Kuvaamataidon lopputyö figuista.

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
ozbenzion

Viesti Kirjoittaja ozbenzion »

joo...ei tarvitse olla mitään suurta ja mahtavaa..kuhan maalaa hyvin pari figua ja tekee oikein hienon maaston niille...sellanen 15x15 dioraama on ihan tarpeeksi...

itselläni ei ole tällasisesta kokomusta, mutta kaveri teki kuviksen lopputyönä vastaavanlaisen (muistaakseni siinä oli pari duunaria korjaamassa hävittäjää tms.)...ja taisi siitä täysi 10 tulla suurilla kehuilla^^

panosta maalaukseen ja figujen sommitteluun näyttäviin asentoihin...eikä se fluffi niin pahasta ole...
(\_/) This is Bunny.
(O.ô) Copy Bunny into your signature to help
(> < ) him on his way to world domination.
Thrag

Viesti Kirjoittaja Thrag »

Nyt kun lähellä aihetta on keskustelua, ajattelin kysyä omanikin kysymykseni tässä.

Eli: onko kukaan täällä tehnyt kuviksenlukiodiplomityötä? Jos on, onko siinä mitään mahdollisuuksia tehdä projktia nimenomaan figujen saralla? Se ei käsittääkseni ole kuitenkaan täysin vapaa projekti. Vai onko?
Jos asut Hervannan kulmilla tai Mouhijärvi-Hämeenkyrö-akselilla (tai lähiseudulla) ja pelaat fabaa/40k:ta/harrastat muuta oheistoimintaa tai roolipelejä, ota yhteyttä jos olet peliseuran tarpeessa.
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

En tehnyt, mutta jotain spekulaatiota voinen silti esittää.
Diplomi-työn aiheet tulevat opetushallitukselta (muistaakseni), joten tuskin aiheena on figua. Vaikka en ole itse (vielä) osallistunut ks. kurssille, epäilisin aiheiden olevan suhteellisen laajoja (sehän on kuvataide ei kuvaamataito)...

Toisaalta ainakin meidän lukiossamme "lopputyö-kurssin" aihe on vapaa (tai niin ainakin opinto-oppaassa lukee).
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Dracheny kirjoitti:Diplomi-työn aiheet tulevat opetushallitukselta (muistaakseni), joten tuskin aiheena on figua.
Käytännössä figutyön voi tehdä kyllä aiheesta kuin aiheesta. Ei kai niillä nyt sentään media ole rajattu? :P
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Angel
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Angel »

Juu hienoa homma jos meinaa tehä sellaisen, muttä täällä meidän koulussa ei saanut esim. maalata edes koko armeijaa loppu työksi. Onneksi osaan jokseenkin käyttää savea ja tein ihan näyttävän marinen (jalka irtosi ja se en oo jaksanu kasata).
Täällä käytäntönä on että ukot pitää tehdä itse, eli kannattaa kysyä opettajalta, ja ei muuta kun tekemään!
Space wolves dakka lista.
12W 2L 4D

Space wolves logan arjac lista
0w 0l 1d
Dracheny

Viesti Kirjoittaja Dracheny »

En suosittelis armeijan maalausta lopputyöksi...

Lopputyö on taidonnäyte, vaikkakin myös pitkäjänteistä työskentelyä arvioidaan...
Nykyään aineen nimikin on kuvataide. Eli työssä pitäisi olla jotain taiteellista ja omaleimaista.
One who has seen the Horrors of Warp and prevailed, still fears girls...
exe ds

Viesti Kirjoittaja exe ds »

Dracheny kirjoitti:En suosittelis armeijan maalausta lopputyöksi...

Lopputyö on taidonnäyte, vaikkakin myös pitkäjänteistä työskentelyä arvioidaan...
Nykyään aineen nimikin on kuvataide. Eli työssä pitäisi olla jotain taiteellista ja omaleimaista.
seon taiteellista.
nomic
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja nomic »

grey knight hero kirjoitti:

seon taiteellista.
Varsinkin, jos tekee tzeentchin demonilegioonan kokonaan green stuffista...
Hirôka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hirôka »

On muutes hyvä idea. Mulla loppu kuvis kasin jälkeen eikä sitä siis mulla enää oo, mutta kympiks toi mokoma jäi.
Suicide is the proof of life.
vanko

mmmmm

Viesti Kirjoittaja vanko »

Aiheena loppu työhön miniatyyrit on hyviä muttta onko se kannatavaa
jos on juuri aloittanut harrastuksen eikä osaa vielä kaikkia maalaus kikkoja eikä ole muutenkaan kauheen taiteellinen
Life today,fight tomorrow(u may can servive)
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Jos ei ole taiteellinen, niin tuskin olisi muutenkaan valinnut kuvista valinnaisaineista, ja siitä syystä ei tekisi edes mitän lopputyötä.
Iscariah

Viesti Kirjoittaja Iscariah »

Hmm hmm.. Voisi kysyä opelta saako väsätä ukon omasta materiaalista, joskaan en ole kovin lahjakas sculptaaja. (joku nurgle ehkä onnistuisi ;=))
http://www.DarkSky.urli.net

Also Known As Moonpetal.
Ar-Senator

Viesti Kirjoittaja Ar-Senator »

Moonpetal kirjoitti:Hmm hmm.. Voisi kysyä opelta saako väsätä ukon omasta materiaalista, joskaan en ole kovin lahjakas sculptaaja. (joku nurgle ehkä onnistuisi ;=))
No jaa, en tuota suosittelisi ellet oikeasti osaa sculptata. Lopputyö ei välttämättä ole paras paikka noin perustavanlaatuisille kokeiluille.
Me ei olla kotipoikia
Kysykää vaikka meidän äideiltä
Iscariah

Meinasinkin vähän että jos olisi joku astetta lahjakkaampi sculptaaja.. Voisin kyllä saada ihan hyvänkin arvosanan jos hiukan sahailisi ukkoja + maalais pari iltaa.

Also Known As Moonpetal.
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Itse tein tämän kuviksen lopputyönä yhdeksännellä luokalla, ja kyllä taisin saada kympin lopulta: http://www.sotavasara.net/keskustelu/vi ... hp?t=47978 elikkä kyllä löytyy opettajia jotka osaavat arvostaa muutakin kuin lyjykynäpiirroksia/vesivärisöherryksiä. toinen loistava lopputyöhän olisi oma skulptaus. (itse asiassa olen nyt suorittamassa lukion keramiikkakurssia itsenäisesti ja sain luvan tehdä töiksi gs/milliputti skupteja.. :) )
dead flesh penalty

Viesti Kirjoittaja dead flesh penalty »

Jos figuarmeijan maalaaminen lopputyöksi muuten ei ole muka taiteellista ja omaleimaista verrattuna niihin kauheisiin viritelmiin mitä yleensä nämä ovat, niin kyllä on ihme juttu!? :P
virus

Viesti Kirjoittaja virus »

kävisköhän sellanen kaksintaistelu systeemi ?
Viimeksi muokannut virus, Ma 21.11.2005 17:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iscariah

Miksei kävisi?

Kaksintaistelu on yhdyssana.

Also Known As Moonpetal.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”