El Kapun sekalaiset

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

El Kapun sekalaiset

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

El edit: Tyhmä sotu. Ei näy kuvat kokonaan. Noh, onneksi meillä on tuossa hiiressä oikeallakin näppäin, josta löytyy "näytä kuva".

Hii hoo haa.

Siitä onkin pitkä aika kun viimeksi laittelin mitään Sotuun. Olisikohan ollut ihastuttavan uberkool SM tankki, jota vilauttelin sen lyhykäisen rakenteluajan kunnes se lopulta jäi unholaan. Nyt tuli taas kaipuu niille kommenteille. Niitä oli aina mukava lukea vaikka suurin osa olikin toisensa jälkeen "Heitä se roskiin jo osta ne tankit käytettynä.". Katotaan, jos nyt kuuluisi jotain muuta vaihteeksi.

Tuo mieli ei vain jostain syystä pysy yhden armeijan kohdalla niin pitkää aikaa, että ennen kuin yksikkö valmistuu, sitä alkaa kyllästymään maalaamaan koko ajan samaa ukkoa toisensa jälkeen. Ohan toi maalailu kyllä tosi siistiä, että ei siinä mitään, mutta jostain kumman syystä se rakentelu on minun intohimoni. Se on niin siistiä kun kädet on liimaantuneina toisiinsa kiinni ja olen luonut kauniin ukon pöydälle. Armeijat on WIPpejä täynnä ja harva armeijat saavat maalipinnat vähän hitaammin. Tämän vuoksi oikeastaan voisi tehä tuollaisen "Sekalaiset fikut" jutun kuten tuo Exocowboy, että saa laitettua ukkoja näytille vaikka olisivatkin ihan eri armeijasta kotoisin. Katotaan jaksanko kuitekaan päivittää tätä kahden vuoden päivät. Vai onko se aihe jo jopa kolmisen vuotta vanha? Gosh.

Alootetaas WIP Ogre Pyllyistä, joista joistain yksilöistä olen todella ylpeä.

Yksikkö Nymmer Uno.

Kuva
Takaa sama awesome trio

Älkää välittäkö tuon yhden käden puuttumisesta. Sen lisään sitten kun olen saanut ukon maalattua. On vähän vaikeaa maalata ranteen ja aseen ympäriltä, jos olisin liimannut sen siihen jo nyt.

Yksikkö II

Kuva
Ja sama kolmen kopla takaa

Ogret on kyllä tyhmiä modeleita kun ei niitä oikein saa muihin asentoihin kuin tiiviiseen pakettiin. Jotenkin inhottaa se, että kädet on ihan kyljessä kiinni ja 90 asteessa sitten tuossa mahan vieressä. Ei näitä vielä ihan hirveästi olla konvailtu eri asentoihin, mutta ei ainakaan omaan silmään olla enää niin sumpussa. irongutteja kun alan rakentelemaan, niin niistä sitten pitää muokata ja kunnolla. Sellainen ase tuossa naaman edessä on hyi hitto mikä asento.

Laa lallalla laa. Nii joo, oli mulla Butcherikin.

Kuva
Kaunotar takaa

Hyi olkoot sitä aitoa Butcheria. Ihan hirveän näköinen. Tuo on paljon nätimpi. Kaksipäinen olento. Taikuuden mutatoima. Alunperin oli tarkoitus laittaa Ametisti palanen tuohon miekan tilalle, mutta huomasin, että emmie sitä kiveä saa hiottua oikean muotoiseksi. Eikä minulla ollutkaan mitään niin nättiä palasta siihen laitettavaksi. Kaikki oli niin rumia, niin olkoot sitten miekka kädessä. Hmph.

Se Ogreista. Ei minua tee noita mieli nyt basettaa ja maalata. Mie haluan rakennella. Mutta mitä?

Örkkejä. Joo, niitä niitä. Armeijani tarvii vahvistuksia. Tosin, mitähän minä niillekin sitten rakentelisinkaan? Kärryjä en halua pahvista alkaa kasaamaan, mutta mitähän muuta mie kekkaisin? Doom Diver? Ääh, emmie sitä halua peluuttaa. Ainakaan vielä. Niih, Boar boyzzit. Niitähän löytyy mun armeijasta oikein kaksikin yksikköä nyt kun slottejakin on jopa 6 kappaletta. Mokomat mahtuvatkin minun eliittiarmeijaani vallan mainiosti. Mutta mistähän minä nekin tekisin? Minulla kun on tuo armeija Lotrin örkeistä koottuna niin nuo aidot Faban possupojat näyttävät rumilta niiden viehättävien Keski-maan olentojen rinnalla.

Vaihtoehtoisia fikujakaan ei ole oikein näkynyt missään, niin pitää pistää kyllä aivonystyrät kunnolla pyörimään, jotta joskus saisin kentälle nämä paskaakin paskemmat hevicavarlyni. Mie kekkasin! Centauri on ihmisen siittämä hevosen mutanttialkio. Joku örkki voisi vetää kännit ja mennä pitämään pusikkoon hauskaan suden kanssa. Ork-kentaur. juma mikä idea. Ja eiku tuumasta toimeen. Tossa on susi, tossa on örkki ja tuolla on puska. 9kk päästä syntyi 5 kaunista mutanttisutta, jotka nimesin Hopeisten vuorten örkkiheimon uskollisimmiksi ja jaloimmiksi hummeiksi.

Kuva
Hummat takaa

Niin kauniita. Niin kauniita. Ja minä kun luulin, että vuoden -94 Balrog jättiläisenä olisi armeijani upein otus. Siirry tieltä sinä pimeyden kasvatti. Tee tilaa pervon yön vahingoille. En kyllä jaksa ottaa noista noita vuosia vanhat maalikerrokset pois. Maalaan päälle ja dippaan vaikka, jos sattuu tulemaan ruman paksu maalikerros otusten päälle. Kappas muuten vaan. Muusikon rummut jäi liimaamatta. Pitää muistaa korjata joskus sitten.

Seuraavalla kerralla varmaan sitten ne Irongutit ja varmaan vähän maalailuakin. Kai. Ironit nyt ainakin. Ehkä voisin rakentaa maastoakin. Tuo kukkulani ja taloni on vielä palasina tuolla jossain pöydällä. Voisi liimata ne kokoon.

Kommentoikaa, jos jaksatte. Jos ette halua jakaa iloisia ajatuksia, niin jakakaa sitten niitä tuhmia. Niidenkin lukemisesta pidän. Ette te kuitenkaan minun positiivisen energian täyttämää mieltäni vahingoita.
Viimeksi muokannut El Capitan, Ma 19.04.2010 09:56. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Kakapo

Re: El Kapun sekalaiset

Viesti Kirjoittaja Kakapo »

Wou. Mielenkiintoisia ideoita ei ainakaan puutu. Pyllyt on laitettu kivan ogremaisiin asentoihin, ja ovathan nuo paljon kivempia kuin GW:n alkuperäiset. Noissa liinoissa on mukavaa repalemaisuutta.

Butcherin kaksipäisyys on oikein jännä, mutta jantterissa voisi noin muuten olla IMO enemmän krääsää. Roikkuvia kalloja, muita voitonmerkkejä jne. Nyt heppu näyttää lähinnä rivijantterilta jolla on kaksi päätä, menee hyvä konsepti ihan hukkaan.

Nuo örkki-susi-boar-ratsastajat ovat mielenkiintoisimmasta päästä. On nekin vaan jänniä. Ja sielukas kertomus random örkin sienenhuuruisesta ideasta, saitko itsekin idean näihin jostain sienipöllyistä? Ovat kyllä kovin persoonallisen hauskoja, mutta mielestäni tuo bodyarmori ei kuitenkaan oikein sovellu näihin, tai tällöin pitäisi ainakin olla siinä sudenruumis-osassakin jonkinlaista armoria, tulee muuten turhan kova kahtiajako. Muutenhan nuo ovat - vähintäänkin katsomisen arvoisia :>
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jeei. Positiivista kommenttia. Siitä on pitkä aika kun tuollaista kuuli.

Butcherista sen verran, että omastakin mielestä se on aika tyhjän oloinen. Vähän noita bitsejä kun kattelin ja pyörittelin kädessä, että kuinkahan paljon krääsää hänellekin sitten laittaisikaan, mutta huomasinpas, että maalauksesta voi tulla vaikeaa, jos ihan täyteen kamaa ahtaan jokaiselle millillekin. Aattelin aluksi, että jätän tuon tuollaiseksi, mutta jooh. En taiakkaan enää. Maalattuani sen alan miettimään, miten jatkan siitä.

Örkkikentaurit keksin kun aamusalla kaveri kysyi mesessä puuhiani. Vastasin hänelle, että katson Power Rangeria. Siitä seurasi pitkä keskustelu vanhoista hyvistä telkkarisarjoista, jolloin mainittiin mm. Prätkähiiret. Kun mietiskelin miten teen ne boarini, tuli mieleeni Prätkähiiressä eräät pahikset, prätkäcentaurit. Rottia, jotka oli vyötäröstä kiinnitettyjä mopoonsa. Siitä se ajatus lähti muhimaan ja kun oli noita susia ja örkkejä tuossa pöydällä tyhjän panttina, päätin vähän leikellä niitä.

Haarniskasta olet kyllä ihan oikeassa. Vähän kun olin liimannut ja laittanut gs:llä tyhjät kolot umpeen katoin vähän, että jotenkin alastoman näköinen tuo susiosa ukosta. Sille pitää tehdä jotain. Boar Boyzzeillä kuitenkin on vain la ja shield suojanaan, niin pitää sitä wysiwyggiä vähän kattella. Jos lisään peltiä suden ylle jalkoihin, niin se hyvin pian muuttuu bardingiksi, jota niillä ei ole. Haarniskaa sudelle ei siis ole oikein mielellään tulemassa. Lopulta päädyin tuollaiseen kankaan palaseen. Aluksi tuumailin, että teen samallailla kuin Bretonnian hevosilla on se liina yllään, mutta enhän minä sellasta vaan osannut tehdä. Tuollaista noille. Ehkä sitten Big'un boarejen kohdalla katotaan sitten uudestaan, mitä niille keksitään.

Basetus on muuten huono tylsää. Se hiekan maalaaminen. Blöäh. Hyi olkoon.
- Sinitähti
Kakapo

El Capitan kirjoitti:Siitä seurasi pitkä keskustelu vanhoista hyvistä telkkarisarjoista
Joo - näistä on kokemusta. Muistan kun kerran keskustelimme kaveriporukassa näistä vanhoista kunnon sarjoista. Mieleen oli jäänyt, että Pokemonin suomeksi kääntäjät olivat olleet harvinaisen kaksimielisellä tuulella tehdessään reploja. "Jee Bulbasauuurr siemensyöksyy!" Ja skidit huutaa innoissaan vanhemmilleen "Jee siemensyöksyy!"

Pokemoneissa ärsyttää näin jälkeenpäin kauheasti, että niiden tarinat oli ihan karmean huonoja. Aina mentiin kaupungista kaupunkiin, käytiin voittamassa kaupungin salimestar ja lähdettiin eteenpäin. Vähän niinkuin huonossa WFRP-kampanjassa. Muutenkin se Pikachu oli aina ihan liian ylivoimainen, aina ne matsit meni samalla kaavalla. Aluksi tapellaan, Pikachu on häviöllä ja kuoleman partaalla, mutta vetää aina lopuksi jonkun hypersalamasyöksyn ja Onyxkin kaatuu kanveesiin. Siis haloo! Kaikkihan tietää että Onyx hakkaa Pikachun ihan mennen tullen! Mutta nyt lopetan vuodattamisen ettei mene liian offtopikiksi.

Butcheriinhan voi tosiaan lisäillä niitä bitzejä maalailun jälkeenkin. Eikä sitä nyt täyteen ahtaa kannatakaan, jotain pientä ja kivaa. Vaikka punaisena säihkyvä pääkallo ja pari korua tjms. Örkkikentaureihin ei itseltäni oikein mitään järkeviä ratkaisuehdotuksia löydy. Kai ne liinat voisi värkätä jos jaksaa, jos viitsii, jos ehtii, jos jaksaa.

Ja basetus on tylsää. Eihän niitä hiekan jyväsiä jaksa maalata vanha örkkikään. Varsinkin jos on tekeillä joku ngobbo resoboksi..
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ooh, kaksi päivää vanha jo. Määhän otan Exocowboyta koko ajan kiinni. Joka sekuntti lähempänä. Tik tak tik tak.

Kakapo kattoo niitä sarjoja väärällä tavalla. Emmiekään tykkää Power Rangerista, jos katon sitä samaan tapaan kuin Tähtiporttia tai jotain muuta, jota katson vakavasti. PR:kin tulee se suurin hupi kun nauraa näyttelijöille, jotka pelleilevät unohtamatta niitä suber siistejä Zordeja. Baletinkin tanssiminen on tosi siistii.

Mutta hei, minulla iski yllättävä halu hypätä tuonne tulevaisuuteen 40k:n pariin.

Wuu chakaka buu.

Sovitaaks hei sillee, että ette kato tätä updatea, jos ette pistä soimaan hyvää musiikkia, joka kuuluu siihen? Jookos pookos?

Joku die hard El Capitan the Fan Clubin jäsen voi jo arvatakkin, mitä tuleman pitää. Tästä minun uskomattoman hyvästä ideasta joku vuosi sitten hehkutin täällä, että kattokaa ja kuulkaa kaikki, minun teemani armeijalle. Oliko joskus maaliskuussa Sotun yleinen maalaustavoite-aihekkin täällä pystyssä, johon sitten tulevia nappeja jo maalailinkin. Löysivät itsensä hyvin nopeasti sitten maalinpoistostakin kun tuli minun ukoistani liian tummia. En pitänyt niistä lainkaan.

Nyt kuitenkin on tuo armeija ollut jäissä jo tarpeeksi pitkään. Viime kertaisesta fangasmista on liian pitkä aika, joten tehhäänpä siihen muutos ja sivuutetaan Ogreista mariineihini.

Behold!

UNC marines.

Kuva
Go go go!

Onpa toi iho ruma. Hirveen flätti. Aseet puuttuvat käsistä, koska ovat vielä rakentelu vaiheessa. Ooh, mitä pikkutarkkaa puuhaa. Äiti. Emmie halua noita aseita tehdä. Se on tylsää. Liian pientä ja tarkkaa puuhaa. Joskus voisi tuoda nämäkin kolme mukaan sotatantereelle.

Assault - ja Battle Rifle.

For Spartaa!

Kuva
We need weapons.

Return of the For Spartaa!

Kuva
Wortikka worttaa!

AT-vehkeet

Kuva

Ilmatukee!

Kuva
Viuh!

Missä minun Wort-wort-worthogin kuvani on? Ai, tossahan se on telkkarin päällä. Murr. Sun piti olla kuvaushuoneessa. Ääh, en jaksa ottaa siitä pelkästään kuvaa.

Oih kun on kaunis armeija minulla. Mitähän se Halffikin noista niin kovaa valittaa. Nönnöslöllöö, S4 T4 ihminen blaa blaa blaa. Ihan hyvinhän ne osumaa ottaa ja meleettää jo tankinkin niin edestä kuin takaa paskaksi kun pääsevät vähän mukiloimaan. Ei mitään vikaa tuossa S4:ssa. Tuossa on nyt kuvat SM Scouteista, Terminaattoreista muutaman heviaseen + meleen kanssa, Dredeistä ja Land Speederistä. Se saa pullan, joka osaa sanoa mikä on mikäkin. Lasillinen maitoa päälle kuka sitten arvaa Dredin ja Speederin aseistuksen listassa. Ja tietenkin, mitkäköhän aseet voisi olla vaikkapa Thunder Hammer tai Cyclone missile launcha?

On muuten aika pichevi ketju tää muuten. Pitäisikö siirtyä urliin ja jättää imgit poies?
- Sinitähti
Kharon
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kharon »

El Capitan kirjoitti:Basetus on muuten huono tylsää. Se hiekan maalaaminen. Blöäh. Hyi olkoon.
Maailman helpointa. Hiekka baseihin ennen pohjamaalausta. Jos pohjamaalaat mustalla, ronski drybrush tumman ruskealla (tai vihreällä, harmaalla, mikä nyt saattuu mieleen olemaan) ja kevyt drybrush päälle vaaleammalla värillä. Siistitään reunat drybrushin jäljiltä sillä tummemmalla värillä ja viimeistellään beissi static grassilla tjms. vastaavalla. Helpolla fiksun näköistä. Sekin bonus tuosta on että pohjamaali sitoo hiekan vielä paremmin kiinni.

Valkoiselle pohjamaalille periaatteessa voisi toimia inkit/washit - en ole kokeillut kun pohjamaalaan mustalla.

Pidä kuvat, ei niitä linkkejä jaksa hullukaan klikkailla auki.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Pohjamaalata. Hihi. Emmie sellasta enää niin paljoa harrasta. Tuolla ulkona on kylmä. Nuo Citadelin valkokantiset maalit peittää ihan kivasti, että en näe tarvetta spreijaamiselle oikein. Ainakaan silloin kun maalaan pohjalle väriä, jonka värin löydän Citadelin maalikokoelmastani. Nuo marsuni mm. ei ole spreistä päässeet nauttimaan. Siitä vaan suoraan maalipurkkiin pensseli ja väriä ylle.

Mutta niih, se basetus. En tiedä teenkö jotain väärin, mutta jostain syystä aina silloin tällöin sitä hiekkaa tarttuu pensseliin ja jos en huomaa niitä, niin maalipurkkiini sitten jäävät kiinni. Seuraavalla kerralla kun avaa purnukan sitä alkaa ihmettelemään, että mitäs paakkuja sieltä nyt löytyykään. Onneksi noin ei kuitenkaan usein tapahdu. En minä kyllä siitä hiekan maalaamisesta pidä oikein. Sen liimaaminen on toinen juttu. Se on ihan hauskaa. Tuo ruskea spreikin oli ihan pyöristyttävän kallis Fantsussa. En osta vaikka elämää helpottaisikin oikein kivasti. Liian paljon se kuitenkin maksaa. Mie valitsen kärmisen.

Muuten. Mie haluan armeijaani Whirlwindin tai Vindikaattorin. Halon vastine sille vehkeelle on Wraithi ihan selvästi. Mutta kun se on niin pyöreän mallinen, että menee ihan sormi suuhun kun yrittää alkaa miettimään, miten sitä lähtee rakentamaan. Osaako kukaan neuvoa, miten on itse pyöreän vehkeen saanut aikaiseksi?

Helljumpperit, Helljumpperit. Josko tällä kertaa saisin teidät maalattua nätisti? Näillekin pitäisi podi rakentaa. Prepare to drop!
- Sinitähti
Kakapo

Wort wort wort. Uu tuoltahan löytyy uuäncee joukkojen lisäksi vaikka mitä kamaa. Gravhammer spartalaisesta aina näkkileipä (näkymätön) arbiteriin. Tuovat mieleen hyviä halo/lapsuus- muistoja. Tapasimme sanoa arbitereja (mikä se laji nyt olikaan?) mänskeiksi, kilpiliskoja kilpiveikoiksi, harjapäitä harjaveikoiksi jne. Ja jumpe - bansheekin löytyy.

UNC joukot ovat hienoja vaikkakin kovin keskeneräisiä, eikai tämä maalipinta ole viimeinen? Mielestäni värit nimittäin ovat väärin valittuja, eihän ne marinet tolta näytä haloissa. Eniveis, huutava, käsiään selän takana pitävä upseeri erottuu joukosta edukseen. Muutenkin näyttävät kaikki melko luonnollisilta, mitä nyt vähän iso pää/kypärä.

Aseista battle rifle on kiva, tähtäin on kylläkin aivan liian pieni. Assault rifle taas näyttää aika kököltä ainakin kuvassa, tiedä sitten miltä tuo maalattuna näyttää. Mutta tosiaan ne aseet ovat kovin pikkutarkkoja konvailtavia.

Spartalaisiin tottuminen kesti hetken aikaa. Jotenkin tuntuivat aluksi hieman ohuilta. Mutta ovathan nuo ihan hyviä. Kiva detalji tuo plasma grenade tuon yhden kädessä. Asetta alhaalla pitävän spartalaisen asento on kuin trailerista repäisty. Luonnolliset asennot ovat kahdella ensimmäisen kuvan janttereista, juokseva näyttää taas hieman humoristiselta. Yläruumiin asento on liian jäykkä ja heppu pitää brute shottiaan kaukana itsestään, kuin ala-asteelainen poika pariaan tanssiessaan ensimmäistä kertaa Cicapoa. Jos normaalit gravitaation lait pätisivät niin Arbiter olisi jo tuiskahtanut maahan, kovin on etukenossa miekkonen. Ei näy tukijalkaa pahemmin olevan. Maalattu se on kyllä kivasti, vaikkakin miekkaan voisi heittää jotain sinistä source lightningia. Voisit muuten maalata osan spartalaisita eri väriteemoilla, käy muuten kovin tylsäksi tuo tummanvihreä. Ja mitä nyt kuvasta näkee niin tuntuvat hieman suttuisia olevan, erityisesti visiirit kaipaisivat hohtoa.

Toisessa spartalaisryhmässä kahta plasmaboltteria pitävä jäpiskä näyttää siltä kuin olisi karannut sambakarnevaaleista, hula-hulaa vetelee oikein hienosti. Gravhammermiekkonen taas hyppää ylöspäin kuin mario saadessaan 1-UP sienen. Jostain syystä sivukuvassa molemmat näyttävät hieman luonnollisemmilta. En sitten tiedä, onko tavoitekin pyrkiä hieman epärealistisiin hauskoihin figuihin? Ufosinkoa pitävä heppu on jokseenkin luonnollinen nojatessaan kiveen. Näkkileipä-arbiter on oikein kiva touchi.

Ja mitäs vielä. HeavyWeapon harjikset. Asennot äyttävät oikein mukavan raskailta juoksuliikkeiltä. Mitä nyt näen niin toisen ilme on hauskan virnuileva vielä kaupan päälle. Harjis tosin kaipaa lisää harjoja selkäänsä. Banshee on tietenkin hieno, mutta väripinnasta en jotenkin vain pidä. On liian sellainen bile-hile blingbling pinta. Mutta se taitaa olla vain makuasia.

Ja mitä tulee pokemoneihin niin jotenkin se vain jäi kismittämään. Kyllähän noita ohjelmia aina pitää katsoa juuri tietyllä asenteella, mutta kun Digimoneissa oli paljon parempi tarina. Ja nehän keksittiinkin ensiksi. Kyllä Digimonit ansaitsisivat enemmän krediittiä.. Patamon for the win!
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Oho, minulla tuli kirjoitusvirhe. Eikä kukaan huomauttanut. Voi tätä julmaa maailmaa. Nehän on UNSC eikä UNC.
Kakapo kirjoitti:UNC joukot ovat hienoja vaikkakin kovin keskeneräisiä, eikai tämä maalipinta ole viimeinen? Mielestäni värit nimittäin ovat väärin valittuja, eihän ne marinet tolta näytä haloissa.
Juu ei. Ei ole viimeinen maalipinta. Mie oon täällä vain niin innoissani tästä, että en malta pysyä edes housuissani. Nuo kun illalla maalasin tuohon kuntoon, oli ihan pakko aamulla jossain vaiheessa mennä laittamaan sotuun kuvat. Minulla on kuitenkin tapana ekana aina maalata kaikki perusvärit paikoilleen ja siirtyä sitten toisiin ukkoihin. Saa nopeammin valmiiksi maalattua armeijan ja sitten kun on kaikki maalattua, niin siirryn tekemään smootheja blendejä, että Gorkiporkiltakin tippuu silmät päästä kun näkee ne.

Värimaailma. Joo, eihän tuo ole sama. Mie kuitenkin lähin vähän tuumailemaan sen kanssa, että teenkö niistä sellaisia mitä ne on Halossa. CE:ssä ne on aika tylsän näköisiä, kakkosessa on menty vähän parempaan suuntaan, mutta en minä mustaa haarniskaa halua. 3:n. Siinä on nätit. Jee. Mutta miten mie nuo pöksyt maalaan? Codex grey, skull white space wolf grey? Skull white, black ink, fortress grey? Muistan aikaisemmin yrittäneen jotain tuollaista, mutta ei siitä tullut nättiä jälkeä.

Aattelin sitten, että kun Bungie muuttelee koko ajan kaikkea (Bruteille haarniskat, Eliiteistä koko ajan rumempia steroidimöykkyjä [Alkuperäiset muuttamattomat Eliitit, joilla oli Jackalien energiakilpi ftw!]), niin kai miekin voin omaa heittää mukaan. Haarniska vihreäksi ja minkä väriseksi vaatteet? Ruskea oli eka, joka tuli mieleen ja mikäs siinä. Tää on mun armeijani. Taiteilijan vapaus. Ihan kuten Viimeisessä Ehtoollisessakin.
Kakapo kirjoitti: Mutta tosiaan ne aseet ovat kovin pikkutarkkoja konvailtavia.
Älä muuta viserrä. Kun tuota Assaultti väkersi, sitä teki mieli luovuttaa. Mutta kun emmie halua niitä taskulamppujakaan laittaa kätösiin. Pakko kestää. Helljumpperit teen Karskineistä. Niiden kohdalla en jaksa alkaa muokkaamaan. Huh huh, metallia leikkelemään. Joo, ei kiitos. Nyt mennään siitä portista helposti eikä mennä Dashillä aidan yli.

Spartalaiset, Banshee, Hunterit ja Warthogi, josta pistän kuvan seuraavalla kerralla eivät ole minun tekemiäni. Ne on ihan Halo Clix fikuja, joista saa ostettua Boostepistä tai Fantsuista. Mie vaan leikkasin ne irti alkuperäisestä basesta ja iskin noihin GW:n baseihin. Kattelin vain kokoelmaani ja päätin, että noi on siisteimmät. Oli kyllä aika hankala päättää mitkä otin. Valinnan varaa oli niin paljon. Olisin halunnut ottaa tuon Floodi Eliitin ja Honor Guard Bruten, mutta kun ne ei oikein mene armeijaan mukaan.

Eliitit, Hunterit ja Gruntit nyt menee ihan kivasti kun ovat Covenant Separatisteja. Ne voi tuua mukanaan sitten kaikki Bansheet ja mahdolliset Wraithit, joita armeijaan on tulossa. Jackalithan nyt on enemmän palkkasotureita kuin Liittouman oikeita jäseniä, joten niille vaikka tarjottiin Auringon kukan siemeniä tarpeeksi, että kääntyivät. Tai sitten tällä kertaa Thel Vadam onnistui kuin onnistuikin käännyttämään puheillaan ja karismallaan jonkun Lojalistin puolelleen.

Mutta jooh, noille en tehnyt mitään muuta kuin vaihdoin basen. Kiitokset ja valitukset Wizkidsille, jotka on noi kasanneet. Mutta... Hmm... Pitäisiköhön kokeila luoda Gs:stä oma Chief?

Roargh! 6 Helljumpperia, menkää podeihinne. Kohta tiputta!
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Kun tuota Assaultti väkersi, sitä teki mieli luovuttaa. Mutta kun emmie halua niitä taskulamppujakaan laittaa kätösiin. Pakko kestää. Helljumpperit teen Karskineistä. Niiden kohdalla en jaksa alkaa muokkaamaan. Huh huh, metallia leikkelemään. Joo, ei kiitos. Nyt mennään siitä portista helposti eikä mennä Dashillä aidan yli.
Hieno armeija = käytetty aikaa, ja nähty vaivaa.
Sun "Halo"-armeija = menty siinä missä aita on kaadettu.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Ja mitähän vikaa arvon herra näkee mun armeijassani?

Anna palaa. Avaudu ja kunnolla. Alle kolmen rivin inisemistä en lue.

El edit: Jatkossa ainakin sie voit jättää noi "muuten hyvä, mutta paskut maalit" kommentit pois. Ei minua kiinnosta niitä lukea. Muut toki voi haukkua mun maalin ohentamistaitojani.
- Sinitähti
Kylis

Viesti Kirjoittaja Kylis »

Todella nättejä nuo MAster Chief napit! Maalitkin alkaa näyttämään jo hyviltä. Sitten semmonen kysymys, että millä säännöillä aiot tuota master chiefiä ja noita Huntereita (eikös noita isoja mörköjä niiksi kutsuttu?) ulkoittaa?
Magnumit on täällä aina valmiina.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Space Marineitahan nuo on.

Hg:na minulla on kaksi erillaista sankaria. Voin ihan hyvin ottaa vaikka jonkun Spartanin ja sanoa, että se on kapteeni Ta armourilla, storm boltterilla ja Power fistillä. Tai sitten otan tuon Fist of Rukt (Eihän se ole gravhammer vaan Tartaruksen vasara) ja sanoa, että se on Ta, Strom bolter ja Thunder hammer. Miekallinen Spartani on sitten Lightning claw. Spartanin lisäksi minulla on joku IG:n metallinen komissaari, joka sitten on Artificer tai ihan power armourissa kulkeva ukkeli Strom boltterin (vaikka fikulla onkin bolt pyssy) ja power weaponilla.

Joskus voisi kokeilla tuota Chapter Masteria, joka voi kutsua avaruudesta vähän tukea. Thel soittaisi Rtakselle ja pyytää vähän Shadow of Intenttiä lasittamaan planeettaa sieltä avaruudesta. PUMMMM! Engineerikin voisi mennä ihan hyvin jostain Techmarinesta. Korjaa ja rakentaa suojaa paremmaksi.

Ig:n Schok Troopit on ihan Sm Scoutteja. Ei mitään vikaa. Helljumpperit toimii sitten tavallisina mariineina kun nuo Elite slotit tuppaa täyttymään joko Spartaneista/Eliiteistä ja Huntereista. Näille pitäisi rakentaa podi vain, että saa sen oikean kentälle tulon heille. Alunperin olin ajatellut ne Sternguard vetuina, mutta äh. Emmie niitä koskaan peluuta kun 2 drediä ja 1 termisyksikkö menee aina listaan.

Spartanit/Eliitithän nyt on ihan selviä Terminaattoreita. Ihan kuten Shock trooppien kohdalla, tuskin kukaan näkee mitään omituista siinä asiassa. Hunterit on Dredejä closiskädellä ja lascannonilla/multi-meltalla. Jos joku näkee jotain vikaa, niin kerro pois ja sano samalla, mitkä olisivat sopivammat aseet madolle laitettavaksi?

Warthog ja Banshee puolestaan on sitten kanssa ihan päivän selvä juttu. Land Speedereitähän ne on. Hogi tykittää kovaa turretillaan, 2 heviboltteriahan kuvaa sitä oikein hyvin. Bansheellä on kanssa oma plasmatykkinsä ja sitten se isompi Fuel rod gunikin kiinnitettynä kiinni. Hmm... Hboltter ja multi-melta varmaan ois ihan kivat aseet sille antaa.

Jos joskus rakennan Wraithin, niin sehän toimii ihan mainiosti Whirlana tai Vindikaattorina. Predan roolia vetää sitten Scorppari. Vähän epäilen, että en tule koskaan rankentamaan Ghosteja, mutta nehän menisi sitten bikeistä oikein kivasti. Mongoosekin olisi kiva, mutta sen kohdalla sitten pitääkin jo taituroida sen verta paljon kun kaksi ihmistäkin pitäisi laittaa kyytiin, että en jaksa alkaa.

Halffi nyt valittaa mun armeijasta vain sen vuoksi, koska siinä on S4 T4 ihmisiä. Hui kauhiaa. Nyt tuli maailman loppu. Vuosi 2012 on jo täällä. Me kaikki kuollaan. Tee se Ig:stä nönnöslöllöö. Space Marsujen kanssa saan paljon enemmän käytettyä Haloa apunani. Ig:n kohdalla saan vaan mariineita ja Helljumppereita listaani. Jee. 2 kappaletta Halossa olevia asioita. Paljonkohan mää saan SM:llä? En jaksa alkaa laskemaan paljonko yllä luettelin, mutta tuskin kauas 10:stä jäätiin.

En tiedä Halffin matikasta, mutta minun laskujeni mukaan SM antaa paremman alustan tehdä Halo-armeija.

Halo Warssissa on joitain robotteja ihmisillä. Kyklooppejako ne on? Joskus mietin, että pitäisikö minun niitä tehdä, mutta nehän menisi sitten jostain Dredistä kanssa. Mulla on jo noi Hunterit, niin en jaksa. Emmie koskaan varmaan tuu peluuttamaan jotain irongladdia, että ei sillä Kykloopilla ole hirvee kiirus. Covenanttien Locusti puolestaan on aika veijari. Sen mie haluan rakentaa, mutta ei ihan taidot taida riittää.

El Edit: Jaksoinpas laskea sittenkin. Jos otetaan mukaan Helljumpperien podi ja Spartanien hyppy avaruudesta (teleportti), niin SM saa 16 (18, jos otan Halo Warssin mukaan) Halokasta asiaa. IG tuskin pääsee lähellekkään tuota lukua.
- Sinitähti
Half-breed

El Capitan kirjoitti:Halffi nyt valittaa mun armeijasta vain sen vuoksi, koska siinä on S4 T4 ihmisiä. Hui kauhiaa. Nyt tuli maailman loppu. Vuosi 2012 on jo täällä. Me kaikki kuollaan. Tee se Ig:stä nönnöslöllöö. Space Marsujen kanssa saan paljon enemmän käytettyä Haloa apunani. Ig:n kohdalla saan vaan mariineita ja Helljumppereita listaani. Jee. 2 kappaletta Halossa olevia asioita. Paljonkohan mää saan SM:llä? En jaksa alkaa laskemaan paljonko yllä luettelin, mutta tuskin kauas 10:stä jäätiin.

En tiedä Halffin matikasta, mutta minun laskujeni mukaan SM antaa paremman alustan tehdä Halo-armeija.
IG:stä saa paljon kattavamman Halo-jengin kuin Marsuista, ja lisäksi vielä järkevän, ja realistisen.

IG:llä on kuitenkin: peruskaartilaiset (Merijalkaväki.), Stormtroopperit (ODST.), Leman Russit (Scorpion.), Vulture/Valkyrie (Pelican/Hornet.), Rough Riders (Mongoose.), ja Spartanit saa mukaan kun ottaa Grey Knighteja mukaan. Näin saadaan armeija joka on oikeasti ihmisistä koostuva, ja paljon realistisempi, eikä mikään typerä "on maukka perusjätkä, joten tietty kestän yhtä hyvin kuin geenimanipuloitu superihminen, ja sikspäkkini vastaa 3+ savea. Vai ovatko jantterisi arjalaisia?

Sitten tietty jengisi ongelmana on miten huonosti sen toteutat. Miten nuo kaartilaisesi muka näyttää UNSC:n merijalkaväeltä? "No kun niillä on sama väritys.". Jos jaksaisit nähdä vähän vaivaa, ja oikeasti tekisit janttereista UNSC:n joukkojen näköisiä, niin olisin heti paljon positiivisempi projektillesi. Nyt tuo perseilysi on kuin joku tekisi petturijengiä IG:stä, ja vain maalaisi jantterinsa erilaiseksi, ja jättäisi kaikki Imperialistiset tunnukset figuille.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Osasit luetella jopa 6. Hurjaa. Sait sentään Pelicaanin lisättyä, mitä ei ole minun SM:ääni lisättynä. Hornetin kyllä unohdin kokonaan. Sekin voisi mennä Bansheestä. SM saa siis 17/19. Lälläslää. Minä voitin.

Spartanit ja Eliitit nyt ei mene mitenkään Grey Hunttereista. Niillähän on 3+ save? Hyvin tulee esiin Mjolnir haarniskan ja Eliittien X haarniskan mahti esiin. Paljon paremmin kuin 2+ save ja 5+ invu. Heidän lyöntivoimansakin on aika lol. Oikeastihan Spartani iskee niin kovaa, että Gruntin pää lähtee 360 astetta pari kertaa pyörimään. S8:n instakilli suurimpaan osaan väestä kuvaa hyvin sitä Mjolnir haarniskan mahtia, joka kolminkertaistaa käyttäjänsä voimat. Lisäksi, Stormtroopperit. Saako ne drop podin? Jos ei saa, niin en ne sitten niistä mene. Helljumpper tarvitsee drop podin. Muuten ne on tavallisia mariineita. Kyllä se trade mark pitää olla. Sen mie ainakin voin sanoa 90% mutulla, että Stormtroopperit ei voi deepata. Ei siis kyetä hyppäämään avaruudesta tantereelle. Lisäpiste Termoksille.

Olekko muuten koskaan pelannut niinkin paskaa peliä kuin Halo 3 ODST? Mariinin pitää olla kykenevä iskemään tankki nyrkillään rikki. S4 on siis vähintään oikeutettu ja hyvä. T4 on ainoa, joka kusee, mutta se nyt on vain pieni pahe siinä kaiken hyvän keskellä. Mariinilla 4+ save. Helljumpperilla 3+. Näkeekö kukaan muu jotain vikaa tässä? T4 on tällä hetkellä ainoa, joka kusee. Nami. Kakkua. Mutta hyi, siellä seassa on yksi rusina. Pahaa. Roskiin koko kakku. En syö.

Mulla on ylimääräisinä noita Ig:n solttuja. Ole hyvä ja tee siitä UNSC:n näköisen. Tee samalla mulle ase ja mää tuun suurennuslasin kanssa analysoimaan sen. Sitten annan sulle loput 20 (Kapteeni mukaan lukien) ja tee sama kaikille sitten. Et varmana jaksa. Ja näin lopuksi vielä:

http://www.youtube.com/watch?v=J4oKXagF3IE

Jos sulla ei ollut muuta, niin ei tämän enempää tässä. Seuraavalla kerralla itken vaikka Julleville, että Halffi offtopikkaa mun galtsuaiheessa. Jos kiinnostaa lisää tapella, mee vaikka Warhammer 40k armeija ja yksiköt puolelle ja tee sinne aihe, jossa pohditaan sitten koko Sotun voimin, mikä on paras 40k:n armeija tehdä Haloteemainen lössi.
Viimeksi muokannut El Capitan, Ke 17.02.2010 20:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Sinitähti
DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

Joo ei nyt kovin hyvältä näytä. Ei pohjamaalia wut? harmaata vilkkuu, varjostukset ja korostukset loistavat poissaolollaan. Green stuff pysyy kuitenkin ihan hyvin näköjään näpeissä.
Varjostukset ja korostukset tekisi näistä ihan hyvän pelipöytätason figuja.

Hauskaa katsoa postaajan nimi vaikuttaa kommentointiin.
Muistuu mieleen Space Marienin ja Aatamin maalausblogit, koska ihan samantasoisia nämä on maalaukseltaan.

Halo fluffista en mitään tiedä, mutta ei noi IG sällit kyllä 3+ save miehistä läpi mene.
Half-breed

El Capitan kirjoitti:Spartanit ja Eliitit nyt ei mene mitenkään Grey Hunttereista. Niillähän on 3+ save? Hyvin tulee esiin Mjolnir haarniskan ja Eliittien X haarniskan mahti esiin. Paljon paremmin kuin 2+ save ja 5+ invu. Heidän lyöntivoimansakin on aika lol. Oikeastihan Spartani iskee niin kovaa, että Gruntin pää lähtee 360 astetta pari kertaa pyörimään. S8:n instakilli suurimpaan osaan väestä kuvaa hyvin sitä Mjolnir haarniskan mahtia, joka kolminkertaistaa käyttäjänsä voimat.
Niin Grey Knight termoksiahan ei ole olemassa, joten täytyy 3+ saveen tyytyä.
El Capitan kirjoitti:Lisäksi, Stormtroopperit. Saako ne drop podin? Jos ei saa, niin en ne sitten niistä mene. Helljumpper tarvitsee drop podin. Muuten ne on tavallisia mariineita. Kyllä se trade mark pitää olla. Sen mie ainakin voin sanoa 90% mutulla, että Stormtroopperit ei voi deepata. Ei siis kyetä hyppäämään avaruudesta tantereelle. Lisäpiste Termoksille.
Stormtroopperit saa dropata, ja Drop podin antohan ei tosiaankaan kuvaa yhtään ODST:tä muuta kuin antamalla niiden diipata, sillä jokainen ODST tulee omassa kapselissaan, eikä kaikki yhdessä isossa.
El Capitan kirjoitti:Olekko muuten koskaan pelannut niinkin paskaa peliä kuin Halo 3 ODST? Mariinin pitää olla kykenevä iskemään tankki nyrkillään rikki. S4 on siis vähintään oikeutettu ja hyvä. T4 on ainoa, joka kusee, mutta se nyt on vain pieni pahe siinä kaiken hyvän keskellä. Mariinilla 4+ save. Helljumpperilla 3+. Näkeekö kukaan muu jotain vikaa tässä? T4 on tällä hetkellä ainoa, joka kusee. Nami. Kakkua. Mutta hyi, siellä seassa on yksi rusina. Pahaa. Roskiin koko kakku. En syö.
ODST saa saman saven luotiliivillä kuin mariini voimapanssarissa? Sitten se että ODST:ssä voi rikkoa tankkeja on edelleenkin Bungien laiskuudesta johtuva ongelma, eikä mikään tietoinen valinta. Merijalkaväki ihmisinä, eikä superihmisinä.
On olemassa taiteilijanvapaus, ja on olemassa perseily. Niillä on vissi ero.
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Mie muuten tahdon liittyä tähän keskusteluun. Jossain määrin allekirjoitan kummatkin. Mutta, ekaksi arvostelen armeijaa. Maalausta voisi helposti parantaa merkittävästi, mutta kokonaisuudessaan se on varsin pelattava armeija ja siisti teemaltaan ja mukavaa poikkeutta.

Mie tahdon sanoa, ettei IG:llä tai SM:llä saa realistista UNSC iskuryhmää. ODST ryhmät stormtrooppereina. Ehkä. Jossain määrin. Spec ops-toimii podia paremmin sisääntulo vaihtoehtona, mutta stateiltaan mariinit toimivat paremmin. Selvästi.

Kaartilaiset eivät mene normi UNSC rivimiehistä. Hieman kovempia ne on.

Mie tahtoisin inistä kyllä siitä, miksi ihmeessä Spartan-II yksiköt ovat termiksiä? Spartan-III yksiköt sopisivat paljon paremmin termiksiä. Spartan-II yksiköt komentajiksi, kun ovat kovempia yksi vastaan yksi mittelössä, lähes varmasti.

Eniwei, en oikeasti jaksa yrittää selittää kumpi sopisi paremmin. 40k ei ole toimiva siihen valmiina, ellei itse tee fanmade coodexi UNSC:lle.

Muuten ihan hienoja, vaikka maalausta voisikin parantaa todella paljon.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
DaBandito

Viesti Kirjoittaja DaBandito »

En tiiä Halouniversumista mitään, mutta mitä nyt pari kertaa olen moninpeliä hakannut ja vähän kolmosta Co-Oppina niin ei Halon ja 40koon maailmat nyt niin kaukana toisistaan ole.
Normimosuri on normimosuri molemmissa. Eliittijoukut hyppäävät taivaalta. Avaruusjäägärit on avaruusjäägäreitä molemmissa, vaikka niitä spartalaisiksi sanotaankin.

Spartanit ja marsut ovat molemmat yli-inhimillisillä statseilla varustettuja sällejä, ero on panssarissa ja pelikentällä merkityksettömässä alkuperässä.
Da Big Boss

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Minä voin ruveta eroavaisuuksia kertomaan jos haluat. Eroa löytyy ja paljon, se on varmaa.

Multiplayer kertoo todella vähän halon maailmasta.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”