"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

ruoste...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
bonesripper

ruoste...

Viesti Kirjoittaja bonesripper »

No se on ruoste... Kiinnostais vaan tietää, että miten ihmiset maalaa yleensä ruosteen. Siis en nyt tarkota mitään washaamalla (enkä moshaamalla) saatua kiiltävää värikerrosta. Aattelin maalata necronini ruosteella ja jollain ei vielä päätetyllä värillä. No pitäis saaha kumminkin sellanen kunnon ruosteväri. Jos ihmiset omistaa vähänki vanhempia autoja nii renkaita vaihettaessa kyllä näkee kunnon ruostetta... if you know what i mean.
Nahka

Viesti Kirjoittaja Nahka »

Ruostehan on rosoista. Heitä todella hienoa hiekkaa maalin sekaan ja sitten vaan highlittaat sitä maalikerrosta. Ainakin itse lähtisin rakentamaan sitä tältä pohjalta.
Kuolema on deathia!
bonesripper

No sen rösösyyden aattelin saavuttaa mastonin spreillä. Sitä kun suihkuttelee nii helposti tulee sellanen ihan hieno rososuus siihen. Pitäis vaan se väri tietää. Perstuntumalta on vähän paha mennä sekottelemaan sitä. Ei oo nimittäi silmää noitten värisekotusten kanssa.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

sellanen punaruskea väri rokkaa
bonesripper

Pitää varmaa ottaa hirveekasa ruskeita värejä ja käydä tylysti vaan sekottamaan ja kokeilemaan mistä tulee hyvä. Ehkä sitten voin jakaa viisauteni teidän kanssa. Se kyllä varmaa menee siihen, että jaatte viisautenne miun kanssa eli sanotte mikä on perseestä ja mikä olis kohtuuhyvä :)
jamovoima
Valvoja

aloitappa miniaturepaintsin pähkinän ruskeasta, mie voin vaik toimittaa sitä kokeilumäärän siulle jos siul ei oo sitä.
bonesripper

Onhan sitä varastossa tuolla... et uskokkaan miten paljon miulla on sen riistofirman maaleja ;)
jamovoima
Valvoja

niin sehän on se riistofirma ja citadel ei...
Über Cheddar
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Über Cheddar »

Itse ainakin oon ruostetta maalannu sillain että oon sekottanut johonkin metallin sävyyn (yleensä pronssiin) ruskeeta, mustaa ja punasta.. niitä kun sekottelee tarpeeks kauan eri variaatioilla niin eiköhän sieltä sopiva sävy löydy.
KhorneWorship

Viesti Kirjoittaja KhorneWorship »

jamopower kirjoitti:niin sehän on se riistofirma ja citadel ei...
Niinpä! Kun vertaillaan niitä hintoja...
Blood for the Blood God!
Nauku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nauku »

KhorneWorship kirjoitti:
jamopower kirjoitti:niin sehän on se riistofirma ja citadel ei...
Niinpä! Kun vertaillaan niitä hintoja...
MP on nostanu hintojaa miltei citadelin tasolle...

ja takaisin aiheeseen: ruskeeta alle ja jotain metalli väriä kuivaharjaamalla päälle
The same line three times. The same line three times. The same line three times.
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

bonesripper kirjoitti:No sen rösösyyden aattelin saavuttaa mastonin spreillä. Sitä kun suihkuttelee nii helposti tulee sellanen ihan hieno rososuus siihen. Pitäis vaan se väri tietää. Perstuntumalta on vähän paha mennä sekottelemaan sitä. Ei oo nimittäi silmää noitten värisekotusten kanssa.
Itse olen kokeillut käyttää sellaista ainetta kuin "panssarimaalin liukueste". Aine on hyvin, _hyvin_ hienojakoista jauhetta. Sitä voi sekoittaa maalin sekaan ja maalata. Koholle jäävät kohdat voi sitten varovasti drybrushata. Jauhe tuhoaa helposti pensselin, joten vanhalla pensselillä kandee kokeilla.
bonesripper

Onks tätä kyseistä ainetta saatavilla mistä?
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

Mistä tahansa rautakaupasta, josta saa maalejakin.
Ostin omani Anttilasta. Maksoi jotain 50mk purkki silloin.
Yhdestä purkista jauhetta riittääkin sitten loppuelämän tarpeiksi, jos sitä käyttää vain miniatyyrien kanssa puuhailuun.
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Eiköhän se necroneilla se ruostumattoman materiaalin valmistus onnistu kun ovat kuitenkin niin edistynyttä teknisesti... Mutta jos haluat hyvän näköistä ruostetta niin kyllä kannattaa washata chainmail ensin kahdesti punaruskealla ja sitten vielä ohuella mustalla josta tulee kiva metallinen mutta ruosteenvärinen kokonaisväri. rosoruoste voi olla hiukka liian räikeää näyttääkseen hyvältä...
Henri Ketonen

Pompompom

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Itse ruostutin Necronini Chestnut inkillä.Sitä ei kuitenkaan kauheaa tippaa kannata siihen tuikata. :twisted:
zqmfgb
bonesripper

Koitin kyllä ilmasta etten halua niitä washi ruoste neuvoja. Sen kyllä osaan, eikä siitä tähän mennessä ole hirveän hyvännäköstä tullu. Koitan saaha neuvoa sellasen oikeen ruosteen tekemisestä. Kiitos kumminkin neuvosta.

Pitää kattoo maalaanko ne necronit sittenkää ruosteen värillä. Se hiekkaidé oli aika hyvä, varmaan kokeilen sitä. Luulen kuitenkin, että se on tossa mittakaavassa vähän liian isoa se hiekka. No pitää tunnustella ja miettii. Puna-mustakin vähän houkuttais värivalintana, mutta sitä on tullu maalattua niin paljon, et en sitten tiiä. Noh, katellaan...
maddog

Viesti Kirjoittaja maddog »

Entä negatiivi-idea? eli maalaa vaikka mustalla, pese valkealla ja sitten punaisella ja kuivasivele mustalla. Täten kaikki syvennökset ja saumat aivan kuin hehkuvat punaista energiaa koneen sisältä...

Kannattaa testata ennen kuin alkaa kaikkia figuja maalaamaan...
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

Tuota noin... muistaakseni nämä värit tekevät jännää:

-Tin bitz (tai mitä nyt olikaan) sekoitettuna Dwarf Bronzeen
-Mukaan hiukan blood redia. kaiketi...

Kokeile ja kerro jos onnistuu!
Elffi

Viesti Kirjoittaja Elffi »

Itse kokeilin Dwarf Bronzea ja Beaten Copperia, ja ne näyttävät ihan hyviltä. Mutta en tiedä sitten miten se sopii sinun figuihin, mutta kokeile vain ja kerro miltä nayttää
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”