"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Latd vs CSM

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
daider
Viesti:

Latd vs CSM

Viesti Kirjoittaja daider »

Lainattu toisesta ketjusta
figunarkki kirjoitti:IG ja latd ovat peliteholtaan surkeita. Jos haluat tasavertaiset mahdollisuudet voittaa, valitse IW. IW on ihnan juustoa, IG taas onnetonta kuraa.
Mikä muka laskee LatD voittmoahdollisuuksia CSm listaan verrattuna? Mahdollisuus halpaan massaan? Mahdollisuus LeMann russeihin?

Itse olen huomannut LatDn joustavammaksi kuin CSM. Perustroopeiksi on enemmän valintoja, HQ on joustavampi ja demonien vähäisempi määrä ei haittaa ellet oel tottunut pelaamaan Word Bearereita.

Mitä mieltä muut ovat? Kumpi on yleensä voitokkaampi kentällä, CSM vai LatD?
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Heretic
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Heretic »

ainakin omien kokemuksien perusteella CSM, IW ja slaanesh+black legion kombo ovat hyviä
niillä on tullut monia armeijoita murskattua.
Ville Oulusta.
Frostgrave, Mordheim, 40k&30k, Kings of war, Lotr, Guild ball, Necromunda ja Blood bowl
figunarkki

Re: Latd vs CSM

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

daider kirjoitti:Lainattu toisesta ketjusta
figunarkki kirjoitti:IG ja latd ovat peliteholtaan surkeita. Jos haluat tasavertaiset mahdollisuudet voittaa, valitse IW. IW on ihnan juustoa, IG taas onnetonta kuraa.
Mikä muka laskee LatD voittmoahdollisuuksia CSm listaan verrattuna? Mahdollisuus halpaan massaan? Mahdollisuus LeMann russeihin?

Itse olen huomannut LatDn joustavammaksi kuin CSM. Perustroopeiksi on enemmän valintoja, HQ on joustavampi ja demonien vähäisempi määrä ei haittaa ellet oel tottunut pelaamaan Word Bearereita.

Mitä mieltä muut ovat? Kumpi on yleensä voitokkaampi kentällä, CSM vai LatD?
LatDissa on mahdollisuus massaan joka on puolet halvempaa, mutta 10 kertaa surkeampaa. Leman russ olisi ehkä ainoa siedettävä syy latdiin, mutta kun IWllä on se ihanat 4 heavy supporttia, siihen kun valitsee basiliskin, 2 defileriä ja vindicatorin = 4 pizza lättyä. Special slotit täytetään obliteratoreilla kun IWllä ei ole Obli rajoitusta. Eli armeijassa on 9 obliteratoria. Demonit ovat blood thirsteriä lukuun ottamatta ylikallista kuraa. Latdissa on valintoja enemmän mutta ei se määrä vaan se laatu. IW ja CSM ovat hinta laatu suhteeltaan ylivoimaisia latdiin tai tavis kaartiin verrattuna.

Elävänä esimerkkinä voisin kehaista omien iron warrioreideni olevan toistaiseksi voittamattomia. Olen pelaillut niillä vaikka kuinka mutta yhtään tappiota ei ole tullut. 1 tasapeli , 1 minor, loput massacreja.

Lista on yleensä ollut luokkaa:
-daemon prince
-9x obliterator
-5x csm
-5x csm
-basilisk
-vindicator
-2xdefiler

EDIT: Niin tosiaan minulla on armeijoina mm latdia, IG, CSM IW ja WE. Eli ihan mutulla en heitä.
Jurpo

kysyn

Viesti Kirjoittaja Jurpo »

Yksi kysymys.
-daemon prince
-9x obliterator
-5x csm
-5x csm
-basilisk
-vindicator
-2xdefiler
Pelaavatko ne voittamasi pelaajat yhtä yksipuolisilla juustotuslistoilla?
Lintu, karhu, jänis ja kala.
Anna kestävä lemmenvala.
daider
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

Jos ei osaa hyödyntää massan tuomaa etua ei kannata syyttä listaa. LatD:n piilofistit ovat pahempia kuin CSMn vastaavat (enemmän woundeja ympärillä), demonit ovat kaikkea muuta kuin kuraa (varsinkaan mounted daemonetet ja Bloodletterit) ja eivätkä lätyt aina ratkaise kaikkea.

Lisäksi argumenttisi "Iwllä saat tasavertaiset mahdollisuudet voittaa" ja "IW on juustoa" ovat ristiriidassa keskenään. Ketä vastaan IWllä on tasavertaiset mahdollisuudet? Muita SAD armeijoita vastaan?
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Abu
Peliporukkavalvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Abu »

Mitä se Figunärkki ny selittää. Se, että 9 Oblin IW on rumasti rikki ja juustoinen, ei todellakaan meinaa sitä että LatD olisi pelitehoiltaan surkea. Oikesti se on siinä keskikastin paremmalla puolella, ja sillä on hyvät tsäänssit lähestulkoon pelissä kuin pelissä.

Ja mitä sun voittoputkes pitäisi sitten osoittaa? Että obli-IW on kova? Kerro jotain uutta. Asiantuntijat kumminkin suosittelee sen tuomista turnauksiin, jos lasten lyöminen käy sillä liian tylsäksi.
figunarkki kirjoitti:Demonit ovat blood thirsteriä lukuun ottamatta ylikallista kuraa.
Ja mitä veeteeäffää. Joku sekotti nyt pahemman kerran.
Viimeksi muokannut Abu, Ma 24.07.2006 18:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Zymeth Salkir Dkhan

Viesti Kirjoittaja Zymeth Salkir Dkhan »

Itse olen paljon pelaillut LATD:llä ja IMO lista on keskivertolistoja hitusen heikompi, koska massa-armeijana örkit ja nidit ovat parempia ja ampumisessa IG, mariinit, eldar ja monet muut ajavat LATD:n ohi. LATD ei kuitenkaan ole ratkaisevasti heikompi, vaan tasapainottamalla armeijaa ampumisen\klosiksen välille niin kyllä sillä pärjää. Massaa vastaan käytän mutantteja ja eliittiklosistelijoita vastaan rough ridereita. Lättyjä käytin ennen, mutta eivät ole saaneet paljoa aikaan.

Nykyään tosin klosiksen häviäminen tuntuu LATD:llä, kun ld 8 lähtee suht helposti pakoon ja niitä champpia ei kuitenkaan riitä kaikkialle.
We will march, until whole world is in his colours, his glory and his madness.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”