Greenskinneillä rottaa bashaamaan....

Jos sinua askarruttaa, kuinka pärjätä ystäväsi voittamattomalle porukalle, täältä voit saada vinkkejä armeijasi kokoonpanoon sekä vastalääkkeitä erilaisten vihollisyksiköiden kohtaamiseen.
waaagh

Greenskinneillä rottaa bashaamaan....

Viesti Kirjoittaja waaagh »

Juu, eli kaverin Skavenit pitäisi pistää matalaksi.

Itsellä on tällä hetkellä 10 savage possupoikaa, 10 wolfraideria,
40 nitegobboa (3 fanatic) ja spear chukka... sitten on vielä savage orc shaman jalkaisin ja possulla

Lisäksi ostan/saan joululahjaksi:

orkkipoikia, savageorkkipoikia, ehkä lobban, lisää nitegobboja tms.

Eli clanrat/plaguemonk tms. armeija pitäisi lyödä paskaksi.
Kiitos jo etukäteen ;)

edit:
niin eli jollen selväksi tehnyt avun tarpeessa olen ;b
Ostan Night Goblineita, Fanaticeja, Orc/Savage orc / black orc boyzeja, rock lobba yms..
Vala

Re: Greenskinneillä rottaa bashaamaan....

Viesti Kirjoittaja Vala »

waaagh kirjoitti:Juu, eli kaverin Skavenit pitäisi pistää matalaksi.

Itsellä on tällä hetkellä 10 savage possupoikaa, 10 wolfraideria,
40 nitegobboa (3 fanatic) ja spear chukka... sitten on vielä savage orc shaman jalkaisin ja possulla

Lisäksi ostan/saan joululahjaksi:

orkkipoikia, savageorkkipoikia, ehkä lobban, lisää nitegobboja tms.

Eli clanrat/plaguemonk tms. armeija pitäisi lyödä paskaksi.
Kiitos jo etukäteen ;)

edit:
niin eli jollen selväksi tehnyt avun tarpeessa olen ;b
Auttais ainakin jos kertoisit kuinka suurella armeijalla aiotte pelata?? Niin pystyis paremmin neuvomaan.. Toinen spear chukka ainakin kannattaa ostaa, kun niitä saa kaks yhteen special slottiin ja ovat yleensä vähintään pisteidensä arvoisia.
"The board is set. The pieces are moving"
waaagh

Kuinka suurella....1000-2000 tjsp
Ostan Night Goblineita, Fanaticeja, Orc/Savage orc / black orc boyzeja, rock lobba yms..
waaagh

hiljasta :evil:

Apua siis kaivataan _edelleen_
Heksa

Viesti Kirjoittaja Heksa »

No tota ota oletan että kohtaat kaiketi perus skaven horden paljon ukkojo muutama nopea ja pari ampujaa kohtalaisesti magiaa ja muutama kova ukko no voiton avain on yrittää tuhota tai jotenkin pysäyttää tai sammutta se osa armeijasta joka estää voiton.
Esim. Warppi salama kiusaa ota pari dispell scrollia. joskus ratkaisut eivät ole niin yksin kertaisia.

Tässä vähän ilkeämpi ongelma mihin itse olen törmännyt sotakoneet.
Ne on vaikeasti metsätettäviä etenkin örkeillä koska ei ole lentäviä ukkoja. No kannattaa kokeilla saada velholle ´Eadbutt loitsu tai mikälieneekään ja vain tappa weapon teameja niillä taisi olla T3 ja yksi W.

Flankit ovat tärkeitä ja rotille erittäin tärkeitä koska ne saavat ld ponusta jotenka jos saat sen pois niin olet yleensä voittanut taisetelun tuo peliin myöskin sota koneita lobbaa ja doom diveria niillä voi korkeintaan heikentää rottia ei aiheuttaa hirveitä tappioita. Fanatic ovat aika heikkoja rottia vastaan koska rottia on aivan liikaa mutta on niillä pari todella kallista yksikköä esim. Rat ogret ja plague cancer bearer ja joitain muuta.
Muista vain heikennä rottia vähän ei ole väliä onko sinulla voima 4 tai ei ota mielummin lisä hyökkäys kaikkille joille siitä on hyötyä ja jätä gobbojen liput kotiin antaa turhia VP:eitä kaverille.

Kokeile myöskin tätä tappa paljon perus ukkoja ota savage orc warboss (jos sellainen on tai jos ei ole niin BO käy) laita sille bashan kirvesja se itemi joka antaa 1+ armor saven niin sillä on 7 A ja 1+ armor mokut kuolee ja miksi nämä basha lisää hyökkäyksiä ja armori vaan suojauksen takia.
Wow miniatyyrejä aika pitkän tauon jälkeen
waaagh

up
BCool

Viesti Kirjoittaja BCool »

Tossa sulle lordi mitä kannattaa käyttää. Sillä on uniittia missä on 3 flankkia sitä vastaan 7 attackkia ja kaikkia vastaan 1+ reroll.

¤ black orc warboss 135pts
¤ boar 24pts
¤ porgos pigstikka 40pts
¤ enchanted shield 10pts
¤ armour of gork 35pts

TOTAL 244
waaagh

BCool kirjoitti:Tossa sulle lordi mitä kannattaa käyttää. Sillä on uniittia missä on 3 flankkia sitä vastaan 7 attackkia ja kaikkia vastaan 1+ reroll.

¤ black orc warboss 135pts
¤ boar 24pts
¤ porgos pigstikka 40pts
¤ enchanted shield 10pts
¤ armour of gork 35pts

TOTAL 244
Juu, mutta saako BOWBia boarille? Porko nyt on boar-kessuille ehdoton, mutta tarkoitat varmaan rankkia etkä flankkia. ;)
Vala

Viesti Kirjoittaja Vala »

waaagh kirjoitti:Juu, mutta saako BOWBia boarille?
Saa.
"The board is set. The pieces are moving"
VonLexuza

Viesti Kirjoittaja VonLexuza »

Öhm, minä olen myös örkkikomentaja jolla on onkelmia rottien kanssa.
Olen kuullut jo monesti nuo "kuinka tappaa rottamies- ohjeet". Mutta, minusta tuntuu etten koskaan pääse sinne flankkiin hyökkäämään. Aina jokin menee pieleen, jos taktiikat pelaavat niin ongelma on nopissa. Kehtaavatkin näyttää minulle vain ykkösiä! >:-(

Minulla tällä hetkellä on noin 2000 pistettä, joihin kuuluu mm. Black Orc Warboss on wyvern, kaksi goblin shamaania, Orc Big Boss on boar (korotetaan kohta lipunkantajaksi *työn alla*), 38 örkin joukko kahdella lähitaisteluaseella, 16 jousimies örkkiä, 20 Night goblinia, Boar chariot, Spear chukka (hankinnassa myös toinen), Rock Lobber lobba lobbanen, jättiläinen. Tämä on aika rosoinen lista, mutta suurinpiirtein tuonlainen. Älkääkä välittäkö pistevirheistä, joukkoja on luultavasti varastossa lisääkin. Hankinnassa on ratsujoukkoa kyllä, mutta muuten ei armeijassani mitään nopeaa ole JA listaan on myös tulossa muitakin rajuja muutoksia.

Yleensä taisteluissamme käy siten, että Skavenit flankkaavat minun joukkoni enkä minä niiden, joten.. *Köh-köh* Aina tulee selkään jotain ihmeen skirmishereitä ja muita ilkeyksiä!

Jos ei muuten tule ketään flankkaamaan, niin silloin vihernahkojeni moraali ei riitä ja kaikki lähtevät karkuun! Jokin menee aina pieleen..

Joten, olisin todella kiitollinen jos tänne saisi "Orc tactics against Skaven for dummies", niin olisin todella kiitollinen! ;)

PS: Saa nauraa!
Viimeksi muokannut VonLexuza, To 16.01.2003 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oikolukuhirvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oikolukuhirvi »

20 blackörkkiä black orc warbossin kanssa hoitaa homman kuin homman. :wink:
Griffon on suomeksi griippi tai aarnikotka. "Griffoni" on tarmokas, vankka ja maatiaismaiselta vaikuttava koirarotu.
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

VonLexuza kirjoitti: Minulla tällä hetkellä on noin 2000 pistettä, joihin kuuluu mm. Black Orc Warboss on wyvern
EI EI EI EI! Tuo tipahtaa alta aika yksikön skaveneita vastaan ja koska niillä on haltiatason LD(kunhan rankkeja löytyy) on terror aika turha. Pistä possun selkään ja possu ratsastajia johtamaan. karjuen koko ajan WAAAAGGGHHH!
, kaksi goblin shamaania, Orc Big Boss on boar (korotetaan kohta lipunkantajaksi *työn alla*), 38 örkin joukko kahdella lähitaisteluaseella,
Liian iso yksikkö. 25-30 on parempi koko. Varsinkin jos vastassa on grey seer...Plague tekee hallaa T4 tai ei.
16 jousimies örkkiä,
Hus hus hus. Nuo ei tee mitään skaveneja vastaan.
20 Night goblinia, Boar chariot, Spear chukka (hankinnassa myös toinen), Rock Lobber lobba lobbanen, jättiläinen.
Ainakin toinen gobbo yksikkö ja kasvata kokoa. Fanatikkoja harkitse. Wolf kärryt oikeastaan parempi hankinta. Spear chukkat ei oo turhan tehokkaita skaveneita vastaan. Toinen lobba tilalle. Jättiläinen on vähän niin ja niin. Warplightningit/warplightning cannon/cencor bearer repii mokoman rikki alta aikayksikön.

Täytyy sanoa että rotillani ei olisi hätäpäivää tuota listaa vastaan(ei millään pahalla).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
VonLexuza

Viesti Kirjoittaja VonLexuza »

tneva82 kirjoitti:
VonLexuza kirjoitti: Minulla tällä hetkellä on noin 2000 pistettä, joihin kuuluu mm. Black Orc Warboss on wyvern
EI EI EI EI! Tuo tipahtaa alta aika yksikön skaveneita vastaan ja koska niillä on haltiatason LD(kunhan rankkeja löytyy) on terror aika turha. Pistä possun selkään ja possu ratsastajia johtamaan. karjuen koko ajan WAAAAGGGHHH!
, kaksi goblin shamaania, Orc Big Boss on boar (korotetaan kohta lipunkantajaksi *työn alla*), 38 örkin joukko kahdella lähitaisteluaseella,
Liian iso yksikkö. 25-30 on parempi koko. Varsinkin jos vastassa on grey seer...Plague tekee hallaa T4 tai ei.
16 jousimies örkkiä,
Hus hus hus. Nuo ei tee mitään skaveneja vastaan.
20 Night goblinia, Boar chariot, Spear chukka (hankinnassa myös toinen), Rock Lobber lobba lobbanen, jättiläinen.
Ainakin toinen gobbo yksikkö ja kasvata kokoa. Fanatikkoja harkitse. Wolf kärryt oikeastaan parempi hankinta. Spear chukkat ei oo turhan tehokkaita skaveneita vastaan. Toinen lobba tilalle. Jättiläinen on vähän niin ja niin. Warplightningit/warplightning cannon/cencor bearer repii mokoman rikki alta aikayksikön.

Täytyy sanoa että rotillani ei olisi hätäpäivää tuota listaa vastaan(ei millään pahalla).
Nooh, ei ole kyllä muillakaan rotilla ole ollut mitään hätää! :D

Juu, pakko myöntää, että nuo jousimiehet ovat lähinnä vain lämpöä tuomassa. Niille saa aina nauraa! "Operaatio ihmiskilpi" tunnetaan myös meilläkin, vaikka hiukan kalliita sotilaita ovat tuohon hommaan. :D

Mutta, jotakuinkin olen itsekkin suunnitellut armeijani tuollaiseksi tulevan, rahapula on kuitenkin suuri toistaiseksi.

Mutta, miten tuollaisella joukolla voisi Flankata, niin sanotusti "Yllättää vihollinen"? ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja tuo Black Orc joukkio on kyllä ollut suunnitelmassani myös, ei ainakaan perääntyisi muiden mukana.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Taktiikat”