Örkkien ihonväri

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Tacotuco

Örkkien ihonväri

Viesti Kirjoittaja Tacotuco »

Olen ajatellut aloittaa Warhammeria taas uudelleen, ja ajattelin vaihtaa armeijaa. Orcs & goblins vaikuttaa juuri siltä mitä olen hakemassa. Ainoa pieni miinus on se, etten haluaisi maalata örkkejäni vihreänahkoiksi, jos vain järkevä vaihtoehto löytyy. En vielä ole ehtinyt saada käsiini figuja, joten en voi itse vielä kokeilla, mutta kysyisinkin nyt teiltä. Oletteko nähneet/maalanneet muita kuin vihreitä örkkejä? Millaisia? Mikä yleisfiilis niistä jäi, oliko vain tyhmää?

Itse ajattelin väreinä esim. jotakin punaista, sinistä tai violettia. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan :)

Jos löytyy kuvia kyseisistä figuista, olisi todella hienoa.
dwarffer

Re: Örkkien ihonväri

Viesti Kirjoittaja dwarffer »

Vaalean violetti saattaisi olla örkeille sopiva.Mutta tämä rippuu täysin maalaustaidoistasi.Nimittäin tolla värillä saa varmasti tuhoa aikaan.Mutta itse noista valitsisin violetin ja blendaisijn vaaleemmaksi
:D
Pate5

Viesti Kirjoittaja Pate5 »

Tacotuco kirjoitti:Olen ajatellut aloittaa Warhammeria taas uudelleen, ja ajattelin vaihtaa armeijaa. Orcs & goblins vaikuttaa juuri siltä mitä olen hakemassa. Ainoa pieni miinus on se, etten haluaisi maalata örkkejäni vihreänahkoiksi, jos vain järkevä vaihtoehto löytyy. En vielä ole ehtinyt saada käsiini figuja, joten en voi itse vielä kokeilla, mutta kysyisinkin nyt teiltä. Oletteko nähneet/maalanneet muita kuin vihreitä örkkejä? Millaisia? Mikä yleisfiilis niistä jäi, oliko vain tyhmää?

Itse ajattelin väreinä esim. jotakin punaista, sinistä tai violettia. Ehdotuksia otetaan mielellään vastaan :)

Jos löytyy kuvia kyseisistä figuista, olisi todella hienoa.
Punainen, sininen tai violetti kuulostaa mielestäni liian räikeältä. Ruskea/keltainen saattaisi toimia paremmin.

Tässä GW:n sivuilta otettu kuva muokattuna:

Kuva
Nazgúl

Viesti Kirjoittaja Nazgúl »

Tuo punainen voisi toimia. Lotr -örkeillä olen ainakin nähnyt jotain Scab Redin punaista naamaa, eikä näytänyt yhtään huonoilta. Faba, tai 40K -örkeistä en sitten tiedä sanoa, kun omat olen tähän mennessä maalannut vihreällä.

Eihän muuten ainakaan Fabassa voi sanoa niitä orkkejä enää vihernahoiksi (tai greenskineiksi, miten vaan), kun ei ole ihossa vihreän tapaistakaan...
Jos on päätä myöten kusessa, kannattaa pitää suu kiinni

Minkä nuorena varastaa, sen vanhana omistaa

Hyvää yritetään, mutta priimaa pukkaa
MetalliMursu

Viesti Kirjoittaja MetalliMursu »

-Itse en pitäisi ollenkaan hassuna harmahtavanvihreää ihoa.
-Toki sellainen sinisen turkoosiinkin kallistuva sopisi.
-Tosiaan joku ruskea olisi myös kiva.

Muistaakseni GW:n maalausoppaassa oli kuva siniharmaisesta örkistä..

EDIT: Eikä sitä vihreää ihoa ole pakko maalata aivan kirkkaaksi, tässä hyvä esimerkki miten sävyttämällä saa hyvän näköisen ihon vihreästäkin.
http://www.jrn-works.dk/tutorials/faces/orcNobFace.jpg
Folk metal? Check out Tarvas!
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Itse olen joskus testannu tumman turkoosia, eikä siitä ihan huono tullut. Lämmin keltainen ei IMO sovi hirveän hyvin noihin örkkeihin, kun tulee liian räikeätä ja "pirteätä", ellei siten maalaa vähän tummemmaks sitä.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Peikkovasara
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peikkovasara »

Myös keltainen sopii örkkien iholle varsin hyvin. Blendaamalla vaaleankeltaisesta, lähes valkoisesta, tummempaan tekee ihan kivaa jälkeä. Kokeile vaikka!
DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

Onko kukaan kokeillut LotR (siis se elokuva) tyylistä harmahtavan sävyistä ihoa örkeille? Voisi toimia hyvin maalattuna oikein hyvinkin. Tämä teema sopisi myös GW:n nykyiseen synkeään tyyliin paremmin, kuin kirkkaat perusvärit.
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Punertavan ruskea, jokin ruosteen värinen iho voisi olla hieno..
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Tacotuco

Viesti Kirjoittaja Tacotuco »

Kiitos vinkeistä. En ihan aloittelija ole maalaamaan, mutten myöskään osaa kovin monimutkaisia tekniikoita. Kokeilempa joitain noista väriehdotuksista, ja pistän vaikka kuvia tulemaan. Huomenna tai viikonloppuna saan figuja käsiini.
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Murretut vihreät ja eri sävyihin (ruskea, valkoinen, keltainen tms.) kallistuvat vihreät eivät ainakaan rikkoisi liikaa fluffia ja saisivat aikaa samalla eksoottisen, mutta silti tutun ja turvallisen örkkifiiliksen.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Itsekään en ole vihreän örkki-ihon ystävä, joten maalasin omat gobliinini parasite brown -sävyllä (gobbot ovat kumminkin samaa sakkia örkkien kanssa). Syvennyksiin pikkasen tummempaa ruskeaa ja korostuksiin parasiteä bleached bonella vaalennettuna.

Täällä Galtsussa
Maalauskilpailuun osallistuneet.

Ainakin itse tykkään sävystä hyvin paljon.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Society Dweller

Viesti Kirjoittaja Society Dweller »

Jos itse lähtisin maalaamaan örkkejä, niin pitäisin ne ihan greenskineinä, mutta laittaisin erinäköisiä sotamaalauksia naamaan yms niin saisi vaihtelua ainaiseen vihreään. Jos kuitenkin haluat välttämättä muun värisen ihon, kuin vihreän, suosittelen jotain maanläheistä kuten tuossa jo ehdotettua ruskehtavaa. Punainenkin sopisi. Käytä noita räikeämpiä väreja vaikka niissä sotamaalauksissa tms.
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Society Dweller kirjoitti:Punainenkin sopisi.
Eeei, en ehkä punaisella maalaisi. Rikkoo vähän liikaa pelin tyyliä, rusehtavanvihreän tai muun murretun vihreän värisiä örkkejä voisin hyvinkin kuvitella juoksentelemaan pitkin Badlandseja.
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
jurri

Viesti Kirjoittaja jurri »

Kannattaa kokeilla myös ihmisten eri ihonvärejä, voisivat jopa toimia paremmin kuin joku randomi vaihtelunvuoksi-violetti/punainen/pinkki/turkoosi...
Mikä ei tapa, se mutatoituu ja yrittää uudelleen.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Itse olen nähnyt pari varsin hyvää ihonvärillä toteutettua örkkiä ja kannattaa etsiä niitä CMONista. Tässä on kuitenkin yksi vanhempi koekappale, jossa olen itse maalannut örkille ihmisen ihonvärisen pään. Tuo on ehkä hieman liian punertava ihmiseksi, mutta eihän sen ole tarkoituskaan olla ihminen.

http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fikuja/pinkork1.jpg
http://koti.mbnet.fi/isosika/kuvia/fikuja/pinkork3.jpg
Modern cars - they all look like electric shavers.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”