"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

10 mm samuraita

"Peli perustuu tositapahtumiin." Kaikki ns. oikeasta elämästä aiheensa ammentavat pelit maailmamme historiasta.
Silveri

10 mm samuraita

Viesti Kirjoittaja Silveri »

No nyt se sitten iski. Ensin oli 6 mm WW1-kiinnostus, mutta sitten jotenkin takavasemmalta iski 10 mm samurait. Ja pahasti vielä. Sen siitä saa kun harrastaa kendoa...

http://folk.uio.no/arnsteio/samurai/ näyttäisi ainakin olevan mielenkiintoinen sivusto. Sääntöjärjestelmänä kiinnostaisi tuo vastajulkaistu Warmaster Medieval (käyttää 40 mm x 20 mm beissejä, joten kävisi kai yhteen DBM:kin kanssa?)

Taitaa olla ainoa historiallinen periodi, joka kiinnostaisi enemmän. WW1 olisi lähinnä sen takia, että olisi kiva pelata pienillä tankeilla muttei ihan 2. maailmansotaa kuitenkaan.

Onko muita kiinnostuneita?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
Alien of Change

Re: 10 mm samuraita

Viesti Kirjoittaja Alien of Change »

Kiinostunut olen minäkin. Siistin näkösiä ukkoja, taitaa faban aloitus siirtyä myöhemmäksi. Sivusto oli vain aika sekava kun en ymmärtänyt melkein mitään. Mistä näitä edes voi ostaa?
nkalakos

Viesti Kirjoittaja nkalakos »

Silveri kirjoitti: http://folk.uio.no/arnsteio/samurai/ näyttäisi ainakin olevan mielenkiintoinen sivusto. Sääntöjärjestelmänä kiinnostaisi tuo vastajulkaistu Warmaster Medieval (käyttää 40 mm x 20 mm beissejä, joten kävisi kai yhteen DBM:kin kanssa?)
Lähinnä toisin päin. DBM beissatuille ukoilla pelaamiseen löytyy ohjeet warmasterin sääntökirjasta. Ainakin ancients versiossa näin.

En ole warmaster ancients/medieval beissaukseen tarkemmin tutustunut, mutta muistaakseni ainakin fantasiaversiossa beissit olivat toisinpäin, ts. kapea reuna etureunana. Saattoi kyllä koskea vain ratsuväkeä.

Niilo
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Moro,

Mua kiinnostaa, jos maalamattomia armeijoita ei rankata heti kättelyssä ulos :)

Esimerkkivalmistajia:
- 10mm Samuraita Magister Militium
- 10mm Samuraita Pendragen

Muita kokoja:
- 6mm Baccus
- 15mm Samuraita Peter Pig

Peterin ja Magisterin Samurait ovat mainion laatuisia, jos detalija kaipaa enemmän niin 15mm on parempi. Mutta makukysymyksiä. Mulla on näitä molempia kokoelmissa, joten voin tarvittaessa pistää kuvia.
Viimeksi muokannut fho, Ke 18.02.2009 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Alien of Change

Viesti Kirjoittaja Alien of Change »

fho kirjoitti:Moro,

Mua kiinnostaa, jos maalamattomia armeijoita ei rankata heti kättelyssä ulos :)

Esimerkkivalmistaja:
- 10mm Samuraita Magister Militium

Muita kokoja:
- 6mm Baccus
- 15mm Samuraita Peter Pig

Peterin ja Magisterin Samurait ovat mainion laatuisia, jos detalija kaipaa enemmän niin 15mm on parempi. Mutta makukysymyksiä. Mulla on näitä molempia kokoelmissa, joten voin tarvittaessa pistää kuvia.
Magister Militiumin ukot oli komean näköisiä. Taidanpa yrittää tilata niitä joskus niin että edes saapuvat perille. Yleensä tilaamani tuotteet ei tule, vaikka olen kysynyt. Onko tuo muuten Britanniassa?

Edit: Mikä on BDM? Onko Warmaster armies Warmasterin sääntökirja kun löysin sen boostepin sivuilta ainoastaan? Miksi en älyä näitä?
Viimeksi muokannut Alien of Change, Ke 18.02.2009 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
fho
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fho »

Lord Of Chance kirjoitti: Magister Militiumin ukot oli komean näköisiä. Taidanpa yrittää tilata niitä joskus niin että edes saapuvat perille. Yleensä tilaamani tuotteet ei tule, vaikka olen kysynyt. Onko tuo muuten Britanniassa?
On briteissä. Olen muutaman kerran heiltä tilannut, hyvin ovat tulleet perille. Ja Lontoossa messuilla ostanut heiltä, asiallisilta vaikuttivat tällöinkin.

-fh
Gravity is a myth, the Earth sucks too
Silveri

No menin tilaamaan sitten tuon WM Medieval Armies kirjan. Katsotaan millainen sisältö sieltä paljastuu. En nyt vielä ihan WMA-kirjaa kehdannut ostaa, kun erot eivät käsittääkseni netistä ilmaiseksi saatavaan WM-kirjaan nyt niin hirveästi poikkea eikä mulla tosiaan ole figuja edes vielä millä pelata. Luulisi kuitenkin, että tuolla yhdistelmällä pääsisi vähän suunnittelemaan armeijansa kokoonpanoa ja suunnittelemaan osto/maalausaikataulua.

Voin sitten kirjoittaa tännekin jonkinlaisen arvostelun, jos teitä kiinnostaa.
mvp
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja mvp »

Warmaster Medieval Armies sisältää vain armeijalistoja ja lyhyen pätkän errataa/sääntölisäyksiä Warmaster Ancientsiin. Vilkaisin äsken ilmaiseksi saatavia Warmaster-sääntöjä ja vaikuttivat aika samanlaisilta maksulliseen Warmaster Ancientsiin, paitsi että kuvitus on fantasia-aiheista ja säännöt sisältävät statteja ja erikoissääntöjä kaikenlaisille fantasiaolennoille. Luulisin, että itse sääntömekaniikka on kuitenkin pientä hienosäätöä lukuunottamatta aivan sama.

WM Medival Armies ja Warmaster Ancients kummatkin sisältävät paljon hyviä valokuvia upeasti maalatuista, eri valmistajien 10mm figuista, siinä mielessä ovat ihan mukavaa selailtavaa. Warmaster Ancient Armiesiin en ole tutustunut, mutta Medieval Armiesin edeltäjänä on sisällöltään varmaankin samaa luokkaa.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Silveri

Kyllähän sen WMA:n varsinaisenkin kirjan olen hankkimassa ennen kuin yhtään peliä varsinaisesti pelaan, mutta uskoisin armeijasuunnittelua, beissimistä ja projektin valmistelua varten tuon fantasia WM:n kirjan ja WMA:n Medieval Armies-kirjan yhdistelmän riittävän ainakin alkuun.
mvp kirjoitti:WM Medival Armies ja Warmaster Ancients kummatkin sisältävät paljon hyviä valokuvia upeasti maalatuista, eri valmistajien 10mm figuista, siinä mielessä ovat ihan mukavaa selailtavaa. Warmaster Ancient Armiesiin en ole tutustunut, mutta Medieval Armiesin edeltäjänä on sisällöltään varmaankin samaa luokkaa.
Juuri tämän vuoksi GW-aversioni rajoittuu vain käytännössä fabaan ja 40k:hon. Historiallisella puolella kun ei ole mitään rajoitteita figuvalmistajasta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Historialliset miniatyyripelit”