"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Armybuilder...(mistä??)

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
riimumestari

Armybuilder...(mistä??)

Viesti Kirjoittaja riimumestari »

Joo elikkä toi armybuilder on aika näpsäkäs vehe,joten ajattelin että jos joku suinkaan tietää msitä tällaisen voisi hankkia ilman tilinumeroitten lähettämistä saatika sitten postiin rahoja kuskaamista niin olisi aika jees...

-Atte

PS:rakkaat sotulaiset jälleen valaiskaa minua :D
Tohtori-SyFilis
Viesti:

Re: Armybuilder...(mistä??)

Viesti Kirjoittaja Tohtori-SyFilis »

riimumestari kirjoitti:Joo elikkä toi armybuilder on aika näpsäkäs vehe,joten ajattelin että jos joku suinkaan tietää msitä tällaisen voisi hankkia ilman tilinumeroitten lähettämistä saatika sitten postiin rahoja kuskaamista niin olisi aika jees...

-Atte

PS:rakkaat sotulaiset jälleen valaiskaa minua :D
Fantasiapeleissä tota pitäisi olla, elikkäs bussilla stadiin sitä ostamaan.
The small boys have come to see me hang
Cannonball

Viesti Kirjoittaja Cannonball »

Armybuilderhan on tehty rikkaille porvareille, jotka ovat liian laiskoja tekemään itse mitään. Kun lista syntyy taskulaskimella, kynällä ja paperilla alta aikayksikön, ja on vielä huomattavasti vähempivirheinen kuin millään armybuilderilla tehty kyhäelmä (ellet sitten satu olemaan englantia osaamaton) on armybuilder turhempi hökötys kuin nenäkarvannyppijä tai selänraaputin.

Älkää käyttäkö armybuilderia.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
spjarv

Viesti Kirjoittaja spjarv »

Olen törmännyt virheellisiin ab-listoihin n. 10% siitä määrästä kun vastaan on tullut virheellisiä käsinriipusteltuja epäselviä listoja. Itsekin olen joskus pelannut väärin lasketulla käsintehdyllä listalla (maagin hinta about 10 pistettä pieleen, mutta kuitenkin). Ja armybuilderin virhekohdat tulevat äkkiä tutuiksi ja ne voi sitten erikseen tsekata.

Kyllä armybuilder on listojen luotettavuuden kannalta ainakin turnausjärjestäjän näkökulmasta mielestäni paras vaihtoehto - se luo oletuksen listan oikeellisuudesta ja aika harvoin osoittautuu vääräksi. Käsintehdyissä listoissa olen tuomarina ainakin löytänyt paljon enemmän tahattomia laskuvirheitä, magic item limitin ylityksiä ym. pientä kämmiä.

Armybuilderit pakollisiksi!

-Sami
Is that a diver's watch, can you dive? Is that a pilot's briefcase, can you fly? Oh fuck, another three bottle lunch.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Cannonball kirjoitti:Armybuilderhan on tehty rikkaille porvareille, jotka ovat liian laiskoja tekemään itse mitään. Kun lista syntyy taskulaskimella, kynällä ja paperilla alta aikayksikön, ja on vielä huomattavasti vähempivirheinen kuin millään armybuilderilla tehty kyhäelmä (ellet sitten satu olemaan englantia osaamaton) on armybuilder turhempi hökötys kuin nenäkarvannyppijä tai selänraaputin.

Älkää käyttäkö armybuilderia.
Porvariudella ei kyllä ole mitään tekemistä taloudellisen tilanteen kanssa. Se on täysin korvien välissä. Armybuilderit epäilemättä ovat taas yksi GW:n keino rahojemme viemiseksi mutta toki ne ovat hyödyllisiä. Etenkin minulaisille hajamielisille muistamisrajoitteisille, ihmisille.
Dolmot
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Dolmot »

Ainakin FB-puolen luotettavuus on parantunut huomattavasti Anarchistican otettua puikot päivitysten ja korjausten hallinnassa. Vielä pari vuotta takaperin ABn näkemykset olivat aika surullisenkuuluista sontaa. Nyt niiden voi olettaa olevan melko hyvin kohdallaan ainakin perusasioiden osalta. Yhteenlasku siis menee nykyään oikein. Tulosteiden oletus-template taitaa kyllä edelleen olla jotain ihan kamalaa ja erikoissääntöjen tiivistetyt versiot aiheuttavat edelleen suunnattomasti harmaita hiuksia. Jos builderia käyttää vain laskukoneen korvikkeena, ropeloi tulosteet kokonaan uusiksi tavalla tai toisella ja lukee säännöt vain ja ainoastaan kirjasta, homma menee ihan riittävän hyvin.

Sosialisointiin pohjautuvat hankintatapaehdotukset muuten zapataan täältä edelleen alta aikayksikön. Jäähyäkin voipi pärähtää nyt kun tästä on mainittu erikseen.
Peikkojen äly on hitaanlainen ja ne epäilevät kovasti kaikkea mikä on niille uutta.
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Hyvä Kanuunankuula, niin justiinsa, ettäs tiiättä. Eikö oikein vasitun rahalla myytävän yksinkertaisen laskurin kuuluisi olla 100% varma? Jos meinaa oikein laiskuus tulla, niin äkkiäkös vaikka exelillä naputtelee justiinsa samanlaisen tai paremman ynnäimen.
Luumumehu on soturien juomaa
Scoundrel

Viesti Kirjoittaja Scoundrel »

Cannonball kirjoitti:...rikkaille porvareille...
Eikös rikkaan porvarin etuoikeuksiin kuulu ostaa kaikkea kivaa mihin muilla ei ole varaa. Ja luonnollisesti retostella hienoilla välineillään.
Köyhät kyykkyyn.
Cannonball kirjoitti:...turhempi hökötys kuin nenäkarvannyppijä tai selänraaputin.
Itselläni on poikkeuksellisen pitkät käsivarret mutta kuitenkaan en ylety raapimaan kaikkia kutinoita selässäni. Älä väheksy selänraaputtimia. Sitäpaitsi koristeellinen selänraaputin on kaunis koriste siinä missä hyödyllinen käyttöesine.
Cannonball kirjoitti:Älkää käyttäkö armybuilderia.
Minulle on aivan sama vaikka katsoisitte listanne pisteet ja säännöt kristallipallosta niin kauan kun ne ovat oikein.
Turun huonoimmaksi rankattu 40k-pelaaja 2012!
Tiistaisin 40k:ta Turun Fantasiapeleissä!
riimumestari

Viesti Kirjoittaja riimumestari »

Uskaltaako täällä edes kommentoida asiaa enää :D siitä viis...
Se Vain näyttää hyvältä ja on todlela nopsasti sen kanssa tehty monta armeija listaa... (tulee tehyä pikemminkin) kyllä sen ajattelin hankkia ihan pätevä se on...
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

opettelee sen codexin vain ulkoa niin saa laskimella tehtyä listan vikkelämmin.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

... tai lainaa isin/äidin luottokorttia ja osta netistä
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tneva82

Viesti Kirjoittaja tneva82 »

figunarkki kirjoitti:Armybuilderit epäilemättä ovat taas yksi GW:n keino rahojemme viemiseksi
Nojaa. Ainakin se kuuluisampi Army Builderi ei ole GW:n tuote(heidän moka. Heillähänä oli mahdollisuus saada sekin heidän siipiensä alle mutta eivät halunneet. Nännännää! Nyt joutuvat tyytymään heikkolaatuisempaan korvikkeeseensa :D).
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Tom_Gore

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

Minä voisin ottaa kisan esimerkiksi 2000 pisteen FaBa-listan tekemisestä ArmyBuilder 3:lla versus taskulaskin. Väitän että suoriudun ko. ohjelmistolla tehtävästä vähintään puolet nopeammin ja listani on huomattavasti edustavampi, sisältää kaikkien optioiden pistehinnat erikseen, lyhyet selitykset kaikista listan aseoptioista ja vieläpä maagieni loitsulistat.

Mukavaa on myös se, että ko. ohjelmistolla on äärimmäisen kätevä laskeskella erilaisia vaihtoehtoja nopeasti, mihin laskimella ja paperilla tuhrautuu moninkertainen määrä aikaa.

Ne jotka väittävät että AB on kankeampi ja hitaampi kuin käsipeli, ovat vain kateellisia. Piste.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Tom_Gore kirjoitti:Minä voisin ottaa kisan esimerkiksi 2000 pisteen FaBa-listan tekemisestä ArmyBuilder 3:lla versus taskulaskin. Väitän että suoriudun ko. ohjelmistolla tehtävästä vähintään puolet nopeammin ja listani on huomattavasti edustavampi, sisältää kaikkien optioiden pistehinnat erikseen, lyhyet selitykset kaikista listan aseoptioista ja vieläpä maagieni loitsulistat.
Ei tämä ole nopeuslaji. Väitän pystyväni tekemään Wordilla nätimmän, selkeämmän ja luettavamman listan kuin sinä ArmyBuilderilla, eikä minulla siihenkään mene tutun armeijan kanssa varttia enempää.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Tom_Gore

Word maksaa käsittääkseni enemmän kuin Armybuilder. Toki jos hankkii senkin piraattina tai surutta käyttää työnantajan ohjelmistoja virkistystarkoituksiin...

Ja kun pelin jälkeen tulee mieleen että ehtisihän tässä vielä toisen pelin pelaamaan niin siinä se nopeus on valttia. Vartti on ihan anteeksiantamattoman pitkä aika jos listan saa kolmessa minuutissa ab:lla.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
vompovompatti

Viesti Kirjoittaja vompovompatti »

Tom_Gore kirjoitti:Ja kun pelin jälkeen tulee mieleen että ehtisihän tässä vielä toisen pelin pelaamaan niin siinä se nopeus on valttia. Vartti on ihan anteeksiantamattoman pitkä aika jos listan saa kolmessa minuutissa ab:lla.
Pitääkö joka pelissä olla eri lista? Pieni muokkaus on todella nopeaa ilman ab:ia.

Taidetaan ajautua hakoteille, mutta ei siinä ketään.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Tom_Gore

Jep aika derailiksi on menossa, mutta ilmeisesti voimme tiivistää homman näin:

ArmyBuilder ei ole pakkohankinta, mutta erittäin näppärä ja aikaa säästävä ohjelmisto se kyllä on.
- Lord Assassin Morghoul
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Open office on ilmainen ja toimii.

Vartti ei ole edes mikään aikayksikkö, paitsi ehkä hyperaktiivisille lapsille ja lemmikkieläimille. Siinähän käy justiinsa vaikka hyysikässä ja jääkaapilla, kun toinen sitä listaansa säätää. Onhan niitä kaikenlaisia turhakeohjelmia vaikka kuinka. Jos joku haluaa ostaa ylihintaisen bugisen laskurin, jonka laatimiseen on todennäköisesti tarvittu vajaa viikko, niin siitä vaan. Itse näen koko ohjelman tarpeettomana asiana. Jos se tuossa nyt olisi, niin varmaan käyttäisin, mutta enpä kaipaa ollenkaan.
Luumumehu on soturien juomaa
Murhe
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Murhe »

Tom_Gore kirjoitti:Minä voisin ottaa kisan esimerkiksi 2000 pisteen FaBa-listan tekemisestä ArmyBuilder 3:lla versus taskulaskin. Väitän että suoriudun ko. ohjelmistolla tehtävästä vähintään puolet nopeammin ja listani on huomattavasti edustavampi, sisältää kaikkien optioiden pistehinnat erikseen, lyhyet selitykset kaikista listan aseoptioista ja vieläpä maagieni loitsulistat.
Häviät.

Minä vedän kuudennen laitoksen haltialistan tarvittaessa ulkomuistista pisteineen, optioineen, kaikkineen. Loitsulistoja en tarvitse, kun ennen peliä kuitenkin valitsen käyttämäni loitsut. Kaiken hyvän lisäksi pieksän sinut sillä listalla (kuvainnollisesti tai kirjaimellisesti).

Jos taas oikeasti joudun laskemaan ja suunnittelemaan uuden listan niin se on ihan sama käytänkö työhön builderia, taskulaskinta vai päässälaskua, sillä varsinainen aika kuluu kyllä siihen listan pohtimiseen tai mitä taktisia mahdollisuuksia se tarjoaa.

Olen kokeillut, en pitänyt. Army Builder on vain työväline siinä missä kynä, paperi tai tekstinkäsittelyohjelma. Merkittävän osan listoista olen pohtinut ja suoraan kirjoittanut sotuun, josta ne olen sitten katsonut pelipaikalla.

En sano, että se olisi millään tavoin huonompi. Se ei vain tarjoa minulle mitään lisäarvoa. Jos se sinulle sitä tarjoaa, hyvä niin.

Jään kyllä ihmettelemään sitä väitettä, että listassa päästään huomattavaan parempaan edustavuuteen, sillä lista yksinkertaisuudessaan ei sisällä muuta informaatiota kuin mitä on valittu ja mitä siitä on maksettu pisteissä.

Mutta skeskustelun aiheena ei ollut builder-sota vaan mistä sen hankkiin. Palatkaamme aiheeseen.
Druzhina Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Druzhina Captain »

Murhe kirjoitti:Mutta skeskustelun aiheena ei ollut builder-sota vaan mistä sen hankkiin. Palatkaamme aiheeseen.
Vastataan tähän kerran ja lopetetaan keskustelu tähän.

Kuten tässä on kerran sanottiin Fantasiapelit-kaupasta sellainen pitäisi löytyä.
Tarkemman tiedot liikkeiden sijainnista löytyy osoitteesta:
http://www.fantasiapelit.com

Joskus GW:n omaa AB:ta olin nähnyt Helsingin GW:n kaupan hyllyllä. Liikkeen sijannista tieto löytyy GW:n sivuilta.

Porvoosta Helsinkiin ei ole kovin pitkä matka. Kai jokin lauantai voi pyhittää AB:n hankintamatkalle.
Lukittu

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”