"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Faban kompit

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

ManAtArm

Re: Faban kompit

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Hapid kirjoitti: mulle on ihan sama vaikkei laitettas pelipöydälle maastoa lainkaan :D
Jee! Vapaita chargeja puolesta kentästa eteenpäin mitä tahansa kohdetta kohti.

Juu ei, tulis pirun tylsää, ei tuossa pärjaisi kuin ampuvalla, nopella tai raskaasti panssaroidulla armeijalla. Ja juu, onhan se kivaa että jokin blokkaa näköä, saa suojaa tykeiltä, mutta juu onhan ne puut hankalia sen lossin suhteen, mutta kun oikein äijänsä asettelee niin ei siltä muut kuin skirmisherit ryntää. mitä ammunnan suojaan tulee niin sotakoneilla voisi toimia se että se ammus törmää puuhun eikä mene läpi, poikeuksena kiven heittäjät joitka voi ampua muutenkin vaikka eivät näkisikään :P.

(muissa uutisissa: tuli vihdoin hankittua Graalin ritareita, niin päätelkää siitä mitä jatkossa tulee kohdattua)
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Henkka1986

Viesti Kirjoittaja Henkka1986 »

No onpahan muilla seuraavassa liigassa mahdollisuuksia kun et oo täällä päin =) (gobliini)
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

syrja kirjoitti:Ihan hyvältä vaikuttaa, muutama viilaus ehdotus ja Blää blää bläää...
Itse en edes muista miten 7th:ssa tuo pisteiden jako menee, pitänee kerrata näemmä sääntöjä. Pöydän neljänneksien pois jättäminen tuskin on ongelma kenellekkään, paitsi niille jotka pelaavat kääpiöitä vastaan eivätkä saa ilmaiseksi 200VP:tä
Tarkistan nyt kuitenkin viellä miten noita VP jaetaan tapetuista määristä yms. ennen kuin nuijalla isken pöytään asian päätetyksi. Joka tapauksessa enemmistön ääni tällä pisteytys tavalla on eli eiköhän se sääntöpakettiin tule.

20-0 sääntö nyt on neämmä kirjoitettu hieman liian epäselkeästi. Tiedät kyllä mitä tarkoitan säännöllä, mutta ehkä se on hyvä ottaa pois tai ainakin muokata niin ettei sääntöä itsessään päästä hyväksi käyttämään. Määritellään vaikka uusi sääntö jotenkin näin:Toistuva tahallaan väärinpelaaminen/huijaaminen johtaa pisteiden menetykseen tai pahimillaan hylkäämiseen. Selvien sääntöjen kiertely porsaanreikien avulla lasketaan myös tahallaan väärinpelaamiseksi/huijaamikseksi.
Kuten sanoitkin niin tuskimpa tälläisiä tilanteita edes syntyy, osallistujat kuitenkin hyväksyvät säännöt kun ilmoittavat ottavansa osaa liigaan.

Tiheänmetsän marssi sovelluksen olen valmis hylkäämään täysin, ehkä se jopa on täysin fiksua niin ei sekoiteta pakkaa. Itse ehkä maalailen liikaa mahdollisia kauhukuvia metsän osalta ja ruokin mieltäni siten väärästä päästä.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Runt kirjoitti: 20-0 sääntö nyt on neämmä kirjoitettu hieman liian epäselkeästi. Tiedät kyllä mitä tarkoitan säännöllä, mutta ehkä se on hyvä ottaa pois tai ainakin muokata niin ettei sääntöä itsessään päästä hyväksi käyttämään.
Joo tiedän, hyvä et muokkaat. Muuten meikäläinen voi ikävänä ihmisenä käyttää sitä hyödyks
Runt kirjoitti: Tiheänmetsän marssi sovelluksen olen valmis hylkäämään täysin, ehkä se jopa on täysin fiksua niin ei sekoiteta pakkaa. Itse ehkä maalailen liikaa mahdollisia kauhukuvia metsän osalta ja ruokin mieltäni siten väärästä päästä.
Joo ei sen nyt niin ihmeellinen juttu pitänyt olla. Alunperin ajatuksenani oli vain, että oli metsiä kuten sääntökirjassa. Ja lisäksi LoSsin blokkaavia mettiä. Mutta innostuin sitten kehittelmään kunnon ryteikköjä niistä.
Mutta mitä yksinkertaisemmalla päästään menemään niin aina parempi.

Pistelaskuun mulle käy kaikki paitsi 8 viralliset säännöt. Jokin näistä(?):
- joko nykyisellään
- kuten nyt paitsi multiW tyypit pitää tappaa kokonaan, et niistä saa pojot
- tai 7 malliin. Täydet pisteet tuhotuista yksiköistä, puolikkaat jos puolet tai yli tapettu, samoin multiW jutuista saa puolikkaat pojot jos puolet haavoista pois. Mutta ei mitään neljännes touhuja.

Niin ja tietty lippu+kenu bonarit oli sitten mikätahansa systeemi käytössä
ManAtArm kirjoitti: tuli vihdoin hankittua Graalin ritareita, niin päätelkää siitä mitä jatkossa tulee kohdattua
...onkos ne sellaisii harmait vai sellasii metallisii...siis väriltään...ainiin alustois on myös mustaa....:D

Joo ja toi ei tarkottanut et figut tarvis olla maalattuja ja fillerit käy edelleen. Ei vaan voinu vastustaa kiusausta.
Viimeksi muokannut syrja, Ti 24.04.2012 23:32. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

Mitä eikö Graalin ritarit olekkaan läpinäkyviä?

Jos 7th:ssa pistelaskuna oli tosiaan tuo vähintään 50% niin itse muuttaisin pistelaskun 25%. Tämä vain ja ainoastaan sen takia ettei tehdä hordelautoista liian pelattavia. 50%:lla joudun pelaamaan kolmea isoa letterilauttaa ;) Toki jo tuo 25% pistää miettimään hieman kannattaako niitä pieniä yksikköjä peluuttaa koska pisteitä irtoaa todella helposti. Toki tuo laittaa ajattelemaan myös mikä on yksikköjen suhteen paras mahdollinen määrä. Liikaa pisteitä yhdessä unitissa saattaa kostautua esim yhteen panic heittoon.

Maaston asettelusta yms. Pistetään että molempien pelaajien on tuotava pelipaikalle 4.kpl GW:n omia maastokappaleita, tai häviää pelin. Lisäksi maastot tulee olla julkaistu vasta 8th:n aikana koska pelaammehan me 8th:ta emmekä halua mitään mikä on vanhempaa.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
gobliini

Viesti Kirjoittaja gobliini »

haistan trollauksen
syrja

Runt kirjoitti: Maaston asettelusta yms. Pistetään että molempien pelaajien on tuotava pelipaikalle 4.kpl GW:n omia maastokappaleita, tai häviää pelin. Lisäksi maastot tulee olla julkaistu vasta 8th:n aikana koska pelaammehan me 8th:ta emmekä halua mitään mikä on vanhempaa.
Sitten taitaa jäädä moni rannalle. Ite en omista yhtään gw maastoa ja ei ole aikomusta ostaakkaan kalliita gw maastoja, kun maastoa saa tehtyä itsekin lähes ilmaiseksi. Mitäs gw maastoja Runtilta löytyy?
....Mutta pakko oli tuohon koukkuun tarttuu, kun oli tylsää

Siirretääs tuo ajatus kuitenkin tähän viestiin
syrja kirjoitti: EDIT:
Mutta vakavasti puhuen, tuli tuosta Tomin morkkaamisesta ajatus. Pitäisikös kuitenkin heittää jonkinasteinen maalausvaatimus?? En tarkoita, että koko armeija tarvisi olla huippuväreissä ja baseissa. Mutta edes jotain vaatimusta? Lähinnä ajatuksena motivoida porukkaa töhrimään ukkojaan. Itellä tietty hyvä huudella, kun seuraava poppoo on "valmis"(no ei nyt ihan ole). Mutta esim puolet pitäisi olla maaleissa tai jotain?? Tai, että liigan aikana pitäisi saada armeijasta x osuus vähintään maaleihin (tai tulee penalttia)? Eikä tarkoitus ole, että joku jäisi sen takia pois. Tai olisi esteenä osallistumiseen. Vaan puhtaasti motivointi maalaukseen. On se kuitenkin hienompi pelata, kun on näyttävä porukka kentällä. Tässä menee kuitenkin aikaa ennenkuin seuraava liiga edes alkaa. Mutta mitä mieltä?
Henkka1986

Tuo maasto homma ei oikein toimi et kaikkien täytyis ostaa se 4 gw maastoa ja maksaa niistä muhkean hinnan .Uskon et ei monellakaan oo niitä =( tuo 25% pisteytys on vähän niin ja näin esim.tapan hordesta 9 jantteria saan 0pst muuten saisi 45-100pst , tai slanni menettää 2woundia 5 stä. normaali woundi on piste hinnalta 80 pst joten 80+80=160pst ja tolla 25% lasku kaavalla saadaan 400pst slannista 100pst .
eli jää se 60pst ilmaan leijumaan =)

Toivottavasti joku tajusi mitä tarkoitin.sama juttu tossa 50% jutussa
Runt

Chapel saapui tänään postitse, siihen ne GW:n maastot sitten jäävätkin mitä omistan. Oli pakko tilata kokeilumielessä tuo Chapel ja Wathtower kun molemmat sai 18.00€/kpl ilman postikuluja. Onhan nuo GW:n maastot kalliita sitä ei voi kieltää, mutta toisaalta kestävät ne sitten hieman rajumpaa kohteluakin (muovia kun ovat).

Itse olen samaa maalausmotivaatio tsydeemiä miettinyt siitä asti kun oli puhetta porilaisesta turnauksesta. Jos nyt jokin asia pitäisi valita motivoimaan maalaamista niin:
-Pelikentällä on kaksi armeijaa joista toinen on maalattu kokonaan ja toinen vain osittan, kokonaan maalatun armeijan omistaja saa +1 aloitus heittoon.
Modeleita en lähtisi tässä laskemaan, armeija joko on kokonaan maalattu tai ei.

Samaan kastiin maalaamattomien figujen kanssa voisi laskea proxyttamisen? Kannustaisi myös hankkimaan ne oikea modelit armeijaansa, moni kun tuntuu proxyttavan vuosi toisen jälkeen aikomustakaan hankkia figua.
Toki mikä nyt sitten todellisuudessa on proxyttamista, pelaan light lorea mutta ulkoisesti velhoni edustaa lore of fireä.
Kenties rajan voisi vetää siihen että figun tulee olla modelia kuvaava ulkoisesti sekä oman armeijan modeli. Esim Welf maagi empiren armeijassa olisi proxyttamista. Conffauksetkin sotkevat asiaa hieman mutta en lähtisi tekemään siitä ongelmaa, yleisesti conffaukset kuitenkin edustavat hyvin kuvaavasti omaa armeijaa. Seuraavaksi kysytäänkin sitten miten unit filtterit tulkitaan laskennassa. Tyhjän pasen laskisin proxyttamiseksi mutta täytettyä basea en.

Tosiaan hyvä se on huudella kun on armeija maalattuna kuten syrja totesikin. Tosin nykyistä listaani en laskisi täysin maalatuksi johtuen parista filtteristä. Seuraavaa liigaa jos ajattelee niin täysin maalatun armeijan saan kasaan helposti, mutte pelitehollisesti siitä ei olisi juuri mihinkään koska Empire sai uuden kirjan. Osittain siis olen maalaamattomien armeijoiden omistajien joukossa, mutta ääneni annan asian puolesta, motivoi se myös itseäni maalaus urakkaan.

Henkka en ole aivan varma oletko kuinka tarkkaan komppiehdoituksia lukenut, mutta tämän hetken ehdoitusten mukaan oltaisiin päätymässä siihen että multiwound modelit pitää tappaa kokonaan saadakseen pisteitä. Esim Slannilla kun on 5w niin neljä tehtyä woundia ei vielä tuottaisi pistettäkään.
Onhan tuo suht härskiä meininkiä toisaalta mutta toisaalta ymmärrettävää, yhtä lujaa se möllykkä siellä vastassa lyö oli woundeja kuika vähän jäljellä (Tankki ei lyönyt mutta sekin sääntö muuttui).
Toki voisihan tuota 50% sääntöä harkita isompiin mölleihin, uskoisin että tuo 50% sääntö vielä olisi sellainen joka rohkaisee esim pelaamaan esim lohikäärmeitä. Hmm... ****** Nyt tajusin jotain todella rumaa tähän liittyen xD No ei siitä sen enemäpää, pitää vain keskittyä tappamaan ne möllit jos niistä haluaa pisteet. Armeijalistojen tekoa kannattaa myös miettiä miten ne möllit tapetaan jos tällä säännöllä mennään.
Henkka1986

juups eli nyt tajusin , eli pelikentät täyttyy moni woundisista ukoista =)
gobliini

Ehkä mun pelimenestystä selittää se, että mä en välitä asioista jotka pyörittää pisteissä nappulakauppaa. Mä tähtään siihen, että pelin lopussa vastustaja on lyöty, nöyryytetty, nyljetty ja puettu päälle. Ei ne multiwoudit kovin paljoa ratkase enää siinävaiheessa kun ne on kokonaan tapettu. Loharilla pääsee kieltämättä näppärästi vielä viimeisellä woundilla lentämään piiloon ja pakoilemaan loppupelin. Naurettavaa pelleilyä se vaan on.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

gobliini kirjoitti:Mitä vikaa juodaan kaljaa, viskotaan noppaa ja pidetään hauskaa on? Ihan hyvinhän mäkin oon pärjänny ;D
Liigapelit pelataan kunnolla. Olut & maggara -pelit jätetään sitten vapaa-ajalle. Tuskin kukaan meistä tykkäisi, jos jäkiksen MM-kisat pelattais vähän sinnepäin, kun pelaajat haluaa vaan pitää hauskaa. Ei hauskanpito ole kielletty liigapeleistä, mutta koska ne kuitenkin ovat töh virallinen liigapeli, niin jotain rotia silti niihin.

Pistelasku seiskan mukaan on paras ratkaisu. Niitä lisäpisteitä nurkista yms. voi poistella tarpeen mukaan, mutta yksiköistä saatavat pojot on parhaimmat tuossa. Voi kyynel jos ei saa joka haavasta pojoja. Ei meistä kukaan saa myöskään tikkaria jokasesta onnistuneesta työ-/koulutehtävästä. Jos yksikkö jäi yhen jantterin päähän siitä että se tiputtaisi pisteitä, niin kudos vastapuolelle järkevästä liikkumisesta kun säästi pojoja, tai for shame sinulle kun et saanut iskettyä tarpeeksi lämää siihen. Ei voi mitään gg.

Useamman haavan äijistä pojoja seiskan mukaan on myös edelleen paras ratkaisu. Naurettavaa, että kaveri pitäisi tappaa kokonaan pojoja saadakseen.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
gobliini

Nykyään kannattaisin tuota 25% sääntöä yksiköissä, sillä yksiköiden koko on kasvanut. Tällöin erot voivat siis olla jo reippaasti päälle 100 pinnan. Lisää työtä tämä ei aiheuta kumminkaan.
syrja

Hmm mites tuossa 25% jutussa menis pyöristykset? aina vissiin ylöspäin? Mielenkiinnosta laskeskelin tuota asiaa. Otetaas esimerkki; 49 delf spearmania ld bannerilla ja muusikolla maksaa 318p. 25% 49:stä ukosta on 12,25 eli tässä tapauksessa kai 13 ukkoa. Tuosta heruisi sitten 79,5p (pyöristetäänkö nuokin ylös?) eli ~80p. Nyky systeemillä vastustaja olisi tienannut 13x6p(yksittäisen warrun hinta)= 78p Elikkäs aikas tasoihin menee. Sillä erotuksella, että jos haluaa lisää pojoja tuosta yksiköstä onkin tapettava taas 13 lisää. Jos nyt ymmärsin oikein.
Joo ei välttämättä huono asia. Ja kokeilemisen arvoinen juttu. Eli aiheuttaa sen, että yksiköt tehdään ehkä vielä isommiksi joten taas tarvitaan sitä pahaa dwelleriä:)
Mutta mites sitten nuo herot, möröt, sotakoneet yms? käytetäänkö niissä 50%/kokonaan tuhottu juttua?

Hmm taitaa mennä jutut uusiks...Lohariloordi, manticorebösbi, parit hydrat....joo-o joo-o. Tai hulluja pegasus heroja...:)
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Isoiksi yksiköiksi. Pyh. Oletteko nähneet listoja millä väki pelaa turnauksia? Turnauksissa kuitenkin käytetään juuri tuota "puolet puolikkaasta, täydet täydestä"-pisteytystä, ja silti niissä näkee noita pieniäkin yksiköitä pelattavan hyvin usein. Se pisteytys ei mitenkään sorsi pieniä yksiköitä, kun niistä ei saa mitään kunnon pojoja. 50 % ja 100 % rajat vaan. Enempää tarvi.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
syrja

Joo, riittää/pärjää pienemmilläkin yksiköillä. Kunhan nyt vaan pohdein ja tota Akin ehdotusta mietein. Toisaalta noihin turnauslistoihin on huono vedota. Koska tällä hetkellä näyttäis 99% turnauksista käyttävän niitä höpö ET komppeja. Ne kun rajaa yksikköjen kokoja.

Mutta kertokaas mielipiteitä siitä maalausjutusta.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

syrja kirjoitti:Mutta kertokaas mielipiteitä siitä maalausjutusta.
Liigan viimeinen peli on pelattava maalatulla armeijalla? Liian kova este? Liiga kumminkin kestää sen 4-5 kuukautta ellei enemmän..
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

en kyl ymmärtäny pätkääkään tota syrjan ja henkan lapsellista itkemistä noista mukamas "kalliista" gw:n maastoista.....mitä helkkarii niinku? iltanen vetää monta mäyräkoiraa viikos hattuunsa ja omien puheittens mukaan läyssää karkkia joka ehtoo.....oo yks viikko ilman noita niin sulla on jo monta kymmentä euroa riihikuivaa rahaa....kaljalaatikko maksaa nykyää päälle 20e ja mitä myllynenki just kehu että kappeli makso 18e.......ja eikös tuo syrja oo joku sairaanhoitaja tjn....lämäri sä ainaki oot....rahaa tulee varmaan ovista ja ikkunoista!

mun mielestä tuossa maalausjutussa oli ainaki ideaa et mun mielest se joka oikeesti näkee vaivaa siihen että armeija on maalattu ja kaikenhuipuks vielä basetettu niin kyl sen jtn plussaa pitäs saada jos vastapuolella ei oo maalattu mtn!!!!!

ja sit toinen homma mitä mä en seuraavas liigas ainakaan hyväksy millään mittarilla. jos teidän armeijalistas on joku figu ni ostakaa ny jumalauste se ukko kaupasta ja laittakaa siihen helvata pelipöydälle se sen sijaan että laitatte siihen pelkän BASEN! köyhä ei saa olla jos tätä pelii pelaa. seuraavan liigan pääprioriteetti on VARUSTEURHEILU eli tarkottaa sitä että varsinkin hero/lord tason ukot pitää löytyä ja jos tosiaan on niin laiha lompakko että pitää käyttää unit fillereitä niin tekee vaikka semmosia fillereitä että ottaa 40x40 tai 50x50mm basen ja lätkäsee siihen yhen ukon.

mitä mieltä olette jos nostetaan armeijoiden pistemäärää 2500 asti??

ja sitten semmonen vielä että jos sallittaisiin sittenkin special characterit? mutta siten että vain 1 spessu/per armeija ja sen max pistehinta esim. 200 pointtia. niin jos mäkin pelaan WoCilla niin saisin peluuttaa wulfrik the wandereria.
Viimeksi muokannut Hapid, Ke 25.04.2012 21:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Henkka1986

Siis hä !!! juon muutaman sauna kaljan viikossa , oot nyt vissii vetäny omat johto päätökset ? ja joo karkkia tulee syötyä kyllä , mut on täs ny muutakin rahan menoo kun ne maastot(gw maastoja ei oo kauheesti erillaisii ja ne puutkin on muovisia ? ja nuo pienois malli puut on itteni mielestä paljon parempia ja hienompia. Ei tuo tomb king armeijakaan ilmane oo !!! +plus kaikki muut kulut .
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

no mullon tapana tehdä aina omat johtopäätökset....niistä ei kumminkaa kannata hernettä nokkaan vetää :D
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Lukittu

Palaa sivulle “Pori”