"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Baal Predator ei voi ampua eteenpäin?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Mecha

Baal Predator ei voi ampua eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja Mecha »

Elikkä siis semmoista olen kuullut Beasts of Warista, että Baal Predator ei voisi ampua eteenpäin, mutta ton se yksi oli aika epäselvästi sanonut. Koskeeko tämä vain Flamestorm Cannonia ja Heavy Flamereita templateiden takia vai onko tossa joku mikä estäisi ihan Twin-Linked Assault Cannoneilla ja Heavy Boltereilla olevaa Baalia ampumasta eteenpäin ja miksi näin olisi?
Kaapelikala

Re: Baal Predator ei voi ampua eteenpäin?

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Vempeleen runko saattaa blokata aseen losin. Esim. jos lantikan kasaa niin, että taaempiin oviin laittaa sponsonit, ei se pysty ampumaan aivan eteensä näillä.
MasterofReality

Viesti Kirjoittaja MasterofReality »

Mecha kirjoitti:Elikkä siis semmoista olen kuullut Beasts of Warista, että Baal Predator ei voisi ampua eteenpäin, mutta ton se yksi oli aika epäselvästi sanonut. Koskeeko tämä vain Flamestorm Cannonia ja Heavy Flamereita templateiden takia vai onko tossa joku mikä estäisi ihan Twin-Linked Assault Cannoneilla ja Heavy Boltereilla olevaa Baalia ampumasta eteenpäin ja miksi näin olisi?
tuosta flamestormistahan se juttu on. Aseen piippu kun on niin lyhyt että jos ammut eteenpäin niin se template osuu runkoon. Itse ignoroisin sen mutta sääntör*nkkarit eivät
if we're evil or divine we're the last in line
ppp

Viesti Kirjoittaja ppp »

MasterofReality kirjoitti:
Mecha kirjoitti:Elikkä siis semmoista olen kuullut Beasts of Warista, että Baal Predator ei voisi ampua eteenpäin, mutta ton se yksi oli aika epäselvästi sanonut. Koskeeko tämä vain Flamestorm Cannonia ja Heavy Flamereita templateiden takia vai onko tossa joku mikä estäisi ihan Twin-Linked Assault Cannoneilla ja Heavy Boltereilla olevaa Baalia ampumasta eteenpäin ja miksi näin olisi?
tuosta flamestormistahan se juttu on. Aseen piippu kun on niin lyhyt että jos ammut eteenpäin niin se template osuu runkoon. Itse ignoroisin sen mutta sääntör*nkkarit eivät
Puhutaan tosin fire pointeista ampuvista modeleista, mutta itse kyllä soveltaisin tätä myös tässä tapauksessa, eli FAQ 1.2:

"Q: If a model fires a template weapon out of a vehicle, will
the vehicle be hit if it is underneath the template? (p66)
A: No it will not be hit."

http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... on_1_2.pdf
Mecha

Viesti Kirjoittaja Mecha »

Jaahas. Eli ilmeisesti se yksi BoW tyyppi ei oikeasti tiedä mistä puhuu ja vain luulee tietävänsä. Hyvä, että sotu on olemassa.
Hanska

Viesti Kirjoittaja Hanska »

Mecha kirjoitti:Jaahas. Eli ilmeisesti se yksi BoW tyyppi ei oikeasti tiedä mistä puhuu ja vain luulee tietävänsä. Hyvä, että sotu on olemassa.
Niitä on aika paljon liikkeellä.
Wh40k 2nd edition rulebook kirjoitti:Remember that you're playing to enjoy a challenging battle with friends, where the spirit of the game is more important than winning at any cost.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”