"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Basejen ja movement trayen magnetisointi

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Khorne Marien

Re: Basejen ja movement trayen magnetisointi

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

aatami kirjoitti: Ei ainakaan nettikaupan hausta löytynyt.
kirjoita siihen "magnet" ja löytyy mm. nämä:
http://www.fantasiapelit.com/index.php? ... 22737&nws=
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

space marien kirjoitti:
aatami kirjoitti: Ei ainakaan nettikaupan hausta löytynyt.
kirjoita siihen "magnet" ja löytyy mm. nämä:
http://www.fantasiapelit.com/index.php? ... 22737&nws=
Fail aatami :).

Pitääpä nyt sitten ostaa noita rare earth magneetteja..

Voisiko joku vielä varmistaa minulle, että vain pellistä kannattaa tehdä liikutusalustoja?
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

aatami kirjoitti:Voisiko joku vielä varmistaa minulle, että vain pellistä kannattaa tehdä liikutusalustoja?
Jälleen kerran, ei ole yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa. Edellä ehdotettiin, että voit käyttää pelkkää peltilevyä liikutusalustana, mikä varmasti toimii. Yhtä hyvin toimii myös se, että teet liikutusalustan kuten itse haluat (pahvista, muovilevystä tms.) ja liimaat sen pohjalle peltiä.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
aatami

Ok. Ongelmia saattaa kuitenkin olla jos teen toisin, jos vaikka rautakaupasta ei saa muovilevyä.

Miksi muuten liikutusalustan pohjaan eikä päälle?
'10-'11-'12 WDL
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

aatami kirjoitti:Ok. Ongelmia saattaa kuitenkin olla jos teen toisin, jos vaikka rautakaupasta ei saa muovilevyä.

Miksi muuten liikutusalustan pohjaan eikä päälle?
Nyt taisi mennä termit sekaisin, tai:

\_______________ <- pohja, sama asia kuin päälle. Figut laitetaan liikutusalustan pohjalle?
aatami

Onko peltilevy niin paksua että se käy liikutusalustaksi ilman muovilevyä?
'10-'11-'12 WDL
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

aatami kirjoitti:Onko peltilevy niin paksua että se käy liikutusalustaksi ilman muovilevyä?
Itselläni on tehtu ohuesta kartongista, samasta mistä figuboksitkin. Ihan hyvin on toiminut.
aatami

Drakojan kirjoitti:
aatami kirjoitti:Onko peltilevy niin paksua että se käy liikutusalustaksi ilman muovilevyä?
Itselläni on tehtu ohuesta kartongista, samasta mistä figuboksitkin. Ihan hyvin on toiminut.
Eli oletan että käy... Noh, asia taitaa olla selvä nyt :).
'10-'11-'12 WDL
Xenon
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Xenon »

Tai sitten vaan opettelet liikuttelemaan niitä yksiköitä niin että ne figut eivät kaadu. Ja kaatumiseenkin helpottaa se jos laitat jotain painoja niiden figujen pohjiin jotka kaatuvat helpoiten, kuten esim. standard bearerit. Ei niitten nyt niin helposti kaatuvia pitäisi olla etteikö ilman magneettejakin pärjäisi. Eikä minusta luulisi örkeillä olevan edes sen suurempia ongelmia niiden kaatuvien ukkojen suhteen kaikilla on kuitenkin 25mm baset ja gobbot on niin matalia että ei luulisi niidenkään hirveästi kaatuvan. Katsot vaan että et liimaa niitä käsiä niin että ne bannerit osoittaa eteenpäin ja katsot että liimaat ne ukot siihen baselle silleen että se painopiste on siinä basen keskellä eikä siellä edessä. Jos liimat figut aivan siihen etureunaan niin esimerkiksi etunojassa olevat figut kaatuvat helposti.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Jep, siis onhan ihmiset pärjänneet ilmankin herraties miten pitkään kukin, mutta voin pari vuotta magneettien auvoa koettuani :) lämpimästi suositella magnetoiduilla figuilla pelaamista sen luoman uskomattoman helppouden- ja turvallisuudentunteen vuoksi. Pakkaus, purkaminen ja kuljettaminenkin helpottuu varovasti arvioiden miljoonakertaisesti.

Örkit ja gobbot on kyllä aika tukevia figuja, että jos jaksaa noppatorneja väsäillä mäelle noustessa, ja vihernahat tottakai tarvitsevat magneetteja aikasta paljon... Mutta jos rahaa on laittaa, niin suosittelen. Eikä tarvitse tehdä kompromisseja figujen asennoissa. Tuntuu, että muutenkin fabanappien rutistaminen siistiin muodostelmaan on useimmiten vähän liian työlästä.
wolf-rider

Viesti Kirjoittaja wolf-rider »

Mä ainakin laitan 5 sentin kolikot basen pohjaan (mahtuu just ja just) ja liimaan sen kiinni supergluella. ei kaadu figut jos liikuttelee. :D
O&G=4k kasassa voi olla enemmä
WoC= 800pts
OK= kirja vain :D

W-D-L
4-4-7
Khorne Marien

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

wolf-rider kirjoitti:Mä ainakin laitan 5 sentin kolikot basen pohjaan (mahtuu just ja just) ja liimaan sen kiinni supergluella. ei kaadu figut jos liikuttelee. :D
Mikäs siinä jos on paljon rahaa, koska esim. örkkeihin tarvitsee pari sataa 5 senttistä eli n. 5-10e. Lisäksi esim. gobbojen alustojen alle ei edes mahdu 5 senttisiä...
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Jep, halvempaa on ostaa lyijihalea, liimata ne alustoihin...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
aatami

Mahtuuhan muuten noi rare earth magnetit gobbon alustalle?
'10-'11-'12 WDL
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

aatami kirjoitti:Mahtuuhan muuten noi rare earth magnetit gobbon alustalle?
Beissikäyttöön riittää vaikka neljä milliä leveät. Ne mahtuu aivan kaikkialle.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Chazu

Viesti Kirjoittaja Chazu »

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.13516
Itse ainakin tilasin tuolta pikku magneetteja. Hinta ei tosiaan ole turhan paha, ja toimituskin on ilmaista. Hauskoja leluja ja sopivia esim. terminaattoreiden käsiin aseiden vaihteluksi. Saattavat tosin olla turhan vahvoja base väkertelyyn.
Hakkapeto

Viesti Kirjoittaja Hakkapeto »

Itsellä on kanssa tarkoitus pistää tulevien dark elffien alustojen pohjiin magneetit. Päädyin tollaseen magneettilevyyn. Tuo on siis sitä saksilla leikattavaa levyä, josta tehdään esim. jääkaappimagneetteja. Tuolla sinellissä hinta näyttäisi olevan 3 euroa 10*15cm pala, josta voi sitten leikellä aika paljon pienempiä paloja alustojen pohjiin. Tuosta olisi tarkoitus tehdä myös ne movement trayt.
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Magneettibaset halvalla ja helposti:
Clas Ohlsonista magneettilistaa. Tuolla rullalla tekee koko armeijan alustat. Voi leikata saksilla. 12,5x12,5 mm palat basen pohjan alle riittää. (Pieni pala muropaketin pahvia basen ja magneetin väliin niin magneetti kohtaa liikutusalustan, ilman jää muutama millin kymmenesosa väliä mikä haittaa tarttumista)

Peltilevyä saa jämäpaloina ihan ilmaiseksi jos uskaltaa käydä peltisepältä kauniisti pyytämässä. Levyä muokataan tietysti peltisaksilla tai jos on todella rohkea voi pyytää käyttölupaa peltisepän giljotiiniin. Koululaiset käyttävät tietysti koulun teknisentyön luokan laitteita...

Peltilevyn voi liimata vaikkapa GW:n movement trayhin niin saa siistin tuloksen, tai voi tehdä itse pahvista alustan jos haluaa säästää. Tai miksei peltilevyä voisi pelkiltäänkin käyttää, mutta terävät reunat voivat haitata ja levyyn voi olla hankala tarttua pelin aikana.

Itse en laittaisi rare-earth-magneetteja, koska ne ovat kalliimpia ja liian tehokkaita. Figut voivat napata kiinni toisiinsa pelin aikana tms. Tietysti voi olla että mulla on ollut liian tehokkaita magneetteja ja muiden suosittelemat ovat ihan ok, mutta ohlsonin magneettilista on sopivan tehotonta. (muovifigut pysyvät kiinni ylösalaisin ja kestävät pientä ravistelua) Metallifiguilla kannattaa ehkä käyttää RE-magneetteja, tai koko basen leveydeltä magneettilistaa.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
aatami

Ja muut sanovat asiasta?
'10-'11-'12 WDL
Snafu

Viesti Kirjoittaja Snafu »

Gene Steeler kirjoitti:Magneettibaset halvalla ja helposti: Figut voivat napata kiinni toisiinsa pelin aikana tms. Tietysti voi olla että mulla on ollut liian tehokkaita magneetteja ja muiden suosittelemat ovat ihan ok, mutta ohlsonin magneettilista on sopivan tehotonta.
No ei niiden kiinni toisiinsa pitäisi ainakaan napsahtaa, jos kaikki magneetit on laitettu samoin päin, jolloin ne hylkivät toisiaan. Se tosiaan kannattaa tarkistaa ennen magneettien liimaamista
Opinions are like assholes: everyone has one and they usually stink.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”