uuden armeijan aloitusprojekti, liskoista keisarikuntaan

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
Liskis

uuden armeijan aloitusprojekti, liskoista keisarikuntaan

Viesti Kirjoittaja Liskis »

tarkoituksena olisi siirtyä liskoista empireen. itse ajattelin gunlineä=tykkejä,hellblastereita,hangunnereita/crossbow,ritareita ja war altarin.steam tank on myös harkinnassa.mutta mitä muuta armeijaan armybookin lisäksi.
onko dragon kannattava?
kummat parempia, handgunit vai crossbowit?
onko empirellä hyvät magic itemit?
jupu_pupu_mies

Re: uuden armeijan aloitusprojekti, liskoista keisarikuntaan

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Hell blastereita älä jota ne räjähtää lähes aina. Jos gunlineä ajattelet niin 3 tykkiä, Mortar, pari rocket batteryä tai 1 rocket battery ja steamtank. Onhan niiillä ihan hyvät magic itemit.
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Lauseet alkavat isolla kirjaimella. Pisteen ja pilkun jälkeen tulee välilyönti. Näiden sääntöjen noudattaminen helpottaa kummasti suomenkielen lukemista.
lisko ja örkki kirjoitti:itse ajattelin gunlineä=tykkejä, hellblastereita, hangunnereita/crossbow, ritareita ja war altarin.
Tuohon päälle sitten kans sitä jalkaväkeä. Muutoin vihollinen ennen pitkää kävelee gunlinellesi ja tappaa sen. Empiren ritarit eivät ole maailman kovimpia. Perusritarit saattavat itse asiassa olla heikoimpia ritareita mitä WH maailmassa on.

Helblastereista on monenlaista mielipidettä. Aion itse kokeilla volley gunia joskus. Se tuottaa potentiaalisesti aivan älytöntä tuhoa. Tietenkin myös räjähtää aika todennäköisesti. Mutta moinen on osa pelin hupia - ellet ole aivan tosissasi mättöjen suhteen.
lisko ja örkki kirjoitti:onko dragon kannattava?
Empiren Dragon on aika samanlainen otus kuin kaikki muutkin dragonit. Iso, paljon vahinkoa tekevä ja paljon vahinkoa kestävä otus, joka varmasti kerää vihollisen sotakoneiden ja loitsujen huomion. Empirellä on aika tärkeää se, kuka dragonilla ratsastaa. Käsittääkseni vain itse keisari Karl Franz voi istua Dragonin selässä, ja tuo keisari on figuna jotakuinkin yhtä kova kuin se lohhari.
lisko ja örkki kirjoitti:kummat parempia, handgunit vai crossbowit?
Handgunit ampuu vähän kovempaa panssaroituja kohteita, crossbowit ampuu vähän kauemmaksi. Käytännössä crossbowit ehtii ampua ehkä yhden laukauksen enemmän taistelussa, mutta se on panssaroituja kohteita vastaan aavistuksen verran tehottomampi. Figujen pistehinta on sama, ja syystäkin: vaikea tehdä tehoeroja. Tosin handgunnereiden marksmanille voi ostaa tehokkaita pyssyjä, crossbowmanien marksmanille ei.

-ile
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Hell blastereita älä jota ne räjähtää lähes aina. Jos gunlineä ajattelet niin 3 tykkiä, Mortar, pari rocket batteryä tai 1 rocket battery ja steamtank. Onhan niiillä ihan hyvät magic itemit.
Eh, Lolstorm. En suosittele, liian randömi. Tottakai sillä voi osua ja rikkoa koko vastustajan armeijan, mutta yhtälailla voit vaikka viidellä Handgunnerilla rikkoa viis Kaaosritaria..

Hellblaster kannattaa kyllä ottaa mukaan. Vaikka sillä ei ampuisi kertaakaan pelissä, se luo 24" alueen, johon vastustajaa ahdistaa kovasti mennä. Ite oon myös todistanut ainakin kolme-neljä kertaa 28-30 hittiä hellblasteristä, kun Empire on ollut vastassa, ja pelkään vekotinta ihan älyttömästi.

Mortar sitten taas on se kone, mikä kannattaa jättää pois. Specialiin kolme tykkiä ja yhet Outriderit tai Pistolierit on jees. Rareen tankki ja Hellblaster.
kummat parempia, handgunit vai crossbowit?
Molemmat on ihan hyviä, itse priorisoisin 6" pidemmän rangen Armor Piercingin yli, mutta AS1+ knightien yleistyessä AP:kin on kyllä hyödyksi.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

TheEmu kirjoitti:Hellblaster kannattaa kyllä ottaa mukaan. Vaikka sillä ei ampuisi kertaakaan pelissä, se luo 24" alueen, johon vastustajaa ahdistaa kovasti mennä. Ite oon myös todistanut ainakin kolme-neljä kertaa 28-30 hittiä hellblasteristä, kun Empire on ollut vastassa, ja pelkään vekotinta ihan älyttömästi.
Helblaster ei nykyään tee noin paljon hittejä, koska joutuu heittämään osumisheitot Bs3:lla. Toisaalta laukausten määrä ja strena eivät enää tipu pitkällä matkalla, joten nykyään se threat zone on oikeasti 24", kun ennen pitkällä kantamalla ei tehty muuta kuin siivottu hippejä puskista.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

jullevi kirjoitti:
TheEmu kirjoitti:Hellblaster kannattaa kyllä ottaa mukaan. Vaikka sillä ei ampuisi kertaakaan pelissä, se luo 24" alueen, johon vastustajaa ahdistaa kovasti mennä. Ite oon myös todistanut ainakin kolme-neljä kertaa 28-30 hittiä hellblasteristä, kun Empire on ollut vastassa, ja pelkään vekotinta ihan älyttömästi.
Helblaster ei nykyään tee noin paljon hittejä, koska joutuu heittämään osumisheitot Bs3:lla. Toisaalta laukausten määrä ja strena eivät enää tipu pitkällä matkalla, joten nykyään se threat zone on oikeasti 24", kun ennen pitkällä kantamalla ei tehty muuta kuin siivottu hippejä puskista.
Joo, hittejä on väärä sana, laukauksia tarkoitin. BS3:lla se on kuitenki puolet osumia lyhyelle, niin kyl 15 hittiäki poistelee juttuja.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Róbó-Tónó

Viesti Kirjoittaja Róbó-Tónó »

ile kirjoitti:Empiren ritarit eivät ole maailman kovimpia. Perusritarit saattavat itse asiassa olla heikoimpia ritareita mitä WH maailmassa on.
Kyllä omasta mielestä 23pts 1+ saven ritarista on ihan hyvä. Kestää hyvin ja iskevät chargessa ihan hyvin. Halpa yksikkö joka uhkaa flänkkiä/vihollisen flänkkääjiä, ja kestää vielä ihan hyvin.
Mitä todennäköisemmin nopista pyörii mitä epätodennäköisempiä lukuja.
katanakani

Viesti Kirjoittaja katanakani »

Eikä sovi unohtaa, että ritarit on corea.

Hellblaster räjähtää, mutta antaa paukkua. Kuitenkin voi helposti tuoda pisteensä moninkertaisena takaisin. Kunhan yrittää varmistaa, ettei ammu "löysiä kuteja" eli metsästä jotain zombeja.

Tehokas gunline tosiaan vaatii myös blokkeja, ja war altar sekä stankki ovat molemmat hyviä nappaamaan vaarallisimmat viholliset kiinni. Magiapuolustuksesta kannattaa pitää huolta, samoin pykologiasta.

Gunline ei tee lohikäärmeellä mitään, tuhovoima tulee ruudista eikä lihaksista.

Itemeistä vielä juttua. Itse arvioisin tason todella hyväksi. Aseista löytyy useita käyttökelpoisia, samoin panssareista. Muutama vertaansa vailla oleva kikkaesine, ja kelvolliset velhokamat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”