No niin uutta päivitystä pukkaa, mutta vastaillan nyt enis palautteeseen kun sitä kerran tulee ja se on näinkin positiivista. Kiitos siitä kaikille.
Rune kirjoitti:Suurpomo Gonut ja ponigobbo pääsivät vieläpä Ostiumin viralliseen fluffiin, vaikkakin vain vierailevina sivutähtinä. Pahoittelut siitä, ettei kysytty lupaa niiden käyttämiseen..
Siis tämähän oli vaan kunnia, varsinkin kun ottaa huomioon kuinka surkeasti saan itse tekstiä aikaan.
Rune kirjoitti:Kehtaako odotella valmista blokkia meidän neloseen tuossa toukokuussa?
Blokin tähdätty valmistumisaika olisi Helsingin Fanaticiin, ja jos vampyyrit eivät vie kokonaan menessään niin Ostiumiin yritetään saada toinenkin mokoma.
Rune kirjoitti:Metalleista muuten kirves näyttää ihan hyvältä, mutta monet muut osat ehkä hieman kuivaharjatuilta. Liekö vika washaamiselle vaikeassa pinnassa vai missä (kyllä sen washin erottaa siis kun katsoo), itsellä ollut pienempien alueiden kuten noiden käsisuojuksien washaaminen ongelmallista välillä kanssa, mutta korjaisin tilannetta sutimalla käsivaralla jotain kohtia uusiksi puhtaalla metallilla. Joku boltgun paljaaltaan voisi riittää tuohon sävyyn. Hampaat kaipaisivat vähän washia, tai sitten vielä yhden puhtaanvalkoisen layerin kärkiin. Sama kynsiin. Snotto anastaa huomiota jonkun verran, mutta hyvä toisaalta olla vähän kontrastiakin. Vähän korkeaa ruohoa otuksen ympärille? Ehkä ei, loppuu baselta tila...
Metalleita en ole oikein koskaan vaivautunut opettelemaan "kunnolla", joten minulle riittää yleensäkin se kerros tai kaksi jotka sitten washataan ja korostetaan uudestaan kuivaharjaamalla tai edginillä. Örkkien kohdalla minulla on hakusessakin likaiset metallit joten washit eivät omaa silmää haittaa. Hyviä pointteja kumminkin. Hampaitten ja kynsien kohdalla olen kyllä samaa mieltä pitäisi varmaan jossain välissä vähän parannella näyttävät turhan puhtoisilta. Snottokin on kyllä ehkä hiukan liian räikeä saataisi olla samalla asiallista vaalentaa mokomaa pari astetta.
Rune kirjoitti:Yleisesti mitä armeijastasi muistan, niin uudempien jälki oli erinomaista ihan yksityiskohtiin asti, mutta vanhemmat kovasti flatteja ja, vaikka maalaukseltaan selkeää ja hallittua, nopeasti suditun oloisia. Korostukset ja muut kun osaat, ilmeisesti rutiininomaisesti, parin hassun layerin tai washin lisäily ja yksityiskohtien esilletuonti per yksikkö veisi ehkä pari tuntia illassa ja yksikköjen ulkoasu paranisi huomattavasti. Älä väärin ota, tykkäsin armeijastasi aivan tolkuttomasti, mutta siitä saisi todella pienellä vaivalla ja ajalla (jos sitä aikaihmiseltä löytyy) vielä kahta yhtenäisemmän ja nätimmän.
Vanhat pääsevät kaikki aikanaan viettämään ansaittuja eläkepäiviä, kunhan nämä uudemmat riitaisemmat korvikkeet valmistuvat. Vanhoihin en ala enää puuttumaan, jääköön muistuttamaan vanhoista hyvistä(?) ajoista.
Rizky kirjoitti:Käytätkö tuota ponigobboa ihan pelissä myös ja minä? Mikä tuo ponimodeli on? =)
Se on nykyään turnauksissa kasvassa suosiossa olevien sanansaattaja skenaarioiden viestinviejä.
Lord Mikke kirjoitti:Komeaa jälkeä, tosin bossin maalattua versiota kirveestä olisi mielellään katsellut.
Oletkos paljon lakkaa käyttänyt? Näyttää vähän siltä mutta voinhan aina katsellakin kieroon

.
Lakkaa pomo ei vielä ole ehtinyt näkemään, metalleissa on inkki washit joten se varmaan vähän lisää kiiltoa. Lisäkuvia pomoon ja kirveeseenkin löytyi linkin
takaa nimellä Warboss.
Kelpo kirjoitti:Itse en noitten muoviörkkien kanssa viitsinyt pinnaamaan ruveta muistaakseni kertaakaan. Muovi on niin kevyttä ettei niihin juuri koskaan tule kohdistumaan sellaisia voimia, joita muoviliima ei kestäisi. Työsarkaa täysdiodrama-armeijassa on ihan riittävästi ilmankin.
En tiedä miten ansioitunut sculptaaja lienet, mutta sanoisin että jossain vaiheessa kannattaa opetella muovailemaan ei-nyrkissä olevia käsiä, muuten kaikensortin kuristusotteet ja vastaavat ovat aika hankalia toteuttaa. Toinen vaihtoehto olisi tietysti hankkia laatikollinen 40k örkkejä, joissa ymmärtääkseni on pyssyjen pitelyä varten monesti toinen käsi avoinna. En itse ole koittanut, mutta tuossa toisessa threadissa näkyi sellainen olleen.
Pinnaukset johtuvat pitkäli siitä että kaikkia piiloon jääviä pintoja en jaksanut viilailla viimeisen päälle tasaisiksi tai sitten liimauspintaa ei vaan löydy tarpeeksi pilkkomisen jälkeen. Ja helpottivathan ne paremmin kasassa pysyvät örkit yleistä kasaamistakin ja keskenäistä asetteluaan.
Skulptaamisessa yritän päästä varsinkin käsien osalta mahdollisimman vähällä koska en asiaa niin hyvin hallitse tai jos hallitsen niin siihen palaa tolkuttomasti aikaa. 40K-örkkejä on jo laatikollinen hommattu ja ryhmään osa jos toinenkin käytetty ja ne tarjoavat mainitsemiesi käsien lisäksi myös mukavaa vaihtelua etenkin käsivarsien asentojen osalta, suosittelen lämpimästi jokaiselle örkkien konvertoijalle.
No sitten se odotettu osuus eli itse kuvat ryhmä on kasvanut kivasti, mutta stuffaukset ovat edelleen kaikista tekemättä. taidan jättää sen sitten viimeiseksi. Alustoillekkin tulen varmaan samassa yhteydessä lisäämään kaikki tappelun aikana tippuneet aseet ja kilvet ja muuta mukavaa.
Ensimmäisenä hyvin tappelussa pärjännyt örkki:

Ja sama hiukan eri
kulmasta
Sitten isompi posse jossa sekä otetaan että annetaan:

Pelkän kepin varaan keskellä oleva huitoja ei jää, mutta kun en löytänyt sopivaa nuijaa kaverille se pitää sitten skulptata itse tulevaisuudessa. Näistä
useampi kuva täällä ja
tääkkäkin.
Ja sitten iloinen ryhmäkuva tähän mennessä kasatuista:

Sama lössi
useammasta eri kulmasta.
Sitten olisi vielä vähän maalattuakin tavaraa. Näistä hämähäkkiratsastajista on nyt maalattu vain itse goblinihämähäkit ovat vanhempaa perua. Ratsastajan vaihto jotui halustani peluttaa iki-ihania short boweja näilläkin.

Ja vielä kuva koko yksiköstä:

Ja sama parista
muustakin kulmasta.
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.