Maastonteko artikkeleita

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
hyytelöperuna

Maastonteko artikkeleita

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Elikkäs, kuuliaisena Sotavasaran kansalaisena olen päättänyt kantaa korteni kekoon ja kirjoittaa pari maastontekoon liittyvää artikkelia. Näitä kun sattuu olemaan Sotussa mahtavat yksi!

Artikkelit käsittelisivät erilaisten maastokappaleiden valmistusta alkaen tarvike materiaaleista itse työn valmistamiseen. Tietenkin mukana olisi eri työvaiheista kuvia.

Nyt SINÄ saat kertoa millaisista asioista haluaisit artikkeleja. Kaikki ideat otetaan vastaan ilomielin, kaikki melkein mahdottomatkin. Ideana olisi vain että materiaaliset kulut olisivat mahdollisimman pienet ja materiaalit helposti saatavia.

Eli kerro mistä haluaisit maastonteko artikkeleita. Kaikki menee, fantasia ja sci-fi. Kunhan vain kuvailet tarpeeksi millaista maastoa haluaisit nähdä.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

Kaupunkimaasto olisi prioriteetti numero #1 minulle. Varsinkin sellaiset joissa on otettu huomioon epic skaala mikäli mahdollista :D
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

40k ja kaupunkimaasto sekä FB ja kaupunkimaasto. Ja jos vielä tarkennetaan 40k saa olla täynnä raunioita, mutta FB:ssä mahdollisimman paljon ehjää (Perry tyyli, WD:stä, kun eivät tarkemmin selittäneet).
Froggy

Viesti Kirjoittaja Froggy »

Aloittelioille olisi hyvä aloittaa ihan perusasioista: "Näin tehdään helppo kukkula", "tyylikään metsän valmistus" yms. Sitten vähän rotukohtaista ohjetta. esim. necronit, tytranidit ja örkit. Useat kaveripiirissäni arvostaisivat näyttävän Mordheim-maaston teko-ohjetta.
Maedhros

Kukkula- ja metsänvalmistus artikkeleita löytää Sotavasara-sivustolta jo pelkästään haulla. Monimutkaisempaa olisi kiva saada, sillä niiden ohjeista on puutetta, itse kun ei osaa edes aloittaa...
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Toisaalta, silti niitä mäenteko-ohjeita kysellään(haku on ilmeisesti vaikea käyttää), eli voisi niitäkin tehdä. ;) Mutta Itse olisin kiinnostunut jonkin sortin kaupnuknimaaston/metsän teko-ohjeista.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

40K:n kaupunkirakennelmia. Näitä kaipaisin.
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Kaupunkimaasto olisi top1 minulle. Ja sitten Fabaan helppo, nopea ja halpa puidenteko-ohje... siinä ne päällimmäiset...
niih.
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Todellakin, kunnon 40k cityfight-meininkiä. Raunioita, hylättyjä tehtaita, saastuneita jokia jne...
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Maedhros

Taitaa näköjään mennä 40k kaupunkiin. Artikkeleita toivotaan, tosin yhden löytää (Dayn) etusivun kautta.
Fárdir

Viesti Kirjoittaja Fárdir »

kääpiökuningas kirjoitti: Fabaan helppo, nopea ja halpa puidenteko-ohje... siinä ne päällimmäiset...
Siinä olisi ja tietysti "Kuinka tehdä kukkula" olisi aloittelijoille tarpeellinen.
Anki

Viesti Kirjoittaja Anki »

Jep, eli cityfight maastoa kaivattaisiin :).
SirKaarlo

Viesti Kirjoittaja SirKaarlo »

Mordheim ja FB maasto olisi jännää. Erityisesti liskoille olen koittanut tehdä, mutta ei siitä oikein mitään tule.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Elikkäs cityfightia kansa kaipaa. Täytyy sanoa että 40k ei ole erityisalaani(=en ole koskaan tehnyt maastoa siihen enkä pelaa), mutta onhan sitä pakko koittaa. Kun joskun olen miettinyt niin tuntuu että 40k:ta olisi helpompi rakennella.

Ja kukkulan sekä metsän askartelua tulee nyt ekana. Ihan vain lämmitelyksi.

Vielä tosta 40k cityfightista, haluisitteko että teen sellaisen pienen pelipöydän palasen vai irrallisia taloja sun muuta? Itselleni olisi helpompi tehdä tollaisen pienen pelipöydän palasen kun löytyy vaikka kuinka monta sellasta metri*metri kokosta ja melko ohkasta styroksilevyä.

EDIT: Ja kuvailkaa enemmän hyvä kansa, kuvailkaa. Minua ei hyödytä jos sanotaan "Tee jotain maastoo, ihan sama." No tollaisia viestejä ei ole ollut, mutta kuvailkaa!
Perzzza
Viesti:

hyytelöperuna kirjoitti:Elikkäs cityfightia kansa kaipaa. Täytyy sanoa että 40k ei ole erityisalaani(=en ole koskaan tehnyt maastoa siihen enkä pelaa), mutta onhan sitä pakko koittaa. Kun joskun olen miettinyt niin tuntuu että 40k:ta olisi helpompi rakennella.

Ja kukkulan sekä metsän askartelua tulee nyt ekana. Ihan vain lämmitelyksi.

Vielä tosta 40k cityfightista, haluisitteko että teen sellaisen pienen pelipöydän palasen vai irrallisia taloja sun muuta? Itselleni olisi helpompi tehdä tollaisen pienen pelipöydän palasen kun löytyy vaikka kuinka monta sellasta metri*metri kokosta ja melko ohkasta styroksilevyä.

EDIT: Ja kuvailkaa enemmän hyvä kansa, kuvailkaa. Minua ei hyödytä jos sanotaan "Tee jotain maastoo, ihan sama." No tollaisia viestejä ei ole ollut, mutta kuvailkaa!
Kannattaa tuossa kukkulanteko-artikkelissa (jos teet!) ainakin tämä linkki mukan: http://forums.sotavasara.net/viewtopic.php?t=20546

En ole itse hyvä tekemään artikkeleja (en ole kyllä kokeillut... :) ) mutta on sitä maastoa tullut Fabaan tehtyä foamista lankaleikkurin kanssa. Vaikkapa tällaista tuolla takana... http://personal.inet.fi/koti/perza/halfarmy.jpg. Voin kyllä olla avuksi, jos tässä koulukiireiltä ehdin!
niih.
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

Itseäni kiinnostaisi High Elffeille jokin iso linnoitus, tai muurinpätkä. Silmissäni näen kahden jättimäisen puun tai kallioiden väliin muuratun muurin, jossa olisi kaikenlaisia haltia riimukoristuksia, sekä iso portti keskellä. Saattaa mennä tosin liian monimutkaiseksi toteuttaa ja liian pienelle kohderyhmälle, mutta jos tuollaiseen tai johonkin muuhun haltia maastoon saisi step-by-step ohjeen niin olisin erittäin haltioissani :D
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Perzzza
Viesti:

Scott kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi High Elffeille jokin iso linnoitus, tai muurinpätkä. Silmissäni näen kahden jättimäisen puun tai kallioiden väliin muuratun muurin, jossa olisi kaikenlaisia haltia riimukoristuksia, sekä iso portti keskellä. Saattaa mennä tosin liian monimutkaiseksi toteuttaa ja liian pienelle kohderyhmälle, mutta jos tuollaiseen tai johonkin muuhun haltia maastoon saisi step-by-step ohjeen niin olisin erittäin haltioissani :D
Sellaisia en ole itse kenelläkään nähnyt, mutta pienehköllä googlettamisella löytyi GWn sivuilta tällainen monoliitti-ohje: http://us.games-workshop.com/games/warh ... efault.htm

Tuon kai olet nähnyt jo, mutta jos et ole, se on yksi vaihtoehto maastonpalaseksi...
niih.
Eater

Viesti Kirjoittaja Eater »

juu kaupunki maasto 40k:hon
Scythas

Viesti Kirjoittaja Scythas »

kääpiökuningas kirjoitti:
Scott kirjoitti:Itseäni kiinnostaisi High Elffeille jokin iso linnoitus, tai muurinpätkä. Silmissäni näen kahden jättimäisen puun tai kallioiden väliin muuratun muurin, jossa olisi kaikenlaisia haltia riimukoristuksia, sekä iso portti keskellä. Saattaa mennä tosin liian monimutkaiseksi toteuttaa ja liian pienelle kohderyhmälle, mutta jos tuollaiseen tai johonkin muuhun haltia maastoon saisi step-by-step ohjeen niin olisin erittäin haltioissani :D
Sellaisia en ole itse kenelläkään nähnyt, mutta pienehköllä googlettamisella löytyi GWn sivuilta tällainen monoliitti-ohje: http://us.games-workshop.com/games/warh ... efault.htm

Tuon kai olet nähnyt jo, mutta jos et ole, se on yksi vaihtoehto maastonpalaseksi...
Kiitos vinkistä, mutta arvasit oikein, onhan tuollainen tullut huomattua, ja lähes jo työn alla ;)
Jussi Nurro
Kuopion Figupelaajat KuoFi ry
KuoFi.net
Eater

Viesti Kirjoittaja Eater »

niin muuten 40k kaamos maastoo tarvitaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”