Joo, demokratiaa käytettiin aika runsaasti. Jos jonkun ehdotukset ignoroitiin, niin se on sitä demokratiaa myös.
En voi puhua muiden valitsijoiden puolesta, mutta omat "kaverini" (Osku ja Olli, ettei jää sisäpiirin tiedoksi) olivat toistenkin valitsijoiden ehdottamia. Kyllä itse ainakin oman listani pyrin tekemään tasapainoilemalla aikaisempien meriittien, minua vastaan pelattujen pelien, viimeaikaisen turnausmenestyksen, henkilöön liittyvien seikkojen ja yleisen luotettavuuden keskellä. "Puhtaasti matematiikkaan" perustuvaa järjestelmää näiden asioiden mittaamiseen ei kai olekaan ja pelkän turnausmenestyksen perusteella (miten nekin pisteytettäisiin...) joukkue voisi näyttää hieman erikoiselta. Aina pitää tehdä rajanvetoja, esim. mitkä turnaukset lasketaan mukaan ja miten pisteytetään, joten jos valinta perustuisi matematiikkaan, niin nyt tapeltaisiin epäonnistuneista rajanvedoista.
Olisiko parempi ollut esim. Tku fanaticin top 8 etc-joukkueena... Heikki Turunen, Oskari Kulmala, Ossi Heinonen, Aki Järvinen, Markus Peltonen, Janne Mikkola, Marko Haatio, Risto Tepponen. Itse siis tuomaroin, muuten olisin (TIETYSTI) ollut top 3:ssa

Vahva turkulaisedustuskin (+ Lieto).
Lahti Fanaticin top 8 taas oli Oskari Kulmala, Markus Peltonen, Sami Järvinen, Teemu Pesonen, Esa Ristisuo, Marko Haatio, Aki Järvinen, Ville Rantanen.
Tämän perusteella siis matematiikka kai puoltaisi Oskun, Akin ja Wompatin laittamista joukkueeseen. Aki ei ole joukkueessa, vaikka on Turkulainen ja vielä minun tuttuni! OMG! Kyllä noista top kahdeksikoista yhteensä voisi joukkueenkin kasata. Tänä vuonna näin ei tehty, vaan valittiin valitsijahenkilöt. Jos joku ihan oikeasti on sitä mieltä, että en yrittänyt valita parasta mahdollista joukkuetta, niin sen voi tulla kertomaan henkilökohtaisesti kasvotusten. Jos joku ei usko, että valinnoista väännettiin valitsijoiden kesken peistä loppuun asti, niin sille en voi mitään.
-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.