"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Fabaörkkiblogi(Valmis squable mob 7.5.)

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Cactuscheff

Fabaörkkiblogi(Valmis squable mob 7.5.)

Viesti Kirjoittaja Cactuscheff »

Päätin vihdoin uskaltautua lähettämään kuvia örkkieni edistymisestä tänne sotavasaraan. Nyt kun joululahjakamera yleensäkin mahdollistaa moisen toiminnan. Homman nimihän on saada örkkiarmeijani silmää mielyttävämpään muotoon(ollut vireillä jo uudesta örkkikirjan julkaisemisesta lähtien), joten nyt koitetaan saada lisämotivaatiota tätä kautta. Kuvasin vain viimeaikaiset tuotokseni mutta jatkossa saattaa tulla yleisestikin kuvia viimeisen puolentoista vuoden ajalta, eipähän siinä niin suurta urakkaa olisi ottaen huomioon miten hidas minä olen maalaamaan. Kuviin en oikein tahdo saada kunnolla valoa kaikin puolin pitäisi kaiketi sijoittaa toiseenkin pöytävaloon mutta värit ovat kohtuullisen hyvin todellisuutta vastaavia.

No sitten itse asiaan eli warbossi Gonut Greenshankin uuteen maalipintaan:
Kuva
Konfin pohjanahan on 40K warboss johon on lisätty kaikenlaista härpäkettä sieltä täältä fantasyfiiliksen aikaan saamiseksi. Olen jo tämän kerran maalannut mutta örkkien siirtyminen seiskaedikkaan sai minut siirtymään normi örkistä mustaan, joten uudelleen maalaus oli paikallaan. Muotoilin samalla rengaspanssarin ja parantelin hattua sekä lisäilin mustaörkille kuuluvan asevalikoiman ja pitihän figua vielä vähän korottaakin seisoskelemaan kiven päälle selvyyden saamiseksi siitä kuka on pomo. Kilpi on vaan sinitarraliitoksella paikallaan ja lähtee tarpeen vaatiessa irti.
WIP-kuvassa muutokset näkyvät kutakuinkin:
Kuva
Lisää kuvia tästä ja muistakin löytyy täältä

Pomon valmistuttua aloin vihdoin työstämään örkkiyksikköä, joihin tulen varmasti hajoilemaan pahasti koska tähän ensimmäiseenkin taistelupariin kului tovi jos toinenkin ja stuffaaminen on vielä tekemättä puhumattakaan maalauksesta, kun päätin pinnata koko roskan yhteen kestävyyden lisäämiseksi...
Näistäkin lisää kuvia täällä.
Kuva
Tarkoituksena olisi siis saada aikaan kokonainen yksikkö samaan tyyyliin animosityn kourissa riehuvia örkkejä pääasiassa Victoria Lambin sekä myöskin Kelvon innoittamana.

Sitten vielä bonuksena viestinviejägobboni, joka jopa palkittiin Ostiumissa syksyllä. Tämä on siis maalattu aiemmin mutta kun kerran harjoittelin kuvaamista tällä niin näytetään nyt tämäkin:
Kuva

Päivityksiä on minun tahdillani turha odottaa kummoista tahtia, mutta katsotaan mitä saan aikaan.

EDIT: pari typoa korjattu.
Viimeksi muokannut Cactuscheff, Ke 07.05.2008 18:34. Yhteensä muokattu 8 kertaa.
Mikään ei motivoi niin kuin vittuilu.
MetalliMursu

Re: Fabaörkkejä(toivottavasti plogi)

Viesti Kirjoittaja MetalliMursu »

Oikein mallikasta jälkeä! Konversiot hyvin onnistuneita ja jälki tasaista.

Saanko tiedustella ihon vihreän reseptiä?
Folk metal? Check out Tarvas!
Cactuscheff

Jos warbossin ihoa tarkoitat niin sen aloitin dark angels green pohjalta, jonka washasin D.A. greenin ja mustan sekoituksella. Sitten aloitin maalaamaan korostuksia ensin dark angels greenin ja catachan greenin sekoituksella pari kerrosta lisäten jälkimmäistä. Sitten puhtaalla catachan greenillä ja sen jälkeen vielä pari kerrosta fortress grayta lisäillen. Sekoitussuhteita en voi sanoa kun en koskaan tarkemmin tuppaa mittailemaan.
Appron

Viesti Kirjoittaja Appron »

Todella laadukasta jälkeä. Maalausjälki ja konversiot ovat erittäin onnistuneita. Toivottavasti laitat tänne pian uusia figuja.

Entä voinko minä tiedustella gobon ihon reseptiä?
"Yrittäminen on ensimmäinen askel epäonnistumiseen"
-Homer Simpson

I eatz yor brainz! -MN
Cactuscheff

jonih kirjoitti:Entä voinko minä tiedustella gobon ihon reseptiä?
Gobosta en voi varmuudella muistaa, kun se on jo syksymmällä maalattu ja kamerakin vähän vääristi korsotuksia tuon tapauksessa. Mutta pohjana toimi muistaakseni goblin green, jonka washasin dark angels greenillä tai snot greenillä tai niitten sekoituksella. Korostuksia maalasin pari kerrosta goblin greenin ja bleached bonin sekoituksella lisäillen jälkimmäistä sekoitukseen kerrosten välillä.
Cactuscheff

Lisäilläänpä nyt parin viime illan näpertelyt, kun innostusta on ihmeesti löytynyt vaikken mitään ole varsinaisesti maalannutkaan. Örkkiyksikön kasaus alkaa edistyä, vaikka stuffaukset on näihinkin tekemättä ja alustoihinkin pitäsi lisäillä kaikki tappelun tiimellyksessä tippunut tavara. Mutta sitten itse asiaan:

Ylemmiltä voimilta(pelaajalta:P) apua tilanteeseen hakeva turhautunut örkkipomo:
Kuva
Sama toisesta kulmasta.

Musikantti soittamassa takarivin kaveriaan:
Kuva
Ja sama parista muusta kulmasta.

Ja sitten perinteiseen luuvitoseen turvautuva tapaus:
Kuva
Ja tämäkin useammasta kulmasta.

Ja lopuksi iloinen ryhmäkuva kaikista tähän mennessä kasatuista:
Kuva
Ja sama useammasta muusta kulmasta.
Rune
Peliporukkavalvoja

Re: Fabaörkkibloki(I päivitys 31.1)

Viesti Kirjoittaja Rune »

Erinomaista jälkeä. Päällä, sydämellä ja osaamisella toteutetut perusnapit ovat omaan silmääni yksittäisiä superhienoja showcaseja miellyttävämpää katseltavaa, ja nämä ovat tavallaan niin hellyyttäviä ja suloisia tapauksia, että ei voi kuin pyyhkiä kyyneleitä poskipäiltä. Muistan kyllä hyvin nuo syksyltä. Suurpomo Gonut ja ponigobbo pääsivät vieläpä Ostiumin viralliseen fluffiin, vaikkakin vain vierailevina sivutähtinä. Pahoittelut siitä, ettei kysytty lupaa niiden käyttämiseen..

Itse napeista sitten. Konversioista tässä ensin aika iso bonus - kuten sanottua, jälki on todella tasaista, osaavaa, tarkkaan mietittyä ja hallittua. Lopputuloksesta, kuten hyvän konffin luonteeseen kuuluu, ei konversioita juuri erota alkuperäisen figun ajatuksesta. Mitä nyt voisin kuvitella pomon näyttävän astetta hoopommalta ilman kilpeä, käsi kun on hiukka luonnottoman oloisessa asennossa eikä mörkö nyt muutenkaan poseltaan mikään maailmanvaltaaja, mutta kilven kanssa tosi jees. Itselläni on muutenkin jokin heikko kohta kilville ja peltihaarniskoille (sekä hilpareille, mutta ei puhuta siitä..), mutta rengaspaitakin kelpaa näin ensihätään. Yksikön konversiotkin ovat ihastuttavia. Kehtaako odotella valmista blokkia meidän neloseen tuossa toukokuussa?

Punaisiksi maalatuista metalleista tykkään tosi paljon. Itsekin olen joskus yrittänyt kulunutta maalattua peltiä maalata, mutta heikolla tuloksella. Pitäisi varmaan yrittää uudestaan jahka aloitan maalaamisen taas jossain vaiheessa. I fancy that. Metalleista muuten kirves näyttää ihan hyvältä, mutta monet muut osat ehkä hieman kuivaharjatuilta. Liekö vika washaamiselle vaikeassa pinnassa vai missä (kyllä sen washin erottaa siis kun katsoo), itsellä ollut pienempien alueiden kuten noiden käsisuojuksien washaaminen ongelmallista välillä kanssa, mutta korjaisin tilannetta sutimalla käsivaralla jotain kohtia uusiksi puhtaalla metallilla. Joku boltgun paljaaltaan voisi riittää tuohon sävyyn. Hampaat kaipaisivat vähän washia, tai sitten vielä yhden puhtaanvalkoisen layerin kärkiin. Sama kynsiin. Snotto anastaa huomiota jonkun verran, mutta hyvä toisaalta olla vähän kontrastiakin. Vähän korkeaa ruohoa otuksen ympärille? Ehkä ei, loppuu baselta tila...

Yleisesti mitä armeijastasi muistan, niin uudempien jälki oli erinomaista ihan yksityiskohtiin asti, mutta vanhemmat kovasti flatteja ja, vaikka maalaukseltaan selkeää ja hallittua, nopeasti suditun oloisia. Korostukset ja muut kun osaat, ilmeisesti rutiininomaisesti, parin hassun layerin tai washin lisäily ja yksityiskohtien esilletuonti per yksikkö veisi ehkä pari tuntia illassa ja yksikköjen ulkoasu paranisi huomattavasti. Älä väärin ota, tykkäsin armeijastasi aivan tolkuttomasti, mutta siitä saisi todella pienellä vaivalla ja ajalla (jos sitä aikaihmiseltä löytyy) vielä kahta yhtenäisemmän ja nätimmän.

Hyvää settiä kuitenkin, ja pitää örkkiyksikköä jäädä odottelemaan.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Eorl Nuori

Viesti Kirjoittaja Eorl Nuori »

Rune kirjoitti:Erinomaista jälkeä. Päällä, sydämellä ja osaamisella toteutetut perusnapit ovat omaan silmääni yksittäisiä superhienoja showcaseja miellyttävämpää katseltavaa.
Yhdyn tähän.

Boss on kyllä todella mainion näköinen, oikeastaan lähes täydellinen. Mikäli jaksat todella maalata kaiken tuolle tasolle, niin olen hatunnoston velkaa ;). Ja örkkiyksikön alkukin näyttää sangen... Riehakkaalta, etten sanoisi :). Näihin Animositystä kärsiviin örkkiryhmiin ei kyllä kyllästy ikinä, vaikka kovin yleinen idea onkin.
Slave of Yesterday

Viesti Kirjoittaja Slave of Yesterday »

Maalaus todella upeaa, joskin warbossin kirveeseen laittaisin hieman verta, niin vaikuttaisi vielä hieman isommalta ja pahemmalta. Armeijallinen tuolla tasolla maalattuja/konffattuja örkkejä kun teet, niin voit syystäkin olla ylpeä!
Ei sitä surulla eletä sanoi spurgu, kun naurulokkia grillasi.
Hammarist

Viesti Kirjoittaja Hammarist »

Komeaa, komeaa jälkeä.
Etenkin Warboss- konffi on hieno ja onnistunut, samoin maalaus.
Toivon näkeväni näitä lisääkin tulevaisuudessa.
Hartman kirjoitti: Yhdestoista käsky:
"Sinun ei ole nöyhtää & pelimecanicaa toisiinsa sotceman. "
Rizky

Viesti Kirjoittaja Rizky »

Käytätkö tuota ponigobboa ihan pelissä myös ja minä? Mikä tuo ponimodeli on? =)
Lord Mikke

Viesti Kirjoittaja Lord Mikke »

Komeaa jälkeä, tosin bossin maalattua versiota kirveestä olisi mielellään katsellut.
Oletkos paljon lakkaa käyttänyt? Näyttää vähän siltä mutta voinhan aina katsellakin kieroon :).
Peril of Warp
Kelpo

Viesti Kirjoittaja Kelpo »

Varsin nättejä ovat, erityisesti pomo ja ponigobbo päihittävät omat viritelmäni mennen tullen. Aikaahan noiden päkertämiseen menee, mutta mieluummin sitä ehkä tekee yhden massasta erottuvan armeijan kuin kaksi tavallista.

Itse en noitten muoviörkkien kanssa viitsinyt pinnaamaan ruveta muistaakseni kertaakaan. Muovi on niin kevyttä ettei niihin juuri koskaan tule kohdistumaan sellaisia voimia, joita muoviliima ei kestäisi. Työsarkaa täysdiodrama-armeijassa on ihan riittävästi ilmankin.

En tiedä miten ansioitunut sculptaaja lienet, mutta sanoisin että jossain vaiheessa kannattaa opetella muovailemaan ei-nyrkissä olevia käsiä, muuten kaikensortin kuristusotteet ja vastaavat ovat aika hankalia toteuttaa. Toinen vaihtoehto olisi tietysti hankkia laatikollinen 40k örkkejä, joissa ymmärtääkseni on pyssyjen pitelyä varten monesti toinen käsi avoinna. En itse ole koittanut, mutta tuossa toisessa threadissa näkyi sellainen olleen.

Ei kai siinä muuta, hyvää jälkeä.
Naapurin viljat vei halla

tralalalalalla
Cactuscheff

No niin uutta päivitystä pukkaa, mutta vastaillan nyt enis palautteeseen kun sitä kerran tulee ja se on näinkin positiivista. Kiitos siitä kaikille.
Rune kirjoitti:Suurpomo Gonut ja ponigobbo pääsivät vieläpä Ostiumin viralliseen fluffiin, vaikkakin vain vierailevina sivutähtinä. Pahoittelut siitä, ettei kysytty lupaa niiden käyttämiseen..
Siis tämähän oli vaan kunnia, varsinkin kun ottaa huomioon kuinka surkeasti saan itse tekstiä aikaan.
Rune kirjoitti:Kehtaako odotella valmista blokkia meidän neloseen tuossa toukokuussa?
Blokin tähdätty valmistumisaika olisi Helsingin Fanaticiin, ja jos vampyyrit eivät vie kokonaan menessään niin Ostiumiin yritetään saada toinenkin mokoma.

Rune kirjoitti:Metalleista muuten kirves näyttää ihan hyvältä, mutta monet muut osat ehkä hieman kuivaharjatuilta. Liekö vika washaamiselle vaikeassa pinnassa vai missä (kyllä sen washin erottaa siis kun katsoo), itsellä ollut pienempien alueiden kuten noiden käsisuojuksien washaaminen ongelmallista välillä kanssa, mutta korjaisin tilannetta sutimalla käsivaralla jotain kohtia uusiksi puhtaalla metallilla. Joku boltgun paljaaltaan voisi riittää tuohon sävyyn. Hampaat kaipaisivat vähän washia, tai sitten vielä yhden puhtaanvalkoisen layerin kärkiin. Sama kynsiin. Snotto anastaa huomiota jonkun verran, mutta hyvä toisaalta olla vähän kontrastiakin. Vähän korkeaa ruohoa otuksen ympärille? Ehkä ei, loppuu baselta tila...
Metalleita en ole oikein koskaan vaivautunut opettelemaan "kunnolla", joten minulle riittää yleensäkin se kerros tai kaksi jotka sitten washataan ja korostetaan uudestaan kuivaharjaamalla tai edginillä. Örkkien kohdalla minulla on hakusessakin likaiset metallit joten washit eivät omaa silmää haittaa. Hyviä pointteja kumminkin. Hampaitten ja kynsien kohdalla olen kyllä samaa mieltä pitäisi varmaan jossain välissä vähän parannella näyttävät turhan puhtoisilta. Snottokin on kyllä ehkä hiukan liian räikeä saataisi olla samalla asiallista vaalentaa mokomaa pari astetta.
Rune kirjoitti:Yleisesti mitä armeijastasi muistan, niin uudempien jälki oli erinomaista ihan yksityiskohtiin asti, mutta vanhemmat kovasti flatteja ja, vaikka maalaukseltaan selkeää ja hallittua, nopeasti suditun oloisia. Korostukset ja muut kun osaat, ilmeisesti rutiininomaisesti, parin hassun layerin tai washin lisäily ja yksityiskohtien esilletuonti per yksikkö veisi ehkä pari tuntia illassa ja yksikköjen ulkoasu paranisi huomattavasti. Älä väärin ota, tykkäsin armeijastasi aivan tolkuttomasti, mutta siitä saisi todella pienellä vaivalla ja ajalla (jos sitä aikaihmiseltä löytyy) vielä kahta yhtenäisemmän ja nätimmän.
Vanhat pääsevät kaikki aikanaan viettämään ansaittuja eläkepäiviä, kunhan nämä uudemmat riitaisemmat korvikkeet valmistuvat. Vanhoihin en ala enää puuttumaan, jääköön muistuttamaan vanhoista hyvistä(?) ajoista.
Rizky kirjoitti:Käytätkö tuota ponigobboa ihan pelissä myös ja minä? Mikä tuo ponimodeli on? =)
Se on nykyään turnauksissa kasvassa suosiossa olevien sanansaattaja skenaarioiden viestinviejä.
Lord Mikke kirjoitti:Komeaa jälkeä, tosin bossin maalattua versiota kirveestä olisi mielellään katsellut.
Oletkos paljon lakkaa käyttänyt? Näyttää vähän siltä mutta voinhan aina katsellakin kieroon :).
Lakkaa pomo ei vielä ole ehtinyt näkemään, metalleissa on inkki washit joten se varmaan vähän lisää kiiltoa. Lisäkuvia pomoon ja kirveeseenkin löytyi linkin takaa nimellä Warboss.
Kelpo kirjoitti:Itse en noitten muoviörkkien kanssa viitsinyt pinnaamaan ruveta muistaakseni kertaakaan. Muovi on niin kevyttä ettei niihin juuri koskaan tule kohdistumaan sellaisia voimia, joita muoviliima ei kestäisi. Työsarkaa täysdiodrama-armeijassa on ihan riittävästi ilmankin.

En tiedä miten ansioitunut sculptaaja lienet, mutta sanoisin että jossain vaiheessa kannattaa opetella muovailemaan ei-nyrkissä olevia käsiä, muuten kaikensortin kuristusotteet ja vastaavat ovat aika hankalia toteuttaa. Toinen vaihtoehto olisi tietysti hankkia laatikollinen 40k örkkejä, joissa ymmärtääkseni on pyssyjen pitelyä varten monesti toinen käsi avoinna. En itse ole koittanut, mutta tuossa toisessa threadissa näkyi sellainen olleen.
Pinnaukset johtuvat pitkäli siitä että kaikkia piiloon jääviä pintoja en jaksanut viilailla viimeisen päälle tasaisiksi tai sitten liimauspintaa ei vaan löydy tarpeeksi pilkkomisen jälkeen. Ja helpottivathan ne paremmin kasassa pysyvät örkit yleistä kasaamistakin ja keskenäistä asetteluaan.

Skulptaamisessa yritän päästä varsinkin käsien osalta mahdollisimman vähällä koska en asiaa niin hyvin hallitse tai jos hallitsen niin siihen palaa tolkuttomasti aikaa. 40K-örkkejä on jo laatikollinen hommattu ja ryhmään osa jos toinenkin käytetty ja ne tarjoavat mainitsemiesi käsien lisäksi myös mukavaa vaihtelua etenkin käsivarsien asentojen osalta, suosittelen lämpimästi jokaiselle örkkien konvertoijalle.

No sitten se odotettu osuus eli itse kuvat ryhmä on kasvanut kivasti, mutta stuffaukset ovat edelleen kaikista tekemättä. taidan jättää sen sitten viimeiseksi. Alustoillekkin tulen varmaan samassa yhteydessä lisäämään kaikki tappelun aikana tippuneet aseet ja kilvet ja muuta mukavaa.

Ensimmäisenä hyvin tappelussa pärjännyt örkki:
Kuva
Ja sama hiukan eri kulmasta

Sitten isompi posse jossa sekä otetaan että annetaan:
Kuva
Pelkän kepin varaan keskellä oleva huitoja ei jää, mutta kun en löytänyt sopivaa nuijaa kaverille se pitää sitten skulptata itse tulevaisuudessa. Näistä useampi kuva täällä ja tääkkäkin.

Ja sitten iloinen ryhmäkuva tähän mennessä kasatuista:
Kuva
Sama lössi useammasta eri kulmasta.

Sitten olisi vielä vähän maalattuakin tavaraa. Näistä hämähäkkiratsastajista on nyt maalattu vain itse goblinihämähäkit ovat vanhempaa perua. Ratsastajan vaihto jotui halustani peluttaa iki-ihania short boweja näilläkin.
KuvaKuva
KuvaKuva

Ja vielä kuva koko yksiköstä:
Kuva
Ja sama parista muustakin kulmasta.
veteraani

Re: Fabaörkkibloki(II päivitys 4.2)

Viesti Kirjoittaja veteraani »

Perskules nuo spiderit ovat hienoja! Nuo örkkitappeluyberkonvaukset ovat jälleen kerran mahtavia.
Jatka samaan malliin.
Elämä on kuin vessapaperia. Sitä käytetään pala palalta. Joskus sitä kuitenkin kuluu liian nopeasti, eikä sitä saa välttämättä uutta. Joskus pyyhkii hyvin, joskus ei.
Believer

Viesti Kirjoittaja Believer »

Todella onnistuneet konversiot. Kiva nähdä että joku muukin tuo tänne konversiokuviaan samoista hommista mistä itse. Joukossa on varsin omaperäisiä ratkaisuja. Pidän tuosta kypärää pitävässta bossista metallikädellä. Eritysesti huomiotani kuitenkin kiinnitti Spider Riderit - Wow! Ja gobbo ponyn selässä oli kans hauska viritys! Samaa rataa jatkossakin! :o)
-: Keep on believing, don't lose hope
He'll give you His grace enabling you to cope :-
jehuletti

Viesti Kirjoittaja jehuletti »

Ohhhoh, kuinka komeasti maalattuja hämisgobboja! Ei voi muuta kuin ihmetellä noin komeaa jälkeä!
Miten joku dragonforce ta muu tilulilu sopii sotimisen taustamusiikiksi. Kai se johonkin haltian kikkelinheilutustaistoon käy, mutta eipä juuri muuhun.
-Hands_of_blue :D
Constantin

Viesti Kirjoittaja Constantin »

Ohhoh,velipoikakin on saanut vihdoin figujaan tänne(millonkohan sitä omia jaksais...). Hyvää pelipöytä tasoahan nämä on ja tuon tappelevan örkki unitin tahdon kyllä nähdä livenäkin. Pakko kyllä tosin valittaa tuosta Gonutin kilvessä roikkuvasta delffi päästä, jos sitä täytyy tunkea delffiarmeijaani esittäviä voitonmerkkejä sinne niin voisit edes yrittää maalata ne oikealla väriteemalla.:P
Cactuscheff

Päivitellääns taas taas vaihteeksi kun örkkiblokki saatiin kasaan. Stuffausta ei ole vieläkään aloitettu yhdellekään, joten se olisi seuraavana vuorossa. Mutta sitten itse asiaan:

Heittoon valmistautuva kaveri:
Kuva
Ja sama takaa.

Taklaus:
Kuva
Toisesta kulmasta.

Kimpaakivaa, metallipäinen örkki on ottavinaan kaveria rinnuksista kiinni mutta ennen stuffausta se ei kyllä siltä oikein näytä.
Kuva
Hiukan eri kulmasta.

Ja sitten koko posse järjestettynä:
Kuva
Kolmesta eri suunnasta.

Hauskana yksityiskohtana onnistuin kaivelemaan eri lähteistä niin paljon erillaisia örkkipäitä, että koko porukassa on vain kahdet samanlaiset päät. Olisihan sitä varmaan saannut kaikkille uniikitkin, mutta ne vanhojen error boyzien päät eivät varsinaisesti houkutelleet.

Lopuksi voisi varmaan hehkuttaa täällä viikonlopun mahdotonta tapausta, kun örkkini menivät voittamaan Lepralegioonan turnauksessa parhaiten maalatun armeijan palkinnon :O. Kuvia turnausjärkkäri puolesta löytyy tuolta. Onneksi tällä hetkellä listassa käytössä olevat coreblokit jäivät kiitettävän hyvin pois kuvista ja ilmeisesti arvostelustakin, koska ei sitä palkintoa varmaan niillä flateillä maalatuilla peruörkeillä voitettu. Kai sitä voisi ottaa omatkin kuvat noista kun ne kerran ovat jo palkinnonkin arvoisia.
Rizky

Viesti Kirjoittaja Rizky »

nythän siinä on 21 örkkiä kun se yksi pitää sitä ylhäällä käsiensä kanssa ;)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”