Mitä liimaa käytätte?
Re: Mitä liimaa käytätte?
Käy varmaankin, mutta itse käytän super attakia, se on halpaa ja pitää hyvin.
Omnia mors aequat - Death equals all things
jaa siis pikaliimaa?Ghazghkull kirjoitti:Käy varmaankin, mutta itse käytän super attakia, se on halpaa ja pitää hyvin.
KylläIG general kirjoitti:jaa siis pikaliimaa?Ghazghkull kirjoitti:Käy varmaankin, mutta itse käytän super attakia, se on halpaa ja pitää hyvin.
minkä muotonen se purkki on?Weekender kirjoitti:Jos sulla on semmonen sininen Revellin purkki, missä on se pää keltanen ja semmonen metallinen annosteluputki, niin PIDÄ SIITÄ KYNSIN JA HAMPAIN kiinni.
Parempaa muoviliimaa ei löydy.
Pikaliimana käytä Super Attackin oikeestaan mitä vaan. Kaikki ne on hyviä.
Mäkin oon alkanu tota revelliä käyttää ja se tosiaan on tosi hyvää muoviliimaa, mutta jos sitä käyttää niin ei kannata pohjamaalata figuja ennen kokoamista. Tai mä menin sellasen virheen tekemään ja sitten piti hioo kaikki kohdat jotka halus liimata, eikä ne siltikään kauheen hyvin pysy 
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
-Alivaltiosihteeri
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."
-Alivaltiosihteeri
mää kokoon kaikki tyypit aina eka ja sit pohjamaalaan ne joten toi ois kai aika hyvää mulleGolem kirjoitti:Mäkin oon alkanu tota revelliä käyttää ja se tosiaan on tosi hyvää muoviliimaa, mutta jos sitä käyttää niin ei kannata pohjamaalata figuja ennen kokoamista. Tai mä menin sellasen virheen tekemään ja sitten piti hioo kaikki kohdat jotka halus liimata, eikä ne siltikään kauheen hyvin pysy
Sitä paitsi jos toi on sitä Revelliä mitä muistelen se haisee mukavan päärynäiselle. Älkää missään nimessä haistelko enempää kuin "tarpeen"!Weekender kirjoitti:Jos sulla on semmonen sininen Revellin purkki, missä on se pää keltanen ja semmonen metallinen annosteluputki, niin PIDÄ SIITÄ KYNSIN JA HAMPAIN kiinni.
Parempaa muoviliimaa ei löydy.
Pikaliimana käytä Super Attackin oikeestaan mitä vaan. Kaikki ne on hyviä.
Mikä ei tapa, ärsyttää!
Sen purkin "nimi" on Revell Contacta Professional. Jos siinä lukee noin, se on oikea ja paras liima mitä maa päällään kantaa.
Ite olen käyttäny kyseistä liimaa 6-7 vuotta.
Parasta siinä on se, että se liima ei koskaan kuivu sinne purkkiin.
Pilli saattaa mennä tukkoon, mutta sen saa ihan ohuella rautalangalla tai vastaavalla auki, toinen on SUURELLA VAROVAISUUDELLA suoritettu kynttilällä/tulitikulla suoritettu putken (kun se on irti siitä pullosta) lämmittäminen ja liiman palaminen (tulee roiskuen ulos päistä jos sitä on siellä paljon).
Ite olen käyttäny kyseistä liimaa 6-7 vuotta.
Parasta siinä on se, että se liima ei koskaan kuivu sinne purkkiin.
Pilli saattaa mennä tukkoon, mutta sen saa ihan ohuella rautalangalla tai vastaavalla auki, toinen on SUURELLA VAROVAISUUDELLA suoritettu kynttilällä/tulitikulla suoritettu putken (kun se on irti siitä pullosta) lämmittäminen ja liiman palaminen (tulee roiskuen ulos päistä jos sitä on siellä paljon).
Suosittelen ettet osta ainakaan revellin tuubiliimaa.(semmosessa tuubissa)
Koska figustasi tulee sulanut muovimössö. Revellin liimat toimii silla tavalla et se sulattaa hiukan sitä muovia ja näin osat sulavat yhteen.
Ja laita sitä Revell Contacta Professionalia vain toiselle liimattavista pinnoista.
Koska figustasi tulee sulanut muovimössö. Revellin liimat toimii silla tavalla et se sulattaa hiukan sitä muovia ja näin osat sulavat yhteen.
Ja laita sitä Revell Contacta Professionalia vain toiselle liimattavista pinnoista.
Mulla se tuubiliima on toiminut hyvin.YdinAse kirjoitti:Suosittelen ettet osta ainakaan revellin tuubiliimaa.(semmosessa tuubissa)
En kuitenkaan pursuta koko tuubia yhteen raajaan.
- Cuchulainn
- Viesti:
Ite on tullut käytettyä semmosta kun Model Master nestemäinen muoviliima muoviin - tulee sellasessa pienessä lasipurkissa, jonka kannessa on sivellin jolla saa liiman hyvin ahtaisiinkin paikkoihin - IMHO erittäin hyvä muoviliima, mutten vaan kyllä muista millään mistä oon sen ostanut...
Pikaliimana on taas tullut käytettyä lähinnä Super Attakia, joka ainakin tuntuu olevan parempi kun muut mitä on tullut vuosien varrella kokeiltua...
Pikaliimana on taas tullut käytettyä lähinnä Super Attakia, joka ainakin tuntuu olevan parempi kun muut mitä on tullut vuosien varrella kokeiltua...
Count the bodies like sheep, to the rhythm of the war drums...
Lay your head down, sleep, to the rhythm of the war drums...
Lay your head down, sleep, to the rhythm of the war drums...
Re: ......
Ai ei pidä muovia? Kukaan ei sanonut että se sopisi metalliin. Se ei meinaan sovi metalliin ollenkaan.Comissar kirjoitti:Revelli on turhaa .. ei pidä mitään .. Super Attak .. the one and only
Muovi on taas eri asia. Se sulattaa muovin kummastakin osasta ja hitsaa osat toisiinsa kiinni. Tämän pitävämpää liitosta ei tule muoviosissa edes super atackilla (<- kuivuu niin kovaksi, että lohkeaa itse liima).
Sitä Contacta professionalia EI TARVITSE laittaa kuin ihan vähän. Niitä osia ei todellakaan tarvi uittaa siinä. Parhaimman liimaus sauman saa sillä, että pistää kumpaakin puoliskoon sitä vähän, antaa sen hetken sulattaa sitä muovia ja sitten yhdistää osat. Näin saumasta tulee siisti, ja kestävä.
Jos puhe on pikaliimoista, grip on ylivertaisesti parasta. Gripin pito on kaikkiin muihin kokeilemiini liimoihin nähden ylivertainen ja usein gripillä saa normaalisti pinnaamista vaativat osat pysymään tukevasti ilman pinnausta. Kaiken lisäksi kyseinen liima on gw:n vastaavaa jonkin verran halvempaa.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Aivan oikee tyyli. Itelläni oli jonkun aikaa se tuubi pienoismalli hommissa mut ei enää. Siitä on silti kohtuullisen hankala saada vähän mutta kyllä sekin onnistuu.Thor kirjoitti:Mulla se tuubiliima on toiminut hyvin.YdinAse kirjoitti:Suosittelen ettet osta ainakaan revellin tuubiliimaa.(semmosessa tuubissa)
En kuitenkaan pursuta koko tuubia yhteen raajaan.
Re: ......
Ainakin kun itse olen yrittänyt irroittaa Attakilla liimattuja osia toisistaan, niin itse osat ovat lohkenneet, eikä liima. Tästä todisteena pari hauiksen kohdalta murtunutta örkin kättä.Weekender kirjoitti:Tämän pitävämpää liitosta ei tule muoviosissa edes super atackilla (<- kuivuu niin kovaksi, että lohkeaa itse liima).