Dwarffit?
- Pannukakku
Plussaa:
-Kestäviä, ja kova panssari, eivät kaadu helpolla
-Hyviä ampumaan ja tappelemaan
-Korkea LD, eli eivät lähde karkuun niin helposti
-Riimuesineet joita saat itse luoda. Näistä saa mukavia comboja.
-Hyvät ja tehokkaat sotakoneet kuten katapultit, bolt throwerit, kanuunat, liekkikanuunat, gyrokopteri (tämä muuten osaa lentää!) ja organ gun.
Miinusta:
- Erittäin hitaita, tämä on kääpiöiden suurin heikkous
- Kalliita pisteissä, eli et tulee saamaan armeijaasi niin montaa sotilasta kuin esim. örkit & gobbot, empire tai useimmat muut joukkueet. Tämä tarkoittaa sitä että vihollisella on usein ylivoima.
- Eivät omaa minkäänlaista taikoimista, eli magic phasessa et saa tehdä yhtään mitään.
-Kestäviä, ja kova panssari, eivät kaadu helpolla
-Hyviä ampumaan ja tappelemaan
-Korkea LD, eli eivät lähde karkuun niin helposti
-Riimuesineet joita saat itse luoda. Näistä saa mukavia comboja.
-Hyvät ja tehokkaat sotakoneet kuten katapultit, bolt throwerit, kanuunat, liekkikanuunat, gyrokopteri (tämä muuten osaa lentää!) ja organ gun.
Miinusta:
- Erittäin hitaita, tämä on kääpiöiden suurin heikkous
- Kalliita pisteissä, eli et tulee saamaan armeijaasi niin montaa sotilasta kuin esim. örkit & gobbot, empire tai useimmat muut joukkueet. Tämä tarkoittaa sitä että vihollisella on usein ylivoima.
- Eivät omaa minkäänlaista taikoimista, eli magic phasessa et saa tehdä yhtään mitään.
Viimeksi muokannut Pannukakku, Pe 10.03.2006 18:15. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
- GobbladasSquig
Ei ne kääpiöt enää niin hitaita ole. Anvilin kanssa jopa välillä pelottavankin nopeita. Kentän reunasta ilmestyvät, 12" chargeavat minerit ovat jotain aika hurjaa.
Uudistuneiden kääpiöiden vahvimpana puolena näkisin ehkä lähitaistelun. Nyt kun on Oathstonea ja Royal Bloodia ja ties mitä, alkaa hyvin varustetun warrior-yksikönkin breakkaaminen vaikuttaa aika kovalta nakilta. Kun puolet yksiköistä ovat stubborneja ja immuuneja fearille ja terrorille, niin minkäs teet. No teurastat sotakoneet ja pyörit ympyrää. Juu, mutta kun sotakoneetkin on nykyään aika lujia.
Uudistuneiden kääpiöiden vahvimpana puolena näkisin ehkä lähitaistelun. Nyt kun on Oathstonea ja Royal Bloodia ja ties mitä, alkaa hyvin varustetun warrior-yksikönkin breakkaaminen vaikuttaa aika kovalta nakilta. Kun puolet yksiköistä ovat stubborneja ja immuuneja fearille ja terrorille, niin minkäs teet. No teurastat sotakoneet ja pyörit ympyrää. Juu, mutta kun sotakoneetkin on nykyään aika lujia.
Tsekkaa uusi Cabal Ostium -blogi! http://cabal-ostium.blogspot.fi/
Tuota Stubbornia en muista, mutta immuunisyys fearille ja terrorille tarkoittaa sitä, että pelkoa ja kauhua aiheuttavat yksiköt eivät niihin tehoa, ja se on hyvin tärkeä asia, varsinkin jos pelaa Ogreja tai epäkuolleita vastaan.GobbladasSquig kirjoitti:Kun puolet yksiköistä ovat stubborneja ja immuuneja fearille ja terrorille, niin minkäs teet. No teurastat sotakoneet ja pyörit ympyrää. Juu, mutta kun sotakoneetkin on nykyään aika lujia.
Kääpiöt pistävät kaikki halki, poikki ja pinoon jos pääsevät lähitaisteluun, ja kaukaakin ne ampuvat vastustajat reikäjuustoksi, ja vähän lähemmäksi kun ne tulevat niin ainakin käsiaseilla (handguneilla) osumistodennäköisyys nousee huomattavasti.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Kääpiöillä on nyt hyvänä puolena se, että armeijasta saat tehokkaan, hauskan pelata ja silti monipuolisen. Tämä siis hyvin esim. 2000 pisteen peleissä.
Nyt antaa ihmiset kerpele sen hitauden korostamisen olla ihan rauhassa vaan. Jos armeijaan ottaa runelordin anvililla, on magiapuolustus kovassa kuosissa ja mukavana lisänä tuo liikutus, jolloin kääpiötkin saavat chargeja. Uudesta listasta mukavimpana ehkä juuri tuo anvil ja hyvän lisän liikkeeseen tuo myös se liikutuslippu, jolloin lähitaisteleva kääpiöarmeija anvilin ja muutaman sotakoneen tukemana onkin yllättäen vastustajan linjojen edessä. Mitäs siinä sitten muuta? Ei se koko vastustajan armeija kerralla voi murtautua ulos siitä saarrosta, jollei se kokonaan lennä (sitten onkin onkelmaa). Lohikäärmettä ja isompia hyypiöitä varten ne muutama sotakone ja sitten jos sattuu pelkäämään loharia liikaa niin hakataan sitä 2+ runella maahan jolloin sekään ei helposti hypi enää paikasta toiseen.
Luotettavuuteen kannattaa panostaa, jolloin saa unohtaa organin, flame cannonin ja sen 4+ ancient powereiden heittelyn.
Tuossa nyt jotain mitä tuli mieleen. (ps. ampuminen on ihan liian yliarvostettua, mutta ei sitä poiskaan pidä jättää.)
Nyt antaa ihmiset kerpele sen hitauden korostamisen olla ihan rauhassa vaan. Jos armeijaan ottaa runelordin anvililla, on magiapuolustus kovassa kuosissa ja mukavana lisänä tuo liikutus, jolloin kääpiötkin saavat chargeja. Uudesta listasta mukavimpana ehkä juuri tuo anvil ja hyvän lisän liikkeeseen tuo myös se liikutuslippu, jolloin lähitaisteleva kääpiöarmeija anvilin ja muutaman sotakoneen tukemana onkin yllättäen vastustajan linjojen edessä. Mitäs siinä sitten muuta? Ei se koko vastustajan armeija kerralla voi murtautua ulos siitä saarrosta, jollei se kokonaan lennä (sitten onkin onkelmaa). Lohikäärmettä ja isompia hyypiöitä varten ne muutama sotakone ja sitten jos sattuu pelkäämään loharia liikaa niin hakataan sitä 2+ runella maahan jolloin sekään ei helposti hypi enää paikasta toiseen.
Luotettavuuteen kannattaa panostaa, jolloin saa unohtaa organin, flame cannonin ja sen 4+ ancient powereiden heittelyn.
Tuossa nyt jotain mitä tuli mieleen. (ps. ampuminen on ihan liian yliarvostettua, mutta ei sitä poiskaan pidä jättää.)
-Ego sum rex Romanus et supra grammaticam-
*Minä olen rooman kuningas ja kieliopin yläpuolella*
- Viiksivallu
No jos vielä jotain mainitsisi. Kääpiöillä on voimakas ja pelin parhain magiapuolustus ja sankarit saavat paljon riimuja ja ovat oikein kestaviä
Slayerit ovat mukavia ja jumittavat vastustajia, Rangerit ja minerit ovat myös oivia kikkailu otuksia
Miinusta vielä
Lähes olematon magia (kääpiöt eivät mielestäni kaipaisi sitä)
Slayerit ovat mukavia ja jumittavat vastustajia, Rangerit ja minerit ovat myös oivia kikkailu otuksia
Miinusta vielä
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.
- Viiksivallu
- Teonanacatl
Mutta anvilin loitsujahan ei pystynyt dispelloimaan?Viiksivallu kirjoitti: Miinusta vielä
"Kuunnelkaa lapset Teonanacatlia, joka tietää asiasta
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
hieman kauemmin pelanneena..."
- Illumina
"Teonanacatl ounaa."
- Usermaatra
"Något sagt i latin låter djupt."
-Trad.
RE dwarffi runet
En viitsi tehdä uutta ketjua, mutta nyt itsekkin kun aloitin dwarffeilla palaamisen, niin saako samaa runea tai masterrunea ottaa monta kertaa armeijaan
esim.Engineering rune: Rune of penetration, niin voiko sen ottaa monesti samaan sotakoneeseen...?? eli nostaa bolttiksen strena haarukan 6-1--->9-4 onko tälläinen mahdollista??
Lisäilen tähän ketjuun kysymyksiä sitten joskus jos tulee mieleen jotain kysyttävää.
esim.Engineering rune: Rune of penetration, niin voiko sen ottaa monesti samaan sotakoneeseen...?? eli nostaa bolttiksen strena haarukan 6-1--->9-4 onko tälläinen mahdollista??
Lisäilen tähän ketjuun kysymyksiä sitten joskus jos tulee mieleen jotain kysyttävää.
Viimeksi muokannut Pecu, Pe 10.03.2006 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
RE:
Eli kuitenkin armeijassa saa olla 2 samaa runea?? esim. 2 bolttiksessa on Rune of penetrating tai vaikka kahdella thanella on Rune of stonet ?? niinkö eli saaa olla samat runet useampaan otteeseen??
The plan required something that felt no pity. No pain. No fear. Something unstoppable.
RE:
Joo nyt selveni hieman käpsien säännöt...
Eli kahdella charrulla saa olla sama rune mutta kunhan se on combo....
ja saa olla useampi esim. weapon rune samalla hepulla esim. rune of striking ja rune of speed??
no nyt kun osa säännöistä selveni niin on helpompi lähteä pelaamaan...
Eli kahdella charrulla saa olla sama rune mutta kunhan se on combo....
ja saa olla useampi esim. weapon rune samalla hepulla esim. rune of striking ja rune of speed??
no nyt kun osa säännöistä selveni niin on helpompi lähteä pelaamaan...
Ei ihmiset kannattaisi mutuilla, kun ei sitä tietoa löydy...johdatte jotakuta harhaan. Ota kääpiökirja kauniiseen käteen ja avaa ennen runelistoja oleva osio josta löytyy rules of the runes. Jos on englannin kanssa ongelmaa niin laita vaikka mulle yv:tä niin voin valaista epäselvää kohtaa.
-Ego sum rex Romanus et supra grammaticam-
- Pannukakku
Huh huh, mitä sähläystä 
Siis, saman runen saa ottaa useamman kerran, mutta samaan esineeseen/sotakoneeseen saa laittaa yhteensä vain 3 runea, ja samaa runecomboa ei saa esiintyä kahta kertaa samassa armeijassa. Esim. voisit laittaa yhteen bolt throweriin 3 Rune of penetratingia nostaen strenan ysiin, mutta kahta tälläista bolt throweria et saisi ellet muuttaisi toisen runeyhdistelmää. Master runet ovat poikkeus, niitä saa kutakin olla vain 1 per armeija.
Siis, saman runen saa ottaa useamman kerran, mutta samaan esineeseen/sotakoneeseen saa laittaa yhteensä vain 3 runea, ja samaa runecomboa ei saa esiintyä kahta kertaa samassa armeijassa. Esim. voisit laittaa yhteen bolt throweriin 3 Rune of penetratingia nostaen strenan ysiin, mutta kahta tälläista bolt throweria et saisi ellet muuttaisi toisen runeyhdistelmää. Master runet ovat poikkeus, niitä saa kutakin olla vain 1 per armeija.
Viimeksi muokannut Pannukakku, Pe 10.03.2006 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RE:
No niin vihdoinkin joku älysi selittää asian selvällä suomen kielellä, kiitos PannukakkuPannukakku kirjoitti:Huh, mitä sähläystä
Siis, saman runen saa ottaa useamman kerran, mutta samaan esineeseen saa laittaa yhteensä vain 3 runea, ja samaa runecomboa ei saa esiintyä kahta kertaa samassa armeijassa. Esim. voisit laittaa yhteen bolt throweriin 3 Rune of penetratingia nostaen strenan ysiin, mutta kahta tälläista bolt throweria et saisi ellet muuttaisi toisen runeyhdistelmää. Master runet ovat poikkeus, niitä saa olla vain 1 per armeija.
Juu kiitos ei, enkku on itsellänikin hyvin hallussa...dwarf88 kirjoitti:Ei ihmiset kannattaisi mutuilla, kun ei sitä tietoa löydy...johdatte jotakuta harhaan. Ota kääpiökirja kauniiseen käteen ja avaa ennen runelistoja oleva osio josta löytyy rules of the runes. Jos on englannin kanssa ongelmaa niin laita vaikka mulle yv:tä niin voin valaista epäselvää kohtaa.
miksi minun pitäisi itse lukea kun voin yhtä hyvin kysäistä asiaa täällä johon asiantuntevat osaavat nopeasti ja selvästi vastata, ei tarvitse itse sitä miettiä "että meneekö se varmasti noin, jne."