"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Kovettuminen

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Rautamaha

Kovettuminen

Viesti Kirjoittaja Rautamaha »

Joo miten työ estätte green stuffin kovettumisen kun työstätte sitä?
Minulla kun kerran muokkasin sitä stuffi kovettui vaikka pyörittelin sitä sormissani ja sitten se ei tarttunut hyvin ja ei muokkautunut.
Fellows, there's a troll among us.
Rogue

Viesti Kirjoittaja Rogue »

Käytät eri määrän kumpaakin väriä. En nyt muista kumpi oli sitä kovettumista pitkittävää kamaa, mutta testaamallahan se selviää.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Tee tasainen sekoitus kumpaakin massaa, ja jos haluat siitä tosissaan vähän helpompaa työstettävää laita sekaan Milliputtia. Itse käytän noin suhdetta 1/4 gs ja 3/4 milliputtia. Sitä voi sitten jälkeenpäinkin muokata paremmin.
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Minä usein kuumennan stuffia muokkauksen aikana (eli liimaan klöntin lampun varjostimeen). Se pitää stuffin kauemmin notkeana, mutta lyhentää kokonaiskovettumisaikaa.

Yksi ihan hyvä keino auttaa tarttumista on pestä kädet ennen stuffailun aloittamista. :P Rasvainen GS ei tartu.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

figunarkki kirjoitti:Minä usein kuumennan stuffia muokkauksen aikana (eli liimaan klöntin lampun varjostimeen). Se pitää stuffin kauemmin notkeana, mutta lyhentää kokonaiskovettumisaikaa.
....
Itsekkin olen käyttänyt tuota lamppuun tökkäämistä (tulee pitemmän päälle ruma lamppu kun unohtuu pienemmät palat), ja se tuntuu auttavan notkeuteen jonkin verran, mutta en ole kyllä havainnut sen nopeuttavan kovettumista.
Pikemminkin yleensä tunnutaan suosittelevan kylmää kovettumisen nopeuttamiseksi.
En voi kuitenkaan väittää olevani perillä varsinaisista kemiallisista reaktioista putissa, joten pitää varmaan joutessa tehdä ihan empiirisiä kokeita asian tiimoilta :P
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

eikös se ilman vaikutuksessa kovetu, että pistät johonkin pikku vesiastiaan, niin pitäisi kyllä toimia vielä huomennakin..
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

kasvi kirjoitti:eikös se ilman vaikutuksessa kovetu, että pistät johonkin pikku vesiastiaan, niin pitäisi kyllä toimia vielä huomennakin..
Ei toimi, se kovettuu kemiallisesta reaktiosta niiden kahden aineen välillä.
kasvi

Viesti Kirjoittaja kasvi »

Ratovaari kirjoitti:
kasvi kirjoitti:eikös se ilman vaikutuksessa kovetu, että pistät johonkin pikku vesiastiaan, niin pitäisi kyllä toimia vielä huomennakin..
Ei toimi, se kovettuu kemiallisesta reaktiosta niiden kahden aineen välillä.
ei kun perkele, oikeassa olet.. jotenkin sekotin das massan tähän..
juu.. no lamppuun vaan kiinni sitten.
Palkkamaalausta
"Oikeat figut on niille, jotka eivät osaa proxyttaa"
-Nojatuoli
figunarkki

Viesti Kirjoittaja figunarkki »

Kylmä toki pidentää kokonaiskuivumisaikaa. Mutta se tekee muovaamisen helvetilliseksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”