"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Sprayden turhamaisuus

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Gobirin

Sprayden turhamaisuus

Viesti Kirjoittaja Gobirin »

Siis on tota sprayta tullut käytetttyä jo pidemmän aikaa ja kun se on aika lopussa niin etsiskeli varakeinoa että se riittäisi ainakin heroihin. No kokeilin eka ihan vaan suoraan maalusta joka oli kauhea kokemus. Maalia ei jääny kun kymmenesosa siitä mitä siihen olilaitettu. Sitten kokeilin inkkiä. Wau totesin se on tosi hyvää ja menee just sinne minne sen pitääkin. Koko figu saa alusmaalin ja koho kohdat erottuvat selvästi syvennyksissä. Tämä voi tuoda paremman varjostuksen ukkoihin. Eli mitä järkeee on ostaa spraytä jos on inkkiä sitä ihan pikkusen ja se ajaa saman asian kun maali ja kuivuu 30 kertaa nopeemmin. Oletteko itse huomannut sen hyödyn?
Goblinisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Goblinisti »

Huomaa, että kama, joka on spray-putelissa ai laisinkaan ole samaa ainetta kuin purkkimusta. Purkkimusta on vain mustaa maalia, spray vaikuttaa lisäksi myös maalien kiinnittyvyyteen.
hyytelöperuna

Viesti Kirjoittaja hyytelöperuna »

Siis inkkihän on mustaa maalia+jotain ainetta joka saa sen menemään syvennyksiin+se kiiltää, eli periaatteessa mustaa+saippuaa+vettä. Tulee melkein sama tulos. Paitsi että maalattu undercoatti lähtee irti paljon helpommin kuin spray. Eli sprayssa on se hyvä, että se ei irtoa.

Itse olen huomannut, että jos musta ei peitä kaikkea mitä olet sprayannut, niin heittää sitä undercoattia+veden+saippuan sekotusta, mitään inkkiä kannata. Kiiltää, ja omat sekotukset ajaa saman asian.
ankara halla
Valvoja

Viesti Kirjoittaja ankara halla »

Pohjamaalilla on pääsääntöisesti kaksi tarkoitusta. Auttaa muita maaleja pysymään paremmin kiinni figussa ja muut maalit peittävät paremmin pohjamaalin päälle kuin suoraan muoviin/metalliin (esim. keltainen näkyy paljon paremmin valkoisen/harmaan päällä kuin suoraan muovissa, esim. metallivärit peittävät paremmin mustan päälle kuin suoraan pewteriin).

Inkki ei tarjoa kumpaakaan näistä ominaisuuksista.
"Minä en kärsi mielisairaudesta, minä nautin joka hetkestä!"
mEnths

Viesti Kirjoittaja mEnths »

No spray on ainakin mielestäni vaivattompi käyttää ja melko kannattava ostos sillä maalia/inkkiä kuluu kuitenkin enemmän kuin spayatessa. Ja inkkiä itse käytän tosiaan siihen varjostukseen eli mitä hyötyä on tehdä figuun varjostukset, jos maalaa vielä päälle? Siispä sprayllä pohjamaali ja inkillä varjostukset (piste.)
Taarne

Viesti Kirjoittaja Taarne »

Sprayn hinta/laatusuhde on todella hyvä, kunhan ostaa 3e/purkki -hintaan Mastonia. Periaatteessa GW:n tuotteenkin suhde on aivan hyvä, sillä ilman sprayta maalaus on turhauttavaa, samantasoisen tuloksen saaminen kuin sprayn kanssa kestää todella kauan, ja maalipinta tuhoutuu hetkessä, verrattain.

Sen jälkeen kun maksaa 15 euroa hassusta spessucharrujalkamiehestä, ei sprayn hinta tunnu missään. Fork it out, bitch.
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Jos haluaa säästää hermojaan niin ostaa sen sprayn vaikka sitten GW:n hinnalla...
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
purple

Viesti Kirjoittaja purple »

niin ja ei pidä unohtaa että se on paljon nopeampaa spraylla. itse käytän aina sprayta, ja se mitä käytän on maston matta musta, hinta n.3,5e. suosittelen
viimeinen naula tämän harrastuksen arkkuun on isketty.
Jc42

Viesti Kirjoittaja Jc42 »

Mopticolor on hyvä spray(mattaa en ole kokeillut)maaston tekoon mutte ei figuihin, ainakaan se kiiltävä... Jättää tahmeaksi ja sormen jäljet jää vielä 4 h päästä...
I.C. Wiener
Viesti:

Viesti Kirjoittaja I.C. Wiener »

Jc and The lizzkot kirjoitti:Mopticolor on hyvä spray(mattaa en ole kokeillut)maaston tekoon mutte ei figuihin, ainakaan se kiiltävä... Jättää tahmeaksi ja sormen jäljet jää vielä 4 h päästä...
Kuullostaapa todella hyvältä. Mitäs hyvää siinä on Mastoniin tai GWn purkkiin verrattuna? Saa olla todella halpaa.
The wheels of his mustang exploding on the highway like a slug from a .45
True death: 400 horsepower of maximum performance piercing the night
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Minun mielestä siitä tulee oguempi kerros ja laatu on muuten samaa...
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”