"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ETC 2008 joukkueen kasaus

Warhammer Fantasy Battles -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Osku
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Re: ETC 2008 joukkueen kasaus

Viesti Kirjoittaja Osku »

Mut hei, jos on nyt niin superior fiilis niin pelataaks?
Olenko joskus antanut itsestäni tälläistä kuvaa?

Mut ihan hienoa kyl et jos ei pääse joukkueeseen, niin sitten kannattaa alkaa parkumaan jostain kaveriporukoista ja siitä et ei olis oikeesti edes halunnut mukaan. Varmaan hyvät tsäänssit ensi vuonnakin.
Wompatti

Viesti Kirjoittaja Wompatti »

Omasta mielestäni joukkue on nyt vahvempi kuin koskaan ennen, ainoa ero jonka olisin itse ehkä tehnyt kokoonpanoon olisi ollut Walloittajan mukaan ottaminen, sekin hiukka 50/50 kun en muista hänen pelejä nähneen jokuseen aikaan. Eli jos näin vähän kränättävää on niin kyllä hyvin onnistuttiin. Täytyy kuitenkin muistaa että äänestykset ja osallistuminen ovat kaikille avoimia! Nasu mm. jätti äänensä käyttämättä ja Walloittaja jätti äänestämättä valitsijoita vaikka kyseisen valintatyypin puolesta ensin äänestikin. En tiedä olisiko merkinnyt mitään mutta no try, no gain. Ainiin, Slugi on muuten ainoa pelaaja joka on ollut (lue: tulee olemaan) 3 ETC:ssä.

Täytyy vaan toivoa että yleinen kiinnostus ETC:tä kohtaan nousisi ja halukkaita/äänestäjiä ilmestyisi enemmän.

Onnea GT:eenkin Walloittajalle ja Nausille, pitäkää lippu korkealla.
Inouj

Viesti Kirjoittaja Inouj »

Jos nyt olen ihan oikeassa niin wompatti ei taida kuulua mihinkään edellä viitatuista peliporukoista, mutta on kuitenkin
joukkueesssa mukana. Joukkuuen nuorin(?) pelaaja, ja osoittaa asian tiimoilta hyvinkin sivistynyttä käyttäytymistä.
Kenties tässä yksi syy, että miksi joku on mukana ja joku toinen ei...
Nightwun
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nightwun »

Turkulainen hmmph. Mä oon porista et jos nähdään snägärillä niin voidaan puhua taas massacresta...

Vaikka kyseessä nyt on vähemmän joukkuelaji kuin kuviokellunta niin jokkueena kumminkin ollaan menossa. Kyllähän urheiluvalmentajatkin valitsevat pelaajia oman mieltymyksensä mukaan ja siten että ne sopivat joukkueeseen. Mielestäni sinne ei kannattaisi lähettää "tähtipelaajia" jotka eivät esimerkiksi pääse harjoittelemaan pelejä tarpeeksi usein (tämä ei tosin ole kenellekkään ongelma paitsi jollekin joka lähtee esim. Vladvostokiin Hesburgerin työnjohtajanvaihtohjelman turvin).

Joukkueen valintatavoista paistaa ihan selkeesti "miten minä pääsen joukkueeseen" läpi. Kaikki äänestivät niitä vaihtoehtoja joilla oma pääsymahdollisuus olisi ollut paras. Kukaan ei loppupelissä luottanut turnaukseen (paitsi nyt jälkipeleissä :) ) kun se saattaa mennä miten sattuu kuten kaikki tietää. varsinkin jos pelejä on vähän.

Ja mitä meidän demokraattiseen valintaamme tulee lainataan herraa Churchill:
"Democracy is the worst form of government, except for all those other forms that have been tried from time to time."
Valintatapamme ei ollut hyvä, se oli vain vähiten huono.

Toivon että joskus saisimme valittua joukkueen pelaamalla joukkueena formaatin mukaan, ei pelaamalla soolo turnauksia.
9th Age duunari
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Joo, demokratiaa käytettiin aika runsaasti. Jos jonkun ehdotukset ignoroitiin, niin se on sitä demokratiaa myös.

En voi puhua muiden valitsijoiden puolesta, mutta omat "kaverini" (Osku ja Olli, ettei jää sisäpiirin tiedoksi) olivat toistenkin valitsijoiden ehdottamia. Kyllä itse ainakin oman listani pyrin tekemään tasapainoilemalla aikaisempien meriittien, minua vastaan pelattujen pelien, viimeaikaisen turnausmenestyksen, henkilöön liittyvien seikkojen ja yleisen luotettavuuden keskellä. "Puhtaasti matematiikkaan" perustuvaa järjestelmää näiden asioiden mittaamiseen ei kai olekaan ja pelkän turnausmenestyksen perusteella (miten nekin pisteytettäisiin...) joukkue voisi näyttää hieman erikoiselta. Aina pitää tehdä rajanvetoja, esim. mitkä turnaukset lasketaan mukaan ja miten pisteytetään, joten jos valinta perustuisi matematiikkaan, niin nyt tapeltaisiin epäonnistuneista rajanvedoista.

Olisiko parempi ollut esim. Tku fanaticin top 8 etc-joukkueena... Heikki Turunen, Oskari Kulmala, Ossi Heinonen, Aki Järvinen, Markus Peltonen, Janne Mikkola, Marko Haatio, Risto Tepponen. Itse siis tuomaroin, muuten olisin (TIETYSTI) ollut top 3:ssa ;) Vahva turkulaisedustuskin (+ Lieto).

Lahti Fanaticin top 8 taas oli Oskari Kulmala, Markus Peltonen, Sami Järvinen, Teemu Pesonen, Esa Ristisuo, Marko Haatio, Aki Järvinen, Ville Rantanen.

Tämän perusteella siis matematiikka kai puoltaisi Oskun, Akin ja Wompatin laittamista joukkueeseen. Aki ei ole joukkueessa, vaikka on Turkulainen ja vielä minun tuttuni! OMG! Kyllä noista top kahdeksikoista yhteensä voisi joukkueenkin kasata. Tänä vuonna näin ei tehty, vaan valittiin valitsijahenkilöt. Jos joku ihan oikeasti on sitä mieltä, että en yrittänyt valita parasta mahdollista joukkuetta, niin sen voi tulla kertomaan henkilökohtaisesti kasvotusten. Jos joku ei usko, että valinnoista väännettiin valitsijoiden kesken peistä loppuun asti, niin sille en voi mitään.

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
saimon

Viesti Kirjoittaja saimon »

Jätkät hei, kyseessä on kuitenkin vain yksi turnaus. Ensi kerralla uudestaan. Tuollainen itkeminen on vain naurettavaa ja lapsellista touhua. :S
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Osku kirjoitti: Mut ihan hienoa kyl et jos ei pääse joukkueeseen, niin sitten kannattaa alkaa parkumaan jostain kaveriporukoista ja siitä et ei olis oikeesti edes halunnut mukaan. Varmaan hyvät tsäänssit ensi vuonnakin.

Moi

Osoita mulle missä tein noin.
Nasu mm. jätti äänensä käyttämättä ja Walloittaja jätti äänestämättä valitsijoita vaikka kyseisen valintatyypin puolesta ensin äänestikin.
Mie laskin molemmissa tilanteissa ettei miun äänet muuta enää mitään, joten jätin turhaan leikkimättä.
ainoa ero jonka olisin itse ehkä tehnyt kokoonpanoon olisi ollut Walloittajan mukaan ottaminen, sekin hiukka 50/50
Tais viedä aika komeasti ton ORC:n ETC "treeniturnauksen" Slugi tosin suivaantu ottaessaan turpaan Wallolta lujaa, ja vissiin päätti siinä vaiheessa ettei Wallo+Tzeentch ole mukana.
Onnea GT:eenkin Walloittajalle ja Nausille, pitäkää lippu korkealla.
Tuu säki.
Joukkueen valintatavoista paistaa ihan selkeesti "miten minä pääsen joukkueeseen" läpi. Kaikki äänestivät niitä vaihtoehtoja joilla oma pääsymahdollisuus olisi ollut paras. Kukaan ei loppupelissä luottanut turnaukseen (paitsi nyt jälkipeleissä :) ) kun se saattaa mennä miten sattuu kuten kaikki tietää. varsinkin jos pelejä on vähän.
Totta, mut mä karsiudun pois mieluummin ihan matematiikalla, kuten vaikkapa yleisurheilun mm- kisoista etc. Politiikka on aina niin naurettavaa, ettei se palvele ketään. Se ei ole ikinä tasapuolista.

@ Spjarv. Rajanveto ei ole epäonnistunut kun se tehdään etukäteen.
Ja kyl mä uskon että siellä väännettiin. Enkä mä tosiaan tässä ole valittamassa sitä etten mä päässyt joukkueeseen, koska olisin itsekin tiputtanut itteni heti suoraan pelien perusteella. Pelasin päin vittua, ettei siit mitää epäselvää.

@ Saimon; must tota mun puolitahatonta lausahdusta vähän, VÄHÄN, exaggeroitiin nyt. Tää ei nyt näin paljoa kuitenkaan paina.

P.S ei lol, kaikki tipahtivat trolliin samantien.
saimon

Ehkäpä, mutta silti on rivien välistä havaittavissa selvää vitutusta valinnoista. Ymmärrettäväähän se on.
Mayhemia

saimon kirjoitti:Ehkäpä, mutta silti on rivien välistä havaittavissa selvää vitutusta valinnoista. Ymmärrettäväähän se on.
Joo, kyl mua vähän hassuttaa noi valinnat mitä tuol' on, mutta se ei johdu siitä etten itse tullut valituksi. Ei mulla ole edes näyttöjä atm. joten mä pidin alusta lähtien selvänä ettei kukaan mua halua. Tää nyt mikään elämää kaatava juttu ole, mut ihmeen kypsästi tää meiän joukkuekin vastailee tääl. :) Propsit sentään Spjarville, Wompatille ja Nightwunille jotka pystyivät pitäytymään asiallisina.

En ala julkisella foorumilla listaamaan enempää. Älkää nyt hillitöntä flametusta alottako, nolaatte vielä ittenne. :)
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

no älä julkisella foorumilla sitten tilitä mutta kerro nyt jossain tämä mystinen todellinen mielipide. Vituttaa kuunnella aina tollasta ihme vikinää ja mutinaa. Kuka siellä nyt on joka ei joukkueeseen suoraan kuulu? Kuka vei vääryydellä suomen figuskenen toivon, walloittajan, turnauspaikan?
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Mayhemia

Moi.

Kysy vaik' Juusolta miten tuomaroitiin '06 karsintamatsit. Epämääräisiä huhuja siitä että tuloksia olisi muutettu pari päivää matsin jälkeen, yksi peli olisi tuomaroitu tarkoituksella toiselle epäedulliseksi ja yks peli pelattiin toisen tyypin puolesta. Mä nyt en olisi halunnut alkaa syyttelemään.

Sitten taas noist pelaajista jotka pitäs tiputtaa niin Olli ja Dexter. Olli ei vakuuttanut ollenkaan kun pelasin, ja Dexter (jota pidän parempana kuin Ollia) on hieman semmonen valinta että osaahan se pelata, mutta Imo kovempia olisi ollut. En puhu nyt itsestäni.

On siellä muitakin mitä heittelisin ihan suoraan pois, mutta niillä on sentään sen verran näyttöjä että turha argumentoida sen puolesta.

Leikitään nyt sitten kunnolla.
Koffa

Viesti Kirjoittaja Koffa »

1) Nasun käytös on ollut naurettavan hyvää, verrattuna muutaman muun henkilön vuodatukseen. Viimeisempänä Make H'n vuodatus siitä kuinka Nasun mielipiteet eivät ole kivoja.
2) Vähän Nasua pitäisikin vituttaa ei sen takia että ei päässyt turnaukseen vaan siksi, että muutamien mankuminen (esim Saimon) on niin suoraa vittuilua että.
3) ETC joukkoon kannattaisi varmaan ottaa lähi vuosina isoissa/korkea tasoisissa turnauksissa menestyneet.
4) Opetelkaa nyt isot miehet käyttäytymään.
5) Toivon syvästi, että kukaan ei argumentoi minua vastaan "älä itke".
Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio -The Captain
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Pitäisköhän "älä itke":n sijasta sitten käyttää tutumpaa fraasia

"Meni jo"

Ensvuonna sitten paremmin. Ja huomautettakoon, että KAIKKIEN valitsijoiden mielestä olisi ollut hauskempaa pelata karsinnasta esim. 2, 3 tai 4 hengen tiimeinä. Tosimaailma ei vaan mukautunut tähän optimitilaan ja valinnat piti saada päätökseen.

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
Mayhemia

spjarv kirjoitti:
Ensvuonna sitten paremmin. Ja huomautettakoon, että KAIKKIEN valitsijoiden mielestä olisi ollut hauskempaa pelata karsinnasta esim. 2, 3 tai 4 hengen tiimeinä. Tosimaailma ei vaan mukautunut tähän optimitilaan ja valinnat piti saada päätökseen.
Juu, annoin tossa eräiden ihmisten provota turhankin paljon, emmä epäile etteikö ko. henkilöt olisi mieluummin pelanneet tommosta tiimishow:ta kuin vain valinneet, emmä ainakaan haluaisi hoitaa tommosia valintoja. Kuitenkin pidän Slugia huonona valitsijamiehenä sen takia että hän on osoittanut erityistä taipumusta vaikuttaa niihin viime vuoden ns. karsintojen tuloksiin. Toki on imo. jollain asteella selvää että kaikki jotka tekevät valintoja suosivat hiukka tuttavia, mutta en usko että MakeH tai Spjarv olisivat lähteneet väärin tuomaroimaan, tai lähettelemään viestejä 2 päivää pelin jälkeen että pisteet on laskettu väärin.

Mut hei, mä en varmaan ensvuonna edes jaksa nähdä vaivaa sen takia että teoriassa pitäis olla AUK kesken ETC:n aikaan, eli pieniä epävarmuuksia ulos pääsemisessä about viikonlomalle. Tai emt. mutta herättelen vaikka keskustelua muuten vain asiasta. Sillä ihmiset kuitenkin äänestivät sitä vaihtoehtoa jolla he kuvittelivat pääsevänsä helpoiten joukkueeseen (loogista, eh?). Melko epäilyttävää siis että suurin osa joukkueeseen halunneista ei olisi halunnut lähteä pelaamaan ko. paikasta. Mitä jos vaikka valitsijamiehet pohtisivat ensvuoden karsintamenetelmät valmiiksi. ;)
saimon

Koffa kirjoitti:2) Vähän Nasua pitäisikin vituttaa ei sen takia että ei päässyt turnaukseen vaan siksi, että muutamien mankuminen (esim Saimon) on niin suoraa vittuilua että.
Luet kyllä aika väärin, jos käsität miun kommentit vittuiluna :)

Ei tässä muuta.
MakeH

Viesti Kirjoittaja MakeH »

kyseessä taisi olla enemmän poliittinen kannanotto
"Embrace the filth" -Voices in Oggy's head
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Yleiset keskustelut”