"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitä liimaa käytätte?

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Blöö

Mitä liimaa käytätte?

Viesti Kirjoittaja Blöö »

käykö Revellin liima?
Wurzzag
Viesti:

Re: Mitä liimaa käytätte?

Viesti Kirjoittaja Wurzzag »

Käy varmaankin, mutta itse käytän super attakia, se on halpaa ja pitää hyvin.
Omnia mors aequat - Death equals all things
Blöö

Ghazghkull kirjoitti:Käy varmaankin, mutta itse käytän super attakia, se on halpaa ja pitää hyvin.
jaa siis pikaliimaa?
Wurzzag
Viesti:

IG general kirjoitti:
Ghazghkull kirjoitti:Käy varmaankin, mutta itse käytän super attakia, se on halpaa ja pitää hyvin.
jaa siis pikaliimaa?
Kyllä
Matti N
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Jos sulla on semmonen sininen Revellin purkki, missä on se pää keltanen ja semmonen metallinen annosteluputki, niin PIDÄ SIITÄ KYNSIN JA HAMPAIN kiinni.

Parempaa muoviliimaa ei löydy.

Pikaliimana käytä Super Attackin oikeestaan mitä vaan. Kaikki ne on hyviä.
Blöö

Weekender kirjoitti:Jos sulla on semmonen sininen Revellin purkki, missä on se pää keltanen ja semmonen metallinen annosteluputki, niin PIDÄ SIITÄ KYNSIN JA HAMPAIN kiinni.

minkä muotonen se purkki on?
Golem

Viesti Kirjoittaja Golem »

Mäkin oon alkanu tota revelliä käyttää ja se tosiaan on tosi hyvää muoviliimaa, mutta jos sitä käyttää niin ei kannata pohjamaalata figuja ennen kokoamista. Tai mä menin sellasen virheen tekemään ja sitten piti hioo kaikki kohdat jotka halus liimata, eikä ne siltikään kauheen hyvin pysy :(
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."

-Alivaltiosihteeri
Blöö

Golem kirjoitti:Mäkin oon alkanu tota revelliä käyttää ja se tosiaan on tosi hyvää muoviliimaa, mutta jos sitä käyttää niin ei kannata pohjamaalata figuja ennen kokoamista. Tai mä menin sellasen virheen tekemään ja sitten piti hioo kaikki kohdat jotka halus liimata, eikä ne siltikään kauheen hyvin pysy :(
mää kokoon kaikki tyypit aina eka ja sit pohjamaalaan ne joten toi ois kai aika hyvää mulle
Väkipyörä

Viesti Kirjoittaja Väkipyörä »

Weekender kirjoitti:Jos sulla on semmonen sininen Revellin purkki, missä on se pää keltanen ja semmonen metallinen annosteluputki, niin PIDÄ SIITÄ KYNSIN JA HAMPAIN kiinni.

Sitä paitsi jos toi on sitä Revelliä mitä muistelen se haisee mukavan päärynäiselle. Älkää missään nimessä haistelko enempää kuin "tarpeen"!
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Matti N
Ylläpitäjä

Sen purkin "nimi" on Revell Contacta Professional. Jos siinä lukee noin, se on oikea ja paras liima mitä maa päällään kantaa.

Ite olen käyttäny kyseistä liimaa 6-7 vuotta.

Parasta siinä on se, että se liima ei koskaan kuivu sinne purkkiin.

Pilli saattaa mennä tukkoon, mutta sen saa ihan ohuella rautalangalla tai vastaavalla auki, toinen on SUURELLA VAROVAISUUDELLA suoritettu kynttilällä/tulitikulla suoritettu putken (kun se on irti siitä pullosta) lämmittäminen ja liiman palaminen (tulee roiskuen ulos päistä jos sitä on siellä paljon).
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

Suosittelen ettet osta ainakaan revellin tuubiliimaa.(semmosessa tuubissa)
Koska figustasi tulee sulanut muovimössö. Revellin liimat toimii silla tavalla et se sulattaa hiukan sitä muovia ja näin osat sulavat yhteen.
Ja laita sitä Revell Contacta Professionalia vain toiselle liimattavista pinnoista.
Thor

Viesti Kirjoittaja Thor »

YdinAse kirjoitti:Suosittelen ettet osta ainakaan revellin tuubiliimaa.(semmosessa tuubissa)
Koska figustasi tulee sulanut muovimössö. Revellin liimat toimii silla tavalla et se sulattaa hiukan sitä muovia ja näin osat sulavat yhteen.
Ja laita sitä Revell Contacta Professionalia vain toiselle liimattavista pinnoista.
Mulla se tuubiliima on toiminut hyvin.
En kuitenkaan pursuta koko tuubia yhteen raajaan.
Cuchulainn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cuchulainn »

Ite on tullut käytettyä semmosta kun Model Master nestemäinen muoviliima muoviin - tulee sellasessa pienessä lasipurkissa, jonka kannessa on sivellin jolla saa liiman hyvin ahtaisiinkin paikkoihin - IMHO erittäin hyvä muoviliima, mutten vaan kyllä muista millään mistä oon sen ostanut...

Pikaliimana on taas tullut käytettyä lähinnä Super Attakia, joka ainakin tuntuu olevan parempi kun muut mitä on tullut vuosien varrella kokeiltua...
Count the bodies like sheep, to the rhythm of the war drums...
Lay your head down, sleep, to the rhythm of the war drums...
Kainuh

Viesti Kirjoittaja Kainuh »

on just toi sama revelli mistä weekender puhui 5 vuotta kaapissa pienoismallien jäljiltä ja toimii viellä tosi hyvin, mutta vain muovi figuihin!
Se pitää vaan hallita.
c0mmy

......

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Revelli on turhaa .. ei pidä mitään .. Super Attak .. the one and only
Matti N
Ylläpitäjä

Re: ......

Comissar kirjoitti:Revelli on turhaa .. ei pidä mitään .. Super Attak .. the one and only
Ai ei pidä muovia? Kukaan ei sanonut että se sopisi metalliin. Se ei meinaan sovi metalliin ollenkaan.

Muovi on taas eri asia. Se sulattaa muovin kummastakin osasta ja hitsaa osat toisiinsa kiinni. Tämän pitävämpää liitosta ei tule muoviosissa edes super atackilla (<- kuivuu niin kovaksi, että lohkeaa itse liima).

Sitä Contacta professionalia EI TARVITSE laittaa kuin ihan vähän. Niitä osia ei todellakaan tarvi uittaa siinä. Parhaimman liimaus sauman saa sillä, että pistää kumpaakin puoliskoon sitä vähän, antaa sen hetken sulattaa sitä muovia ja sitten yhdistää osat. Näin saumasta tulee siisti, ja kestävä.
Wurzzag
Viesti:

Olen vähän vertaillut tuota Revellin Contacta Professionalia ja Super Attakia ja niillä on mielestäni suurin piirtein yhtä hyvät pitokyvyt, ja Super Attak käy myös metallifigujen liimaukseen, toisin kuin Revell.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Jos puhe on pikaliimoista, grip on ylivertaisesti parasta. Gripin pito on kaikkiin muihin kokeilemiini liimoihin nähden ylivertainen ja usein gripillä saa normaalisti pinnaamista vaativat osat pysymään tukevasti ilman pinnausta. Kaiken lisäksi kyseinen liima on gw:n vastaavaa jonkin verran halvempaa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Tenki

Viesti Kirjoittaja Tenki »

Thor kirjoitti:
YdinAse kirjoitti:Suosittelen ettet osta ainakaan revellin tuubiliimaa.(semmosessa tuubissa)
Mulla se tuubiliima on toiminut hyvin.
En kuitenkaan pursuta koko tuubia yhteen raajaan.
Aivan oikee tyyli. Itelläni oli jonkun aikaa se tuubi pienoismalli hommissa mut ei enää. Siitä on silti kohtuullisen hankala saada vähän mutta kyllä sekin onnistuu.
Wurzzag
Viesti:

Re: ......

Weekender kirjoitti:Tämän pitävämpää liitosta ei tule muoviosissa edes super atackilla (<- kuivuu niin kovaksi, että lohkeaa itse liima).
Ainakin kun itse olen yrittänyt irroittaa Attakilla liimattuja osia toisistaan, niin itse osat ovat lohkenneet, eikä liima. Tästä todisteena pari hauiksen kohdalta murtunutta örkin kättä.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”