"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mitä seuraavaksi Dark elf armeijaan?

Aloittelijoille ja vasta-alkajille tarkoitettu palsta, jossa uskaltaa kysyä vähän yksinkertaisempiakin asioita pelistä ja pelaamaan ryhtymisestä ilman tönimistä. Kokeneet vastaavat.
IRiaD
Peliporukkavalvoja

Re: Mitä seuraavaksi Dark elf armeijaan?

Viesti Kirjoittaja IRiaD »

Half-breed kirjoitti: Tuonkin duunin hoitaisi taas Warriorit halvemmalla ihan yhtä hyvin. Ei flänkkereillä kuitenkaan ole tarkoitus niitä tappoja saada, vaan viedä ne rivit ja olla antamatta resoa.
Mihinkähän kohtaan viskaisin tässä argumentit paremmasta savesta ja niistä pikkucrossareista... Voi fastia alkaa kylmäämään se 20 kutia Stand & Shootissa, ja millään isommalla ei oikein flankkereita haeta?

Tiivistän väitteeni: Corsairit ilman handboweja ja/tai tarkoitettuna isoksi resoyksiköksi ovat huonoja, corsairit handboweilla ja/tai pienissä yksiköissä eivät ole huonoja. Joillekin tuntuu vain olevan vaikeaa hahmottaa, että kaikki coressa olevat ei-ampuvat inffiyksiköt eivät ole tarkoitettu resoblokiksi, ja se että ne ovat resoblokiksi kelpaamattomia ei tarkoita että ne olisivat automaagisesti paskoja kaikkeen muuhunkin.
Viimeksi muokannut IRiaD, Ti 09.06.2009 15:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
DragonRider

Viesti Kirjoittaja DragonRider »

Mä olen aloittamassa dark elfejä kans ja löytyy pari kysymystä:
kannattaako executionereita käyttää? maksavatko itseään takaisin?
kummat ovat parempia: executioners vai black guards?
IRiaD
Peliporukkavalvoja

DragonRider kirjoitti:Mä olen aloittamassa dark elfejä kans ja löytyy pari kysymystä:
Blackkiksethan tossa taitaa viedä voiton, ASFibannerilla ainaski. 13pts on vain niin bargain siitä yksiköstä.

IRIADedit: Mutta kyllä, Executioneritkin ovat pelattavia. Itse asiassa en näe mitään muuta syytä näiden jättämiselle kuin se, että kirjasta löytyy paljon törkeämpiäkin yksiköitä.
Diogenes kirjoitti:Mutta on ne ajat muuttuneet ... muistan sen ketjun missä IRIAD oli ketjun huonoin vitsi, ja nyt kaikki muut ovat niitä vitsejä IRIADiin verrattuna :P
Teknik

Viesti Kirjoittaja Teknik »

Ainoa huono puoli black Guardien kanssa on se str 4 minun mielsetäni... :/ (Str 3 perus, mutta heillä on halberdit jotka antavat +1).

Ottaisin kuitenkin Black Guardit koska:

Eternal Hatred + Warrior Elite + WS 5 = no misses.
Stubborn + Immune To Psychology + ld 9= Eivät mene karkuun.
Saa kivoja magic standardeja ja Championi saa myös kivoja juttuja.

Executioners:

Killing Blow + Eternal Hatred on kiva kombo.
Str 6 + Eternal Hatred on kiva kombo.
Half-breed kirjoitti:Teknik oli kerrankin oikeassa.
Koulu on taas, koulu on taas, reput täynä kirjoi!
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

I Ride in a Dragon kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Tuonkin duunin hoitaisi taas Warriorit halvemmalla ihan yhtä hyvin. Ei flänkkereillä kuitenkaan ole tarkoitus niitä tappoja saada, vaan viedä ne rivit ja olla antamatta resoa.
Mihinkähän kohtaan viskaisin tässä argumentit paremmasta savesta ja niistä pikkucrossareista... Voi fastia alkaa kylmäämään se 20 kutia Stand & Shootissa, ja millään isommalla ei oikein flankkereita haeta?

Tiivistän väitteeni: Corsairit ilman handboweja ja/tai tarkoitettuna isoksi resoyksiköksi ovat huonoja, corsairit handboweilla ja/tai pienissä yksiköissä eivät ole huonoja. Joillekin tuntuu vain olevan vaikeaa hahmottaa, että kaikki coressa olevat ei-ampuvat inffiyksiköt eivät ole tarkoitettu resoblokiksi, ja se että ne ovat resoblokiksi kelpaamattomia ei tarkoita että ne olisivat automaagisesti paskoja kaikkeen muuhunkin.
Juu tuollainen tukiyksikkö linjaan on hyvä tehdä Corsaireista, kun ne saa handboweilla hoitamaan sitä hommaa hyvin, mutta jos haluaa vain flänkkerin, niin se on parempi tehdä niistä warrioreista. Ajattelen Corsaireja resoblokiksi siksi että ne on suunniteltu resoblokiksi, eikä tukirooliin omasta mielestäni. Kuitenkin kuten sanoit Corsairit on parhaimmillaan tuollaisena tukiyksikkönä.
I Ride in a Dragon kirjoitti:
DragonRider kirjoitti:Mä olen aloittamassa dark elfejä kans ja löytyy pari kysymystä:
Blackkiksethan tossa taitaa viedä voiton, ASFibannerilla ainaski. 13pts on vain niin bargain siitä yksiköstä.
IRIADedit: Mutta kyllä, Executioneritkin ovat pelattavia. Itse asiassa en näe mitään muuta syytä näiden jättämiselle kuin se, että kirjasta löytyy paljon törkeämpiäkin yksiköitä.
Kyllä ne Exet nousee kovaan arvoon, kun mukaan laittaa sen bösbin ASF-lipulla. Vihaiset S6 Killing Blowit on jotain mitä vihollinen ei halua vastaan. Tietysti Guardit on yleispätevämpiä kun saavat sen lipun itselleen ilman bösbiäkin, ja omaavat ne herkulliset sääntönsä.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Finet

Viesti Kirjoittaja Finet »

Half-breed kirjoitti:Kyllä ne Exet nousee kovaan arvoon, kun mukaan laittaa sen bösbin ASF-lipulla. Vihaiset S6 Killing Blowit on jotain mitä vihollinen ei halua vastaan. Tietysti Guardit on yleispätevämpiä kun saavat sen lipun itselleen ilman bösbiäkin, ja omaavat ne herkulliset sääntönsä.
Khainite-säännön vuoksi exeissä vaan ei voi olla kuin Hag bsb, joten yksikön bannerin voi helposti arvata ja näin ollen vältellä.
Dark Elf69

Viesti Kirjoittaja Dark Elf69 »

Ottaa listaan BG boxin ja Exe boxin.... Tai sitten vain laittaa exeihing Assassiinin...
Ja sitä BG strena 4 voi korvata sillä että champalla on Crimson Death tai laittaa Cauldronista niille Killing blowin...
Lepakko siipiä maalarin teipistä ja rautalangasta, DE69:n Blogi
Through Hatred All Things Are Possible!
kynthuithalkein!
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Sitäkin voisi miettiä, että miksi turnauksessa tulee aina se ikuinen Black Guard -yksikkö vastaan eikä Executionereita? Hmm...
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
IRiaD
Peliporukkavalvoja

TheEmu kirjoitti:Sitäkin voisi miettiä, että miksi turnauksessa tulee aina se ikuinen Black Guard -yksikkö vastaan eikä Executionereita? Hmm...
Lottoan Immune to Psychologya ja LD9 Stubbornia. Lisäksi ASF-BG tukee ainakin itsellä usein vastassa olevaa "työnnä napiskat eteenpäin"- tyylistä delffiarmeijaa, joten olen aina laskenut sen sen piikkiin.
Half-breed

TheEmu kirjoitti:Sitäkin voisi miettiä, että miksi turnauksessa tulee aina se ikuinen Black Guard -yksikkö vastaan eikä Executionereita? Hmm...
No turnauspelaaminen, ja kaveripelit on vähän eri asia (Yleensä.) Siis turneessahan ollaan pelaamassa voitosta, jolloin todella kustannustehokkaammat BG:t on parempi valinta, mutta kaveripeleissä joissa pidetään vain hauskaa voi ulkoiluttaa myös hieman vähemmän kustannustehokkaita Executionereja.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Half-breed kirjoitti:
No turnauspelaaminen, ja kaveripelit on vähän eri asia (Yleensä.) Siis turneessahan ollaan pelaamassa voitosta, jolloin todella kustannustehokkaammat BG:t on parempi valinta, mutta kaveripeleissä joissa pidetään vain hauskaa voi ulkoiluttaa myös hieman vähemmän kustannustehokkaita Executionereja.
Mä en oo ikinä ymmärtäny tätä lausetta, että turnauksessa pelataan voitosta ja kaveripeleissä pidetään hauskaa. Oon mä aika monta turnausta kiertäny ja käytännössä kaikki pelit on ollu tosi kivoja, vastustajat mukavia ja oikeella asenteella mukana. Tottakai turnaukseen kuuluu voiton tavoittelu, mutta kyllä mä ainakin lähen aina turnaukseen pitämään pääasiassa hauskaa, kuten kaikki muutkin tuntuvat.

Tää kaveripelien ylistys sotussa tuntuu vaan huonojen häviäjien panettelulta. Samaten jos tykkää vaan juoda kaljaa ja tökkiä nappeja eteenpäin, on kotipelit varmasti turnauksia mukavampia. (Ei toki sillä ettei turnauksessa juotais kaljaa ja tökittäis nappeja eteenpäin).
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Half-breed

TheEmu kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:
Mä en oo ikinä ymmärtäny tätä lausetta, että turnauksessa pelataan voitosta ja kaveripeleissä pidetään hauskaa. Oon mä aika monta turnausta kiertäny ja käytännössä kaikki pelit on ollu tosi kivoja, vastustajat mukavia ja oikeella asenteella mukana. Tottakai turnaukseen kuuluu voiton tavoittelu, mutta kyllä mä ainakin lähen aina turnaukseen pitämään pääasiassa hauskaa, kuten kaikki muutkin tuntuvat.
Juu varmasti turnaukseen mennään pitämään hauskaa, mutta silti pyritään voittamaan niitä pelejä, jolloin armeijaan otettaan mukaan niitä kustannustehokkaita yksiköitä joilla voitetaan pelejä. Tietysti sinne voi mennä myös ihan vain pitämään hauskaa minkälaisella listalla haluaa, mutta jos sitä turneevoittoa hakee, niin silloin lista tehdään kustannustehokkaaksi.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Kyllä minä ainakin pyrin voittamaan myös ne kaveripelit?? Musta ei ole oikein pelata paskasti ja tahallaan hävitä, ihan vaan siksi että voittamisesta ei saa palkinnoksi edes pisteitä. Se ei ole oikein itselle, eikä vastustajalle. Tuntuuko susta hyvältä "kaveripelissä" (onko sulla kavereita?) kun voitat (jos), koska vastustajasi pelaa tahallaan kuin apina, verukkeella että kyseessä on "kaveripeli"?
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Pelaatko sinä kaveripeleissäsi täysiä aina? Ehkä tässä tarkoitettiin että kaveripeleissä kokeillaan jännempiä listoja ja sellaisia yksiköitä jota ei ole ennen (ainakaan paljoa) käyttänyt...
IRiaD
Peliporukkavalvoja

jupu_mies kirjoitti:Pelaatko sinä kaveripeleissäsi täysiä aina? Ehkä tässä tarkoitettiin että kaveripeleissä kokeillaan jännempiä listoja ja sellaisia yksiköitä jota ei ole ennen (ainakaan paljoa) käyttänyt...
Half-breed kirjoitti: Juu varmasti turnaukseen mennään pitämään hauskaa, mutta silti pyritään voittamaan niitä pelejä, jolloin armeijaan otettaan mukaan niitä kustannustehokkaita yksiköitä joilla voitetaan pelejä. Tietysti sinne voi mennä myös ihan vain pitämään hauskaa minkälaisella listalla haluaa, mutta jos sitä turneevoittoa hakee, niin silloin lista tehdään kustannustehokkaaksi.
Ei jeesus, taas sitä mennään...

Siis ihan suora kysymys kaikille niille, joiden mielestä turnauspelaaminen / täysiä pelaaminen ja "kaveripelaaminen" sulkee toisensa ulos: miksi ihmeessä te oletatte, että kilpailuhenkisestä pelistä ei pysty nauttimaan ihan samalla tavalla kuin tavallisesta pelistäkin? Laskeeko joku muka oikeasti mukavammaksi peliksi sen, että lepsuillaan ja pelataan "kaveripelihengessä" tahallaan huonosti kuin sen, että ihmiset ihan oikeasti pelaa tosissaan ja reilusti toisiaan vastaan niin hyvin kuin voi? Jotain vasta-alkajaa vastaan pelatessa nyt vielä ymmärtää jos kustaan tahallaan (itse teen esittelypeleissä aina näin, jos vastassa on joku hammeriin täysin uusi ihminen) mutta ihan peliä pelaavaa ihmistä vastaan se on aika säälittävää. Sori, mutta kun nyt ei vain jaksa tajuta. Olen nyt kiertänyt joukon oman porukan turnauksia, yhden GT:n ja yhden Fanatikin, kumpaankin hammeria on tullut pelattua kaksi vuotta erittäin aktiivisesti niin "turnauspelinä" kuin "kaveripelinä", ja voin sanoa että parhaat pelatut pelit on aina olleet ns. turnauspelejä, joissa on pelattu kovaa, osaavasti ja virheistä armahtamatta.

Eiköhän sen pelin hauskuus kuitenkin riipu niistä siisteistä tilanteista, onnistumisen tunteista ja mukavasta vastapelaajasta. Selittäisittekö, miten kilpailuhenkinen ja kova pelaaminen jotenkin väheksyisi edellisiä aspekteja? Enemmän mua vituttaa jos vastustaja "kaveripelihengessä" tekee itselleen tarkoituksella paskan listan ja pelaa hassusti siksi että se on "hauskaa". Silloin ei oikein se voittokaan tunnu miltään, pelaaminen on parhaimmillaankin melkoista raastamista ja näin, ja mahd. häviö vituttaa oikein olan takaa. Kyllä se vastapelaaja voi olla mukava ja miellyttävä ihminen vaikka hakkaisikin sun armeijas maahan saavillisella demoneita kerta toisensa jälkeen.

En yritä dissata ketään tai ottaa tässä matsissa kumpaakaan puolta, uskokaa pois. Jos rehellisesti puhutaan, niin olen kumpaakin puolta vastaan. Mun mielestä selvästi sosiaalisen, vastapelaaja tarvitsevan kilpailupelin jakaminen "kisapeliksi" ja "kaveripeliksi" on ihan helvetin hölmöä, koska kumpikin jako sotii itse pelin ideaa vastaan. Aika ajoin noi termit pomppaa esille ja niitä tykätään käyttää ja niistä tykätään riidellä vaikka koko hommassa ei ole mitään pointtia.

Siis: Pelatkaa, älkää nyt jaksako tapella siitä miksi osa pelistä pitäisi käsittää koko peliksi.
Oberon

Hyvin puhuttu.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

No joo se on kyllä yksi hauskimmista peleistä kun pellasin uzia vastaan. Ainoa mikä siinä harmitti oli se että hävisin masalla;). Noh ehkä welffit ei oikeen pärjää 3 yksikköä korille ja thirsterille... Mutts joo palataan takaisin niihin darke´lffeihin
Teknik

Viesti Kirjoittaja Teknik »

Miksi Shadeille suositellaan GW? Eikös hiedän pitäisi tappaa sotakoneen crewiä NOPEASTI? Siis, kyllä chargessa he ovat vaarallisia, mutta jos epäonnistuvat tappamaan kaikki, niin sitten on mahdollisuus menettää pari shadea. :/

Miten kannattaa Deployata 2 Reaper Bolt Throweria? Vierekkäin, että jos vaikka toisesta kuolee crewi pois niin toisesta voi mennä yksi siihen? Vai kaukana toisista niin että vihollisen pitää valita kumpi tappaa Fast Cavalrillaan ja/tai Scouteillaan (Siis 1000 peleissä).

Witch elves... En näe näille mitään käyttöä... Juu, hyvät statsit, 3 attackia Frenzyn kanssa, poisoned attacks ja ovat vielä halpoja, mutta T3 ja no armour save on minusta aika huono... :/
Half-breed kirjoitti:Teknik oli kerrankin oikeassa.
Koulu on taas, koulu on taas, reput täynä kirjoi!
Oberon

1:S3 on huonompi ku S5->tapat ne nopeammin sillä GW:llä, sekä S5:llä pystyt uhittelemaan kaikenlaisia juttuja etkä vaan sitä yhtä gobboboltteria.

2: Erikseen jos sulla ei oo tarpeeks juttuja estämään chargea niihin, ja muutenkin kentän reunat on hyviä paikkoja, ritarit tykkää jos boltteri ampuu kyljestä ja silleen.

3: on se aika huono yhdistelmä joo, koita pottaa ja johan toimii.
MYYN CSM&DA-armeijaa!

DragonRider

Viesti Kirjoittaja DragonRider »

Anteeks kaikki,mutta en halunnut postata uutta topiccia kun tämä ajaa lähes tulkoon saman asian.
Asiaan:
Dark elf armeijaa aloittamassa mikä viimeisimmästä viestistä taisi tulla ilmi.
budjetti 149e mitä ostaa (army book hoidossa) ?
saako tuolla summalla jo 2000pts armeijaa?
Armeija voisi olla mukava ja hyvin toimiva. Ei kovin kallis kuitenkaan...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Perusteet”