10 mm samuraita
10 mm samuraita
No nyt se sitten iski. Ensin oli 6 mm WW1-kiinnostus, mutta sitten jotenkin takavasemmalta iski 10 mm samurait. Ja pahasti vielä. Sen siitä saa kun harrastaa kendoa...
http://folk.uio.no/arnsteio/samurai/ näyttäisi ainakin olevan mielenkiintoinen sivusto. Sääntöjärjestelmänä kiinnostaisi tuo vastajulkaistu Warmaster Medieval (käyttää 40 mm x 20 mm beissejä, joten kävisi kai yhteen DBM:kin kanssa?)
Taitaa olla ainoa historiallinen periodi, joka kiinnostaisi enemmän. WW1 olisi lähinnä sen takia, että olisi kiva pelata pienillä tankeilla muttei ihan 2. maailmansotaa kuitenkaan.
Onko muita kiinnostuneita?
http://folk.uio.no/arnsteio/samurai/ näyttäisi ainakin olevan mielenkiintoinen sivusto. Sääntöjärjestelmänä kiinnostaisi tuo vastajulkaistu Warmaster Medieval (käyttää 40 mm x 20 mm beissejä, joten kävisi kai yhteen DBM:kin kanssa?)
Taitaa olla ainoa historiallinen periodi, joka kiinnostaisi enemmän. WW1 olisi lähinnä sen takia, että olisi kiva pelata pienillä tankeilla muttei ihan 2. maailmansotaa kuitenkaan.
Onko muita kiinnostuneita?
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
-
Alien of Change
Re: 10 mm samuraita
Kiinostunut olen minäkin. Siistin näkösiä ukkoja, taitaa faban aloitus siirtyä myöhemmäksi. Sivusto oli vain aika sekava kun en ymmärtänyt melkein mitään. Mistä näitä edes voi ostaa?
Lähinnä toisin päin. DBM beissatuille ukoilla pelaamiseen löytyy ohjeet warmasterin sääntökirjasta. Ainakin ancients versiossa näin.Silveri kirjoitti: http://folk.uio.no/arnsteio/samurai/ näyttäisi ainakin olevan mielenkiintoinen sivusto. Sääntöjärjestelmänä kiinnostaisi tuo vastajulkaistu Warmaster Medieval (käyttää 40 mm x 20 mm beissejä, joten kävisi kai yhteen DBM:kin kanssa?)
En ole warmaster ancients/medieval beissaukseen tarkemmin tutustunut, mutta muistaakseni ainakin fantasiaversiossa beissit olivat toisinpäin, ts. kapea reuna etureunana. Saattoi kyllä koskea vain ratsuväkeä.
Niilo
Moro,
Mua kiinnostaa, jos maalamattomia armeijoita ei rankata heti kättelyssä ulos :)
Esimerkkivalmistajia:
- 10mm Samuraita Magister Militium
- 10mm Samuraita Pendragen
Muita kokoja:
- 6mm Baccus
- 15mm Samuraita Peter Pig
Peterin ja Magisterin Samurait ovat mainion laatuisia, jos detalija kaipaa enemmän niin 15mm on parempi. Mutta makukysymyksiä. Mulla on näitä molempia kokoelmissa, joten voin tarvittaessa pistää kuvia.
Esimerkkivalmistajia:
- 10mm Samuraita Pendragen
Muita kokoja:
- 6mm Baccus
Peterin ja Magisterin Samurait ovat mainion laatuisia, jos detalija kaipaa enemmän niin 15mm on parempi. Mutta makukysymyksiä. Mulla on näitä molempia kokoelmissa, joten voin tarvittaessa pistää kuvia.
Viimeksi muokannut fho, Ke 18.02.2009 19:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gravity is a myth, the Earth sucks too
-
Alien of Change
Magister Militiumin ukot oli komean näköisiä. Taidanpa yrittää tilata niitä joskus niin että edes saapuvat perille. Yleensä tilaamani tuotteet ei tule, vaikka olen kysynyt. Onko tuo muuten Britanniassa?fho kirjoitti:Moro,
Esimerkkivalmistaja:
Muita kokoja:
- 6mm Baccus
Edit: Mikä on BDM? Onko Warmaster armies Warmasterin sääntökirja kun löysin sen boostepin sivuilta ainoastaan? Miksi en älyä näitä?
Viimeksi muokannut Alien of Change, Ke 18.02.2009 20:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On briteissä. Olen muutaman kerran heiltä tilannut, hyvin ovat tulleet perille. Ja Lontoossa messuilla ostanut heiltä, asiallisilta vaikuttivat tällöinkin.Lord Of Chance kirjoitti: Magister Militiumin ukot oli komean näköisiä. Taidanpa yrittää tilata niitä joskus niin että edes saapuvat perille. Yleensä tilaamani tuotteet ei tule, vaikka olen kysynyt. Onko tuo muuten Britanniassa?
-fh
Gravity is a myth, the Earth sucks too
No menin tilaamaan sitten tuon WM Medieval Armies kirjan. Katsotaan millainen sisältö sieltä paljastuu. En nyt vielä ihan WMA-kirjaa kehdannut ostaa, kun erot eivät käsittääkseni netistä ilmaiseksi saatavaan WM-kirjaan nyt niin hirveästi poikkea eikä mulla tosiaan ole figuja edes vielä millä pelata. Luulisi kuitenkin, että tuolla yhdistelmällä pääsisi vähän suunnittelemaan armeijansa kokoonpanoa ja suunnittelemaan osto/maalausaikataulua.
Voin sitten kirjoittaa tännekin jonkinlaisen arvostelun, jos teitä kiinnostaa.
Voin sitten kirjoittaa tännekin jonkinlaisen arvostelun, jos teitä kiinnostaa.
Warmaster Medieval Armies sisältää vain armeijalistoja ja lyhyen pätkän errataa/sääntölisäyksiä Warmaster Ancientsiin. Vilkaisin äsken ilmaiseksi saatavia Warmaster-sääntöjä ja vaikuttivat aika samanlaisilta maksulliseen Warmaster Ancientsiin, paitsi että kuvitus on fantasia-aiheista ja säännöt sisältävät statteja ja erikoissääntöjä kaikenlaisille fantasiaolennoille. Luulisin, että itse sääntömekaniikka on kuitenkin pientä hienosäätöä lukuunottamatta aivan sama.
WM Medival Armies ja Warmaster Ancients kummatkin sisältävät paljon hyviä valokuvia upeasti maalatuista, eri valmistajien 10mm figuista, siinä mielessä ovat ihan mukavaa selailtavaa. Warmaster Ancient Armiesiin en ole tutustunut, mutta Medieval Armiesin edeltäjänä on sisällöltään varmaankin samaa luokkaa.
WM Medival Armies ja Warmaster Ancients kummatkin sisältävät paljon hyviä valokuvia upeasti maalatuista, eri valmistajien 10mm figuista, siinä mielessä ovat ihan mukavaa selailtavaa. Warmaster Ancient Armiesiin en ole tutustunut, mutta Medieval Armiesin edeltäjänä on sisällöltään varmaankin samaa luokkaa.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Kyllähän sen WMA:n varsinaisenkin kirjan olen hankkimassa ennen kuin yhtään peliä varsinaisesti pelaan, mutta uskoisin armeijasuunnittelua, beissimistä ja projektin valmistelua varten tuon fantasia WM:n kirjan ja WMA:n Medieval Armies-kirjan yhdistelmän riittävän ainakin alkuun.
Juuri tämän vuoksi GW-aversioni rajoittuu vain käytännössä fabaan ja 40k:hon. Historiallisella puolella kun ei ole mitään rajoitteita figuvalmistajasta.mvp kirjoitti:WM Medival Armies ja Warmaster Ancients kummatkin sisältävät paljon hyviä valokuvia upeasti maalatuista, eri valmistajien 10mm figuista, siinä mielessä ovat ihan mukavaa selailtavaa. Warmaster Ancient Armiesiin en ole tutustunut, mutta Medieval Armiesin edeltäjänä on sisällöltään varmaankin samaa luokkaa.