Epic sääntö ongelma ja muutakin vinkkiä kaivataan
- Nicodemus von Traube
UUSI KYSYMYS
En viitsinyt tämän takia uutta topikkia aloittaa, ajattelin että miksemme pitäisi tätä topikkia paremman puutteessa yleensäkin sääntöongelmille pyhitettynä.
Nousisiko Suomen Epik-porukat takajaloilleen jos käyttäisin örkkien mopoja 21 mm halkaisijaltaan olevilla pyöreillä alustoilla niin että yhdellä alustalla olisi vain yksi mopo? Ne mopedit kun on niin valtavan kokoisia että ihan vaan ulkonäköseikkojen takia tätä meinasin tehdä.
En viitsinyt tämän takia uutta topikkia aloittaa, ajattelin että miksemme pitäisi tätä topikkia paremman puutteessa yleensäkin sääntöongelmille pyhitettynä.
Nousisiko Suomen Epik-porukat takajaloilleen jos käyttäisin örkkien mopoja 21 mm halkaisijaltaan olevilla pyöreillä alustoilla niin että yhdellä alustalla olisi vain yksi mopo? Ne mopedit kun on niin valtavan kokoisia että ihan vaan ulkonäköseikkojen takia tätä meinasin tehdä.
15mm for teh win
Kunhan beissaat hienosti ja oikeutat sen majesteettisen tyhjyyden sen ympärillä jotenkin, niin homma on okei. Muuten joudut kyllä laittamaan sen tokankin pyörän tai mun isi ei leiki sun isin kanssa!
Tätä viestiä ei ole testattu kasviksilla eikä siinä mahdollisesti näkyviä perunoita ole vahingoitettu.
Jep jep. Onhan tämä vähän vanha topikki ja kaikkea, mutta mielestäni muuan ihan pikkupikkuinen juttu ansaitsee tulla mainituksi 
Tämä Epicin aloittaminen on ollut jonkin aikaa jäähyllä osaltani, mutta nyt jälleen keväänpuolella peli alkaa jotenkin houkuttaa. Aikaisemmin tuolla kyselin ja ihmettelin kovasti, miten voi mopoja liimata baseen kaksi tai kolme tai muu määrä. Vastaukset olivat suurinpiirtein sellaisia että, liimaa miten haluat. Oikein hyvä vastaus, mutta ei silti mennyt jakeluun... Paitsi eilen vasta, kun kyselin eräältä ihmiseltä naamatusten
Joskus sitä vain ei tajua, ennenkuin rautalangasta väännetään. NIITÄ MOPOJAHAN EI LASKETAKAAN YKSITELLEN SIITÄ BASELTA
Kuvittelin jotenkin epämääräisen hämärästi, että ne mopot lasketaan jokainen erikseen siitä baselta ja merkkaillaan kummallisesti ja hankalasti tuhotuiksi. Tämä siitä syystä, että kuvittelin mopoa ajoneuvoksi tai jotenkin erilaiseksi, koska se on isompi kuin tavallinen ukko. Sehän on vain epämääräisen symbolinen pieni määrä mopoja, joita tuhoutuu, kun base nostetaan pois pöydältä. Tätä ei minun silmiini ainakaan osunut missään kohtaa tekstiä, kun ohjekirjaa luin.
Kaikki muutkin aloittelijat siis huomio. Mopot ovat samanlaista viittellistä yksikköä, kuin jalkaväkikin. Niitä ei ole yhtä monta erillistä vehjettä, kuin baseen liimaat.
Onhan se vaikea neuvoa tolloa, joka ei hahmota koko jujua ollenkaan
Kiitos kärsivällisyydestä. Nyt kun tämän asian tajusin, niin taas edetään. Ehkä jopa uusien kysyysten muodossa sitten joskus juhannuksen jälkeen.
Tämä Epicin aloittaminen on ollut jonkin aikaa jäähyllä osaltani, mutta nyt jälleen keväänpuolella peli alkaa jotenkin houkuttaa. Aikaisemmin tuolla kyselin ja ihmettelin kovasti, miten voi mopoja liimata baseen kaksi tai kolme tai muu määrä. Vastaukset olivat suurinpiirtein sellaisia että, liimaa miten haluat. Oikein hyvä vastaus, mutta ei silti mennyt jakeluun... Paitsi eilen vasta, kun kyselin eräältä ihmiseltä naamatusten
Kaikki muutkin aloittelijat siis huomio. Mopot ovat samanlaista viittellistä yksikköä, kuin jalkaväkikin. Niitä ei ole yhtä monta erillistä vehjettä, kuin baseen liimaat.
Onhan se vaikea neuvoa tolloa, joka ei hahmota koko jujua ollenkaan
Luumumehu on soturien juomaa
Oikein!Huru-ukko kirjoitti:Tämä Epicin aloittaminen on ollut jonkin aikaa jäähyllä osaltani, mutta nyt jälleen keväänpuolella peli alkaa jotenkin houkuttaa.
Juu eiNIITÄ MOPOJAHAN EI LASKETAKAAN YKSITELLEN SIITÄ BASELTA
Mopot ovat jalkavakea kuten datasheeteissa selviaa. Siispa ne toimivat kuten jalkavaki(poislukien mounted erikoissaantoa).Tätä ei minun silmiini ainakaan osunut missään kohtaa tekstiä, kun ohjekirjaa luin.
Ehkä jopa uusien kysyysten muodossa sitten joskus juhannuksen jälkeen.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Terve taas epicin tiimoilta.
Pelasin eilen ensimmäisen opettelupelin epicciä konkarin opissa. Matsi oli tätä ihan ensimmäistä space marine 40k epic, vai miten se nimi menikään. Joo ihan jänskältä peliltä vaikuttaa. Tosin itse olen armeijani kasannut tähän uusimpaan epicciin, mutta olen kuullut monien pitävän enemmän tuosta vanhasta pelinä. Vanhassa vara parempi, niinkuin sanotaan, vaikka minulla ei ole tässä asiassa niin vahvaa mielipidettä. Uusissa säännöissä ne blastmarkkerit tuntuu kivoilta. Vanhassa se käskynantosysteemi on kai parempi. miksipä ei näitä voisi yhdistää, mutta menen jo asioiden edelle.
Mitenkä se on, pelaatteko te ihmiset tuota vanhaa enemmän, vai uutta? Entä tässä välissä on joku netepicci vielä kolmantena pyöränä.
Sitten toisenlaisia kysymyksiä konkareille.
Havaitsin netin uumenista aivan merkillisiä titaaneja. Ne lienevät joitain välimalleja historian hämäristä. Kertokaa, jos tiedätte enemmän, mitä ihmettä nämä ovat? Ensin tällainen eldar phantom titaani. http://www.pbase.com/corwinb/image/29254976
Tuo raskas rakenne eroaa huomattavasti siitä sirosta titaanista, johon olemme tottuneet. Toisena tällainen revenantti. http://www.pbase.com/corwinb/image/29254978
Niinkuin on havaittavissa, tuo on samaa sarjaa edellisen kanssa. Nämä eivät ole mitään konversioita, koskapa näin eebayssa myytävän ihan lyijyfiguina samaa tyyliä. Itse olen haaveillut tällaisesta tutumman tyylin revenantista. http://www.dropship.org.uk/showcase/sc0008.asp
Osaako joku valottaa tätä titaanien historiaa?
Pelasin eilen ensimmäisen opettelupelin epicciä konkarin opissa. Matsi oli tätä ihan ensimmäistä space marine 40k epic, vai miten se nimi menikään. Joo ihan jänskältä peliltä vaikuttaa. Tosin itse olen armeijani kasannut tähän uusimpaan epicciin, mutta olen kuullut monien pitävän enemmän tuosta vanhasta pelinä. Vanhassa vara parempi, niinkuin sanotaan, vaikka minulla ei ole tässä asiassa niin vahvaa mielipidettä. Uusissa säännöissä ne blastmarkkerit tuntuu kivoilta. Vanhassa se käskynantosysteemi on kai parempi. miksipä ei näitä voisi yhdistää, mutta menen jo asioiden edelle.
Mitenkä se on, pelaatteko te ihmiset tuota vanhaa enemmän, vai uutta? Entä tässä välissä on joku netepicci vielä kolmantena pyöränä.
Sitten toisenlaisia kysymyksiä konkareille.
Havaitsin netin uumenista aivan merkillisiä titaaneja. Ne lienevät joitain välimalleja historian hämäristä. Kertokaa, jos tiedätte enemmän, mitä ihmettä nämä ovat? Ensin tällainen eldar phantom titaani. http://www.pbase.com/corwinb/image/29254976
Tuo raskas rakenne eroaa huomattavasti siitä sirosta titaanista, johon olemme tottuneet. Toisena tällainen revenantti. http://www.pbase.com/corwinb/image/29254978
Niinkuin on havaittavissa, tuo on samaa sarjaa edellisen kanssa. Nämä eivät ole mitään konversioita, koskapa näin eebayssa myytävän ihan lyijyfiguina samaa tyyliä. Itse olen haaveillut tällaisesta tutumman tyylin revenantista. http://www.dropship.org.uk/showcase/sc0008.asp
Kyllä se nykyään on pelkkää Epic:Armageddonia. Tuo vanha käskytys ei oikein sovellu suoraan tulevaisuuden kentille, missä on kuitenkin kunnon yhteydenpitovälineet. Voisihan sitä antaa käskyt etukäteen (eli siis sustain, advance, double, march), jonka voi vaihtaa marshaliin halutessaa (eli reaktio tulen alle joutumiseen), mutta enpä tuosta oikein tiedä.Huru-ukko kirjoitti:Mitenkä se on, pelaatteko te ihmiset tuota vanhaa enemmän, vai uutta? Entä tässä välissä on joku netepicci vielä kolmantena pyöränä.
Nuo tataapi olla vain jonkun tekemiä konversioita. Uskoisin että käyttävät ihan perustitaaneina. Ei muita ole eldareilla ollut kuin nuo Revenant, Phantom ja Warlock. Imperiaaleille on ollut esim Psychic Titan, mutta eipä sitä enään ole.Havaitsin netin uumenista aivan merkillisiä titaaneja. Ne lienevät joitain välimalleja historian hämäristä. Kertokaa, jos tiedätte enemmän, mitä ihmettä nämä ovat? Ensin tällainen eldar phantom titaani. http://www.pbase.com/corwinb/image/29254976
Nojaa. Gaunts Ghost kirjoissa se radio yhteys tuntuu alkavan pätkiä vähän jokakerta kun taistelu yltyyHena kirjoitti: Tuo vanha käskytys ei oikein sovellu suoraan tulevaisuuden kentille, missä on kuitenkin kunnon yhteydenpitovälineet.
Ja kyllä nuo titaanit ihan oikeita GW:n titaaneja taitaa. GW kokeili yhteenväliin tuollaista "industrial" tyyliä noille. Erityisen hyvin huomaa tuosta phantomista. En muista mikä laitos se oli mutta kuiteskin tuollainen pintakuviointiin on nähty ennenkin.
EDIT: Oiskohan ollut epic40k laitos missä se tuli...
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Viimeisen turnauksen kokemuksista olen hionut vähän listaani seuraavaksi. Onkos jotain jäänyt huomaamatta?
1. Ilmarynnäkköryhmä on nykyisin vahvistettu pastorilla.
2. Toinen ilmarynnäkkö on korvattu pastorivahvistetulla terminaattoreilla.
3. Kaksi ryhmää scoutteja jotka menevät garrisoniin. (saavathan mennä koska scoutteja enemmän kuin muita?)
sunnuntaina viimeistään pääsee testaamaan.
Thunderhawk Detachment 200 Pts
-Assault Detachment 225 Pts
-Chaplain
-Devastator Detachment 250 Pts
Scout Detachment 175 Pts
1 Razorback hb
2 Rhinos
scout Detachment 175 Pts
1 Razorback hb
2 Rhino
Tactical Detachment 400 Pts
1 Hunter Unit
1 Razorback lc
3 Rhinos
1 Hunter Unit
1 Razorback lc
3 Rhino
Terminator Detachment 375 Pts
1 Chaplain
Whirlwind Detachment 300 Pts
Predatorannihilator Detachment 300 Pts
Bike Detachment 250 Pts
3. Kaksi ryhmää scoutteja jotka menevät garrisoniin. (saavathan mennä koska scoutteja enemmän kuin muita?)
sunnuntaina viimeistään pääsee testaamaan.
Thunderhawk Detachment 200 Pts
-Assault Detachment 225 Pts
-Chaplain
-Devastator Detachment 250 Pts
Scout Detachment 175 Pts
1 Razorback hb
2 Rhinos
scout Detachment 175 Pts
1 Razorback hb
2 Rhino
1 Hunter Unit
1 Razorback lc
3 Rhinos
1 Hunter Unit
1 Razorback lc
3 Rhino
Terminator Detachment 375 Pts
1 Chaplain
Whirlwind Detachment 300 Pts
Predatorannihilator Detachment 300 Pts
Bike Detachment 250 Pts
Innocense proves nothing
Aivan niin. Eli se sääntö garrisoinnista on siisfysope kirjoitti:3. Kaksi ryhmää scoutteja jotka menevät garrisoniin. (saavathan mennä koska scoutteja enemmän kuin muita?)
On-table garrison units are set up after spacecraft have been
set up. The following types of formations may be set up on
the table as ‘garrisons’ at the start of the game:
• Formations where half or more of the units (rounding up)
are scouts OR
• Formations where no more than one of the units has a
move greater than 15cms, and where none of the units are
war engines OR
• Any formations that include units with a speed of 0 (zero).
Hyvältä näyttää. Ilmarynnäkköryhmän kohdalla voisi kyllä myös kokeilla vanhalla joukolla, mutta iskeä alkupelissä pehmeämpiin maaleihin.fysope kirjoitti:Viimeisen turnauksen kokemuksista olen hionut vähän listaani seuraavaksi. Onkos jotain jäänyt huomaamatta?
Terminaattorit ovat aina hyvä valinta. Niillä saa paljon liikkumavaraa omalle pelille.
Scoutit toimivat niin kuin kirjoitit, mutta ehto ei ole aivan noin kova. Hena lainasikin jo sääntökirjaa, ja siellä vaaditaan "scoutteja puolet, round up". Marine Scouttien kohdalla tämä ei koskaan ole ongelma, mutta esimerkiksi Tau Crisis Suit -formaatio, jossa on 4 x Crisis Suit ja 3 x Stealth Suit, saa garrisonoida, koska siinä on "puolet, rounded up" scoutteja.
Eikös tuossa tapauksessa scoutteja vaadittaisi 4?asaura kirjoitti:Scoutit toimivat niin kuin kirjoitit, mutta ehto ei ole aivan noin kova. Hena lainasikin jo sääntökirjaa, ja siellä vaaditaan "scoutteja puolet, round up". Marine Scouttien kohdalla tämä ei koskaan ole ongelma, mutta esimerkiksi Tau Crisis Suit -formaatio, jossa on 4 x Crisis Suit ja 3 x Stealth Suit, saa garrisonoida, koska siinä on "puolet, rounded up" scoutteja.
7/2=3.5, rounded up=4.
Jep
Edellä ihmettelemiäni titaaneita mainostettiin vanhassa White Dwarfissa... Tai siis melko uudehkossa minun vinkkelistä nähtynä. Alle sataset ne on vanhoja
Eli nyt on varmistettu. Ihan oikeita ovat. Itse luin lehdestä tiedon omilla simmuillani.
Mutta tuli uusi ihmetys koskien Avaruusmerisotilaita. Luin tuota ihan oikeaa sääntökirjaa ja erityisesti Marineiden asioita. Aikaisemmin olen värkännyt itselleni eldar armeijaa ja ihan kaverille apuna ajattelin vilkuilla marineita. Ihan selkeää muuten, paitsi ei sittenkään ihan. Eldareillahan sanotaan listan vieressä selkeästi että, jokaista aspektia tai mölösakkia kohden saapii ostaa 3 yksikköä seuraavasta loovasta. Esim. ostan yhden porukan mokuja ja niille kaveriksi tankkeja, kävelijöitä ja toisenlaisia tankkeja. Kolmasosa armeijan pistehinnasta saapii mennä titaaneihin. Ihan selkeää. Mutta! Marineille ei sanottu oikein kunnolla, mitä ne saapii ottaa armeijaan. "Tuossa on lista, nouki siitä!" -tuli tunnelma. Onko se nyt ihan oikeasti totta, ettei marineille ole mitään holttia, mistä niitä porukoita noukkii? Nythän olisi mahdollisuus kaikenlaisiin kummiin älyttömyyksiin, että ottaisi pelkkiä lantikoita tai terminaattoreita tai muuta kummaa??? Se oli se kysymys.
Edellä ihmettelemiäni titaaneita mainostettiin vanhassa White Dwarfissa... Tai siis melko uudehkossa minun vinkkelistä nähtynä. Alle sataset ne on vanhoja
Mutta tuli uusi ihmetys koskien Avaruusmerisotilaita. Luin tuota ihan oikeaa sääntökirjaa ja erityisesti Marineiden asioita. Aikaisemmin olen värkännyt itselleni eldar armeijaa ja ihan kaverille apuna ajattelin vilkuilla marineita. Ihan selkeää muuten, paitsi ei sittenkään ihan. Eldareillahan sanotaan listan vieressä selkeästi että, jokaista aspektia tai mölösakkia kohden saapii ostaa 3 yksikköä seuraavasta loovasta. Esim. ostan yhden porukan mokuja ja niille kaveriksi tankkeja, kävelijöitä ja toisenlaisia tankkeja. Kolmasosa armeijan pistehinnasta saapii mennä titaaneihin. Ihan selkeää. Mutta! Marineille ei sanottu oikein kunnolla, mitä ne saapii ottaa armeijaan. "Tuossa on lista, nouki siitä!" -tuli tunnelma. Onko se nyt ihan oikeasti totta, ettei marineille ole mitään holttia, mistä niitä porukoita noukkii? Nythän olisi mahdollisuus kaikenlaisiin kummiin älyttömyyksiin, että ottaisi pelkkiä lantikoita tai terminaattoreita tai muuta kummaa??? Se oli se kysymys.
Jep. Kyllä se antaa ottaa vaikka all-terminator&lantikka listan(deathwing anyone?). Eriasia sitten kuinka järkevää se onHuru-ukko kirjoitti:Onko se nyt ihan oikeasti totta, ettei marineille ole mitään holttia, mistä niitä porukoita noukkii?
Pientä sääntö ongelmaa fearless suhteen.
Jos assaultin häviävällä osapuolella on sekä tavallisia että fearless ukkoja miten hackdown tappiot menee? Meleeseen ensin ja fearless ignoroine vai allokoidaanko vain tavallisiin nappeihin?
Nimimerkillä squattiberserkkereitä meleessä ja thundererit niiden takana.
Jos assaultin häviävällä osapuolella on sekä tavallisia että fearless ukkoja miten hackdown tappiot menee? Meleeseen ensin ja fearless ignoroine vai allokoidaanko vain tavallisiin nappeihin?
Nimimerkillä squattiberserkkereitä meleessä ja thundererit niiden takana.
Innocense proves nothing
Re: Epic sääntö ongelma ja muutakin vinkkiä kaivataan
Ter...
Taas on kerennyt topikki kauas, mutta kun toivottiin samaan topikkiin sääntöongelmat, niin mikäpä siinä. Peli alkaa olla kutakuinkin hanskassa ja jännää on ollut. Pari sääntöä kerrallaan opettelemalla mennään. Nyt jo lähitaisteltiinkin. Ensikerralla varmaan jotain muuta uutta taas.
Nyt kuitenkin ihmetyttää, että mistä löytyy psyykkiset voimat? Ainakin tuota eldrick stormia sanovat kovaksi. Vai erehdynkö? Eikö armageddonissa loitsita ollenkaan?
Taas on kerennyt topikki kauas, mutta kun toivottiin samaan topikkiin sääntöongelmat, niin mikäpä siinä. Peli alkaa olla kutakuinkin hanskassa ja jännää on ollut. Pari sääntöä kerrallaan opettelemalla mennään. Nyt jo lähitaisteltiinkin. Ensikerralla varmaan jotain muuta uutta taas.
Nyt kuitenkin ihmetyttää, että mistä löytyy psyykkiset voimat? Ainakin tuota eldrick stormia sanovat kovaksi. Vai erehdynkö? Eikö armageddonissa loitsita ollenkaan?