"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Muutama Empire aiheinen kysymys.

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Ilkeapikkuperkele

Muutama Empire aiheinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja Ilkeapikkuperkele »

Jeps eli haluaisin tietää teidän kokemuksia:

a)Outridereistä
b)Greatswordeista.

Ovatko toimineet, missä tilanteissa ja miten usein ;) Kiitoksia etukäteen.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
Viiksivallu

Re: Muutama Empire aiheinen kysymys.

Viesti Kirjoittaja Viiksivallu »

Minulla on vain kokemuksia noita vastaan, mutta kai nekin auttavat.

a) Nämä ovat minusta kaikkein ärsyttävimpiä vekottimia empirellä tankin jälkeen. Nämä kaverit saavat ritarit kuin ritarit kaatumaan ja poistavat blokkien ränkkejä. Se 15 Bs 4 ja 5 laukausta ovat vain niin ärsyttäviä.

b) Kuten kaikki eliittijalkaväki, niin nämäkin pistävät kovasti hanttiin lähiksessä. Detujen ja immuuni fearille -esineen avulla kestävät ja jumittavat oikein pitään. Nämä olisivat parempia, jos näille saisia vielä kilvet.
Munkki on upporasvassa paistettu pullataikinasta valmistettu makea leivonnainen. Munkkileivonnaisten yleisin muoto on pallo, jonka sisällä on hilloa tai muuta makeaa täytettä.
hc_andersen

Viesti Kirjoittaja hc_andersen »

Yksi blokillinen suurmiekkoja ei oikein ikinä toiminut, mutta investoinuttani Imperial Banneriin ja hankittuani toisen laatikollisen niitä lisää, olen ollut kavereihin erinomaisen tyytyväinen. Kuten mainittua, fear-suojaan on syytä panostaa, ja BSB kannattaa pitää lähellä. Tämän jälkeen jannut tekevät vähintään sen mitä fluffissa: Taistelevat kunnes kuolevat.

Outridereistä en osaa sanoa.
Hing

Viesti Kirjoittaja Hing »

a)Tekevät todella pahaa jälkeä, kun sille päälle sattuvat (ja sen ne tekevät useasti). Toisaalta kun tulta tulee takaisin, on outridereistä jäljellä märkä läntti.

b) Ei ehkä se pelitehokkain valinta, mutta rennonpiin peleihin voi huoletta ottaa mukaan. Hyvin kyllä mäystäävät lähiksessä, jos saavat chargen. Suosittelen avustamaan yksikköä BsB:llä ja/tai kenraalilla, nimittäin ei ole hauskaa menettää näin kallista blokkia turhaan.
Awake O Dead, for there can be no rest for ye beneath the earth. - Spell of d00m

Empire jokes? Engineer with a halberd... Riding a robohorse... - Johan Willhelm, warhammerlord_soth
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

a) kyllähän kaks squiq hopperiakin outridereistä läpi menee jos pääsevät chargeen. kerran olin ulkoiluttamassa greatswordeja pelimestan turnauksessa ilman feari suojausta. Peli yks Tomb kingit vastassa. auto breikki toisella vuorolla combattia ja massacre häviö. Toinen peli Ogre kingdomia vastaa. Gnoblarit flänkkää puolen kentän pituisena jonona ja ogret edessä. Auto breikki ekalla vuorolla combattia ja massacre häviö. Että kyllä siihen feari suojaan kannattaa panostaa.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Warchief kirjoitti:Toinen peli Ogre kingdomia vastaa. Gnoblarit flänkkää puolen kentän pituisena jonona ja ogret edessä. Auto breikki ekalla vuorolla combattia ja massacre häviö.
Kuinka ihmeen paljon siinä ogre yksikössä oli oikein väkeä vai oliko sinulla Gs kamuja vain niin vähän, että jätit saivat outnumberin?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

eikös siinä riitä että vastustajalla on kokonaisuudessa ylivoima ja yksikin fearia aiheuttava tyyppi. no gnoblareita oli parikymmentä ja kolme ogrea great swordeja noin kakskyt
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Warchief kirjoitti:eikös siinä riitä että vastustajalla on kokonaisuudessa ylivoima ja yksikin fearia aiheuttava tyyppi. no gnoblareita oli parikymmentä ja kolme ogrea great swordeja noin kakskyt
Ei. Kyllä sitä pelottavaa lihasta pitää olla ylivoima, tavalliset pikkutavikset eivät rupea irvistelemään pelottavasti vaikka rinnalla mörisisikin jokin astetta hurjempi hemmo.

Greatswordeista itse tykkään todella, todella paljon. Blokissa on miestä enemmän kuin kaikissa maailmankaikkeuden haltiahinteroissa yhdistettynä ikinä, napit ovat kivoja ja blokissa on vain jotain astetta suurempaa merkitystä. Joo, siis kyllähän ne minusta ainakin kaipaisivat sen S4-statuksen ja niin edespäin, mutta tuollaisenaankin pärjäävät perusjalkaväkeä vastaan hyvin (tai niiden ainakin pitäisi). Kääpiölohkoja vastaan tietty tulee ongelmia, enkä jotain chosen warruja haastaisi myöskään, mutta eihän niitä ole tarkoituskaan. Toiminevat erityisen hyvin suuria vihollismassoja vastaan, perusstateiltaan ja varsinkin varustukseltaan kun ovat hieman peruskauran yläpuolella ja stubbornin avulla voivat pidätellä suurtakin ylivoimaa aisoissa.

Itse olen käyttänyt sellaista 3x7 greatsword yksikköä BSB:n kera, mutta yksi hyvä vaihtoehto voisi olla leveämpi yksikkö warrior priestillä, ja BSB on itse hyppimässä taaempana antamassa re-rolleja ja tukemassa itse jotain toista yksikköä. Todellakin, pelon poistaminen on ihan ykkösjuttu tällaisen lohkon kanssa, ja täällä päin ainakin yksi kämmätty paniikkiheitto on tehnyt, jalkaväestä kun kuitenkin on kyse, niin pahasti hallaa että koko peli on kaatunut siihen. Kenraalia jos käyttää niin paniikki-immuniteettilippu tuskin lienee huonokaan investointi.

Outriderit näyttävät ainakin paperilla hiton kovilta. En ottaisi bardingia ja pitäisi linjojen takana ja sivustoissa pitämässä kaikkea liian nopeaa ja ketterää aisoissa. Kannattaa kokeilla. Itse olen suosinut pistoliereja, mutta outrideritkin pitää ottaa joskus koetukselle, jos niitä jostain saan.
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Valurauta

Viesti Kirjoittaja Valurauta »

Greatswordit ovat todellakin ainakin minulla olleet armeijan rautanen selkäranka. Papin kanssa tekee ihan hyvää jälkeä jos laittaa rukoukset käyttöön. Kerran kyllä pelasin undeadeja vastaan ja unohin miekoilta pelkosuojauksen.. Varmaan jo porukka arvaa miten kävi..

Ja eihän pistoliereille/outridereille missään nimessä bardingia! menettää fast cavalry-boonukset, mitkä on ainakin minusta erittäin hyödyllisiä..
No pain, no gain

Rautainen itsetunto. Siinä kaikki.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”