Tiedän varsin hyvin. Anteeksi jos käytin sinun mielestä väärää sanaa tässä yhteydessä...laticus kirjoitti:Laitatko vielä sen sääntökirjan sivun, minkä mukaan Falcon voi kasvattaa kokoluokkaansa?
Tiedätkö mikä ero on esteellä ja Area Terrainilla?
Ei olekaan. Kunhan huomautin oma mielipiteeni ettei toinen ole paljon pahempi kuin toinen...Niin, barrage scatteroi, falcon tarvitsee to-hit heiton, mutta se ampuu parhaimmillaan 6 AP2 kutia. Mutta näillä seikoilla ei taas ole mitään tekemistä tämän sääntökiistan kanssa.
GWn sääntöjä oli käytössä, kyllä. Minun mielestä ei ole yhtä selvää että LOSia ei ollut... Sitä paitsi, kuten itse mainitsit, niin oli vähän kiire saada pelit käyntiin ja tässä tapauksessa tarvittiin nopea ratkaisu. Kaikki kirjoja, joita eteeni laitettiin, luettuani (Sääntökirja, Eldar codex, Eldar FAQ) päätin että loogisesti Falcon on korkeampi kuin metsä sen päällä ollessaan ja siten korkeampi kuin kaikki muut kolmosluokkaa olevat Area Terrainit. Sitä ei koskaan minulta kysytty saako Biovore sitten cover saven metsästä...Turnaussäännöissä luki, että pelataan warhammer 40k:ta neljännen editionin säännöillä, ei turun liigan säännöillä. GW:n sääntö sanoo mielestäni selvästi, ettei LOSsia ole.
Tietääkseni Fantasiapelit oli virallinen järjestäjä.Viimeiseksi, kuka / mikä oli turnauksen virallinen järjestäjä? Yksityishenkilö, yhdistys vai joku yritys?
He sitten antoivat Ordo Aboensikselle (Peliyhdistys Turussa) mahdollisuus järkätä nämä kaksi turnausta. Itse olin mukana tuomarin/tuloksien vastaanottajan roolissa.
Olen pahollani jos olet sitä mieltä että voitto meni sivu suun tän sääntötulkinnan takia, mutta kun kaikki tuomarit olivat yhtä mieltä ja sekä Turun Fantasiapelien paikallaolevien poikien että suurin osa Puolenkuun pelien paikallaolevien poikien mielestä meni oikein ja kun meille ei koskaan esitelty sääntö joka olisi eri mieltä, niin päätettiin näin!