suurta sosiaalista ongelmaa, ettei sitä ratkaistaisi parilla tuhannella sotilaalla"
tollanen on muuten aika inhottavaa, ei tuhlais niitä rahojansa figuihin vaan antais vaikka mulle, tosin tiedän yhden tyypin joka osti krootteja ja sitten se halus kokeilla niitä, niin menin pelaamaan sitä vastaan 600pts pelin, itelläni oli mariinit ja sitte ku aloteltiin se yhtäkkiä päätti ettei se ota niitä 16:toista kroottia koska ei ne kumminkaan mitään mariineille tee, se oli todella ärsyttävää kun se sitten pelas 112pts ali voimalla :x
May your sword stay wet like a young girl in her prime.
-Manowar Hail and kill
-Manowar Hail and kill
jos ajatellaan tätä ikä juttua eri kanteilta niin...jos joku alottaa pelaan 12v ja sit pelaa kaks vuotta jolloin se on 14v sitten tulee joku 16v hemmo joka alottaa vasta niin sillonhan vois olettaa että tämä 14v on kokeneempi ja kypsempi figupelien suhteen kun tämä 16v siis mitä nuorempana alottaa sitä skillimpi olet sitä nuorempana. ite oon 16v ja alotin keräämään joskus paltiarallaa vuosi sitten ja ensin lueskelin sääntökirjaa muutaman kuukauta ja vasta sitten aloin pelaamaan enkä siltikkään muistanu läheskään kaikkia sääntöjä. sitten muutaman pelin jälkeen ne muistu jo paljon hanakammin.
olihan sitä tullu jo tota keräilyä ennen pelailtua kavereitten kanssa sellasi pikku peljä jne. mut kumminkin yritän sanoo sitä että senkun alottaa kun huvittaa varsinkin jos on joitain kokeneempia kavereita auttelemassa siinä sun tässä.
olihan sitä tullu jo tota keräilyä ennen pelailtua kavereitten kanssa sellasi pikku peljä jne. mut kumminkin yritän sanoo sitä että senkun alottaa kun huvittaa varsinkin jos on joitain kokeneempia kavereita auttelemassa siinä sun tässä.
Pahoittelen huono kieliasua ja painovirhe paholaisia.
Lueskelin vaikka mitä englannin kielistä tekstiä 10-vuotiaanas2pid kirjoitti:sitten olet harvinaisen viisas 12 vuotias, sillä vaikken itse oli kuin kolme vuotta vanhempi, on sääntökirjassa silti paljon sanoja, joita olen joutunut hakemaan koirien ja kissojen kanssa niin mistäkin paikoista. Tämä todistaa, että jos vielä peli-intoakin on, niin ikärajat ovat tarpeettomia.
Nytten oon enkun painotteisella seiskalla...Viime vuonna ei teheny vaikeuksia kirjan kanssa...Eikä vieläkään *lol*.
Ei sitä ikärajaa tartte.
Olen kantanut miekkaa ja keihästä, kunnes kumpikin verestä kiilti. Olen uljaana katsonut syrjästä, haukat hävityksen yllä kun liiti.
- Teonanacatl
-
Hellbender
- Viesti:
Eiköhän noi ikärajat ole suosituksia 
Kavereitten kanssa pelattiin itse kehittämäämme peliä muovisotilailla tossa 12 v. nurkilla.
Itellä olis kyllä tullut vaikeuksia siinä iässä ton englannin WH40k:n suhteen. Jos vaan olis tajunnu kuitenkin jo silloin tämän mahtavan pelin
Peliähän voi tosiaankin pelata monella eri tasolla. Hupipeleistä (tarina) turnnauspeleihin(sääntö).
Kaikkihan riippuu kaikesta.
Voihan fudistakin pelata vaikka pelaajat olisivat eri ikäluokkaa edustavia kenraaleja...
My name is Maximus Decimus Meridius, Commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next.
Kavereitten kanssa pelattiin itse kehittämäämme peliä muovisotilailla tossa 12 v. nurkilla.
Itellä olis kyllä tullut vaikeuksia siinä iässä ton englannin WH40k:n suhteen. Jos vaan olis tajunnu kuitenkin jo silloin tämän mahtavan pelin
Peliähän voi tosiaankin pelata monella eri tasolla. Hupipeleistä (tarina) turnnauspeleihin(sääntö).
Kaikkihan riippuu kaikesta.
Voihan fudistakin pelata vaikka pelaajat olisivat eri ikäluokkaa edustavia kenraaleja...
My name is Maximus Decimus Meridius, Commander of the Armies of the North, General of the Felix Legions, loyal servant to the true emperor, Marcus Aurelius. Father to a murdered son, husband to a murdered wife. And I will have my vengeance, in this life or the next.
"Miehet rakastavat pelejä, ja sota on raaka, tappava peli - mutta peli kuitenkin, ja paras mitä on" - William Broyles
Mun henkinen ikä on 37 (johtuu varmaan siitä että katson uutiset ja tiesin kuka on ulkoministeri
) ja fyysinen 12.
Itse olen oppinut englannin kielen tietokoneen välityksellä(yllätys yllätys)
olen luokkani paras englannissa, matematiikassa ja ranskassa.
Itse sanoisin vaan että ikärajaa ei ole. Sinun pitää vain ymmärtää säännöt ja osata pelata reilusti ja hyväksyä tappiot. Esim: Eräs entinen kaverini lopetti kaveruuden siihen että voitin hänen armeijansa lotrissa menettämättä yhtään ukkoa.Myös käytöstavoista on hyötyä. Sitten vielä sanoisin että hesan fantsussa voi demopelien avulla oppia perussäännöt
helposti ja hauskasti.
-Jazka-
Itse olen oppinut englannin kielen tietokoneen välityksellä(yllätys yllätys)
olen luokkani paras englannissa, matematiikassa ja ranskassa.
Itse sanoisin vaan että ikärajaa ei ole. Sinun pitää vain ymmärtää säännöt ja osata pelata reilusti ja hyväksyä tappiot. Esim: Eräs entinen kaverini lopetti kaveruuden siihen että voitin hänen armeijansa lotrissa menettämättä yhtään ukkoa.Myös käytöstavoista on hyötyä. Sitten vielä sanoisin että hesan fantsussa voi demopelien avulla oppia perussäännöt
helposti ja hauskasti.
-Jazka-
Myynnissä VC figuja ja Summer of Chaoksen Limited Edition Archaon!