"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

High Elf Noble on Great Eagle

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Draike

High Elf Noble on Great Eagle

Viesti Kirjoittaja Draike »

Eli tulipa sitten pitkän tauon jälkeen vähän sudittua. Tällä kertaa aiheena siis topicin nimen jo valaisema figu, joka on konvattu High Elf Nobles ja Wood Elf mikälie kotkasurffaaja -pakkauksista. Figussa ei ole käytetty metallimaaleja. Maalasin nyt aika pitkälti semmoisella "kunhan näyttää pöydällä hyvältä" asenteella, ainakin omasta mielestäni.

Kuva

Vähän kuvaa koko höskästä. Otin kilvestä tommosen thumbin alakulmaan, kun en nykyisessä kuvaustilassani saanut figua taustaa vasten niin että kilpi olisi kunnolla valaistu. Niinsanotun "Star Lancen" kärkeen olen itse tyytyväinen.

Kuva

Linnun väritystä ja taas vähän kilpeä eri kulmasta. Tosiaan, Amerikan Valkopäämerikotkilla lentävät elffit eivät kuulostaneet houkuttelevalta joten väritin linnun oman pääni mukaan, onhan teemakin Shadowlands, tai jotain sinnepäin. Eli pohja on tummanharmaa, ja brushailin vaaleampia sävyjä kohti siipien "kulmaa" mikä lieneekään lääketieteellinen termi... suuret sulat taas blendailin menemään mustiksi loppua kohden.

Kuva

Birdiä ja kypärää takaa. ( Mustat kohdat kiiltävät hieman, en ole vielä lakannut figuuria. )

Semmosta.
peukaloinen

Re: High Elf Noble on Great Eagle

Viesti Kirjoittaja peukaloinen »

Komeaa jälkeä!!!! Nmm on erittäin onnistunut ja jälkikin on tasaista ja sulavaa.

Mutta selvä miinus on tuo base. Se on nyt vähän värittömän ja muovisen näköinen. Suosittelen, että revit noi ruohot pois, laitat tilalle hiekkaa ja drybrushaat sen ja lopuksi pari tuppoa ruohoa päälle. Nyt base nimittäin vähän alentaa figun yleisilmettä.
Draike

Jeps, tuumin itsekin että ehkäpä baseen voisi lisätä jotain. Pitänee ostaa tarvikkeita samalla kun haen mattalakkaa. Näyttää livenä kyllä ihan ok, mutta voisi kyllä ollakin periaatteessa koreampi.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Alusta on tosiaan tylsänpuoleinen (flokki on siis niin lame ;), lisää eloa siihen saisi vaikka maalaamalla sammalta vähän monivärisemmäksi.

Ratsastajasta pidän, ja kotka on ihan pätevä, mutta parit yksityiskohdat pistää esiin: prinssin viitta on sieltä rumimmasta päästä millä tahansa mittapuulla. Olisiko ollut hirveän iso vaiva löytää joku vaihtoehtoinen osa siihen?
Kotkan jalat ja nokka näyttävät melko tasapaksuilta(voi kyllä johtua kuvan rusehtavuudesta), niihin lisäkontrasti ei tekisi pahaa. Kynsissä sama.
Matti
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Matti »

Peitsi näyttää hyvältä, samaten ratsastaja pl. viitta ja asento. Konversiona ei ehkä onnistuneimmasta päästä, koska tuo nyt näyttää ainakin näissä kuvissa siltä, että haltijalla on melkosia hankaluuksia pysyä selässä ja hyvä kun ei ole nyt lentämässä kotkan selästä. Turhan suurelta etukenolta siis näyttää ainakin minun silmiini.

Viitassa ja kotkassa itsessään vaivaa minua se, että molemmat ovat kovin yksivärisiä. Ainakin mulle tulee tommosista yksivärisistä turkiksista auttamatta mieleen, että kyseessä on tekoturkis - ei oikein sovi fantasiamaailmaan. Sävyvaihteluita enemmän turkikseen olisi kaivannut. Samasta ongelmasta kärsii kotka. Nyt ratkaisu on kovin simppeli ja helposti tulee mieleen, että onkos tässä haltija ratsastamssa jättikokoisella korpilla (paitsi et variksil on mustat nokat ja kynnet). Korppiratsastaja ei ole sinäänsä paha idea, mutta jotenkin ristiriitaisen oloinen kuitenkin tuohon haltijaan nähden. Ei se valkopäämerikotka ole ainoa kotkalaji. :) Lintukirjaa selaamalla olisi varmaan löytynyt vähän useampi sävyinen väritys, joka olisi toiminut. Sä kuitenkin oot hyvä maalaa, joten miksi maalata näin mitäänsanomattomalla teemalla?
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Draike

Suoraa edestäpäin katsottuna tuo ratsastaja on aika kohtisuorassa niin vaaka kuin pystysuunnassakin kotkan selkään ( tai enempi niskaan. ) nähden, ajattelin asennolla ( koko figun siis. )lähinnä tilannetta jossa kotka tavallaan lentää ks. raunioon ottaakseen jalansijan ja ponnahtaa siitä toiseen suuntaan, eli lähinnä keskipakovoimaan perustin koko asennon ( suoraanhan tuossa asennossa ei tosiaan lennetä edes selvinpäin. ) En osaa itse sanoa miltä kuva saa sen näyttämään, kun sitä nyt on itse tultu katsottua ties mistä kulmista. Nokan maalasin Bubonic Brownista johonkin about 70-30 Skull White sekotukseen, kyllä se sävytys vissiin pitäs näkyä ( Mm tossa sieraimen kohdalla. )
Matti kirjoitti:Sä kuitenkin oot hyvä maalaa, joten miksi maalata näin mitäänsanomattomalla teemalla?
Eka kiitos kohteliaisuudesta ja sitten jaa-a, tohon on kyl paha sanoa mitään. Tarkoituksenahan oli semmonen että näyttää pelipöydällä mukavalta, maalasin vaan aika pitkälti oman makuni mukaan. Ton kummemmin en osaa perustella, mutta tosiaan aika rento-otteisesti lähdin tätä figua sutimaan, ja värit sunmuut poimin ihan sattumanvaraisesti sillä perusteella että mikä itelle hyvältä näyttää. ;) Toivon tosin, ettei mielipidesidonnaisilla tyyliseikoilla ja maalarin tasolla ole yhteyttä toisiinsa. ( Ok, meinasit varmaan kyllä että hyvä maalari voi tuoda taitonsa esiin näyttävemmillä teemoilla (?) Oon kyllä aina ollu vähän semmonen pelkistetymmän ja tumman lookin tyyppi, lempi "värikin" musta. Mut sehän on sanomattakin selvää että kaikki ei oo samaa mieltä, voi olla jopa että useimmat.
Matti
Valvoja

Runic kirjoitti:Suoraa edestäpäin katsottuna tuo ratsastaja on aika kohtisuorassa niin vaaka kuin pystysuunnassakin kotkan selkään ( tai enempi niskaan. ) nähden, ajattelin asennolla ( koko figun siis. )lähinnä tilannetta jossa kotka tavallaan lentää ks. raunioon ottaakseen jalansijan ja ponnahtaa siitä toiseen suuntaan.
Kohtisuorassa saattaa hyvinkin olla kotkaan selkään nähden, mikä onkin ehkäpä se minua häiritsevä ongelma. Haltijan asennon kuitenkin tulisi varautua kotkan liikkeiden muutoksiin ja mukautua niihin. Kyseessä ei kuitenkaan ole kohtisuoraan kotkanselästä tönköttävä metallitanko, joka ei voisi kulmaansa muuttaa. Ajatellaan vaikkapa bussissa seisovaa matkustajaa. Kun bussi jarruttaa tai kiihdyttää muuttuu asento suhteess bussinlattiaan, sama juttu bussin kaartaessa.
Toivon tosin, ettei mielipidesidonnaisilla tyyliseikoilla ja maalarin tasolla ole yhteyttä toisiinsa. Oon kyllä aina ollu vähän semmonen pelkistetymmän ja tumman lookin tyyppi, luulisin. Mut sehän on sanomattakin selvää että kaikki ei oo samaa mieltä, voi olla jopa että useimmat.
Kaikessahan on kyse loppujenlopuksi mielipiteestä. Jotkut perustelevat highlightittomuutta sillä, että eihän oikeitakaan ihmisiä highlightata, joten perusväri on hyvä. Samaten drybrushin jälkeen osa väittää olevansa tyytyväisiä, todeten sen olevan realistisempaa mitä blendauksella saa. Näitäkin voidaan pitää mielipidesidonnaisina tyyliseikkoina. Jos nyt työstäsi kuvitellaan tuo ratsastaja pois ja jätetään kotka & alusta, niin helposti arvaus maalajantasosta menisi kauas tasosi taakse. Toi kotka nyt vaan näytätä sitä, että se on musta ja sit drybrushattu hitusen harmaal/harmanaruskeel, nopeaa ja ei pahemmin vaadi kyllä taitoa. Pintakin on sen verta iso ja hallitseva, että tuo nyt vaan näyttää mun silmään turhankin mielikuvituksettomalta ratkaisulta. Simppeleissäkin väriteemoissa voidaan saada sisälle hienovivahteisia sävyvaihteluita, jotka tuovat pinnasta huomattavasti eläväisemmän ja mielenkiintoisemman oloisen.
“When you aim for perfection, you discover it’s a moving target.” – George Fischer
Nilarakh
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Nilarakh »

Matti kirjoitti: Nyt ratkaisu on kovin simppeli ja helposti tulee mieleen, että onkos tässä haltija ratsastamssa jättikokoisella korpilla (paitsi et variksil on mustat nokat ja kynnet). Korppiratsastaja ei ole sinäänsä paha idea, mutta jotenkin ristiriitaisen oloinen kuitenkin tuohon haltijaan nähden. Ei se valkopäämerikotka ole ainoa kotkalaji. :)
Mutta hei, täähän on fantasiaa.

Ite fikusta: Siisti kokonaisuus ja teknisesti tasokas fiku. NMM toimii peitsessä senkin edestä, mitä tuossa haarniskassa ja kilvessä on puutteita. Sävyvaihteluita ja kontrastia tosiaan minäkin kaipailisin tuohon sulkapeitteeseen, jos nyt nipottamaan aletaan. Turhaahan se on, kun tuo on tosiaan menossa pelikentälle, eikä showcaseen tai kisaan. Pehmeydestä plussaa tuossa haltiajampassa. Vähän alkaa mietittyttämään, että onko sinulla tai taavetilla jotain yhteyttä toisiinne, kun nuo maalaustekniikat ja niiden linjaus lähentelee toisiaan.

Alustan tosiaan voisit fiksailla. Ei sitä flokkia ole tarkoitettu käytettäväksi. :) Niin ja tervetuloa takaisin harrastuksen pariin.
"ytimekäs ja hyvä *näyttää vaemman sormen peukaloa*" - Hovinarri

Cynae-aeaelioe
Draike

Matti kirjoitti:Jos nyt työstäsi kuvitellaan tuo ratsastaja pois ja...
Sinänsä ihan hyvä homma, kun ajattelinkin että ratsastaja saisi tässä tulla eniten esiin toteutuksen puolesta.
matti kirjoitti:Toi kotka nyt vaan näytätä sitä, että se on musta ja sit drybrushattu hitusen harmaal/harmanaruskeel, nopeaa ja ei pahemmin vaadi kyllä taitoa.
Sitähän se onkin, joskaan pohjaväri ei ole musta ja drybrushaus sävyttyy vaaleaksi kohti siipien kulmia. :D Ei vaadi taitoakaan, olenkin aina itseasiassa puolustanut 'brushausta. Mutta eihän siinä, diggaan. Täytyy kyllä myöntää että yllätyin kun ystäväni jonka kanssa figuja aina vertailemme pitikin lintua parhaana osana koko figussa. Olin erimieltä, mutta se oli hänen mielipiteensä. Jos olisin sävyttänyt koko linnun blendailemalla eri sävyjä sulat täyteen, en olisi voinut rehellisesti sanoa että maalasin hökötystä rennolla otteella pelipöydälle. :E Mutta point taken, not to your liking.
Nilarakh kirjoitti:Turhaahan se on, kun tuo on tosiaan menossa pelikentälle, eikä showcaseen tai kisaan.
Jooh ei ikinä enää, huomasin et maalaus on paljon mukavempaa kun ei niin mieti päätään puhki eri seikoista ja sutii rennosti ressaamatta menemään mitä päähän putkahtaa. ( Enkä kyllä ole muutenkaan ikinä tahtonut kilpailla maalauksella, mutta kyllä siinä aina pieni liikayritys ja itsensä väkisin puskeminen leijaili ilmassa. ) Tuskin oisin pärjännykkää noin alun alkaen. Tälleen on hauskempaa, saatan vahingossa saada jotain aikaankin kun en kummemmin asettele tavoitteita.
Nilarakh kirjoitti:Niin ja tervetuloa takaisin harrastuksen pariin.
Cheers. ;)
Crowmire
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Crowmire »

ÄEÄ!

eiipä olekkaan siun tuotoksia täälllä näkyny aikoihi. Maalaus, on jälleen tosi näppärää, ite tossa just kokeilin NMMää ja eihän siitä mitään tullu, ku en malta edes blendailla :P että respectii kaikille ketä malttaa/osaa.

Mut joo, sitten, miule monesti tulee mieleen noissa siun maalailuissa, että jaksat panostaa tuohon maalaamiseen, mutta sitten conversio/modellointipuolen teet vähän hätäseen. Esim. ne WM merkkarit jotka siulta ostin, oli paiskattu hätäseen läjään GSllä. Eli lopputulos voisi olla huomattavasti parempi, jos malttaisit modelloida huolella.

Mitä tulee rentoon maalaamiseen, oon ite kyllä tässä siun puolella. Maalaus, niin figujen kuin ihan "oikean taiteen" on meikälle ainakin erittäin terapeuttista, mut heti ku yrittää nyhertää liikaa, rupee irtoomaan hiuksia päästä jne. Ja Drybruhaus voi olla jossain asioissa oikein tehokas tekniikka, vaikkei se vaikeaa olekkaan. Lopputulos on tärkeämpi, kuin se kuinka vaikea se on ollut tehdä.

anyway, good to have you back.
Draike

Hauska "nähdä" kuinmyös, Ravenous.

WM figujen kanssa nyt meni muutenkin aina hermo, mielikuvat skulptaajista nauramassa pimeässä huoneessa mahdollisimman ärsyttävästi kasattaville luomuksilleen kiilui aina silmissä kun koitti värkätä Cygnar 'jackien mestarillisesti suunniteltuja käsiä, tai Mercenaries Rhulic Warcasteria kasaan. Tämänkin figun oon liimannu ja greenstuffitellu kasaan, emmä kyl edes keksi mitä muuta oisin tarvinnu. Pinnaan kun tarve vaatii. Ennen kyllä muistan että oli aina hirvee kiire päästä maalaamaan. Toiset malttaa blendailla ja toiset "modelloida." ;) Kovikset jaksaa molempia. Se kato (ainakin mulla) riippuu just siitä figun käyttötarkotuksesta. Jos teen itelleni armeijaa jolla tullaan aktiivisesti pelaamaan, tuskin näen samanlaista vaivaa kuin että jos maalaan jonkun figun johonkin kisaan jossa sitä tulee rivi tuomareita kiikaroimaan suurennuslasin kanssa joka kulmasta. Jälkimmäistä en ole koskaan edes yrittänyt, ja huomatkaa ensimmäisen sanamuoto "armeijaa" "armeijan" sijasta. :P

Tiettyhän se ois hienoa, kun noi yhdistäisi ja maalaisi kokonaisen armeijan niin että sitä voi rivi tuomareita katsella eri kulmista suurennuslasin kanssa, mutta ei minulla riitä kärsivällisyyttä eikä halua semmoseen. Palais vaan pinna, kun jalka kolahtais pöydänkulmaan pelatessa ja nappulat vetää ukemia karkeassa flockissa kauhean raatamisen jälkeen. Katellaan sit jos nyt vahingossa saan näistä sen 1000p kasaan, veikkaan et oon ihan tyytyväinen koko armeijan tasoon kokonaisuutena ( Vaikka oon kyllä jo tähän Nobleenkin omassa pienessä päässäni, mitä nyt ehkä taidan koristaa basea lisää. ) Tulihan asiaa, mutta tätä nämä pitkät luennot puutuolilla kuunnellen aiheuttaa.
Ravenous kirjoitti:Maalaus, niin figujen kuin ihan "oikean taiteen" on meikälle ainakin erittäin terapeuttista, mut heti ku yrittää nyhertää liikaa, rupee irtoomaan hiuksia päästä jne. Ja Drybruhaus voi olla jossain asioissa oikein tehokas tekniikka, vaikkei se vaikeaa olekkaan. Lopputulos on tärkeämpi, kuin se kuinka vaikea se on ollut tehdä.
/sign
Matti
Valvoja

Ei kaikkea tarvitse blendata (ainakaan jos tarkotit, että joka sulan blendais erikseen), mutta esim. huolellisemmalla drybrushilla ja sittemmin inkeillä sävyttämällä olisi kotkasta saanut huomattavasti mielenkiintoisemman oloisen, eikä sen tarvitsisi viedä huomiota haltiasta. Sinistä, violettia ja kenties punasta inkkiä, niin olis myös kotkassa haltian väriteemaa toistunut (mutta tummempana ja pienemmin kontrastein), samalla saaden höyhenpeitteeseen vivahteita ja sitonut paremmin haltiaan kiinni. Lopputulos on tärkeintä ja nyt se ei IMO toimi. Kun Runic tuolla totesit, noista mielipidesidonnaisista seikoista ja maalauksen tasosta, niin eikö ole selvää, että jos maalaa yksinkertaisesti, niin siinä ei taidot sitten näy? Enkä mä maalarin tasoja arvostele, vaan töiden tasoja. Kaksi eri asiaa.

Mutta jooh... ilmeisesti et tällaista kommenttia kaipaile, joten lopetan. *taputtaa selkää*
Draike

Matti kirjoitti:Kun Runic tuolla totesit, noista mielipidesidonnaisista seikoista ja maalauksen tasosta, niin eikö ole selvää, että jos maalaa yksinkertaisesti, niin siinä ei taidot sitten näy? Enkä mä maalarin tasoja arvostele, vaan töiden tasoja. Kaksi eri asiaa.
Taidettiin puhua vaan kahdesta eri asiasta, itse meinasin lähinnä että jos jonkun mieleen on nyt vaikkapa juuri tumma ja pelkistetty teema, niin ettei sillä olisi merkitystä maalauksen tason kanssa. Uskon että voisi olla esim. tummalla ja pelkistetyllä teemalla maalattu mariini, ja joku monimutkaisemmalla ja mielikuvituksellisemmalla teemalla tehty mutta voisivat silti olla yhtä hienoja. Mutta onhan se ihan totta, että mitä monipuolisempi teema niin sen paremminhan niitä eri kikkoja voi tuoda esille ja saada siitä paremman näköisen, periaatteessa. Eli ite puhuin enempi juuri teemasta, enkä muuten yksinkertaisesta maalauksesta. Onhan se päivänselvää että jos koko figu on drybrushittu ja blendaus jää siihen yhden vaaleamman layerin tasolle joka on pohjamaalin päälle lätkästy että maalarin tasosta ei voi jäädä kovin hyvää kuvaa.
Matti kirjoitti:Mutta jooh... ilmeisesti et tällaista kommenttia kaipaile, joten lopetan. *taputtaa selkää*
Päinvastoin, olin oikeen mielissäni kun tuli yksityiskohtaisia mielipiteitä ja mun mielestä näistä maalauksen eri aspekteista on hauska keskustella. Minä ainakin näen mielipiteitä saadessani, että joku on oikeesti vilassutkin sitä figua enemmän kuin 5 sekuntia ennen palautteenantoa, ja se on hyvä juttu. Mutta joo, mitenhän sen sanoisi. Jos jokin työ olisi semmonen monen viikon väkerrys, niin näinkin yksityiskohtainen kritiikki olisi enemmän paikallaan, kuin tällaisella jossa mainitsin että maalasin ihan oman pääni mukaan huvinvuoksi pitkästä aikaa, ja että kuhan pöydälle passaa. Ei tässä figussa mennyt kuin yksi ilta, (Eikä paljon enempää ollut suunnitelmissakaan.) ja siitä olenkin oikeastaan innoissani että näin nopsalla vauhdilla ja ainakin itseäni tyydyttävällä tasolla se kokonaisen armeijankaan maalaaminen NMMllä ei olisi niin mahdoton ajatus. Olen lopullisesti luopunut siitä aatteesta, että pistän jokaisen figuurin kulmakarvassa ja saappaansoljessa ( Oman tasoni, oli se nyt sitten mikä tahansa.) parasta mihin pystyn, ja vältän täten jo Ravenouksenkin komppaamat harmaat hiukset ja oikeasti olohuoneessa lentämään oppivat lohikäärmeet. Toi sun signature on itseasiassa aika hyvä kiteytys, lisätään vaan vielä että kun huomasin sen oleva liikkuva kohde, päätin että tyydyn siihen että itellä on mukavaa. Ehkä hakisin semmosta vähän yleispätevämpää palautetta, mutta siis ok, kuvassa on 1 figuuri niin väkisinhän siinä keskitytään yksityiskohtiin. Pitää lätkäistä koko armeija kerralla, niin saa sitten sitä keskustelua aikaan yleisilmeestä, eikä siitä että Archerilla toisesta rankista kolmas vasemmalta on tuo nuoliviinin koristenauhan blendi vähän epätasainen. Oma moka. :) Toivottavasti nyt ymmärsit mitä tarkoitan.

Inkit ois voinu olla itseasiassa ihan jees, en edes ajatellu moista. Mutta toisaalta jos pitää mainita joku osa-alue missä tunnen olevani erittäin sietämättömän surkea, niin se olisi varmaan juuri toi inkkaus että tiedä sitten uskaltaako. Jes, luento loppui vihdoin, tulikin kirjotettua senkin edestä mitä on ollu tauon aikana kirjottamatta, lol.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”