"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Vinetykset ja pienet ns. huijaukset >8)

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Luna

Re: Vinetykset ja pienet ns. huijaukset >8)

Viesti Kirjoittaja Luna »

El Capitan kirjoitti:
Remington kirjoitti:Kysymys, eikö iske paha omatunto jos ja kun tiedät huijauksella voittaneesi?
Ei tietenkään. Mehän ollaan miehiä suurin osa ja mistä asti me olemme ymmärtäneet mikä on väärin ja oikein. Ne on akkojen keksimiä juttuja, jolla sortaa meitä.
Jahas...

No mutta niin, kysymykseen vastaus, kyllä, itselläni tulee aina vähän huono omatunto jos voitan murskavoitolla, vaikka ihan rehellisestikkin. Pyrin aina keksimään jonkun syyn voittooni, kuten vaikka "jos et olis mokannut sitä yhtä LD heittoa olisit varmastikkin voittanut :)" joka luo mukavemman ilmapiirin - on vaikeaa olla onnellinen jos ihmiset ympärilläsi eivät ole.
Täällä taas piiiitkästä aikaa :>
Javyrus

Viesti Kirjoittaja Javyrus »

Itselläni kävi tuossa muutaman ensimmäisen pelin jälkeen "tahaton huijaus", jolloin kyhäsin Mortal Slaanesh -listaa veljen demonista Nurgle-poppoota vastaan.

Eli armeijassa oli kaksi ritariyksikköä, joista toinen, jolla ei ollut Choseneita, sai mukaansa Exalted Championin varustettuna Great weaponilla ja Helm of Many Eyesillä. Tässä vaiheessa kaikki kuulostaa ihan hyvältä, mutta minä kun en koskaan jätä ritareita ilman merkkiään eli Slaaneshin merkit ritareille. Tässä vaiheessa ajattelin, että taidanpa jättää sen Exalted Championin MoCU:n merkille, niin ei tule hölmöilyjä Helm of Many Eyesin takia kovin helposti. ...Niinpä niin, en ollut löytävinäni HoC:n kirjasta mistään kohtaa, joka kieltäisi tällaisen kokoonpanon.

Ritarien riehuessa jo tantereella veljeni huomasi asian ja väitti että MoCU:n pojat eivät saa liittyä merkittyihin yksikköihin. No eipä asian tarvinnut häiritä kovin kauaa, kun nurglelaiset antoivat selkään moisille lusmuilijoille.

Huru-ukko kirjoitti:Murteessani sana sikiö tarkoittaa ihan normaalisti lasta. "Kato nyt sikijö hyvä minkä teit!"
Ja minä luulin, että vanha äitimuorini on ainoa joka kutsuu sikiöksi. "Sikiöt syömään!"
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Hieman tahallani provosoin tuolla sikiöllä. Ei se ihan neutraali nimitys ole :) Mutta muistakaa, että jos huijaatte, niin myös annatte samalla luvan huijata itseänne. Joskus pelin sääntökirjassa ei ole ihan kaikkea huomattu kieltää, kun ei ihan kaikkea mahdollista ole yksinkertaisesti voinut tulla ajatelleeksi. Ei kai sellaista osata kieltää, mikä on niin idioottimaista, ettei se voi tulla normaalille ihmiselle mieleenkään. Kumikaulaisesta lohikäärmeestä lyön jo naammaan (vitsi) ;) Säännöt eivät kiellä lyömistä :) Se on siis sallittua. Tuollaiset pelisäännöt pitää mielummin lukea niinpäin, että mikä ei ole erikseen sallittua, on automaattisesti kielletty.

edit. Ne jotka ovat minua vastaan pelanneet, tietävät kuinka kaukana olen niuhottajasta. Viimeksi huijasin pelissä 5 vuotiaana, kun pelasin serkkua vastaan kiinanshakkia. Hän meni kääntämään äänilevyn puolta. R A K A S oli hitti siihen aikaan. Sillävälin minä siirsin paria palloa laudalla. Siitä on nyt 32 vuotta aikaa. Vahinkojahan sattuu, mutta kun opimme tuntemaan armeijamme paremmin, niin vahingotkin vähenevät pikkuhiljaa. Peli on kivaa, vaikka pelaakin sääntöjen ja pelin hengen mukaisesti. Silloin kun voitto on ansaittu, se on oikea voitto.
Luumumehu on soturien juomaa
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Kusetuksia siis halutaan? No, en nyt muistiani kaivelemalla löydä kovin montaa tapausta jolloin ihan suoran kusetuksen kohteeksi olisin joutunut, mutta väärinkäsityksiä on sattunut sitten senkin edestä. Lukemisvirheitä niitäkin enemmän.
Yksi loistava esimerkki oli kerhollamme joskus, kun oli bretit vastaan liskot - matsi. No, liskopelaajalla oli n. 100 skinkkiä ja hän oli jotenkin onnistunut lukemaan että blowpipet ignooraavat armour savet :). No, arvatkaapa vaan pelin lopputulos.
Toinen joka sattui itselleni oli kun kaverini pelasi armeijassaan kenraalia, jolla oli flayed hauberk. En ollut sattunnut lukemaan kyseisen panssarin sääntöjä juurikaan ja aloin kummastella miksi hitossa edes liskokenraalini ei mitenkään edes pärjännyt, vaikka lord ei lyönyt edes turhan kovaa (jalan liikkeellä).
No,
Kaveri luki säännön suurin piirtein näin: "cannot be reduced by any means".
Juu että silleen...
Peril of Warp
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

El Capitan kirjoitti:Keljua Crystanialla. Tulee mieleen kaikki puutarhaletkuloharit, joiden pää menee toiselle puolelle pöytää.
Montaks oot nähny?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Nazreg kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:Keljua Crystanialla. Tulee mieleen kaikki puutarhaletkuloharit, joiden pää menee toiselle puolelle pöytää.
Montaks oot nähny?
Livenä en yhtään, mutta kuullut joskus täällä sotussa puhetta tuollaisista. Oletkos sinä nähnyt?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Argonath

Viesti Kirjoittaja Argonath »

Pysäytän yleensä ajan ja sitten käännän nopan silmäluvut paremmiksi tai menen ajassa taakseppäin pelatakseni jonkin kohtauksen uudelleen.....

:)
Mikä tahansa väri on hyvä väri kunhan se on musta*
Eorl Nuori

Viesti Kirjoittaja Eorl Nuori »

Kääpänä kirjoitti:Meillä kun tulee pelikaverin kanssa aina joka asiasta taistelu ja yleensä kaverini syventyy sitten lopulta tutkimaan rakkaasta säätökirjasta jotain mahdollisimman epäolennaista kohtaa, joka ei liity nykyiseen pelitilanteeseen mitenkään. Sillä aikaa minä yleensä vähän hivuttelen omia joukkojani eteenpäin.
Sitten kaverisi tulee, julistaa chargen ja se ylttää, puolen tuuman turvin :D.

Eipä ole tullut huijattua, enkä ole huomannut tulleeni huijatuksi ;).
Crystania

Viesti Kirjoittaja Crystania »

Eipä ole tullut huijattua, enkä ole huomannut tulleeni huijatuksi
Kyl varmaan joku on joskus puijannu >8)
Btw tällee ohi mennen jos tollainen puutarhalohari tai ylipitkät organit tulisi turnaukseen voisiko niitä kieltää?
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Muutamia faba pelejä on tullut pelattua vasta, mutta tuli tarve laittaa viesti.

Kavereiden kanssa pyritään pelaamaan mahdollisimman reilusti, kuten kaveripeleissä on tapana. Tietenkin terve verenmaku pitää olla suussa samalla, jotta voitosta oikeasti kamppaillaan. Kuitenkaan emme huijaa toisiamme ainakaan tarkoituksella (tai näin ainakin uskon).
Yleensä huijaamme voittoja itseltämme unohtamalla asioita, kuten haastaminen, ratsun iskut ja oma vakio unohdukseni ward-save (pelaan breteillä, joten sitä saisi ottaa aika usein).
40k on juurruttanut minuun tuon yhden saven periaatteen, joten ei meinaa muistaa napata mitä itselleni kuuluu :D
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Rizky

Viesti Kirjoittaja Rizky »

Täällä Turussa on nykyään tosi hyvä peliporukka ja peliolosuhteet ja ei ainakaan tietoisesti ketään pelaa likaista peliä, kaikki ovat reiluja :D
Grimaldus

Viesti Kirjoittaja Grimaldus »

kaverin Chaos spawn sai 5+ ward savet, koska se oli niin paljon demonin näköinen.
http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... 42&t=74215
Miksi sä viestiä luet? Kaiken tarpeellisen saat tuolta^
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Tottakai meilläkin peliporukassa tulee sääntö kiistoja(aika useasti), siin vaiheessa luetaan sääntökirjasta kohta porukassa. jos ongelmaa ei saada ratkottua niin heitetään D6:sta ja katotaan miten käy.

Jos tosiaan vastaani tulis pelaaja jolla on lähes kentän pituinen letkukaula dragonilla niin mä rikkoisin mallin kaulan ja sanoisin että " Huijaamalla et pitkälle selviä" ja lähtisin pelipöydästä ja jos olis turnaus tilanne menisin sanomaan että vastustaja huijaa ja lopettaisin pelaamiset siihen.

Jos huijaisin siis todella törkesti niin kyl mulle tulis niin paha olo että haluaisin jotenkin hyvittää teon. Olen hyväsydänminen luonteeltani ja etenkin jos vastustaja on mua nuorempi ja ehkä kokematon niin kyllä annan hiukan tukeakin ja neuvonkin.(Lahden fanaticissa oli yksi poika joka tuli vastaan ja kyllä annoin neuvoja pelaamiseen. sääli vain että kaverilla oli huono noppa tuuri).

Huijaaminen on sikamaista ja en ite aio mennä sille linjalle.

Mä oon tampereen turnauksessa saanu vastaan 2 heppua jotka pelas mua vastaan oikein hampaat irvessä ja verenjanoisina. Ihmettelin että mikä kaveria vaivaa. Kyllä siinä oli muutkin ihmeessään kun kaveri oli aggressiivinen (Puhun juuri siitä henkilöstä jol oli musta cowboy hattu, iso nahka takki ja mustat pitkät hiukset). Mä ajattelin pelin jälkeen että " ei edes orivedellä ole noin aggressiivista pelaajaa...".

Kaikkein pahiten mua huijas ropeconissa Kälviäinen. Kun pelasin Liskomiehiä vastaan niin tokavikalla vuorolla mul oli suora linja slannin guardian uniittiin tosin välissä oli yksinäinen skinkki shamaani. Päätin chargeta sen kimppuun ja ajaa sen yli jotta pääsisin saurus unitin kimppuun kylkeen niin , tämäpä herra väitti että mun ritari blokkini muka wheelaa skinkkiin joka on single model.Ja näin väitti muistaakseni tuomarikin. okei. tuli turpaan tuon takii ja katoin erratan ja siel oli että single modellit kääntyy chargeejaa kohti, ei päin vastoin.olin kotona täysin raivona...

"En ole katkera mutta kuitenkin..." :D :D
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

El Capitan kirjoitti:
Nazreg kirjoitti:
Montaks oot nähny?
Livenä en yhtään, mutta kuullut joskus täällä sotussa puhetta tuollaisista. Oletkos sinä nähnyt?
Meniks mun pointti ohi?
Draich Master

Viesti Kirjoittaja Draich Master »

Nazreg kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:
Nazreg kirjoitti:
Montaks oot nähny?
Meniks mun pointti ohi?
Ei tässä kyse todennäköisyydestä ollut.
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Draich Master kirjoitti:Ei tässä kyse todennäköisyydestä ollut.
Ei niin, vaan siitä, kuinka helkutin pöljä idea tuo kaiken kaikkiaan on.
Peril of Warp
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Eipä sitä tahallaan ole tullut huijattua, joskus ihan puhtaasti vahingossa on saattanut unohtua jotain tms.
Sitä on kyllä sattunut tasapuolisesti minulle ja pääasialliselle pelikaverilleni, serkulle, joten eiköhän tilanne ole about tasan.

Kerran löin savage orceillani kahdesta rankista, vaikka niillä oli kädessä additional hand weapons. Koska koko muu armeija kun oli täynnä keihäillä varustettuja örkkejä, niin luonnollisestikin menin sitten iskemään villiörkeilläkin molemmista riveistä. Ihmeen hyvin toimi, kun rynnäkössä vihollisen niskaan satoi 30 s5 iskua. En kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota silloin yön pikkutunneilla, eikä kiinnittänyt serkkukaan. Vasta kotona tajusin että miten oli asian laita...
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Jostain kumman syystä olen aina pyrkinyt rehellisyyteen ja muistuttanut vastustajaa hänen tekemistään virheistään ("hei, muista rynnäköidä noilla ennen kuin liikutat jotain muuta"). Tämä on kuitenkin loppujen lopuksi hyödyllistä, sillä hävitessäni voin syyttää rehellisyyttäni ja todeta, ettei vastustaja olisi todennäköisesti edes voittanut ilman apuani. Myös voitto tuntuu makeammalta, kun voi muistuttaa arvoisaa kanssapelaajaan siitä, että hän ei voittanut vaikka pelasin reilusti.
Veripallo

Viesti Kirjoittaja Veripallo »

Tätä lueskellessa tulee lähinnä mieleen ensimmäisten vuosien pelit kaverini kanssa kun tappelimme charge kantamista ihan nanometri tarkkuudella. Toinen katsoi tilanteen eri kuvakulmasta ja tuloksena oli että "kyllä se kantaa!!! eipäs kanna!!!". Toinen classikko oli kun luulimme että armour savet ja ward savet menevä samalla tavalla kuin ampuminen, elikkä 5+ save => onnistuu 2+ (wurzak) ja 6+ save => kuolematon (pump wagon). Mitään armourin vähentämis sääntöä ei tunnettu jotenka pelit örkkejä vastaan olivat hieman haastavia.

Mitä huijjaamiseen tulee niin kerran kaverini oli konvertoinut tällaisen storm of chaos örkkien pyhän kiven noin 50cm/10cm pitkästä puupalikasta jonka hän sitten kauniisti deploiasi dwarf gunlineni eteen blokaten kaiken näkyvyyden. En nyt muista saiko sitä kiveä laittaa minne halusi mutta kaverini mukaan sai ja kivi piti itse tehdä joten siinä se sitten oli.

Itse en usko "huijanneeni" muuten kuin käyttämällä hieman eduksi sitä kunniaa että saan aina rakentaa pelikentän. Eli asetan maaston palat niin että se suosii minun armeijaani hieman enemmän kun kaverini, mutta niin ettei hän voi suoranaisesti syyttää minua siitä. Muita "huijauksia" ei sinäänsä olla harrastettu, välillä nyt sattui niitä rullakuski virheitä mutta niistä nyt ei välitetty.
Hän on puhunut.
Galeios

Viesti Kirjoittaja Galeios »

Veripallo kirjoitti:Mitä huijjaamiseen tulee niin kerran kaverini oli konvertoinut tällaisen storm of chaos örkkien pyhän kiven noin 50cm/10cm pitkästä puupalikasta jonka hän sitten kauniisti deploiasi dwarf gunlineni eteen blokaten kaiken näkyvyyden. En nyt muista saiko sitä kiveä laittaa minne halusi mutta kaverini mukaan sai ja kivi piti itse tehdä joten siinä se sitten oli.
Tämä kivihän on ihan tavallinen yksikkö, paitsi että sillä ei ole stattilinjaa ja se sattuu olemaan immoveable. Ihan omalle depoalueelle se pitäisi iskeä... :/
http://egologinenblogero.wordpress.com/ - Ei juurikaan figuiluun liittyvää päivittelyä, mutta muuta parikymppisen opiskelijan elelyä kylläkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”