VonCarstein kirjoitti:Mielenkiinotista.
Kun kuulemma kyseinen yrittäjä täälläkin pyörii, niin kysytäänpä:
Mikä tässä uudessa kaupassa on sellaista, että Espoolaisen kannattaisi täältäasti sinne tulla käymään? GW:n tuotteethan ovat aivan samanlaisia, kuin fansussakin. Fansun valikoima on hyvä. Jos hinnat ovatr samat, niin herää kysymys, että mikä on liikeidea tämän takana? Yrittääkö kyseinen liike pysy pystyssä vain itä-helsinkiläisten figuostoksilla vai tosissaan kilpailla fansun kanssa PK-seudun markkinoista?
Keskittyykö liike tosiaan vain GW:n tuotteisiin?
Hyvä palvelu olisi varmasti yksi valttikortti, mutta itse olen senverran laiska, että 20 min metromatka pelkän hyvän palvelun takia saattaa jäädä väliin.
Pahoittelen pessimistisyttäni. Tarkoitukseni ei ole lannistaa. Toivon menestystä. Kyllä varmasti ainakin tutustumisen arvoinen juttu.
PS. Onko nettisivuja? Koska tulee?
Selkeästi olet pessimisti ja se on surullista. Kyse ei ole ehkä niinkään kilpailusta vaan tämän "harrastuksen" eteen tehdystä merkittävästä teosta. Pelkkä yksi kellariliike Helsingissä ei riitä markkinoimaan ja ylläpitämään saati sitten laajentamaan pelaajarinkiä. Myynti tuskin on fantasiapeleiltä pois vaan enemmänkin kokonaisvaltaisesti lajin muilta kilpailijoilta kuten tietokoneet, konsolipelit, leffat, alkoholi jne jne. Nyt on jo nähty lajin harrastuksen selkeä lisääntyminen mikä näkyy mm. turnauksien osallistumisluetteloiden paisumisena.
Tämä liikkeen vahvuuksia on vaikea arvioida. Toivon parasta ja mikäli aukioloajat ovat luvattujen mukaiset ainakin kuukausittaisen WD annoksen käyn sieltä noutamassa kun keskustaan ehtii autolla huomattavasti huonommin ja pysäköinnin kanssa saa aina jännittää pikavoittoa. Lisäksi KAIKKI maksuton pelitila ja lajin ympärilläoleva hengailu on hyväksi. Lähtökohtaisesti en ymmärrä miksi hingutaan niin kovasti GW:n omaa liikettä Suomeen. Muutaman kivan kampanjan tai turnauksen ehkä järjestävät mutta muuta lisäarvoa en kyllä keksi "viralliselle kaupalle".
Itse yrittäjän olleena toivotan puodin avaajalle mitä parhainta onnea.